1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja 11 jaar nu maar ik speel pas 7/8 jaar zoiets. Zit wel ook veel idle tijd bij als ik weer eens wat moest verkopen ofzo, dan was ik wel online maar keek ik tv of was ik wat anders aan het doen. Maar heb het heel wat uurtjes gespeeld in al die jaren.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoewel ik over 7 jaar al aan Guild Wars 3 te zitten, wie weet op hoeveel uur ik tegen die tijd zit met GW2. Het is nu al mijn meest gespeelde game ooit.
    Als het uren waren die ik met plezier met de game heb doorgebracht, dan zijn er natuurlijk no regrets. :cool:
     
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    De game is al lang en breed uit, dus tijd voor aanpassingen hebben ze genoeg gekregen. Bij World of Warcraft moet ik wel zeggen dat het toch meer casual friendly is gemaakt, het is soms wel te casual maar of ik dat nou een pluspunt moet noemen dat weet ik niet. :+

    World of Warcraft was naar mijn mening in zijn oude dagen enorm goed, maar nu krijg ik toch het gevoel dat ik een compleet nieuwe MMO zit te spelen vergeleken met de MMO die ik toen zat te spelen.

    Maar over Final Fantasy XIV A Realm Reborn. Ik heb de game gister gespeeld tot level 15 en ik moet toch zeggen dat ze toch wel een paar awesome feautures erin hebben gedaan zoals de kleine party instance challenges(Guildhests) en de timer quests(Guildleves). Ik heb de game al een tijdje op pre-order staan, en ik ga zeker wel met deze game aan de slag wanneer her uit is.

    Als je wat tijd over hebt, ik heb een aantal screenshots staan van XIV op mijn Steam ID. :+
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Gisteren nog tot lv21 gespeeld en toen ook maar gestopt. Ifrit nog verslagen met 3 gasten uit Frankrijk, erg tof gevecht was dat. Missie na Ifrit was het einde van de storyline voor de Beta. Kreeg met lv20 ook weer een hoop nieuwe dingen te doen, waaronder mijn eigen chocobo :+

    Dat de game maar snel uitkomt of naar beta fase 4 gaat want wil nu wel echt aan de slag.

    Voor de FF kenners, Biggs en Wedge kwam ik ook nog tegen :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2013
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Haha, Biggs en Wedge zitten in bijna elke FF game. :+ Ik had het al gehad na level 15 want ik wil sowieso niet al te hardcore levelen voor een beta, straks gaat de lol er ook uit wanneer ik de complete game speel.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Cool!
    Nu Sid nog.:9

    EDIT: zitten er ook summons in deze game? Dat was toch altijd wel 1 van de tofste dingen uit FF, maar misschien is dat hier te overpowered.....
     
  7. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    How lang duurt het ongeveer na het aanmelden voor je kan spelen. Net even gedaan dus misschien kan het niet. Ga de volledige versie wel spelen op de ps3 en 4 . Hoop dat het een beetje snel gaat :p.
     
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Zitten zeker summons in de game, summoner is 1 van de classes/jobs die er in de beta nog niet inzit. En Cid zit ook in de game maar dat zag ik in de E3 trailer geloof ik.

    Summoner:

    http://eu.finalfantasyxiv.com/game/jobs/summoner


    Je ontvangt een email van SE, let wel op want bij veel mensen komt die in ongewenste mail terecht. In deze mail staat precies hoe je je aanmeld en vervolgens is het wachten dat de servers weer up zijn ( in deze fase van de beta is dat alleen van vrijdag 11:00 tot zondag 11:00, in fase 4 wordt deze periode langer en wordt ook je character bewaart ).
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2013
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Volgende test Fase 3 Beta:

    Start: woensdag 10 juli 11:00
    Eind: maandag 15 juli 11:00
     
  10. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Gewoon maar even gepreorderd. Krijg weerhelemaal zin in een ff game! En online op de ps3 altijd goed. Iemand een suggestie voor eengoed keyboard voor de ps3?
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja, 1tje met USB.:9
     
  12. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Gewoon USB toetsenbordje werkt, wel een must have trouwens een kb.

    @MAD: ik switch wanneer fase 4 van start gaat naar Ragnarok server ( Legacy server). Kwam er gister achter dat een aantal Nederlandse gasten waarmee ik FF11 speelde op Ragnarok zitten. Dus mocht je samen aan FF14 willen beginnen wanneer fase 4 van start gaat dan even rekening houden met de server kiezen. Dulle gaat de game toch niet halen door de subs ;)
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, ok, das wel goed om te weten ja.:b:
     
  14. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Haha ok ga ik doen. Zit alleen kansloos ver van mijn tv dus ff kijken hoe dat het beste gaat.
    Wat is het verschil eigenlijk met een normale en een legacy server? :)
     
  15. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Je kan een verlengstuk halen voor je toetsenbord. Gebruik ik ook en dan is de kabel lang genoeg om relax op de bank te zitten met je kb. Is gewoon een USB verlengkabel en kost maar een paar euro.

    Legacy servers zijn servers waarop de mensen spelen die de oude versie van FF14 zijn blijven spelen, deze spelers noemt SE de Legacy spelers. Verder is er niks anders aan deze servers. Veel mensen waarmee ik FF11 speelde zijn, toen FF14 uitkwam, overgestapt naar deze game en deze spelers zitten dus op de Legacy servers. Bij toeval sprak ik een paar dagen terug met 1 van de gasten waarmee ik vroeger speelde op een FF11 forum.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  16. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb zelf ook een video gemaakt van Final Fantasy XIV - A Realm Reborn. Dunno of het nu wel mag maar boeien. :+

     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
  18. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ja, ik heb een broek aan! Maar je hebt gelijk dat het er wel vaag uit ziet. :+
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Die dungeon ziet er iig minder 'hardcore' uit dan ik zie van Guild Wars 2. :+ Daar ben ik bang om aan mee te doen. :p

    Hoe vinden jullie trouwens de Final Fantasy sfeer? Is dat goed omgezet in een MMO, of mist er soms toch nog iets?
     
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Mja, het zal denk ik ook wel makkelijk zijn bij de eerste levels, ik denk dat je uitdaging pas gaat zien later in de game wanneer je een hogere level krijgt(endgame?).

    Wanneer ik A Realm Reborn zit te spelen krijg ik toch wel echt het gevoel dat ik een Final Fantasy zit te spelen. Het eerste gebied deed mij bijvoorbeeld veel denken aan Final Fantasy 7. :+

    Ik had trouwens wel last met het aggro overnemen van mobs zoals je misschien ook wel ziet in de video, er is een soort "taunt" spell: "Flash" waar je alle aggro zou tijdelijk kunnen overnemen van elke mob? Blijkbaar wou dat niet helemaal werken want sommige mensen bleven maar aggro krijgen ook al gebruikte ik de spell.

    En ik vind trouwens als ik iemand in close combat wil targetten en mijn "TAB" knop indruk dat het niet helemaal lekker werkt, want hij wil niet altijd het dichtstbijzijnde target pakken met tab.

    Edit: Haha, video verwijdert, dus ze doen er wel iets aan. :+
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013

Deel Deze Pagina