Ik sla deze even over, sorry. Drukke dag achter de rug en de concentratie is ver te zoeken. Ga strax effe f1 rijde ofzo. Maken jullie tenminste meer kans op punten...... ;-)
Waren superraces! Fun- en zweetfactor van 10. Ik maak morgen wel even wat filmpjes van het gevecht om P1 in race 1. Wel jammer dat race 2 wat minder liep, ik kwam goed uit de startblokken en zette de eerste paar rondjes Loyall onder druk terwijl we samen door het veld sneden. Kreeg later een tikje in mijn achterkant waardoor ik een penalty kreeg en weer vanaf P10 of P11 verder moest. Toen viel er niet zo veel meer te halen, teleurstellend want ik keek wel erg uit om te vechten met de SRT teammaten + Loyall en Kimi, ik denk dat ik het tempo van de kopgroep best had kunnen volgen. Maar Kimi en ik waren wat onfortuinlijk in race 2 helaas.
Bij mij ging dit weekend slecht. Niet echt een leuke race. Daarbij had ik ook force feedback problemen waardoor ik niet goed kon starten in de eerste race. Hierbij dacht ik dan ga ik maar commentator spelen. Zitten leuke gevechten in van Kimi Ben er niet echt goed in maar hier het resultaat:
Leuk filmpje. Had er graag bij willen zijn! Vriendin zat een stukje mee te kijken. Blijven er 2 auto's plakken hoor je haar zeggen: Dat klopt helemaal niet, is dat een fout in het spel? Binnenkort neemt ze mijn plek in op de grond... #Kvyat
Echt een leuk filmpje man! Loyall is onzichtbaar in de replay dus we kunnen daar niet alle beslissende momenten van de top 3 goed terugkijken maar gelukkig staan de tikjes boven op de heuvel in de eerste set bochten (11:00) er mooi op. #drama! Was eerder in de race ook nog een moment dat ze met z'n drieën naast elkaar door de laatste bocht gingen (waar Racer het grind in moest), had wel graag willen zien wat daar precies gebeurde maar dat kan dus niet. Wel tof dat mijn gave battle met Nova (met Wiethok daar achter) er goed op staat! Ik moest lachen want op het rechte stuk na de start/finish laat ik Wiethok er expres langs, ik hoopte dat ik achter die snelle man kon slipstreamen zodat we het gat naar Dani dicht konden rijden. Hoor ik jou zeggen "Oh oh! Er is iets mis met de motor van Cr00kk!" Echt heel geinig. Helaas werd Dani eruit gegooid dus had ik achteraf beter kunnen proberen om Wiethok er koste wat kost achter te laten . Maar was weer een leuke avond, lekker bezig gasten!
Supergaaf filmpje @GoldPwnageNL Hier zat ik effe niet op te letten en roste ik hem BIJNA naar binnen bij @loyallronin in het staging-rondje.
Cr00k en Rossi, waarom hielden jullie mij nu aan de praat gisteravond. Ben fucking moe nu Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Kut dat ik er nét niet bij kon zijn. Had voor deze, in tegenstelling tot Outlon Park, wel geoefend en was er van overtuigd dat ik voorin mee kon doen. Helaas net 2 minuten te laat aangeschoven voor race 1 en in de warm up voor race 2 elke 5 seconden een framedrop. Wou terug naar de pits maar in plaats van return to pits drukte ik op exit Maar ja, als ik jullie mag geloven hadden die framedrops ook in de race aangehouden, dus dan was het sowieso een quit voor mij na 10 meter rijden. Is dat een BMW 320 dingetje trouwens? Erg veel framedrop en force feedback problemen met deze auto voor de mensen hier.
Zo dan! even terugblikken op de races van gisteren. Race 1: Mooiste race tot nu toe, met een zure nasmaak. Race 1 ging echt lekker. Start was een beetje rommelig, maar kon vrij vlot samen met Loyall en Rossi naar voren rijden en heb heel veel leuke gevechten gehad tijdens het naar voren komen. Al snel had ik Loyall te pakken en moest ik op zoek naar Racer die redelijk vooraan gestart was. Met Daniii op p2. die echt lekker aan het verdedigen was (een hele dikke duim voor je acties Daniii! ik vond het retestrak allemaal! echt tof!). Na de (in mijn ogen) mooie positieovername van Daniii lag ik op P2 met een klein gat richting Racer. Achter mij zat Loyall en Rossi die beide iets moeilijker langs Daniii kwamen en daardoor had ik een aardig gat (2 sec) op Loyall opgebouwd. Rossi en Daniii raakten elkaar jammer genoeg. Door een foutje van racer (want hij reed ook strak 1.45ers) kon ik dichterbij komen en in ronde 9 of 10 (vgm), zette ik de inhaalactie in op Racerblade in de laatste bocht, door hem aan de rechterkant naast hem te zetten. Loyall was inmiddels (omdat ik redelijk vast zat achter racer) ook weer bij en in die zelfde bocht zette loyall hem weer naast mij. Met 3 man breed kwamen we het rechte stuk op, met Racer die iets door het grind moest (maar geen penalty had). en ik pakte de leiding over met Loyall achter mij. Dit was echt cupracen. Niemand een penalty, maar wel een klein beetje contact (moet kunnen). *Let op, in het volgende stukje gaat het over mijn beleving, raceleiding moet maar bekijken hoe het echt is gegaan, maar in mijn replay is de auto van Loyall niet opgeslagen, dus heel gedetailleerd kan ik het niet terugkijken* 2 ronden later ging het helaas mis voor mij. In de S-bocht bovenop de heuvel (bocht 2 en reed ik nog voorop, loyall achter mij en Racer daarachter. In bocht 3(de knik naar rechts) parkeerde loyall hem aan mijn binnenkant, waar ik van mening van ben dat er geen gat zit) en drukt mij de penalty zone in. Hij raakt mij rechts achterop en als reactie daarop kom ik de baan weer op (met een penalty) en ga ik naar rechts en houd ik loyall tegen. Racer is mij inmiddels alweer voorbij en met nog 2 seconden penalty te gaan sprint loyall er vandoor en moet ik aansluiten. Actie in bocht 2 en 3 Vanaf 10m45 goed te zien in het filmpje van Gold. Loyall krijgt een stoot van Racer voorafgaand, maar weet niet of dit ook verklaard waarom loyall naast mij duikt. In de volgende S bocht (met die groene zones aan de binnenkant) rem ik vervolgens iets te laat waardoor ik samen met Loyall rechtdoor schiet en we beide een penalty pakken(mijn fout!) en de aansluiting op Racerblade verliezen. Uiteindelijk als 3e over de finish gekomen, wat eigenlijk een beetje voelde als verliezen en ik niet als waardig einde beschouw van deze geweldige race. ik zou graag een analyse zien van het voorval door iemand die niet bevooroordeeld is! Race 2: Uithuilen en opnieuw beginnen. Race 2 was niet mijn sterkste race. Na een lekkere start kon ik aansluiten bij Rossi en samen gingen we redelijk vlot richting de kopgroep. In de bochtencombinatie dubbel rechts (7& ging het een beetje fout tussen een paar mensen en konden we via de binnenkant van positie 9 naar 5 rijden. Echter kwam ik daar in contact met Tender en als het gevolg van plakken en andere Pcars kwaaltjes stonden we naast de baan op positie 12 en 13. Kon niemand wat aan doen, gevalletje contactsport en opnieuw beginnen. Tempo toen redelijk snel weer opgepakt en opgeklommen naar positie 5, om die vervolgens weer uit handen te geven door een penalty. Toen weer opnieuw uithuilen (beide momenten waren de bekende *God(nietdichtbij)domme, k&#@!T @&!%* klanken die ik via de microfoon de wereld in stuurde. Vanaf positie 9 weer opgeklommen naar p5. waar ik op 3 seconden achter NovaCain zat die een verdomd goede wedstrijd reed!. Met 4 ronden te gaan dat gat dicht weten te rijden naar 3 seconden (JUIST HELEMAAL NIETS DUS GEWONNEN DUS!) en als 5e over de finish gekomen. Race 2 was duidelijk niet mijn wedstrijd, maar ik vond het wel gezellig gisteravond!. Leuk dat het groepje op een enkeling compleet was! Op naar Snetterton, want dat wordt een spektakel (die laatste bocht)..
Door de aanrijding achterin verlies ik de controle over mijn auto en mis ik mijn rempunt. Ook krijg ik net vlak voor de remzone onbedoeld maar erg ongelegen een snelheidsboost. Ik moet alle moeite doe om in de remzone de controle over mijn auto terug te krijgen en om nog keihard te remmen om de bocht te kunnen halen. Ik heb eigenlijk te veel snelheid maar moet toch insturen om de apex van 1e bocht aan te snijden. Om alle grip voor het insturen te kunnen gebruiken moet ik mijn rem loslaten en met een iets te hoge snelheid toch de apex aansdnijden. Als door een wonder stabiliseerd de auto en krijg ik een erg goede exit. Ik blijf binnen de tracklimits op de baan en blijf na de exit rechtuit rijden zonder van lijn te veranderen Kimi gaat volledig over de curbs op groene uitloopstrook en stuurt fors/agressief naar rechts terug de baan op waar ik al rechts naast hem zit met mijn voorwielen. Ik liet bij exit 2e knik/bocht van de chicane mijn auto "staan" tijdens de exit omdat ik al eerder een tikje van achteren kreeg van Kimi tijdens inhalen van asjemenou waardoor ik tegen asjemenau werd geduwd en snelheid verloor door plakken.. Verloor daardoor in de beginfase al een plaats aan Kimi. Nu dacht ik: ik blijf gewoon rechtuit rijden en verander niet van lijn, laat Kimi het maar oplossen hoe hij veilig op de baan terug komt nadat hij over de curbs was gegaan. Hehehehe. het hele incident is een sneeuwbaleffect. Racer brengt de sneeuwbal aan het rollen. Dan volgt een wiskundige vergelijking van de gebeurtenis en de individuele beslissingen en na wat worteltrekken-delen-vermenigvuldigen en optellen, valt het geluk de kant van Racerblade op die de sneeuwwbal aan het rollen heeft gebracht.
Dan zien we het duidelijk anders, wat uiteraard ook logisch is. Als ik terug kijk rem je na de tik van Racer vrij hard, maar na het wisselen van de camera van Gold, totaal niet meer (waar je het nog wel kunt, maar dan verlies je snelheid). Daardoor druk je mij naar buiten en blijf je links rijden (omdat dat de snelste lijn is). Ik moet wel naar rechts omdat ik geen penalty wil, wij raken elkaar weer + Plakken(je ziet ons beide bewegen als we loskomen wat duidt op plakken), waardoor we naar rechts gaan (jouw linker voorkant op mijn rechter achterkant) en ik verlies de snelheid doordat ik een penalty heb. maar dat is aan de raceleiding om verder uit te zoeken Weet je nog wanneer dat tussen jou, mij en asjemenou was? want dat was ik alweer vergeten. misschien staat dat op film.
Allereerst complimenten hoe je de auto daar nog onder controle hield @loyallronin, op een pittig rempunt. Als ik het bovenstaande incident zou moeten beoordelen zou ik het denk ik vooral relevant/cruciaal vinden of Kimi op eigen beweging buiten de baan reed op 11.04 in het filmpje, of dat hij een duwtje op z'n kont kreeg van Loyall aldaar. Werd hij er naar buiten 'geholpen' door Loyall, dan verdient hij imho vervolgens ook de ruimte om weer veilig terug te komen op de baan. Rijdt hij daar uit eigen beweging te ruim de baan uit, dan is het terug-op-de-baan-komen en de daarbij horende malaise hier ook Kimi's probleem en is Loyall in mijn ogen gerechtvaardigd om het wat 'harder' te spelen. Ik kan het op de beelden niet zo goed zien..
Ik gaf inderdaad een flinke tik aan Loyall, maar ik was echt totaal niet voorbereid op het acute snelheidsverschil. Zelfs op half versleten banden is bocht 1 gewoon vol gas, ik snap niet waarom daar opeens gelift werd. Edit: Mijn replay is ook waardeloos, Loyall is inderdaad onzichtbaar. Jammer.
Als ik blijf remmen kan ik niet insturen en mis dan de bocht apex. Het bewijs is dat ik na die harde duw dankzij een gevecht met mijn mijn stuur de controle over mijn auto terug weet te krijgen en met kunst en vliegwerk de chicane toch weet te halen. Ik denk dat elke andere aktie van mij had geresulteerd in doorschieten en van de baan raken na de aanrijding achterop. Ik laat dus bewust te vroeg mijn rem los omdat ik zie dat ik door hard remmen de 1e knik/bocht niet meer kan halen doordat mijn entry-snelheid door de duw eigenlijk te hoog is. Ik neem dus noodgedwongen risico om de grip niet meer op te offeren voor het remmen maar de grip te gebruiken voor het insturen. Dit pakte dus erg goed uit gezien mijn super exit in de 2e knik. Nog nooit zo'n goede exit gehad daar. Als ik was blijven remmen had ik de chicane niet gehaald. Daarvoor was de duw te hard en net op het moment dat de remzone naderde.