FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

1. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Je bent Rovaro vergeten in de hoofdrace.

2. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zow mijn eerste FM4 online race :+
    Heb volgens mij 1x eerder met collisions gereden, en dat was 1x 5 rondjes oefenen, dus dit was echt de eerste test weer online. Volgens mij is de laatste online race van mij anderhalf jaar geleden met FM3. Het is dus niet zo gek dat ik wat terughoudender race. Niet dat ik Menno en B-tender cadeautjes gaf in de sprint race, maar ik liet ze wel wat ruimte, ook om mezelf in bescherming te nemen. Ik zit in duitsland bij ouders, maar er leken totaal geen latency issues te zijn. Ik hoorde niemand zeggen dat ik over de baan aan het flitsen was, dus dat lijkt wel goed zitten.
    Sprint race ging eigenlijk best goed, had paar wat zwakkere momenten, maar kon het tempo wel goed volgen. De verschillen waren enorm klein, dus inhaal acties lukten alleen als er echt fouten werden gemaakt en helaas was ik degene in de top 3 die dat deed :)

Hoofdrace was ook interessant. Eigenlijk ben ik achteraf niet zo tevreden over de pitstop. Denk toch dat die te vroeg was, want ik kwam heel dicht achter Btender te zitten. Je wil dan allebei zo hard mogelijk om plekken goed te maken, maar omdat je dicht op elkaar zit (in het begin even dan), maak je wat foutjes. Ik denk dat Btender het met me eens is dat die rondjes verre van optimaal waren.
    Kort nadat denvan gepit had en hij 1 plekje tov Btender had ingeleverd, reden we in een leuk treintje van 4 tot die langzaam in tweeën viel. Het resulteerde in een intense battle voor plek 3. Met name toen denvan de slipstream van btender begon te missen en de rondjes richting de ~16/17 liepen, kon ik mooi de druk verhogen. Ivm met mijn gebrek aan oefening, probeerde ik het zo veilig mogelijk. Paar keer mooi van plek gewisseld. Met name op het rechte stuk kon ik aan de binnenkant er goed naast komen, alleen kon denvan dan steeds weer aan de binnenkant komen voor de volgende snelle rechts knik.
    Met name 1x ging het bijna mis, toen ik wat optimistisch voor de Mercedes tribune ernaast zat en laat wou remmen. Ik schoot rechtdoor, maar omdat ik er naast zat, kon denvan achter me langs. Moet het nog even terug zien, maar het was nogal een onhandige actie van mijn kant.
    Volgens mij pakte ik hem uiteindelijk definitief op het stuk na bocht 1, hij kwam daar al aantal keer wat matig uit die bocht en het lukte me daardoor om toch een podium te pakken. De battle met Denvan was erg gaaf en ik hoop dat ik fair was :)

Ik ben dus dik tevreden met 2x 3de plek! \o/
    Het was erg close allemaal vandaag en het is zeker knap dat Btender 2x wint. Erg leuk om met jullie te racen!
    Ik miste vandaag wel iets ten opzichte van menno en Btender, maar ik ga zeker weer proberen te winnen 8)

Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  3. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dankjewel. Edited.

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Lekker mijn eigen tempo kunnen rijden zonder serieuze gevechten of incidenten die er toe deden.

Ik had hele slechte verwachtingen van deze race.
    Het oefenen op deze baan ging dramatisch slecht.
    Tip van Bigga was erg nuttig daarna ging het beter.
    De twee zesde plekken waren voor mij een goed resultaat, gezien het racegeweld van de zeer snelle jongens.
    Ik denk dat ik mazzel heb dat ik in een Vtec Honda rij.

Voor de volgende race op Catalunya is dat lange rechte stuk weer errug lekkah voor de Vtec Honda.

5. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    We verloren ook tijd doordat ik te vaak het deurtje open liet en dacht dat je wel ging aanvallen.
    Ik snap je terughoudende acties juist wel maar liet toch het gaatje voor als je het wou proberen.
    Dat is meer de ervaring die ik heb geleerd in gevechten met Tender, Menno, Loyal. Elkaar ruimte geven aan de binnen/buitenkant en geen rare bewegingen maken.

Je schoot idd door bij de Mercedes tribune. Gelukkig kon ik er net achter langs ook al scheelde het niet veel.
    Het staat helaas net niet op de replay.

Zeker een leuk gevecht gehad. Welkom bij de cupraces! :thumbs:

6. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Filmpje van de Lag van Kimi.

7. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Kimi ik heb je de replay gestuurd.

8. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat we de mazzel hadden dat ik er al helemaal naast zat op het rempunt, toen ik dat miste, schoot ik door en was ik meteen ver genoeg voor je zodat je er achter langs kon. Als ik op tijd had geremd had ik wel mooi de binnenkant van de bocht gehad ;) Het is weer even wennen :)
    Het was gewoon een beetje onwennig waardoor ik de achterkant minder goed onder controle had dan bij het oefenen, maar dat komt wel goed. De Isignia is wat dat betreft wat makkelijker, maar de BMW is gewoon leuker \o/

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Volgens mij had ik daar heeeeeeeel veel geluk (zo zag het er ook uit in mijn beeld).

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Incident Menno88 & f1freaky:

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Had m zelf ook teruggezien. Onderdeel van dit incident, waar ieder zo laat mogelijk wil remmen is denk ik ABS... Menno kan (zonder ABS) net wat harder remmen dan Freaky (mét ABS) kan remmen... Wanneer Freaky tegelijk remt met Menno en Denvan, dan heeft hij bij het insturen van de bocht meer (te veel) snelheid om de bocht nog te halen...

Over de gevaren van tegelijk met je voorganger remmen had ik voor de vorige cup nog een verhaaltje geschreven:):

Laatst bewerkt: 27 dec 2012
  12. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Vandaag zal de after race report klaar zijn. Normaal probeer ik m eerder af te krijgen maar door kerst is dit vertraagt.

13. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Geen makkelijk circuit dat catalunya.
    Ligt het aan mij, of is het echt zo dat als je zo snijdt je geen "!" krijgt.
    Maar als je de bocht net wat minder snijdt met de banden net links van die streep, je wel een invalid lap krijgt? 8)
    Iig heb ik wat meer last van de RWD op deze track, wel leuker dan FWD ofc :)

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Me nog niet opgevallen, ik zal straks ook eens kijken:thumbs: Je hebt wel meer bochten waar je best veel (zowat 4 wielen in het gras...) mag afsnijden hier.

15. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Klopt, dat had ik ook

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Laatste kans om te PM'en voor iets in het After Race Report. Over een klein uurtje word die gepost.

17. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    aah mooi, ben dus niet helemaal gek ;)

Ik neem maar aan dat de regel wat betreft snijden blijft staan en dat dus mijn voorbeeld niet mag?

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had het niet:)
    Dat zou me in de kwalificatie zowat een seconde kosten haha!

19. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

After Race Report

Locatie incidenten: Hockenheimring
    Datum incidenten: 23-12-12

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Sprintrace / 1e ronde 2e bocht

Coureurs: Divimus & f1freaky

Uitspraak: 1e Waarschuwing voor Divimus

Motivatie: Divimus mist zijn rempunt waarbij die snel inloopt op Flavourlicious. Hij probeert hem te ontwijken en dat lukt ook alleen haalt die het niet om een botsing met f1freaky te voorkomen. Beide kunnen hun weg vervolgen met body schade.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Sprintrace / 1e ronde bocht 3

Coureurrs Lircky, Rovaro2, Divimus

Uitspraak: 1e Waarschuwing voor Lircky.

Motivatie: Bij het aanremmen van de scherpe doordraaier mist Lircky zijn rempunt. Hij stuurt wel al in waardoor die boven op Rovaro2 en Divimus komt. We zijn er niet zeker van wanneer die niet ingestuurd had de schade minder was geweest. Desalniettemin komt die erg hard aan gereden en wanneer je nog weinig/niet met de wagen getest heb je wat voorzichtiger moet zijn.

• Hoofdrace ronde ... , bocht 3.

Coureurs f1freaky & Menno88 & Denvan

Uitspraak: 1e Waarschuwing voor f1freaky

Motivatie: f1freaky probeert het Denvan eruit te remmen door zijn gas los te laten en dan weer te remmen. Hij heeft hier te veel snelheid voor en raakt Menno.

Waarschuwingen, straffen kunnen voorwaardelijk worden uitgedeeld met bijbehorende consequenties. Bij goed gedrag kunnen waarschuwingen gedurende de cup door de wedstrijdleiding verwijderd worden.

Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.

20. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Hoe kan Lucky strike 56 punten bij elkaar halen? Als je hun score zonder kwalificatie bij elkaar optelt halen ze maar 19+28 = 47
    En in de 1ste race staat dit ook fout. 19+26 = 45

En als het met de kwalificatie punten wel meetellen dan is het nog fout in race 2.
    Ik vind dat het net zoals in de GT2 niet mee moet tellen. Kwalificatie is voor de hot lappers en niet voor de racers.

Deel Deze Pagina