Briefing Oschersleben
Round 5: Jetz geht's los auf Der Ring des Nibelungen
Weer:
Zwaar bewolkt en lichte typische grauwe NEDERSAKSISCHE übernevel. (zicht blijft redelijk tot goed,
(keine angst/no fear)
Kwalificatie:
Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan.
Heats:
Heat 1: 17 ronden (incl. formation/startronde)
Heat 2: 23 ronden (incl. formation/startronde, verplichte pit ronde 8 t/m 14)
Rollende start
Rollende start: Vanwege de aard van de baan en de 2 krappe bochten direct na start finish wordt er gestart d.m.v. een rollende start. De start vindt plaats op de Stadium straight, dit om zo veel mogelijk “ruimere” bochten te hebben voordat he technische gedeelte begint.
Na het doven van de lichten rijdt het veld 2 aan 2 in formatie met 100 km/hr naar bocht 6. Bij ingaan bocht 6 verlaagt de polesitter zijn snelheid van 100 km/hr naar 60 km/hr. Dit blijft hij vasthouden totaan wittelijn na uitkomen bocht 10.
De polesitter mag de start bepalen tussen de witte lijn na uitkomen bocht 10 (ter hoogte van het einde van de curbstones) en het begin van de eerste blauwe barrier/vangrail aan de rechterkant.
Zie o.a. hieronder filmpje ter verduidelijking.
http://xboxclips.com/asjemenou75/2e53bf15-98d0-4260-8929-85f7f5a10b68
Pit entry:
Oefen deze, ook hierbij geldt, je kan deze volgas nemen en via de muur rijden omdat schade uitstaat. Je mag de pit niet full speed nemen, je moet remmen en de muur niet raken. Gebeurt dit wel dan kan de wedstrijdleiding (achteraf) het als een onreglementaire pitstop zien.
Pit exit:
Je komt meteen op racelijn uit. Houdt hier rekening mee, achteropkomend verkeer op racesnelheid heeft voorrang. Voor mensen die achteropkomen, houdt rekening met mensen die uit de pit komen, dwing niet de positie af, maar blijf desnoods aan de binnenzijde van bocht 2.
Safety Car:
Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelokt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 100 km/hr. Als volledige veld is aangesloten volgt reguliere startprocedure “rollende start”, zie hierboven, met start op stadium straight. Tijdens safetycar mperiode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken.
Veel succes en sterkte!.
Let op het is een krappe baan, waarbij met name bocht 1 vaak uithuilen is.......zie ook wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorsport_Arena_Oschersleben
Car: BMW M3 GT3
Tuning: Allowed
Hulpmiddelen/driving assists: Alles.
Lobby Settings/driving assists:
Omdat het de 1e XBWR Project Cars Cup is zijn de lobby instellingen
en driving assists voorlopig nog op easy.
Hierdoor is de drempel laag en kan iedereen meedoen op elk skills-niveau.
Tire wear OFF
Mechanical Failure: OFF
Collisions: ON
Race- en remlijn vrij naar eigen voorkeur
Rolling Start: No
Damage: off
Fuel : real
Bij onvoldoende belangstelling of lobbybezetting:
AI: Het veld zal altijd aangevuld worden tot minimaal 10 deelnemers, AI zal op 75 % gezet worden.
AI verdient geen punten.
M.a.w. als er b.v. tussen jou en diegene die voor je finished 3 AI’s zitten, wordt de 3 AI’s ertussenuit geschrapt in de puntentelling.
Calendar & tracks:
Gedurende 8 woensdagavonden zal er gestreden worden op de volgende circuits.
1.) Monza Full , verplichte pitstop heat 2.
2.) Donnington GP, verplichte pitstop heat 2.
3.) Le Mans Circuit 24 Heures du Mans (dag-nacht-dag)
Endurance: "1 hour race of heroes"
1 lange 1 uur durende heat/race (15 rondjes)
incl. vrije keuze in aantal pitstops voor noodzakelijk tanken met fuel -tactics naar eigen keuze.
M.a.w. vrije keuze in aantal liters fuel en aantal pitstops.
4.) Sonoma GP, verplichte pitstop heat 2.
5.) Oschersleben Full, verplichte pitstop heat 2.
6.) Imola, verplichte pitstop heat 2.
7.) Zolder, verplichte pitstop heat 2.
8.) Spa, verplichte pitstop heat 2.
Zorg bij de pitstop van heat 2 dat je niet hoeft te tanken omdat dit onnodig tijd kost.
Raceday:
20:00 uur FREE Practice
20:15 uur Qualifying 1: 10 min.
20:25 uur Heat 1 (25 min)
20.50 uur Finish heat 1
21.00 uur Qualifying 2: 10 min.
21:10 uur Heat 2 (30 min)
21.40 uur Finish heat 2
Voor Le Mans endurance geldt een andere tijdschema.
Rijdersbriefing:
Op de maandag voorafgaand aan de race op woensdag zal de weersverwachting en drivers briefing worden gepost op het forum . (Regen zal niet voorkomen)
Regen pas bij de volgende cup.
Puntentelling en resultaten:
Voor de podiumplaatsen zijn er progressief meer punten te verdienen als extra beloning voor het goede resultaat
Heat 1: 16, 12, 9, 7, 6, 5, 4 ,3, 2, 1, 0…,0
Heat 2: 16, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0…,0
Voor de endurance zijn het dubbele punten voor de race.
Om de factor pech en geluk, door glitches/LAG/internetproblemen/disconnect of een onvoorziene prive afspraak/gebeurtenis, aanzienlijk te beperken voor het eindklassement, moeten alle deelnemers bij het slechtste raceresultaat van drie afzonderlijke heats het puntenresultaat aftrekken.
De endurance race op Le Mans 24 H geldt voor de aftrek als 2 raceheats.
Voordeel is ook dat als er nog later mensen bijkomen zij nog voor een goede eindklassering kunnen gaan.
De totale cup duurt 8 weken. Waarvan het minste 3 resultaten van drie heats niet meetellen. (uitzondering is de endurance op Le Mans 24H die als 2 heats geldt voor de aftrek.)
Lobby: Join LoyallRonin en/of Asjemenou75
Raceleiding: Asjemenou75 en/of LoyallRonin
Verzoeken tot race-reports worden in behandeling genomen indien voldaan is aan de eisen conform art. 5.1 t/m 5.8 Regels & Voorwaarden (November 201. Verzoeken worden toegezonden aan Asjemenou75.
Indien Asjemenou75 betrokken is richt het verzoek dan tot LoyallRonin en vice versa.
DISCLAIMER:
Regels & Voorwaarden (November 201 XBWRacing zijn van toepassing.
Als je inschrijft dien je op de hoogte te zijn van deze regels.
WEDSTRIJDLEIDING nog de host is verantwoordelijk voor de internetconnectie. Indien je tijdens of voorafgaand aan de wedstrijd door wat voor reden uit de lobby wordt gegooid, is dat geen reden tot klagen bij de wedstrijdleiding/host nog een reden om verzoek tot opnieuw opstarten lobby te doen.
Vanwege het feit dat de lobby’s in beginsel erg onstabiel waren bij PC kan worden besloten om de lobby te verkleinen nog voordat de race is aangevangen.
Dit zal random gebeuren, maar hopelijk doet dit zich niet voort.
Laatst bewerkt: 13 okt 2015
B Tender, Rossi46 en Divimus vinden dit leuk.