Ik kom vanavond even terug op mijn ongelukkige aanvaring met Denvan in race 2...
EDIT: En het is avond:
[yt]9oLS-SMkJcY[/yt]
^Tjah...
Met Denvan schuin langs/achter me en Menno vlak voor me naderden we samen de bocht waar het een beetje fout ging. Mijn auto lag op koers om voor het naderen van de bocht aan de binnenkant net op het gras/de cerbs te belanden, niets spannends zou je zeggen en ik corrigeerde wat naar rechts om op het asfalt te blijven. Gewoon routine in feite, zoals we dat allemaal zo vaak doen...
...Ware het niet dat ik tijdens het maken van deze correctie net over 'mini-berg' in de weg 'omhoog' kom rijden. Dit had toch gevolg dat de correctie naar rechts, vanwege plotseling verhoogde grip (gróte groene cirkels om m'n voorbanden aldaar) onbedoeld te ver uitvergroot wordt en ik veel meer naar rechts schuif dan de bedoeling. Je ziet de auto een beetje naar rechts springen eigenlijk... M'n hieropvolgende correctie terug naar links, is door diezelfde balansverschuiving n.a.dit bergje (inmiddels 'stijg' ik niet meer maar is de auto horizontaal/afdalend, over de top van de heuvel) én de correctie naar links, de auto dan juist sterk verminderde grip heeft (rode cirkeltjes) en de correctie weinig veel te weinig effect heeft.
Had die miniheuvel daar niet voorzien, omdat ik tijdens het hotlappen nooit daar rijd (meer de lijn van de auto voor Menno) en liet me er daardoor verrassen Ik was heel eventjes passagier in m'n eigen auto en Denvan zat zo dichtbij dat hij me niet kon ontwijken. Heb zelf naar omstandigheden ontzettend geluk gehad bij de aanvaring (geen enkele schade en nauwelijks snelheidsverlies), maar ik had er ook slechter af kunnen komen (zoals Denvan helaas...). De actie ziet er lelijk uit en kan me voorstellen dat hij erg onrechtvaardig voelde tijdens de race, maar er zat geen opzet in het spel.
tl;dr: Aanvaring van mij en Denvan lijkt op het oog een gemene aanslag, maar is in werkelijkheid het onbedoelde gevolg van een stuurcorrectie die door het onregelmatige wegdek uitvergroot werd. Denvan zat met de gebakken peren.
Laatst bewerkt: 12 feb 2013