1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

1. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Blij dat Mugello er weer op zit. Ik vind het een lastig circuit. Mijn pole position kwam dus ook vrij onverwacht. De 1;35,7xx had ik nog niet gereden, dus ik ben zeer blij met de extra puntjes.

In de eerste race was ik de eerste plek meteen kwijt aan Mental. Ik kwam de laatste chicane inderdaad in het gras en verloor daar teveel meters mee en had meteen Tender en Bigga in mijn nek. Een paar keer stuivertje wisselen met Tender zorgde ervoor dat Mental rustig weg kon rijden. Na een foutje van Tender was ik eindelijk los, maar op het einde kwam hij wel weer dichterbij. Mental gefeliciteerd met je overwinning. Tijdens de sprintrace heb ik een mooie sponsordeal binnen kunnen halen. Excuses voor de fax geluiden door de headset.

Hoofdrace was erg spannend. In de drukte besloten om in rondje 3 te gaan pitten. Helaas dachten meerdere dat en was het de pit uit ook nog druk. Dankzij de pitcrew een plaatsje gewonnen op Tender. Vervolgens Lloyal in kunnen halen. Toen begon het hotlappen met tijden van 1;35,9xx tot 1;36,2xx. Dit bleek genoeg te zijn omdat Denvan en Mental in gevecht waren. Bij allebei kon ik er net voor toen ze de pit uitkwamen.

Volgens mijn eigen berekening staat Team Edge Racing nu 1 punt voor op Lucky Strike in het teamklassement dankzij het mooie resultaat op Mugello.

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zal Mugello maar snel vergeten en kijk vooruit naar Silverstone! Heb het gevoel dat de Honda daar goed gaat en ben benieuwd wat voor tijden jullie allemaal rijden :)

Ikzelf zal maar aftrappen: zit in de hoge 2.04's rond te rijden bij een goed rondje en vind het een stuk makkelijker om op Silverstone clean en constant te rijden dan op Mugello. (EDIT: Rondetijden op Silverstone GP en Mugello Full liggen dus best dicht bij elkaar!)

Laatst bewerkt: 14 jan 2013
  3. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    No problemo,
    ik was toch te langzaam::b:

Laatst bewerkt: 14 jan 2013
  4. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ik kijk wel uit naar Silverstone, leuke baan, alleen jammer met het lange rechte stuk.

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
  6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb nu met verschillende auto's een rondje gereden en het lijkt allemaal erg dicht bij elkaar te liggen morgen!

7. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    wat reed je dan met welke auto? ;)

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had het er laatst met Bigga over dat ik (hier) gevoelsmatig de enige ben die telkens z'n rondetijden verklapt|:-

Vandaag reed ik (als beste tijd) 2:04.8xx met de Honda na ongeveer 20 rondjes, 2:04.9xx met de Seat na 5 rondjes en 2:05.3xx met de BMW na 5 rondjes. Die BMW en SEAT kan ik misschien nog wel iets harder in gaan als ik er meer tijd in steek. Vond het zeker in het begin wat lastig om met de BMW hard te gaan (rijdt heel anders als je vlak daarvoor nog met de Honda/SEAT hebt gereden maar kreeg het uiteindelijk wel in de vingers). De SEAT vond ik zonder twijfel de makkelijkste auto om hard mee te gaan hier; die gaat (zeker door de eerste S's) als een zonnetje :)

Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  9. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar jij bent ook de pace setter ;) Mijn snelste ronde was eerder deze week, ~2:04.7, maar ik heb intotaal 2 ronden onder de 2:05 gereden, heb dus moeite om jouw pace te halen. Het grootste probleem is wat overstuur als ik die 1ste S bocht moet uit accelereren. Verder af en toe nog beetje de curbs aan het testen. Ook met bocht 1 piel ik nog beetje, hoeveel tempo ik daar mee kan nemen. Heb wel 1/2 langere stints gereden waar ik wel regelmatig richting lage 2:05 ging, dus denk dat mijn tempo weer zon plek 3/4 kan worden :)
    Als ik goed bezig ben is eigenlijk vooral sector 2 en de laatste bocht moeilijk voor me. Zal nog wat moeten oefenen :)

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Lijkt me ook goed voor plek 1-2-3:thumbs:

11. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    De Seat rijdt inderdaad heerlijk door die s-bochten op Silverstone. Ben benieuwd wat het gaat worden vanavond.

12. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Als ik deze tijden zo zie wordt het een zwaar avondje. Ik kom tot nu toe toch echt niet verder dan een 2;05,8xxx op deze baan. En dan is het een uitschieter en niet constant. Een seconde kan ik niet vinden op deze baan

Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  13. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik denk dat je een 2:05:8xx bedoel, haha. Zal nog leuk kunnen worden. Ik rij tot nu toe een 2:06:4xx. Ik heb ook nog maar 9 rondjes gereden, wie weet :p

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Inderdaad, anders wordt het vooral voor de rest van ons een zwaar avondje haha:thumbs:

Jou kennende menno rijd je vanavond gewoon weer vooraan mee:b:, en ook Freaky zal er nog wel wat af weten te schaven!

15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Haha, ik hoop het.

16. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben erg benieuwd naar jouw lijnen Tender en de juiste versnellingen voor de bochten. De s bocht lukt met gewoon niet om lekker doorheen te komen. Hetzelfde geldt voor de laatste 4 bochten

17. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals Btender al zei, vanavond ben je er kwa tijden gewoon bij ;) vorige week had je ook nog geen 2:05 gereden :p

18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Daar ben ik juist weer erg goed in. Alleen de 1e bocht heb ik soms wat moeite.

19. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Re: Forza Motorsport 4 - BTCC meets WTCC

Als je uit de pit straat komt moet je rechts blijven. Geef mensen die uit de pitstraat komen dan wel de ruimte als ze de baan opkomen

20. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Je heb 2 verschillende soorten ''rijstroken'' om zo maar ff te zeggen, mag je zelf kiezen welke baan je mag pakken?

Deel Deze Pagina