Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zit nu een uur of 2 in het spel. Moet zeggen dat het toch een beetje tegenvalt. De gevechten zijn absoluut niet episch of moeilijk.. gewoon aanvallen blijven spammen. Ook jammer dat je niet meer xp hoeft te verzamelen of je HP en MP goed op pijl moet houden. Wat me ook tegenvalt aan de gevechten zijn de geluiden. Als je zwaard o.i.d. raakt hoor je heel zacht een klapje, en de muziek blijft ook gewoon hetzelfde. Geen victory deuntje of wat dan ook.

En vind het ook zo enorm jammer dat je maar 1 personages bestuurt, en als die het loodje legt dan is het nog game over ook blijkbaar :x

Grafisch ziet het er goed uit maar het mist toch wel die "epic" feel die vorige FF's hadden. Kan natuurlijk allemaal nog gaan veranderen als ik wat verder raak, dus wie weet :+

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Elke review die ik heb gelezen/gezien, zegt dat het battle system erg complex wordt later. Je leert alles eerst in stappen en daarna is het heel uitgebreid en als je niet goed gebruikt maakt van alles (paradigm shift etc.), dan ga je gewoon dood. Zover geniet ik er erg van. Misschien komt dit ook omdat ik het niet kan vergelijken met andere FF aangezien dit mijn eerste is. Ik heb nog wel een vraag :eek:

Kun je summons mis lopen? Ik las dat je eerst tegen ze moest vechten.

3. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dacht het niet, want als je verslagen wordt tijdens summon battle, moet je gewoon retry doen, dus zal je wel moeten winnen

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Is goed hoor. Maak 'em maar en als je thread klaar is kun je mod die online is PMmen om deze dicht te mikken.

De XP (CP) heb je nog wel nodig straks. De characters hebben verschillende rollen je moet bijhouden in gevechten. Als je de stats niet goed bijhoudt, kun je het nog knap lastig krijgen later, ook al heb je de juiste paradigms geselecteerd ;)

5. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gevechten worden verder in de game wel lastiger, elke FF kan je in het begin gewoon normale aanval spammen.

CP kun je een beetje zien als exp, je hebt dit nodig om je stats op te waarderen oftewel te levellen, dit was in FFX ook al zo.

Er zit wel degelijk een overwinningsdeuntje in de game, alleen niet het herkenbare deuntje uit voorgaande delen.

Geluidseffecten vind ik juist goed klinken, een slag met zwaard of schot met pistolen van die rasta dude klinken gewoon erg lekker. Je hoort zelfs de hulzen van de kogels op de grond vallen. Weet niet of je geluid gewoon over tv hebt.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  6. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Al jaaaaren FF-fan, maar moet nog wachten tot 26 maart, mijn verjaardag, tot ik de game in mijn handen heb. Bah.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zeg dan ook dat ik dit tot nu toe vind. Een RPG moet je nooit beoordelen op 1.5 uur gameplay, maar pas na een uur of 10. Veel mensen gaan hiermee dan ook de fout in bij Star Ocean 4, waarschijnlijk de beste jRPG van deze generatie samen met LO.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik moet wel toegeven dat het spel me gister tot in de late uurtjes boeiden, dus dat is een goed iets :+

Ook worden de gevechten wel iets intenser, maar nog steeds te spammerig tegenover vroegere FF's waar je gewoon turn-based tactisch moest denken.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Voor een turnbased(klein beetje real time)RPG moet ik zeggen dat het tempo van de gevechten wel hoog ligt en je ook echt het hoofd erbij moet houden, erg prettig systeem.
    Algemene indruk van de eerste +- 5 uur is erg positief maar ik heb ook het gevoel dat ik pas NET ben begonnen en het verhaal en spel nu pas op gang begint te komen.

10. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar tot je wat verder bent:9. Dan moet je tactisch denken anders red je het niet. Heb nu 17 uur op de teller staan en het wordt steeds vetter!

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
  12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina