1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk ;)

Ik heb er helaas ook te lang bijgezeten. Wat ik me trouwens afvroeg; voor het wapen van Lulu moest je toch de bliksem 200x op rij vermijden? Hoe kun je dat niet moeilijk vinden? :eek:

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee hij verschijnt als prijs ZEKER in 450 matches. Hij kan ook veel eerder verschijnen.

3. eropit

eropit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij geen probleem hoor dat uitgebreidde! Ik ga ervan uit dat een (J)RPG zowiezo uitgebreid is, en dat het dus wat inleving en 'moeite' kost om te spelen. Is ook een deel van de charme van zo'n spellen vind ik. En hoe langer hoe beter toch? Het blijft wel 60 euries, niet? :)

4. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, je hebt idd gelijk! Maar toch heb ik er lang bijgezeten :9

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Namen FFXIII personages onthuld:

6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb mezelf eigenlijk nooit echt in FF-games verdiept, terwijl ik het gros toch wel heb gespeeld (FF 1 t/m 7). FFVII & FFVI zijn de beste die ik heb gespeeld. De games zaten briljant in elkaar, alleen het boeide me niet zo goed. Hetzelfde heb ik met Lost Odyssey.

Waarschijnlijk ligt het eraan dat ze toekomst en geschiedenis erg met elkaar mixen. Zwaardgevechten vs Bazooka's? Wtf, dacht ik dan.

Toch ben ik wel een groot fan van JRPG's. Met mijn favo-games als;
    Lufia II, Chrono Trigger, Tales of Symphonia (Ook al vond ik dit erg op FF lijken, qua verhaal en setting) vind ik de beste 3D-RPG.

Hoe ik naar FFXIII kijk? Deze ga ik kopen zonder te twijfelen. Het ontbreekt em nog steeds aan echte goede JRPG's. Met Lost Odyssey als beste JRPG op de 360 zegt in mijn ogen genoeg, want hoewel de game leuk en vermakelijk was. Is het toch niet op het niveau wat je van een echte goede JRPG verwacht.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    De enige echt interessant character kwa design van de laatste 3 vind ik Marquis, en zelfs dan vind ik hem tegenvallen. Nu hoop ik toch eigenlijk dat er nog 2 nieuwe characters bijkomen.

8. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    I like Rebro. :+ Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat die demo uitkomt hier!

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    @ John_Petrucci

Wat vond je dan van Blue dragon en Eternal Sonata? Ik vond deze persoonlijk leuker dan Lost Odyssey. Tales of vesperia belooft in mijn ogen ook veel goeds, al is de info rondom deze game nog wat vaag helaas. Zelf vind ik de oldscool FF's het beste, maar ik ben ook wat dat betreft een beetje een retronerd :D

Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  10. ScarySolid

ScarySolid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Done

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    ES vond ik tegen vallen. In het begin leuk maar daarna steeds hetzeflde. Moet hem ook nog steeds uitspelen. Tussen BD en LO kan ik moeilijk kiezen. Vond het beiden top games terwijl ik BD in het begin echt ruk vond.

ToV hoef je niet op te wachten aangezien die niet meer in Europa komt :mad:

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Mag ik die bron ook even bekijken aangezien jij het met zo'n grote zekerheid stelt.
    Is een beetje stil rondom FF13, hopelijk zal die demo daar snel wat verandering in brengen.

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  13. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat zou bijzonder K*t zijn. Zit al tijden te wachten op die game. Moet je trouwens gelijk geven over BD. Begin is zuur, maar als je er eenmaal in zit word ie alleen maar beter.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zal even zoeken waar ik dat gevonden heb. Heb het meerdere malen gelezen. En het feit dat hij 8 maanden geleden in Amerika is uit gekomen en hier nog geen datum is zegt ook al genoeg.

15. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat gepland voor lente 2009 hoor. Ik weet niet waar jij die info van hebt, maar hij gaat echt wel gereleased worden hier.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nieuws: Final Fantasy XIII met nieuwe info en screens

Final Fantasy is één van de grootste en meest populaire franchises ooit, vandaar dat er naar elk nieuw deel hartstochtelijk wordt uitgekeken, zo ook naar Final Fantasy XIII welke zal verschijnen op de PlayStation 3 en Xbox 360.

De laatste editie van Dengeki PlayStation in Japan heeft wat meer informatie onthuld over Final Fantasy XIII. Het magazine onthulde dat de ontwikkelaars de verhaallijn en scenario af hebben gemaakt en dat de game grafisch voor 80% af is. Op dit moment is het team zich aan het focussen om de game te verfijnen en het battle systeem helemaal perfect te maken. Ook geeft het magazine aan dat alle screenshots en video's die tot nu toe zijn vrijgegeven, inclusief onderstaande, van oudere builds afkomstig zijn en dat de game heel wat progressie heeft gemaakt de laatste tijd. Het magazine vroeg daarnaast aan de developers of er downloadable content voor de titel zou gaan uitkomen. Men gaf als antwoord dat er geen plannen zijn voor downloadable add-ons voor FFXIII.

Tevens is er wat meer informatie met betrekking tot het vechtsysteem. Tijdens een gevecht kun je meerdere aanvallen aan elkaar rijgen, maar tijdens zo een ketting kun je ook de lijn onderbreken om zo nieuwe aanvallen er in te plaatsen. Ook zullen de krachtigere aanvallen, zoals Firaga, je een hele beurt kosten, terwijl zwakkere aanvallen dus aan elkaar geregen kunnen worden. Als laatst heeft het magazine een aantal Japanse voice acteurs onthuld die hun stem zullen verlenen aan de game, namelijk:

Lightning: Sakamoto Maaya
    Snow: Daisuke Ono
    Oerba: Yukari Fukui
    Sazh: Masashi Ebara

Dan wachten jullie natuurlijk nog op de screens, die afkomstig zijn van Famitsu, een Japans magazine dat wekelijks verschijnt.

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik had de plaatjes al gezien, en het ziet er werkelijk geweldig uit, alleen is die infobalk(?) een beetje aan de grote kant, neemt 1/3 van het scherm over... Ik heb het gevoel dat volledige real-time battles een deel van de strategie wegnemen, en dus erg simplistisch overkomen, games zoals LO bijvoorbeeld gaan er juist dieper op in.

Ik weet niet hoe het gevechtssysteem van FFXIII in elkaar zit, maar van wat ik heb begrepen is het een soort mix van real-time en turn based, iets waar ik absoluut geen problemen mee heb. Zelfs als het compleet TB was zou ik het met open armen verwelkomen.

Trouwens de naam "Lightning" was niet haar echt naam volgens een interview wat ik had gelezen...zal wel.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bah hoe meer ik zie hoe meer ik wil spelen :mad:

19. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ziet er ontiegelijk goed uit zeg! Kan niet wachten om de demo-versie te spelen die hier over iets meer dan twee weken uitkomt met de Advent Children Complete Blu-Ray! :D

Ik zou een volledig TB vechtsysteem ook alles behalve vervelend vinden. Een combinatie van de twee lijkt me ook niet verkeerd though.

Lightning is idd niet haar echte naam. Staat ook op de officiële (Japanse) FF XIII site dat er niet veel over haar bekend is (waaronder haar naam).

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind de menustructuur ook echt veel en veel te groot......

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina