Dat zei ik ookal, daar vorm ik ook geen mening over Bovendien gaat het hier over FF en niet over Morrowind of Oblivion, daarvoor moet je in een andere thread zijn En "maar" 50 uur ? Dan heb je zeker alleen de verhaallijn uitgespeeld, en verder niet naar de extra sub-quests gekeken die er in zitten En dan erbij, vind ik 50 uur meer als zat voor een game ookal ist een RPG, moet ook nog andere spellen spelen he
Euhm, pipo, ik heb 9 en 10 uitgespeeld(10 zelfs 2 keer!). De meeste geheimen heb ik gevonden,... dus back up!(ps: ik heb al veel rpg's ondertussen uitgespeeld...!) bye the way: jij vormt een mening terwijl je maar 50 uur speelt op ffX??!! haahhahaahah,dat zegt al genoeg, jij bent er gewoon door heen gevlogen...
Check deze gast maar eens gaan, omg.. Ik heb nr 4,5,6,8,9 en 10 uitgespeeld. Stuk voor stuk hebben ze een meeslepend verhaal. De combat engine is doorheen de jaren geëvolueerd, maar turnbased heeft me nooit echt aangesproken. FFX heeft geen 'side quests', want overal waar je komt voor de main quest kom je deze zogenaamde side quests/extra's tegen en moet je dus geen uren gaan backtracken.. BTW ultimate weapons moet je ook geen uren aan verspillen..er valt gewoon niet zo heel wat te doen. Ik wou er gewoon op duiden dat free-roam games (GTA is ook included) gewoon veel meer lasting appeal en toekomstgericht zijn (PS2 was nou eenmaal te zwak om deftige freeroam en online games te draaien) hebben en jij begint direct FF te verdedigen.
WTF? Weet je niet meer hoe de discussie van start is gegaan?! jij begint hier even in een final fantasy tread te zeveren dat oblivion,... veel diepgaander,... en noem maar op is. DAT IS JOU MENING Ik reageerde hier namelijk op(ik ben te laat met final fantasy games begonnen, maar maakt me dat geen ervaren rpg gamer? jade empire, vagrant story(bom van een spel!!), fable,....heb ik allemaal uitgespeeld) De final fantasy fans zullen oblivion,...niet beter vinden hoor, this niet omdat jij zo denkt, dat dat dan ook zo is... Ook al is het turn based(staat final fantasy bekend om,duh...) ...
En ik zei ook niet dat je uren moest gaan backtracken, maar sommige stukken ben je niet verplicht om te doen (zoals het verslaan van de Dark Aeons om maar een voorbeeld te noemen), dus die vallen dan WEL onder side quests....en anders zitten ze in de officlele strategy guide zeker ook nog te liegen volgens jou ? _0/ En dan begin je ook nog over GTA, wat kan mij dat GTA nou schelen....das geeneens een RPG in the first place dus kweenie
Mja back to the subject....FFXI lijkt me enorm vet worden op de X360 Oblivion lijkt me ook wel mooi, dus die ga ik ook zeker ff checken....maar er gaat in mijn ogen niks boven FF op het gebied van RPG
Ik kijk ook erg naar dit spel uit, alleen vraag ik mij wel af of we niet dubbel mogen betalen. dus zowel aan MS en sony/Square Enix.
Nou vertel mij eens hoe je dan aan "honderden uren" komt Ik had het trouwes over free-roam, maarja 1 ding is me nou duidelijk.
Ik heb de woorden "honderden uren" nooit gebruikt maar goed....het ging mij er alleen om dat er wel degelijk side quests in FFX zitten Maar goed laten we erover op houden, het gaat hier immers om FFXI op onze X360
Hoe werkt het eigelijk van die, costumes enz. is het net als world of warcraft dat je je eigen character moet maken. of moet je gewoon een bekent gezicht van de FF delen kiezen??
Wel balen dat ze juist de slechtste Final Fantasy op de xbox 360 uitbrengen. Geen subliem verhaal en geen turn based vechten waardoor final fantasy zo speciaal was. Morrowind heeft trouwens wel een groot verhaal maar nogal slaapverwekkkend en nou niet bepaald spannend. Dat komt door al die sub-quests waardoor het hoofdverhaal een beetje in het niets valt. Dat wil niet zeggen dat het een slecht spel is maar ik heb toch meer een voorkeur voor de wat linear spellen met mooire actie en een interresant en rijk gevulde verhaal lijn.
Jammergenoeg verliezen een hoop rpg's van tegenwoordig, ook die nog uit moeten komen, het turn-based systeem.
Kan jij mij eens uitleggen wat mensen nou daar in zien. Ik vind het juist heel saai maar misschien als jij het verteld waarom het zo leuk is voor jou zie ik het van een andere kant.
Ik vind een turnbased vechtsysteem veel mer diepgang en strategie bieden in een RPG dan realtime. In Morrowind was het een paar keer klikken, zwaardje steekt wat vooruit, beetje rood op de buik en je tegenstander was dood. Vond het vechten suf (hou sowieso niet van beat 'm ups). Bij turn-based moet je echt nadenken, met een team een of meerdere vijanden te verslaan door niet simpelweg wat te button bashen, maar echt een strijd leveren. Je team in leven houden (teamlid een ronde health upgraden ipv vijand aan te vallen, ipv tussen het aanvallen door even wat health nemen), de zwakke punt van je tegenstander opzoeken en hem daar met de juiste wapens/technieken proberen te voltreffen.
Maar ligt natuurlijk ook aan wat voor game het is. Iets met meer topview en meer action/hack&slash ala Baldur's Gate speelt zo weer prima in realtime en zou niet lekker spelen in turn-based mode.
Ga ik wel mee akkoord, maar FF focust nu eenmaal meer op combat dan morrowind. Morrowind gaat om verkennen en het doen van quests. FF is een episch verhaal met even epische gevechten (veel bossbattles) Als je in Morrowind toch een klein beetje skill nodig hebt is het op het gebied van Marksman..Het is best moeilijk om snelle vijanden met zo'n pijl te raken.
True. Alhoewel ik het vechten in Morrowind niet echt top vond uitgewerkt, maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet voorbij het 'saaie begin' ben gekomen. Verwacht van Obvillion wel veel. Hopen dat deze FF me weer net zo in de game kan meeslepen als FFX (de enigste FF die ik gespeeld heb, 12 uur slechts, maar waren 12 mooie uren).