1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

1. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ja ik zou pas op 20:45 vandaag online kunnen komen :mad: , Vanavond er dus weer niet bij

2. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Wat een teleurstelling in de race, als 2e kunnen kwalificeren, maar doordat sommige mensen vinden dat de slag in de eerst bocht gewonnen moet worden gelijk wat schade, maar niet echt heel veel, kon daarna niks meer uitrichten maar toch 5e geworden dacht ik.
    Maar serieus sommige mensen moeten leren om te zeggen dat ze bijna naast of helemaal naast je zitten... je kan wel een bocht induiken en dan maar hopen dat de man voor je je voorbij laat, maar volgens mij zijn er regels omtrent het inhalen, dit moet je netjes melden, voornamelijk omdat sommige met een andere view rijden.

Heat 2, start ging redelijk, maar paar klein botsingen omdat de snellere achter mij zaten en ik voor me aan het opletten was en aan het inhalen dus dat ging niet heel soepel, daarom maar snel de pits in zodat ik wat mijn eigen rondjes kon gaan rijden. Duik de pits in en daar zie ik Rene staan... Schuin tegen de pitmuur... ik reageerde niet zoals het hoorde, namelijk remmen / uitwijken! Ben gewend dat in de pits dat je dan doorzichtig wordt maar helaas was dit niet het geval, voor Rene en mij einde race.. ik alles kapot aan de voorkant en die van rene waarschijnlijk voor en achter. Daardoor race voorbij en maar gewoon beetje rondjes gereden... niemand meer gezien.. :mad: 10e geworden.

@ Rene gaarne een volgende keer een waarschuwing zou wel fijn zijn...

3. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Dit is niet echt mijn baan.

Kwalificatie ging wel goed, starte 3e. Goede start gehad, meteen Lawaai te pakken die voor mij starte. Daarna achter AZT B Tender kunnen rijden en een paar rondes flink zijn tempo kunnen volgen. Ronde 15 gepit, kwam voor Menno uit, die me later inhaalde door een slechte exit van mij. Rondje 20 haalde ik Menno weer in door een fout van hem. Toen de laatste ronde ingedoken, toen kwam er een inhaalactie van Menno waar ik wel van baal. Hij beukt me opzij en heeft profijt daarvan en pakt zo mijn 2e positie af. Daarna een alles of niet poging in de laatste bocht van mij, maar dat mocht niet baten (als ik in de laatste bocht niet van me gas af was gegaan, had ik de 2e positie afgepakt in de laatste ronde)

Heat 2:
    Start al meteen schade. Later tegelijk met Flavourlicious de pit uit, waardoor ik iets meer schade kreeg.
    Rond ronde 20 kwam er een GEWELDIG mooie inhaalactie van LoyallRonin, heb veel respect voor die inhaalactie, echt mooi gedaan!
    Heat 2 was een slechte race door mijn schade, jammer :mad:

4. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Ben erg down door race 2 incident, normaal staat mijn headset uit dus uit reflex klik ik hem aan om te zeggen dat ik daar stond maar ik schakelde hem daarmee uit. Dat kon er dus wel bij, baal serieus dat ik ook lawaai z'n race verkloot heb. Rondom 100% schade op voorbumper na . Reed rond in 58.5 wat heel anders is al de 55.9 in de eerste race waar de pace wel goed was.
    Kwali kon beter en race 1 was goed . Race 2 lag ik gauw derde dus als alles goed gegaan was had ik voor de winst kunnen strijden. Nu overheerst teleurstelling

5. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ah vandaar dat je zo stil was, ach leven gaat verder, volgende week weer een kans!

Verstuurd met Tapatalk.

6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    De starts van mij in beide heats waren te voorzichtig, verloor daardoor plaatsen en de aansluiting.
    Voor de rest waren de races wel spannend.

Vooral de laatste ronden van heat 2.
    Voor mij reden Flavour en F1freaky in deze volgorde.
    F1freaky probeerde Flavour onder druk te zetten maar maakte een foutje en verloor op het gras snelheid op het rechte stuk van de start/finish.
    Dit creëerde voor mij een gelegenheid om een aanval bij de 1e bocht in te zetten die maar net lukte door de auto in de bocht op de juiste plek te "parkeren" en omdat freaky net genoeg meewerkte.
    Daarna nog getracht Flavour onder druk te zetten wat moeilijk werd gemaakt omdat freaky ook weer fanatiek begon aan te vallen.
    Freaky leek wel een jonge hond die achter een loops teefje aan zat.
    Mijn auto had aan het einde van de race enkele besmeurde plekjes op de kont:+ Erg ranzig:+ De Kärcher moest er aan te pas komen om de auto te cleanen voor de volgende race.

Nog maar 2 races te gaan!!

Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  7. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hahaha, ik vecht voor alles;):+
    We hadden weer heerlijke duels samen (vanouds)

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zouden de top 3 ook hun verhaaltje willen doen? Heb geen idee wat daar voorin allemaal afspeelde, vooral in heat 1. :)

Zonder te oefenen en zonder oefen en kwalificatie sessie toch nog wat puntjes kunnen pakken.

Heat 1 startte ik vanaf laatste positie door het missen van de kwali kon geen indruk maken met mijn snelheid. En me rondes van 1 tot 2 seconden trager dan dat wat snel was kon ik niet naar voren komen. Wel 1 plekje gepakt en 10e geworden.

Heat 2 begon interessant. Ik mocht vanaf plekje 2 van start gaan. Ik zakte al snel terug achter Denvan en ging vroeg pitten. Ik kon redelijk volgen terwijl mijn rondes steeds beter gingen. Helaas kwam na de pitstops Menno vlak achter mij en hij haalde me snel in. Ook Tender kwam me voorbij. Toen heb ik in de slotfase goed kunnen verdedigen tegen Freaky en Loyall om de 4e plek te pakken!

Dus toch nog 13 puntjes in totaal weten te pakken. :)

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De kwalificatie heb ik met wat geluk naar me toegetrokken. Ik haalde niet de rondetijden die ik en anderen in de race met gemak haalde, maar het bleek wonderwel toch genoeg te zijn!

Mijn eerste race ging zoals ik ze het liefst heb: van de eerste tot de laatste meter vooraan rijdend! Lawaai die naast me startte op
    plaats twee was, voor zover ik kon zien, het slachtoffer van de hectiek waardoor ik niet Lawaai achter me had na bocht 1, maar Freaky en Menno. Die laatste besloot om al vroeg te gaan pitten, waardoor ik, met Freaky vlak achter me ging doen wat ik het liefste doe: hotlappen met een lege baan voor me. Door Menno's tacktiek had ik namelijk geen zicht op zijn snelheid en moest ik voor de zekerheid gewoon volle bak gaan rijden (niet dat ik een andere keuze had trouwens, met een loerende Freaky vlak achter me). Na de pitstops bleek dat het hotlappen z'n vruchten had afgeworpen, met een veilige voorsprong reed ik naar de overwinning.

Heat 2 van achteren startend ging ik (ongeveer achteraan rijdend en slippende auto's om me heen ontwijkend) al vroeg de pit in (helaas wat schade opgelopen bij het uitrijden vd pit). Het grootste deel van de race kon ik hierdoor met een lege baan voor me afleggen en met het bijbehorende tempo wat plaatsen goed maken. Uiteindelijk een spannende race gehad met Freaky, Flavour, Menno en Denvan om de plaatsen 1 t/m 5 en hier als 2e uitgekomen :D

EDIT:
    Heeft iemand misschien een keertje de replay van heat 2 voor me (je hoeft er niet speciaal je xbox voor op te starten).

10. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Al met al niet echt een fijne race geweest qua gevoel, wel qua punten.

Kwalificatie begon zeer droevend met P5. 1 clean rondje gereden en de rest allemaal dirty. Helaas was dat ene cleane rondje te traag. 5 tiende van mijn PB en dat is toch echt teveel.

In heat 1 had ik een prima start en lag na de eerste bocht 3e. Ergens in ronde 3,4 of 5 moeten uitwijken in de eerste bocht om niet achterop Freaky te knallen. Doordat de eerste bocht op verschillende manieren genomen kan worden, ligt het rempunt ook op verschillende punten. Dit kostte me helaas een plekje aan Rene. Daarom besloot ik maar vroeg te pitten om uit de gevechten te blijven. Dit pakte goed uit, want nadat iedereen gepit was zat ik weer achter Freaky. We deden wat stuivertje wisselen in de slotfase. In de laatste ronde eerste bocht zag ik een gaatje waar ik in dook door iets later te remmen. Hierbij was licht contact en geen beuk. Geen schade aan over gehouden. Contact ontstaat door een combinatie van factoren o.a. iets doorglijden door later remmen en je eigen lijn behouden. In de laatste bocht nog een tik terug gekregen van Freaky door een due or die actie en dus geen gas los laten. Zo kunnen eindigen op een 2e plek achter Tender die constant snel rond reed. Goed gedaan Tender.

Heat 2 twee snelle stops gemaakt en veel vrij baan gehad. Beginfase was te druk om door te blijven rijden. Na vorige week wou ik niet weer met schade rondrijden in de hoofdrace. Dit is ook gelukt. Nadat iedereen zijn stops had gemaakt lag ik 2e achter Denvan. Leuk gevecht gehad en voorbij kunnen komen om de overwinning te pakken.

11. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb er wel schade aan overgehouden, het was een flinkte tik die je uitdeelde. En als je weet dat je doorglijd door later te remmen, moet je daar rekening mee houden
    En met gas loslaten bedoel ik dit mee: Ik tikte jou aan, je kwam dwars voor mij (wel is waar glijdend), als ik me gas had ingetrapt had je doorgespint, omdat ik dan langer tegen je aanzat.

12. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Helemaal mee eens dat daar rekening mee gehouden moet worden. Daarom doe ik dat ook altijd. Soms heb je het helaas niet helemaal onder controle, zoals je zelf ook vaak zat hebt meegemaakt!!

13. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Dat is waar, maar als ik zo'n actie heb en ik heb er profijt van (win een positie met zo'n actie) dan geef ik de plek terug, maar ik heb dat jou niet zien doen, en daar gaat het mij om. Het is niet erg dat je mij aantikt, maar je heb er profijt van en je geef de plek niet terug

14. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Kwalificatie: Redelijk maar er zat wel meer in.

Heat 1: Ronduit slechte start na de eerste bocht al met 30% schade achter kon ik niet meer meestrijden en verloor teveel tijd.

Heat 2: Omdat ik redelijk van voren starte kon ik ook vrij snel aan de kop komen.
    Ik kreeg veel meer gevoel over welke lijnen ik moest rijden en kon zo goede tijden produceren dat ik even dacht aan een winst.
    De tijden waren dan wel 0.4 langzamer dan achter me Menno en Tender maar die konden er niet voorbij komen.
    Pas in ronde 26 van de 27 maakte ik een foutje waardoor Menno er gebruik van kon maken en in de laatste ronde nog een foutje waardoor ik ook een 2de plek moest vrijgeven aan Tender.
    De enige 2 foutjes in de race helaas.

Normaal zou ik zeggen 3de plek niet slecht achter Menno & Tender maar nu baal ik toch wel even dat het 2 ronden te lang duurde. :+

15. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ik hield mijn lijn vast en jij hield jouw lijn vast, zoals we eerder in de race ook deden in het laatste snelle gedeelte van de baan. Toen belandde we ook beide in het gras. Ja dan kun je elkaar raken en dus vind ik niet dat ik de plek hoef terug te geven.

16. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik kan me niet herinneren dat we samen het gras zijn ingegaan. Ik vind gewoon wel dat als je iemand aan tik en je gaat hem voorbij dat je dan de plek terug moet geven. Ik heb dat ook bij jou gedaan toen we eerder in duels zaten, dus waarom doe jij dat dan niet terug....

EDIT: Vind dat een onderdeel van sportief zijn

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mocht iemand naast de replay van heat 2 ook die van #1 hebben, dan houd ik me aanbevolen. Ik word langzaamaan ook wel nieuwsgierig nu!

18. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ik kan me niet herinneren dat je een plek hebt teruggeven. Alleen maar teksten als "ik houd mijn lijn" en "alles of niets pogingen" . Dus als ik dat soort teksten hoor ga ik zelf ook geen ruimte meer geven aan je en houd ik mijn lijn.

Dit was mijn laatste post over de discussie. Ik laat het nu over aan de FIAA waar jij een klacht hebt ingediend.

19. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ja, dat snap ik ja. Het was niet veel bijzonders, alleen baal van de sportiviteit in sommige duels.

Heb geen klacht ingediend, heb alleen gevraagd naar Asjemenou's oordeel hierover.
    Er hoeft totaal geen straf uitgedeeld te worden, ben alleen nieuwsgierig naar zijn oordeel.
    Ik zou de plek dan terug gegeven hebben bij iemand anders, ik wist niet zeker of dat bij jou was.
    Ik heb niet gezegd dat ik mijn lijn hield.

EDIT:
    Ik wil graag ook de herhaling van heat 1

20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik wil ook heat 1 s.v.p.

Deel Deze Pagina