Twee zeer vermakelijke races, maar met een 5e en 4e finishplek ben ik wéér slechter gefinisht dan ik was gekwalificeerd..
Heat 1 had voor mij een rommelige openingsfase. Belandde naast de baan door het gedrang in bocht 1, en verderop in rondje 1 gooide ik nogmaals, om erger te voorkomen, m'n auto het gras op toen ik voelde dat hij begon te glijden. Niet veel later nog enigszins ongelukkig in aanraking gekomen met 'united' voor het benaderen van de chicane. We reden zij aan zij, waarna er onschuldig licht contact was. Voor ik het wist word je dan echter naar elkaar 'toegezogen' (volgens mij 'klopt' het qua physics wel wat er dan gebeurt) waardoor ik de chicane zijwaarts ipv voorwaaarts nam, met het nodige tijdverlies en penalties van dien. Sindsdien een leuke inhaalrace en uiteindelijk 5e gefinisht.
Replaycamera van m'n eerste rondjes in heat 1 (ik geloof dat iedereen zo ongeveer op beeld komt
)
Skippen naar 1:45
http://xboxclips.com/AZT B Tender/5c7997a8-a40c-4feb-97cf-70915bc0c7c5
Heat 2 mocht ik wél aan de binnenkant starten (jeeej) maar maakte ik het mezelf moeilijk met een valse start. Heb deze gelijk in het eerste rondje ingewisseld, omdat ik verwachtte dan de minste tijd en posities te verliezen en omdat ik de indruk had dat het zo moest haha. Ook deze race werd hierdoor een inhaalrace, waarbij ik rondetijden haalde die ik niet eens in de kwalificatie haalde. Ik kon profiiteren van pitstop=problemen bij anderen en schoof langzaam naar voren. Nog een timepenalty opgelopen toen ik samen met @asjemenou door de chicane ging en net teveel afsneed schijnbaar (was aan het verdedigen) wat de opmars niet hielp. Voor toekomstige races zal ik me wat strenger 'beroepen' op blauwe vlaggen indien van toepassing.. Zoals te lezen viel had
@Detje NL een erg ongelukkige tweede heat, waardoor ik hem in de eindfase tegenkwam, toen ik united onder druk aan het zetten was (voorsprong teruggebracht van 8 sec naar <1 sec) met nog 3 rondjes te gaan. Verslikte me echter in Detje waardoor ik een positie prijs moest geven aan Wiethok (verloor ongeveer 0,5 sec op hem per rondje, had 2 seconde voorsprong en het was nog 3 rondjes dus khad hoop dat ik hem achter me kon houden). Nja wederom uithuilen en opnieuw beginnen. Nog kunnen profiteren van een foutje van wiethok, maar de race was net wat vroeg afgelopen om een kans te hebben om het united nog echt moeilijk te maken
Klik om te vergroten...