1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716

Edit: Beter plaatje:

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    RoF is toch helemaal geen RPG?

Ik heb FFXIII nog steeds niet besteld. Zit echt te twijfelen. Will eerst Star Ocean afmaken en zit dan te denken om eerst WKC op te pakken aangezien deze mij meer aanspreekt...

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb em wel alvast besteld in elk geval. Kan echt niet wachten op de nieuwe FF :D
    Dit wordt samen met GoW3 de game van het jaar voor mij ^^

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn de achievements inmiddels al bekend? Dat kan ook nog een reden zijn om de game wel/niet te kopen.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    De trophies zijn wel bekend:

http://www.ps3trophies.org/game/final-fantasy-xiii/trophies/

Wat is Resonance Of Fate dan volgens jou? 8)

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    5 sterren en highlevel trophies lijken er uitdagend uit te zien.

Dunno. Heb wat screens en filmpjes gezien, maar het is mij niet echt duidelijk...

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    RoF is een JRPG met tbs combat.

8. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik hoop dat er wel een aantal story achievements in zitten en niet van die eindeloze grind achievements ofzo

ik denk dat dit wel de game vanhet jaar voor mij word

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Had juist op grind achievements gehoopt. Van mij mogen alle story achievements uit elke game gehaald worden. Ik vind nog steeds dat je er iets voor moet doen en dat geen enkele achievement met story progression te maken moet hebben.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zolang het een combinatie van beiden wordt is het mij oké.

Ik ben nog steeds meer een fan van het trophy systeem van de PS3. Gewoon lekker brons, zilver, goud en platinum trophies, niks punten systeem. Dat leidt alleen maar af.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn we het gelukkig over eens. Een achievement moet iets bijzonders zijn, ik vind het ook altijd lame om te zien dat mensen een game uitspelen en dan al 800 van de 1000 achievements hebben.

Damn twijvel nu heel erg om 'm te preordenen of niet, hmm...

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat gezwets over die achievements begrijp ik nu echt nooit. Zeker als je daar een aankoop op gaat baseren of juist niet. Op de PS3 heb ik bij een zooi spellen ook maar 4 %, 5 % etc. Ik speel gewoon lekker de main story, en bij Mass Effect 2 had ik toen 865 punten en bij een Blue Dragon maar 30 punten. Who cares, kan het niet op mijn cv zetten. Dat vind ik het lekkere van de Wii, heb ik al dat gezeik in mijn beeldscherm niet.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je voor alle achievements gaat haal je meer uit een game. Bij een RPG kan dat soms wel 10x de normale speelduur zijn. De 1 vindt het leuk de ander boeit het niet. Voor mij kan het de doorslag geven of ik een game wel of niet haal.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar wordt daardoor een spel leuker of niet? Ik denk lang niet altijd, hoeveel extra speellengte ook die achievements opleveren.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Achievements wel of niet?

Ik wilde hier nog eens een collumn over maken. Zijn we nou wel of niet beter af met achievements? Ik denk dat het antwoord voor elke game en gamer verschilt en dat het er ook maar aan ligt hoe je naar een game kijkt.

Achievements zijn goed voor games als:
    Je door de nog te unlocken achievements een game nog speelt terwijl je hem anders na 1 play trough al had opgeborgen. De achievements kunnen uitdagend zijn en veel voldoening geven wanneer zij zijn behaald. De mile high club achievement halen bij COD 4 lijkt onmogelijk en als je hem dan hebt dan voelt dat aan als een goed cijfer bij een moeilijk tentamen of het slagen voor iets moeilijks.

Achievements zijn niet goed voor games als:
    Je door de achievements geforceerd op een bepaalde manier speelt. In een shooter schiet je bijvoorbeeld alleen maar met een slecht pistool omdat je dan weer meer punten krijgt. Dit terwijl het speelplezier eigenlijk allang weg was hierdoor. Achievements kunnen online modi op deze manier ook compleet verpesten als team spelers alleen maar proberen om bijvoorbeeld wapens te kiezen voor het achievement verloop waar ze niet eens nuttig zijn voor het team.

Wat ik sowieso heb bij goede games:
    Bij echt goede games (FF X3, maar ook Gears of War, Tales of Vesperia of een willekeurige andere triple A game. Dan moet je sowieso bij je eerste playtrough gewoon lekker spelen zonder naar de achievements te kijken. Al is het al omdat ze soms dingen spoilen. En dan kan je bij de 2de playtrough proberen wat achievements te halen ;)

16. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je voor een achievement 20 uur moet gaan grinden, is het spel dan nog wel leuk?

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb ook helemaal niks met achievements of trophies. Vind het eerder vervelend dat het in m'n beeld komt inderdaad.

Ik weet nog bij FFX (laatste FF die ik heb gespeeld) dat je de main story kon uitspelen, maar dan was je nog lang niet klaar. Je kon ook nog Dark Aeons e.d. proberen te verslaan, daar moest je alleen véél sterker voor zijn dan voor de eindbaas van de main story. Dus ging je weer grinden om die ellendelingen ook te verslaan. Geen achievements oid, maar wel een flinke en leuke rek van het spel.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Star Ocean in ieder geval wel, dus ja. ;)

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen is het dan 350 uur ginden, maar geeft uiteindelijk wel voldoening. Zeker als je nog eens eerste van wereld/land bent.

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik vind achievements wel een goede toevoeging, geeft meestal een extra uitdaging ( alleen probeerde ik voor de achievements-tijd ook wel de extra's te unlocken dus wat dat betreft is er weinig veranderd ) . Wordt in mijn ogen een ander verhaal wanneer mensen de aanschaf van een game laten afhangen van de achievements, in dat geval ben je in mijn ogen toch wel een beetje doorgeschoten. Achievements zullen bij mij nooit de doorslag geven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina