Ik weet het niet precies Pim.. Bij mij wordt vooral m'n linkervoorband telkens superwarm. Tijdens de GT2 cup konden we er ook wat van!! Wie ging er daar zo dwars?? Was dat Alpha misschien, of @ColdzeroNL? Ik weet nog dat ik in die rode Ferrari reed
Harde of medium slicks gebruiken voor de race en soft voor quali? Of 1 of 2 ronden pushen dan weer een rondje rustig om banden te koelen. Of tempo/race pace zodanig aanpassen dat je net onder die kritieke temperatuur blijft. Pas echt hard accelereren als de voorwielen al wat meer rechtuit zijn gedraaid. Wat eerder en dus minder hard remmen ipv later en erg hard remmen. Vloeiende racelijnen rijden etc. Het ligt gewoon aan het karakter/lay out van de track. Ik denk dat het bij iedereen onvermijdelijk is dat de banden tijdelijk rood worden Dan moet je gewoon ff een halve of hele ronde iets minder pushen en in een iets lager tempo rijden.
Kunt veel zeggen, maar door die achterliggers (zeker de achtersten, die geen vrij zicht hadden) werd netjes gereageerd op de situatie vind ik, terugkijkend
Deed je goed 30 centimeter naar voren of naar achteren (links/rechts ) en het was heel anders geƫindigd Ideaal: van die auto's die midden op de baan staan haha
Briefing BMW M3 GT3 Heren vanwege de warmte op Sonoma is de practice sessie erg vroeg in de ochtend, zodat de bandjes dan nog een beetje heel blijven...... Het weer is zonnig en erg warm, zorg dus voor verkoeling. Heat 2 verplichte pitstop (8 t/m 14) Pit entry: Je kan de pit vol gas nemen om vervolgens via de muur door te rijden. Dit omdat schade uit staat. Full speed de pit nemen mag niet. Men moet afremmen en men mag de muur niet raken. Gebeurt dat wel dan kan de wedstrijdleiding het als een onreglementaire pitstop zien. Pit exit: Aan de linker kant van de ononderbroken gele lijn blijven. Let op achteropkomende verkeer. Check dat ff met de Y knop als je de baan weer op komt.
Briefing BMW M3 GT3 Heren vanwege de warmte op Sonoma is de practice sessie erg vroeg in de ochtend, zodat de bandjes dan nog een beetje heel blijven...... Het weer is zonnig en erg warm, zorg dus voor verkoeling. Heat 2 verplichte pitstop (8 t/m 14) Pit entry: Je kan de pit vol gas nemen om vervolgens via de muur door te rijden. Dit omdat schade uit staat. Full speed de pit nemen mag niet. Men moet afremmen en men mag de muur niet raken. Gebeurt dat wel dan kan de wedstrijdleiding het als een onreglementaire pitstop zien. Pit exit: Aan de linker kant van de ononderbroken gele lijn blijven. Let op achteropkomende verkeer. Check dat ff met de Y knop als je de baan weer op komt.
XBWRacing pCars signatures om te gebruiken op forum als je dat wilt. Voor degenen die ik ben vergeten geef ff een berichtje, dan maak ik alsnog een signature voor jou.
Bedankt weer @loyallronin voor de signature , zijn er vanavond nog mensen die wat rondjes aant oefenen zijn?
Graag gedaan. Eerst nog bezoek/visite van kennissen die een kitten uit een nestje komen kiezen. Mogelijk zo rond 21.00 uur kan ik nog wel. Heb altijd wel zin in pCars.