1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja , shooters zijn veel meer mainstream en populairder dan (j)RPG's ...

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    SHHHHHHHH, waarom zeg je dat nou weer!? O-)

3. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, heb er nu ongeveer 5,5u opzitten en battlesysteem heeft zich tot die tijd steeds uitgebreid. En zoals gewoonlijk leer je steeds meer abilities etc waardoor er weer super veel mogelijkheden bijkomen. Ook speelt party management denk ik een grote rol, je hebt iig veel mogelijkheden en merk ook wel dat het een groot verschil kan maken.

4. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging over Final fantasy en battlefield

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je kunt wel degelijk grinden. Als je door hebt welke enemies respawnen kun je die mooi blijven killen en je characters upgraden tot het maximum van dat moment. Alleen dat maximum vergroot om zo zoveel tijd. Dus grinden kan wel, maar geeft je alleen voordeel tot het moment waarop je maximum weer wordt vergroot. Zeg maar elk nieuw chapter.

Nah niet echt nodig, maar zeker wel handig voor items en tactics. Daarbij vind ik het mooi om erbij te hebben

14 uur verder en de game gaat steeds meer boeien. Leuk om verschillende tactieken toe te passen en Odin schopt kont :cool:

6. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Net 9 uur onderweg en hoe langer ik blijf spelen hoe vetter de game word!
    Net
    Odin
    verslagen in 2 keer.De 1e keer gebruikte ik de verkeerde tactiek en ging meteen dood.Daarna wist ik welke tactiek het was en het was gelijk een makkelijke battle.
    Wel
    vet dat Odin met je mee kan battlen altijd handig om een extra vechter mee te nemen als het wat moeilijker word.

7. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Ben nu in chapter vier bezig. Het stuk met Sasz en Vanille samen en later Hope erbij. Het probleem is dat de battles voor geen meter meer lukken. Het grootste probleem zijn de pulsework soldiers. Heb nu 6 paradigms voor die drie chars staan maar haal steeds maar 1,2 of 3 sterren per battle. De gauge meter loopt steeds erg snel terug behalve als ik Vanille op saboteur zet en ze een spell gebruikt zodat de meter niet snel terug loopt. Snel switch ik dan weer naar 3 x ravagers. Er moet echter een veel betere manier zijn, maar ik vind het niet. Hoe zijn jullie hier door heen gelopen? Ben van 5 sterren per battle in de vorige chapters opeens zo ver terug gezakt.

8. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel geld heb ik niet, en ik moet ook nog gold kopen:9

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik weet het niet meer zeker, maar:

Pulsework soldiers:

Double cast/ Undermine (of met 3 chars --> Smart bomb) tot ze staggeren, dan kapot maaien met slash & burn/relentless assault, en weer terug naar double cast / undermine --> (of met 3 chars --> Smart bomb) voor het staggeren en als het nodig is war & peace voor healen.

Preemtive strike is belangrijk voor een snelle stagger, dus wacht even tot je ze in de rug kunt aanvallen. :)

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zozo nog lekker veel posts met het grinden

Blijf erbij dat het typisch JRPG stijl is, ik weet nog dat ik FF X voor het eerst speelde en gewoon normaal door de gebieden ging. Ik werd geownd bij de bosses. Ze verwachten gewoon dat je poppetjes erg sterk zijn en dat je attack/ defense dan hoog genoeg zijn bij een boss battle.

Laatste game waar ik veel heb gegrind is Tales of Vesperia, kon je na een tijdje naar een eilandje linksbovenin waar sterke monsters zaten die je met 2 hits dood konden maken. Beetje geluk hebben en je kon veel experience verdienen.

Wel jammer dat er bij FF XIII een max levelcap oid zit per chapter:{

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zit ook in Lost Odyssey, en daar werkte het echt goed om de moeilijkheid in de game te houden.

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb gehoord dat er ook een soort card game in FF 13 voorkomt, klopt dat?
    en hoe is die card game ongeveer?
    lijk het op de card game uit final fantasy 8??

13. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik zit nog maar 2uur in de game maar ik heb nog niet het "Final Fantasy Victory" Geluid gehoord.. zit dat er niet meer in? :p

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke andere xbox game is Final Fantasy vergelijkbaar in? En dan bedoel ik kwa battle system. *word mijn eerste FF game* En ik lees meerdere post met een guide?! Is die echt nodig? Ik speel liever een game op eigen houtje dan naar een guide kijken om de 5min. Maar ben ook vaak wel bang dat ik dan belangrijke dingen mis als ik te fanatiek bezig ben met verhaal, en dan is de guide wel handig om te zien wanneer je beter wat anders kunt doen

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Een guide verpest de game helemaal, vooral bij een (J)RPG. Je wilt de wereld zelf verkennen, niet dat alles word voorgekauwd. Als je echt ergens niet verder komt dan kan je alsnog youtube en dergelijke raadplegen. Als ik dingen heb gemist/vergeten laad ik altijd een eerdere savepoint(nu weet ik niet of je vaste savepoints heb, volgens mij wel...)

Gewoon lekker zonder guide spelen.

16. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er 7 uur in en ik heb hem ook nog niet gehoord... dus denk 't niet nee.

17. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad zo blijft het wel boeiend. Je kan als je aan de level cap zit per chapter hier wel relaxter vechten en het echte grinden komt toch altijd pas op het laatst!

18. Makkabeer

Leuk Bevonden:
    234
    Relentless assault is met een commando niet? Hoe verander je sazh dan in een commando. Naar mijn weten kan hij nu maar 2 roles handelen.

19. thanick

thanick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag FF13 gekocht en een paar uurtjes gespeeld..
    Zit toch met een paar vraagjes waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden. (Sorry als het al ergens op deze site staat...vond het een beetje veel om door te lezen:))

Ik zit nu in chapter 3 trouwens...

-komen er later in het spel momenten waar je kan grinden?? Zo ja hoe?? Ik vind nl nooit de "monsters" terug nadat ik ze heb verslagen.??

-Wat maakt die battleranking gedoe precies uit? (als je een gevecht gewonnen hebt zeg maar?) 5 sterren etc..

-Heb je aan het einde van het spel wer tientallen sidequests en bosses etc?

-Wat moet ik met de items die monsters droppen? Ik weet dat ik ze kan verkopen bij winkels, maar heeft dit nut?? Of kan je later bv weer wapens maken oid?

Hoor deze dingen graag :)

Vast bedankt voor diegene die antwoorden heeft :)

20. Makkabeer

Leuk Bevonden:
    234
    EDIT
    Lightning is weer in de party en de pulsework soldiers zijn weer eitjes :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina