1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

1. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik ben nu anderhalf uur bezig met de character creation en ben er eindelijk achter dat ik een lancer/dragoon ga worden, nu nog een naam verzinnen...

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Anderhalf uur :lol: ik zou maar opschieten straks is de server ook vol

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, blij dat ik niet de enige ben die daar altijd zo op kan blijven hangen.:9

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Na een aantal maanden abonnement ontvang je een flesje Fantasia, een item waarmee je 1x je character kan veranderen qua looks, ras en zelfs geslacht. Ik heb zolang getwijfeld tussen een Lalafell ( hiermee speelde ik in FF11 altijd, alleen heette het ras toen Tarutaru ) en tussen een Elf. Uiteindelijk Elf gekozen en maanden later, omdat het nog steeds knaagde, mijn flesje gebruikt en alsnog Lalafell geworden haha.

5. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ah das wel handig dan ja.

En ik ben ook altijd wel even bezig met mannetjes maken, om vervolgens na even spelen weer overnieuw te beginnen omdat het toch niet bevalt 8)

Voor m'n huidige had ik denk ik iets van 5 andere gemaakt, een "zelfs" tot level 11 gelevelt. Toen maar uiteindelijk heel saai voor een human gegaan :+

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Taru?!?! Haha iedereen had daar altijd een hekel aan in FFXI :9

Ik had btw die Fantasia gekregen omdat ik een Legacy speler was. Overigens ben ik die nu kwijt nu ik opnieuw begonnen was.

Wat vind je eigenlijk van de game t.o.v. van FFXI? Of heb je die niet end game gespeeld?

7. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Moet zeggen dat ik de map wel erg verwarrend vind.

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zeker Taru, speelde ook veel als een mage class. En in FF11 maakte ras nog wel wat uit, al verdween dit later ook wel voor het grootste deel.

Heb FF11 gespeeld vanaf release op de 360 tot aan de Adoulin expension. Dus ja, zeker Endgame gespeeld. Ik vind 14 met FF11 vergelijken nog lastig, aangezien 14 nog niet zo lang uit is ( iig versie 2.0 ) en er dus nog genoeg content en jobs toegevoegd zullen worden. Maar dat wat er momenteel is bevalt me prima. Vond de game in het begin erg makkelijk, maar de content vanaf coil 4-5 en de Extremes zijn al een behoorlijk stuk pittiger. En ik vind de gevechten veel interactiever als in 11, en de mechanics die ze gebruiken ( zeker in latere dungeons ) vind ik ook wel een pluspunt.

9. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Code:
    Agaroth NL - Agaroth1984
    Server: Cerberus
    Character: Asea Mortheor - Lancer

Conquistador - Alvanosa
    Character: Alvanosa Lanorth - White Mage

Dr0kz - MoistGeorge
    Character: Valka Cromfell - Monk

GForce - Sunstorm__GT
    Character: Shinra Prime - Warrior

MAD 1976 - MAD-1976
    Character: Shadowflame Dark - Arcanist (summoner)

Pasquale NL - Pasqy
    Character: Pasquale Uzumaki - Gladiator

Ben benieuwd :)

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Is het ook, je moet dan ook de twee opties links boven gebruiken en zo tussen bewegen, na een paar levels weet je waar alles ligt en ga je er zo naartoe. Alles is ook North/central/west etc dus dan weet je ook precies waar je moet kijken.

Het kutste is in de stad, heb daar aan het begin ook mee zitten stoeien.

Intro Filmpje al gezien trouwens? Zag die laatst pas voor het eerst 8) epische shit en het legt ook wel het een en ander alvast uit, kijken dus!

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik stoor me het meeste aan de diffculty en de beperktheid van alles wat je kunt verzamelen / unlocken. Op 50 lijkt iedereen op elkaar. Ik heb van beide games de endgame gespeeld en ik moet zeggen dat die van FFXI echt geniaal was en ook zeer uitgebreid. Ook waren daar battles waar je 30 lvls over de cap was nog steeds moeilijk. FFXI vind ik ook verreweg de leukste MMO die ik ooit gespeeld heb. Hou ook wel een game waar je echt moeite voor iets moet doen om te halen (relic/mythic/emp in FFXI). FFXIV vind ik leuk om te spelen door zijn eenvoud al mist de game in ieder aspect iets significants en is het daarom ook in iedere aspect net niet.

Het blijft vooral belangrijk om met bekenden te spelen. Zonder dat haak ik al snel af en dat is ook de reden dat ik met FFXI gestopt ben.

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het "op elkaar lijken" hebben ze sinds kort het glamour systeem voor. Je kan nu bijna alle gear eruit laten zien als andere gear, maar met behoud van de stats. Dus vind je bv. een lv 10 body piece leuk, dan kan je de body piece welke je nu gebruikt op lv50 er uit laten zien als die lv10 body met behoud van de lv50 stats.

De relic wapens zijn met de laatste patch ook gewijzigd en deze kun je nu upgraden dmv nwe quests. Momenteel zijn er 2 upgrade tiers beschikbaar maar er volgen snel meer, morgen is er een nwe patch dus wellicht morgen al nwe tier. Deze 2 nwe tiers zijn niet lastig maar wel tijdrovend, en als ze dit goed door ontwikkelen dan wordt de relic misschien een soort van elite wapen als in 11.

De Endgame van 14 begint wel wat pittiger te worden, ik weet niet hoever je in coil bent geweest? Coil 2 is recent toegevoegd maar deze heb ik nog niet kunnen proberen, static van ons zit op turn 5 van Coil 1. En heb je de Extremes al gedaan? Titan EX is ook niet makkelijk. Verder moeten we natuurlijk even afwachten tot de eerste echte add-ons, deze gratis patches zijn wel top maar de echt grote toevoegingen, zoals Sky en Sea bv in 11, moeten nog komen. En voor Sky, Sea en ToAU was er in 11 ook enkel dynamis als Endgame geloof ik.

Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja alleen Dynamis toen. Echter wel stukken harder dan endgame hier maar ook vooral door de mechanics van de games. FFXI was veel statischer en je kon niks dodgen. Game is ook wel makkelijker geworden. Ik speelde vanaf de US release en toen was een EP al hard terwijl je nu EM en T vrij eenvoudig soloed. Voordeel hier is dat je veel solo kunt doen. In 11 kon je dat met SMN of BLM aardig al koste het veel tijd. Instap van die game was veel te hoog voor velen. Zoiets zou nu ook nooit meer lopen in de huidige wereldtje.

En ik weet dat je de gear er anders uit kunt laten zien, maar ik bedoelde meer dat er weinig verschil nog in items is. Mis gewoon een beetje de hardcore feeling in deze game. Wordt wel moeilijker, maar ls 11 verteraan is het al snel makkelijk en zal na verloop van tijd makkelijker worden. Had liever iets meer 11 gezien en iets minder WoW. Mis ook de NM's al maken sommige namen nog wel iets goed. Bubbly Bernie, Leaping Lizzie en Blanga die je in het begin tegen komt :) Al mis ik het campemn tegen JP spelers met claimbot weer niet ;)

In 10 jaar heb ik in 11 nog niks kunnen maxen terwijl in 2-3 maanden mijn PLD in 14 aan de max zat. Twijfel wel heel erg om weer 11 te gaan spelen ^^

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Vind ik ook. Een quest selecteren en dan een simpele stippellijn op de grond naar je doel zou een stuk makkelijker zijn....

Al een naam verzonnen?:9

Heb nu iedereen toegevoegd tot nu toe!

@Dr0kz; tering level 33 al?!:eek:

15. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Hmmm, of ik ben super scheel, of ik heb een gebugde quest. Reasonable /Doubt. Ik kan 2 van die workers niet vinden binnen The Silver Bazaar :mad:

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Al? Ik speel al een week he :+

Nog geen gebugde quest tegen gekomen dus lijkt me sterk. Zal je even ingame messagen, stuk sneller :D

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Weet niet of ik de juiste quest voor me heb, maar volgens mij zitten die samen in een huis. Markers staan op de kaart.

18. Pasquale NL

Pasquale NL Guest

Bedankt beiden. Morgen dat gebouw maar eens onveilig maken dan ;)

EDIT: Quest is gelukt :D

19. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als het goed is kan je weer een character aanmaken op Ragnarok na het onderhoud vandaag ( volgens bericht op Lodestone iig ). Dus jullie kunnen nog overstappen :)

Mochten er mensen nog een character aanmaken dan stuur me maar even een ingame bericht, characternaam is Nalim Faelyn, dan nodig ik jullie wel uit in onze Nederlandse Free Company.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Misschien hebben ze mijn eerste char eindelijk verwijderd ;)

Deel Deze Pagina