1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel een aantal redenen verzinnen :)

- grafische verschil is minimaal
    - xbox 360 controller> ps3 controller
    - achievements> trophys
    - tijdens het spelen andere FF spelende friends uitnodigen om te chatten "oh ben jij ook al daar, ja dat is een goed gebied om te grinden blbalba"

Heb zelf btw nog geen PS3, maar ik ga hem nog eens halen voor bv God of War 3!

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als je de twee versies niet naast elkaar hebt draaien zal je het verschil niet eens zien, denk ik.

Daarnaast heeft de 360 versie een betere framerate. :cool:

3. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    FF13 binnen vandaag gehaald bij de FRS voor 54,99 :D

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dus dat betekent dat het embargo (voorzover het er was) doorbroken is? Dan hoop ik dat ik hem maandag al ontvang van FRS. :)

5. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Integendeel iedereen verkoopt hem bij mij in de buurt.
    Komt doordat er een kleine gameshop is die alles voor de release de game binnen de schappen doet.

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ach, ik kan wel wachten. Ik krijg mooi de SE voor 48 euro, als alles goed gaat. :)

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Alleen bij ingame filmpjes bij closup view van characters, maar niet tijdens gameplay waar het telt.

- Chatten met friends gaat toch ook gewoon op de PS3? Weet ik niet zeker, want ik heb nog steeds geen mic.
    - Controller PS3 speelt gewoon goed genoeg voor dit soort spellen.
    - Trophies > Achievements.

;)

EDIT: Gaan de mensen met de PS3 versie ook posten in de betreffende topic op het PS3 forum? Die topic moet echt levendiger gemaakt worden voor zo'n grote release en verdient beter dan die paar mensen die er in posten.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Kuch, Achievements > Trophies, niet andersom. ;)

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Meh, ik hou gewoon meer van gouden bekers dan van supermarkt spaarpuntjes. :9

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mijne net opgehaald bij de FRS Eindhoven. Zo maar even installen op de HDD en dan weekendje FF :) Heb ook de 360 versie gehaald.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mee eens!

echter het framerateverschil is zo minimaal dat zie je niet. Maar Modder veel plezier met je sub-hd game O-)

;)

12. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ff13 binnen..:) ik ga spele

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    die GT review is wel goed. Ook realistisch en toch nog een best hoge score...

14. gunmaster

gunmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel ook sinds vandaag binnen en heb er nu 3 uur opzitten.
    WOOOOOW! wat een game!
    de graphics zijn geweldig, het battle systeem is nu al top en het verhaal is ook prachtig. Soms blijf ik gewoon even stil staan om van de omgevingen te genieten en van de muziek, want die is ook een genot voor het oor!
    Er zijn trouwens wel gewoon vaker NPC's die 1 zin tegen je zeggen als je op kruisje/A duwt. Maar ik ga weer verder spelen. En als je nog twijfelt of je dit spel wel moet kopen dan kan ik je alleen maar zeggen: koop het! je zult er geen spijt van hebben. (ik heb de ps3 versie)

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik moet zeggen dat het wachten wel zwaarder word als je reacties leest van mensen die het spel al hebben. Krijg je gister die mail van FRS over dat embargo, is logisch. Maar vervolgens lopen heel wat FRS de game al te verkopen. Ja, in dat geval hadden ze mijn versie ook wel vast op de post kunnen gooien.

En de berichten van mensen die na 3 uur roepen dat het spel fantastisch is. Ja, dat geloof ik ook wel. Alles is nog nieuw en fris en de graphics spatten van je scherm af. Ik ben meer benieuwd naar reacties van mensen die er al 40 uur hebben opzitten. Het is een hele klus om een FF uit te spelen, ook al schiet dat al aardig op met 25 uur aan cutscenes. Maar ik ben benieuwd of het gevechtssysteem na 40 a 50 uur nog steeds tof is. Ik denk het wel, want het schijnt steeds dieper te worden naarmate je in het spel vordert.

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zijn er mensen die de twee versies echt naast elkaar hebben zien spelen?
    Ik neig momenteel naar de ps3 versie omdat die toch de wat betere lijkt te zijn, ondanks de wat mindere framerate.
    Achievements = trophies wat mij betreft. En ik chat gewoon op de 360 terwijl ik op de PS3 speel, dus dat is ook het probleem niet.
    Normaal ben ik ook niet echt een graphicshoer, maar in het geval van FF wil ik gewoon de beste/mooiste.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    framerateverschil is zo minimaal dat je dat niet ziet heb ik begrepen.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Framerate is toch minder wat minder van impact in een rpg, verschil tussen beide daarin is voor mij ook geen reden om voor de 360 versie te gaan als ie voor de rest er beter uit ziet op de ps3. Maar beelden op het internet vergelijken is altijd lastig. Het liefst zou ik ze echt naast elkaar willen zien spelen. Maar de verschillende berichten e.d. spreken toch in het voordeel van de ps3. Vandaag al wel zien liggen bij de frs, maar ik wil de SE dus toch nog even geduld hebben.

19. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Het embargo telt niet meer als de game door andere concurenten worden verkocht.
    Ik kan het zelf weten want loop zelf stage bij de FRS daarom dat hij nu in de verkoop ligt.Maar verder is het wel lastig als je de game bij de FRS heb besteld want ik denk dat jullie hem gewoon binnen krijgen op 9 maart.
    Dat was met Dantes Inferno ook zo dat spel was ook 5 dagen voor de releasedatum in de schappen en kregen wij de pre-orders 1/2 dagen voor de officiele releasedatum binnen

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Cijfers spreken voor zich: gameplay is sub-hd bij 360 terwijl de PS3 gewoon 720p heeft, CGI is uncompressed in 1080p op PS3 met uncompressed geluid terwijl het bij de 360 met een constante bitrate gecomprimeerd is met Brink. Enkel is de framerate op de 360 iets beter dan op de PS3.

Tijdens het spelen op de 360 zal je er waarschijnlijk niet al te veel van merken, tenzij je er echt op gaat letten. Maar als je gewoon de beste versie wil dan is de PS3 versie the way to go.

Check de filmpjes van de face-off op Eurogamer maar eens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina