1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Is er al besloten hoeveel rondjes op POsitqano het gaan worden, in OP staat nog steeds TBA.

Laatst bewerkt: 27 apr 2013
  2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ooh hee das niet de bedoeling! :+ dank voor de oplettendheid. Het zijn 18 en 23 laps! :)

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Beter laat dan nooit, maar hier mijn laatste rondje uit Heat 2 op Motegi, met Loyall vlak voor me en Denvan vlak achter (& naast) me!
    [yt]FE0_RtzD-4Y[/yt]
    Waarschuwing: Schokkende beelden! (uit de losse pols gefilmd)

Feitelijk heeft Loyall de hele race zo onder vuur gelegen, al had ik de druk in dit laatste rondje wel nog extra hoog op proberen te voeren, wat ook wat kleine tikjes met zich meebrachten die zich in de voorgaande ronden minder voordeden. Op momenten dat het even krap werd hebben we elkaar laten leven waardoor we een hele race zo tegen elkaar konden racen. Uiteindelijk trok Loyall aan het langste eind na de hele race strak te hebben gereden. Ik had niet te vergeten zelf ook continu nog iemand in m'n nek zitten (eerst Flavour, later Denvan) en met name in de allerlaatste bochten werd dat nog even heel spannend!

Terugkijkend kan ik me nu wel indenken waarom Loyall het zwaar had na de race ;)

EDIT: Zó hoort incar-view eruit te zien (niet zo'n onnoemelijk brede fisheye-point-of-view)

Laatst bewerkt: 28 apr 2013
  4. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Mijn gelegenheids rood/witte kleurenschema heeft geluk gebracht.

5. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet weer verstek laten gaan morgen ivm werk... het zit niet mee dit seizoen.

Greetz
    Alexander

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ook ik kan niet meedoen. Verplichtingen, verplichtingen, verplichtingen ;)

7. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ik weet ook nog niet of ik vanavond mee ga doen. Ben nogal kapot van gisteren XD

8. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Als we iets na kwart over 8 de kwali doen ben ik erbij!

9. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Heat 1; Begon slecht door een fout waar ik de aansluiting met de top 3 verloor.
    In de laatste ronden kon ik nog aansluiten bij Loyall die ook veel vermoeidheid vertoonde.

Heat 2; Ik kwam vrij voorzichtig en snel naar voren. Ik zat nog wel even in de muur omdat er iemand naast mij zat en me erin zette.
    Daarna snel kunnen uitlopen tot 400 meter voorsprong die ik dacht nooit meer weg te geven.
    Ondanks die grote voorsprong ging ik toch vol aan de bak om mijn eigen tijden te verbeteren en dat was niet zo slim.
    In ronde 18 gleed ik weg de muur in en met 90% body en 45% motor/stuur kon ik wel fluiten naar mijn overwinning.
    Toen er een ronde later achter mij een paar man elkaar raakten door miscommunicatie kon ik even ademhalen.
    De race had niet 2 ronden langer hoeven te duren anders had Rene me alsnog te pakken.

edit: ik zag in de replay dat Tender ook net zo lullig in de muur kwam alleen iets minder hard.
    De 2 incidenten tussen Loyall en Flavour waren best bizar om terug te zien.

Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja was een beetje bizar tussen loyall en mij. We dachten beide dat we fout zaten en Loyall had toen niet verwacht dat ik op hem zou wachten. Boem.

11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Kwalificatie:
    Gelukkig al een redelijke cleane tijd in de eerste rondjes, daarna werd het al vlug minder.

1e heat:
    Dankzij een plek op de 2e startrij kon ik Flavour en B Tender een paar ronden redelijk volgen omdat zij in gevecht waren.
    Daarna voelde ik mijn concentratie al na 10 rondjes langzaam verslechteren.
    De laatste ronden reed ik erg onregelmatig, ik werd mentaal moe.
    Ik merkte dat ik niet scherp meer stuurde en ik onhandige rijfouten begon te maken.
    Op een baan als Positano is dat funest.
    Denvan kwam erg dichtbij en begon mij onder druk te zetten.

2e heat:
    Het begin van de race begon goed en kon ik wat plekjes winnen.
    Na een gevecht met Asjemenou en een inhaalaktie op hem kon ik nog wat redelijke rondjes neerzetten en daarna was het weer vechten tegen het concentratieverlies.
    Ik begon weer slechter te sturen en rijfouten te maken.
    Nadat Flavour op zijn beurt Asjemenou had ingehaald begon hij op mij in te lopen.
    Ik had echt moeite om tussen de muurtjes te blijven.
    Daarna was er kontakt tussen Flavour en mij.
    Ik dacht dat ik de schuldige was en wilde wachten op Flavour.
    Ik zag dat Flavour zijn auto onder controle kreeg en veronderstelde dat hij weer vol op het gas zou gaan. Daarom gaf ik vol gas terwijl Flavour op zijn beurt op mij wilde wachten en langzaam bleef rijden. Gevolg een onhandige aanrijding.
    Heb de replay nog niet bekeken maar het zal er erg vreemd hebben uitgezien.
    Daarna bleef ik een rondje achter Flavour rijden totdat hij opeens stil viel.

Eindconclusie: Dit soort banen als Ladera short, Positano en Camino Viejo beginnen een probleem te worden voor mij.
    Gelukkig komt Grid 2 eraan met korte 3 of 5 ronden multiplayer races.:+

Laatst bewerkt: 2 mei 2013
  12. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Beetje mixed feelings over Positano,

De kwalificatie het allerlaatste rondje van plek 8 naar 5 toe, dat was nog okay, maar zowel in de 1e als 2e heat maakte ik teveel foutjes. In tegestelling tot Loyal gebeurde dat bij mij met name in het begin, naar het einde toe begon ik beter te rijden, maar dan kon ik niet meer aansluiten.

1e Heat kon ik Rene maar 1 of 2 rondes achter me houden voordat ik in de fout ging. Daarna wel Rovaro van me af weten te houden.

2e Heat kon ik in het begin profiteren van een botsing tussen Generation en Rovaro, dus ff aan de leiding rijden totdat ik weer in de eerste rondes foutjes maakte , eerst kwam Denvan en daarna Loyall voorbij. Daarna weer een grote fout waarbij ik de Peug in de muur parkeerde en het eigenlijk over was. Het hele veld kwam me toen voorbij. Daarna toch nog een leuk gevecht met Rovaro gehad, allebij flinke schade waardoor de auto's gelijkwaardig waren.

Nog ff wat sfeerplaatjes

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja om alles nog mooi af te maken viel mijn stuur nog uit daar. :+

Kwalificatie ging niet helemaal goed, met snel al wat body schade. Ik kon door te pushen nog met een 1:02.845 een 2e tijde rijden. Wel een volle seconde trager dan Tender, maar wel leuke start plek.

In heat 1 ging ik bloedje snel. Ik reed een snelste tijd van 1:01.613 en zo kon ik alle 18 rondes Tender opjagen. Hij had wel wat lichte schade aan zijn bumpertjes, dus dat maakte hem een prooi. Helaas ging de prooi er van door met plekje 1. Maar de 12 punten ontvang ik graag! :p

Heat 2 was zonde omdat Loyall en ik beide dachten schuldig te zijn. Ik haalde in omdat hij een foutje maakte. Ik ging in de tunnel links erlangs, en reed naar rechts voor mijn lijn, maar hij zat er nog. Dus ik spinde, en hij remde af waarna hij volgens mij een klap kreeg. Ik reed weg, maar wachte op hem. Na de volgende bocht naar rechts kwam loyall aan, maar hij wist niet dat ik langzaam reed om hem voor te laten dus daar kwam klap 2, haha. En toen een rondje later dus mijn stuur die uit viel. Volgende keer maar wat meer praten denk ik hehe.

Maar goed, eerste helft van de competitie elke keer wat pech, nu op naar geluk op mugello. Daar is ten minste wel ruimte naast de baan! :)

14. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan de laatste races de snelheid niet echt meer vinden!
    De vorige race op Motegi was ik wel echt een stuk langzamer.

De kwali ging redelijk.
    Heat 1 kon ik tot 3 rondes rovaro bij houden, daarna werd het minder.
    Heat 2 vooraan gestart, was wel weer leuk! Iedereen wou mij snel voorbij. Ik neem de bochten soms wat breed dus misschien een idee om mij dan in te halen ipv in de tunnel die nog geen 2 m breed is ;)

Deze niet posten op de Frontpage

Voor Mugello ga ik flink wat oefenen. Misschien dat iemand kan doorgeven in welke versnelling welke bocht te nemen!? Desnoods in een Pm vanwege de concurrentie ;)

Laatst bewerkt: 2 mei 2013
  15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Verslag en tussenstanden komen deze week morgen! Ga geen tijd vinden om het vandaag te Schrijven, updaten en posten.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik neem denk ik weer een videootje op van een snelle Mugello-ronde!

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zoals beloofd een vlot Mugello-Short rondje: 1:02.972. Rondje is niet perfect (lag in de 1e twee bochten ietsje achter op m'n ghost), maar al met valt hij wel in de categorie 'lekker'. Rechts in beeld zie je welke versnellingen ik gebruik in de bochten, Generations!
    [yt]VMz8EyKzcJA[/yt]
    Ik nam in het begin steeds de 2e bocht in de 2e versnelling (en de eennalaatste bocht in de 3e), maar ik merk dat ik sneller ben wanneer ik die in een versnelling hoger neem!

Laatst bewerkt: 3 mei 2013
  18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
  19. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ik was 4de in de kwalificatie Flavour. :x

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    WTF! Watsdeze! nou al 2e keer dat ik jou en Loyall om wissel.

Fixed! :)

Deel Deze Pagina