1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

1. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Er was altijd een vast format voor, denk dat die nog wel in openingspost staat of xbw racing reglement. Die kun je opsturen via pm naar Asjemenou en als die erbij betrokken is kijkt iemand anders erna.

2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Race-incidenten gebeuren altijd en zijn verbonden aan de strijd in de race.
    Ik had zelf al ingeschat dat jij mij niet had gezien, was een soort voorgevoel.
    Maar de gelegenheid om een inhaalaktie te maken op de race lijn was aanwezig en te verleidelijk dus maakte ik een risicoafwegiing en besloot de move door te zetten.
    Ik had ook minder risico kunnen nemen en kunnen wachten op een andere inhaalkans
    Dus geen verwijt van mijn kant.☺

3. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Wat maak ik het mijzelf zo moeilijk door mijn slechte starts.
    Mijn geknoei op de Startlijn lijkt erg veel op het geklungel uit een aflevering van Buurman & Buurman.
    Ajeto.
    In de tweede heat had ik mazzel dat Wiethok zijn voorsprong weggooide door een spin in de exit van een langzame bocht.
    Ik heb tijdens de beide heats toch weer onnodige timepenalties opgelopen Door eigen schuld.
    Ook nog in de chicane wiethok een zetje achterop gegeven tijdens inhaalpoging waardoor hij een timepenaltie kreeg van 5 secs. Ik heb toen ff op hem gewacht om weer achter hem aan te sluiten en weer aan een andere inhaalpoging te werken.

Laatst bewerkt: 17 sep 2015
    B Tender vindt dit leuk.
  4. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Stond al in de openingsPost met ook nog een verwijzing naar het XBWR reglement voor.meer details.
    Stuur een pm met de relevante informatie lees info xbwr reglement svp.

5. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Wilde ook nog ff kwijt dat ik nog steeds total loss en brak in bed lig bij te komen van de inspanning van de race. Was vorige race ook zo. Echt drie dagen brak geweest.

6. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    hahaha ik race vanavond ook geen endurence vanwege elleboogklachten, dat is nogal lastig links met sturen en remmen met controller. Dus het is wel intensief :)

loyallronin vindt dit leuk.
  7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Bij de etos drogist een tube Biofreeze halen. Dat geeft echt pijnverlichting.
    http://www.biofreeze.nl/over-biofreeze
    Biofreeze verlicht niet alleen de pijn als u door het sporten last heeft gekregen van spierpijn of een blessure heeft opgelopen. Het middel is ook zeer geschikt als u klachten heeft doordat u te lang in één houding heeft gewerkt. Biofreeze is de koele pijnverlichter bij:

• Pijnlijke spieren en verstuikingen
    • Pijnlijke enkel, knie, heup of elleboog gewrichten
    • Rug-, schouder- en nekpijn
    • Sportblessures
    • Overbelaste spieren
    • Artritis
    • Te lang gamen

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Twee zeer vermakelijke races, maar met een 5e en 4e finishplek ben ik wéér slechter gefinisht dan ik was gekwalificeerd..
    Heat 1 had voor mij een rommelige openingsfase. Belandde naast de baan door het gedrang in bocht 1, en verderop in rondje 1 gooide ik nogmaals, om erger te voorkomen, m'n auto het gras op toen ik voelde dat hij begon te glijden. Niet veel later nog enigszins ongelukkig in aanraking gekomen met 'united' voor het benaderen van de chicane. We reden zij aan zij, waarna er onschuldig licht contact was. Voor ik het wist word je dan echter naar elkaar 'toegezogen' (volgens mij 'klopt' het qua physics wel wat er dan gebeurt) waardoor ik de chicane zijwaarts ipv voorwaaarts nam, met het nodige tijdverlies en penalties van dien. Sindsdien een leuke inhaalrace en uiteindelijk 5e gefinisht.

Replaycamera van m'n eerste rondjes in heat 1 (ik geloof dat iedereen zo ongeveer op beeld komt :D:D )
    Skippen naar 1:45
    http://xboxclips.com/AZT B Tender/5c7997a8-a40c-4feb-97cf-70915bc0c7c5

Heat 2 mocht ik wél aan de binnenkant starten (jeeej) maar maakte ik het mezelf moeilijk met een valse start. Heb deze gelijk in het eerste rondje ingewisseld, omdat ik verwachtte dan de minste tijd en posities te verliezen en omdat ik de indruk had dat het zo moest haha. Ook deze race werd hierdoor een inhaalrace, waarbij ik rondetijden haalde die ik niet eens in de kwalificatie haalde. Ik kon profiiteren van pitstop=problemen bij anderen en schoof langzaam naar voren. Nog een timepenalty opgelopen toen ik samen met @asjemenou door de chicane ging en net teveel afsneed schijnbaar (was aan het verdedigen) wat de opmars niet hielp. Voor toekomstige races zal ik me wat strenger 'beroepen' op blauwe vlaggen indien van toepassing.. Zoals te lezen viel had @Detje NL een erg ongelukkige tweede heat, waardoor ik hem in de eindfase tegenkwam, toen ik united onder druk aan het zetten was (voorsprong teruggebracht van 8 sec naar <1 sec) met nog 3 rondjes te gaan. Verslikte me echter in Detje waardoor ik een positie prijs moest geven aan Wiethok (verloor ongeveer 0,5 sec op hem per rondje, had 2 seconde voorsprong en het was nog 3 rondjes dus khad hoop dat ik hem achter me kon houden). Nja wederom uithuilen en opnieuw beginnen. Nog kunnen profiteren van een foutje van wiethok, maar de race was net wat vroeg afgelopen om een kans te hebben om het united nog echt moeilijk te maken :)

9. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Gisteren reed overigens nog iemand met livery #27 ( volgens mij @thetiktak92 ). Maakt mij niet zoveel uit, maar in geval vam een incident en het terugkijken van de replay kan het lastig en verwarrend zijn.

10. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik wil graag een verandering in het regelement voorstellen, want ondanks dat er meerdere malen op gewezen is, was het ook deze keer weer een chaos tijdens de start. Waarbij juist de mensen die voorzichtig proberen te doen (en dus bijv. eerder remmen dan in een reguliere ronde, om elkaar de ruimte te geven) het slachtoffer zijn doordat er altijd wel een paar van achteren aan komen suizen of van je voorzichtigheid misbruik willen maken door hem er tussen te proppen waar het niet kan.

Ik opteer voor de regel dat in de eerste (en eventueel kort daarop volgende tweede) bocht niet ingehaald mag worden. Feitelijk rijd je dan dus die bochten door in volgorde van de start. Wellicht dat een rollende start daarbij dan ook praktischer is. Die regel verzin ik overigens niet ter plekke, maar wordt veelvuldig toegepast in sim-races (met name op de PC), juist om het gekut na de start te voorkomen.

11. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Denk zelf niet dat het zal werken.. want dat zal dus betekenen dat de gene met een goeie start als nog weer moet inhouden ookal kan die gene een paar plekken winnen bij de start

12. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Tis gewoon goed opletten en niet onnodig iemand willen uitremmen waar het niet kan.. gister ook weer een paar keer zoiets gezien en was later ook zelf de klos door nova.. racen is ook rekening met elkaar houden. Dus ook in de eerste bochten

13. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Sterker nog, de start doet er dan helemaal niet meer toe, want iedereen rijdt netjes in volgorde van de start de eerste bocht door. Ergens wel een beetje jammer, maar ik vind het constante gekloot in de eerste bochten een groter probleem.

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    'Vroeger' in forza hebben we ook cups met rollende starts gehad. De hoofdreden daar destijds waren niet de rommelige starts, maar omdat je de startvolgorde niet kon bepalen in de lobby (geen kwalificatiemode in een racegame... WTF!!!??) en we dit dus op de grid moesten 'regelen' omdat we wel wilden kwalificeren. Een staande start werkt niet daniet meer, dan moet je gaan aftellen en allemaal tegelijk gasgeven en die ellende, dus was het logische alternatief destijds een rollende start.

Het niet-kunnen-kwalificeren-probleem is in Project Cars gelukkig niet aan de orde.

Een staande start werkt dan niet meer.

15. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Zou voor mij erg goed uitkomen als slechte starter en hoef je ook minder zorgen te maken over een jumpstart omdat je bij de start niet scherp hoeft te zijn.
    Nadeel is dat niet iedereen jouw voorstel zal willen steunen met name de snelle starters en degenen die tot nu toe Door geluk of eigen skills wel goed Door de 1e bocht zijn gekomen.
    Ook zal de raceleiding geleidelijk strenger optreden als het seizoen van het kampioenschap vordert.
    Er zullen dan proportionele straffen en/ of waarschuwingen worden uitgedeeld aan degenen die hun rijgedrag niet aanpassen en bij herhaling andere deelnemers duperen.
    Straffen uitdelen is niet leuk maar andere deelnemers benadelen doordat men zich niet positief wil aanpassen is nog vervelender.
    De xbwr-cups zijn en er tenslotte om jou skills te meten met anderen en jouw racing skills te verbeteren.
    Maar fun en clubsaamhorigheid horen er zeker ook bij.
    Wij willen als xbwr zoveel mogelijk bestaande leden behouden en nieuwkomers niet meteen afschrikken.
    De moelijkheid tijdens de deelname aan de cups is dat niet iedereen even fanatiek is of hoeft te zijn zolang je elkaar maar niet benadeelt
    Ga respectvol met elkaar om op de track maar ook in reacties op het forum.
    Ervaring uit het verleden leert gewoon dat het ff wat tijd kost om als vaste groep in deze nieuw samenstelling aan elkaar te wennen qua persoonlijkheden, skills, gezonde fanatieke instelling en manier van communiceren (verbaal of schriftelijk op het forum).
    Zo dominee Loyall heeft gesproken vanaf de kansel.
    Gaat heen, verbeter uzelf op de track of dien uw race-protest in.

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ff serieus, raceleiding bespreekt elke race en neemt notitie van suggesties.
    Maar uiteindelijk bepaalt de organisatie of er wijzigingen komen.
    Een troost is dat bij een grote professionele organisatie als het F1/FIA ook niet iedereen tevreden is met de regels.

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik lig nog steeds in bed, volgens mij word ik ziek.:x

18. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    En destijds in Forza ging het echt niet minder rommelig dan gisteren.
    "Herstart! Herstart!"

19. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    Heb net de clip terug zitten kijken. Het kwam echt door dat "naar elkaar toe zuigen". Voor mijn gevoel hield ik keurig "de lijn"zeg maar richting chicane. Ik kon niet nog meer naar rechts, want anders zat ik zelf op het gras. Wellicht volgende keer bij inhaalmanouvres toch net wat meer afstand houden om dat naar elkaar toe zuigen proberen te voorkomen. Denk dat als dat niet was gebeurd je zonder problemen en clean er voorbij was gegaan.

20. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Hierin moet je zeker gelijk geven. Je kon zo te zien letterlijk geen kant op. Ja, je had iets van je gas kunnen, zodat jullie allebei op de ideale lijn door de chicane konden gaan, Tender was er immers al bijna helemaal langs en had de binnenkant, maar dat is het enige.

Deel Deze Pagina