Brieving Oschersleben Weer: Bewolkt, wellicht mistig. Er wordt geen regen verwacht. Qualificatie: Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan. Heats: Heat 1: 17 ronden (incl. formation/startronde) Heat 2: 23 ronden (incl. formation/startronde, verplcithe pit ronde 8 t/m 14) Rollende start Rollende start: Vanwege de aard van de baan en de 2 krappe bochten direct na start finish wordt er gestart d.m.v. een rollende start. De start vindt plaats op de Stadium straight, dit om zo veel mogelijk “ruimere” bochten te hebben voordat he technische gedeelte begint. Na het doven van de lichten rijdt het veld 2 aan 2 in formatie met 100 km/hr naar bocht 6. Bij ingaan bocht 6 verlaagt de polesitter zijn snelheid van 100 km/hr naar 60 km/hr. Dit blijft hij vasthouden totaan wittelijn na uitkomen bocht 10. De polesitter mag de start bepalen tussen de witte lijn na uitkomen bocht 10 (ter hoogte van het einde van de curbstones) en het begin van de eerste blauwe barrier/vangrail aan de rechterkant. Zie o.a. hieronder filmpje ter verduidelijking. http://xboxclips.com/asjemenou75/2e53bf15-98d0-4260-8929-85f7f5a10b68 Pit entry: Oefen deze, ook hierbij geldt, je kan deze volgas nemen en via de muur rijden omdat schade uitstaat. Je mag de pit niet full speed nemen, je moet remmen en de muur niet raken. Gebeurt dit wel dan kan de wedstrijdleiding (achteraf) het als een onreglementaire pitstop zien. Pit exit: Je komt meteen op racelijn uit. Houdt hier rekening mee, achteropkomend verkeer op racesnelheid heeft voorrang. Voor mensen die achteropkomen, houdt rekening met mensen die uit de pit komen, dwing niet de positie af, maar blijf desnoods aan de binnenzijde van bocht 2. Safety Car: Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelokt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 100 km/hr. Als volledige veld is aangesloten volgt reguliere startprocedure “rollende start”, zie hierboven, met start op stadium straight. Tijdens safetycar mperiode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken. Veel succes en sterkte!. Let op het is een krappe baan, waarbij met name bocht 1 vaak uithuilen is.......zie ook wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorsport_Arena_Oschersleben
Oschersleben weather by blaauwronald, on Flickr Briefing Oschersleben Round 5: Jetz geht's los auf Der Ring des Nibelungen Weer: Zwaar bewolkt en lichte typische grauwe NEDERSAKSISCHE übernevel. (zicht blijft redelijk tot goed, (keine angst/no fear) Kwalificatie: Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan. Heats: Heat 1: 17 ronden (incl. formation/startronde) Heat 2: 23 ronden (incl. formation/startronde, verplichte pit ronde 8 t/m 14) Rollende start Rollende start: Vanwege de aard van de baan en de 2 krappe bochten direct na start finish wordt er gestart d.m.v. een rollende start. De start vindt plaats op de Stadium straight, dit om zo veel mogelijk “ruimere” bochten te hebben voordat he technische gedeelte begint. Na het doven van de lichten rijdt het veld 2 aan 2 in formatie met 100 km/hr naar bocht 6. Bij ingaan bocht 6 verlaagt de polesitter zijn snelheid van 100 km/hr naar 60 km/hr. Dit blijft hij vasthouden totaan wittelijn na uitkomen bocht 10. De polesitter mag de start bepalen tussen de witte lijn na uitkomen bocht 10 (ter hoogte van het einde van de curbstones) en het begin van de eerste blauwe barrier/vangrail aan de rechterkant. Zie o.a. hieronder filmpje ter verduidelijking. http://xboxclips.com/asjemenou75/2e53bf15-98d0-4260-8929-85f7f5a10b68 Pit entry: Oefen deze, ook hierbij geldt, je kan deze volgas nemen en via de muur rijden omdat schade uitstaat. Je mag de pit niet full speed nemen, je moet remmen en de muur niet raken. Gebeurt dit wel dan kan de wedstrijdleiding (achteraf) het als een onreglementaire pitstop zien. Pit exit: Je komt meteen op racelijn uit. Houdt hier rekening mee, achteropkomend verkeer op racesnelheid heeft voorrang. Voor mensen die achteropkomen, houdt rekening met mensen die uit de pit komen, dwing niet de positie af, maar blijf desnoods aan de binnenzijde van bocht 2. Safety Car: Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelockt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 100 km/hr. Als volledige veld is aangesloten volgt reguliere startprocedure “rollende start”, zie hierboven, met start op stadium straight. Tijdens safetycar mperiode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken. Veel succes en sterkte!. Let op het is een krappe baan, waarbij met name bocht 1 vaak uithuilen is.......zie ook wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorsport_Arena_Oschersleben
#55 rijder van team Crowne Plaza ligt met lichte koorts in bed. Schorre keel en een kop vol snot. Nog ff snel een photoshop plaatje gemaakt voor de briefing. Kon pas laat online, maar had geen energie voor racen. Wel nog snel een laatste free practice gedaan in de time attack mode, de konstante ronde tijden zijn niet meer te doen. Alleen nog een enkele uitschieter in de time attack tijdens een paar oefenrondjes en daarna alleen maar een fouten festijn. Ik ga vroeg naar bed na een glaasje Jagermeister. Hoop dat het morgen beter gaat. Moet nog een ochtenddienst draaien. Ik zie jullie morgen in de lobby. P.s. De rest van de racekalender is nog erg leuk met gave circuits, al zeg ik het zelf.
Haha dat filmpje van die eerste bocht Vind Oschersleben best een leuk circuit maar de eerste bocht is inderdaad gewoon gevaarlijk. Kijk uit naar volgende week, Imola is denk ik wel mijn favoriete circuit op de kalender. Zolder is ook wel grappig, sinds ze de track limits hebben bijgesteld dan. Daarvoor was het gewoon chaos.... Spa is natuurlijk ook een heerlijk baantje, vermeld hem eigenlijk nooit bij mijn favoriete circuits... Misschien omdat hij een beetje aan de lange kant is.
Hmm.. net kort geoefend met Wiethoek: Dat gaat spannend worden vanavond. De verschillen zijn helaas voor mij niet zo groot meer. Dat wordt een gevecht in de mist. vanavond. Heb er zin in.
Ga zo ook maar weer eens wat rondjes rijden. Heb al een afstelling geladen en die ga ik even finetunen voor vanavond. Even kijken hoe het met de temperatuur van de banden gaat. Een vraagje, met assists op real heeft de BMW dan alleen traction control of stability manager?
Net nog een tweede oefensessie met Wiethok en daarna nog ff aangevuld met Racerblade. Nou...dat gaat vanavond close worden. Wiethok gaat steeds sneller en sneller. De verschillen worden kleiner en kleiner. Dat wordt zeker allereerst een gevecht om de pole position. Alles is mogelijk nu. en een rem-ongeluktje zit in een klein hoekje. Jetz geht's los !!!!!!
Smakelijk!!!! Ik gooi rond 7 uur een lobby open met alleen een lange practice.. zodat men nog ff een beetje kan klooien met hun setup.. dus wie zin heeft kan dan joinen
Wat voor tijden rijden jullie? Net ook even korte testsessie gehouden, dat was maar goed ook want alle instellingen stonden nog verkeerd. Set-up die ik van de database had geplukt was helemaal kut. Gewoon standaardtune met wat kleine aanpassingen gedaan. Het is inderdaad best een pittig baantje, smal en een paar leuke bochtjes. Het is inderdaad alleen TC. Volgens mij had ik vorige week alles aanstaan, vandaag doe ik het op real + ABS.