1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] BTCC meets WTCC [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 10 nov 2012.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hey Tender (Stijn),
    Wat is een redelijk laptime op Festival Alps in de Mugen?
    Ik moet gaan oefenen. Heb laatste tijd alleen maar Forza Horizon gespeeld.
    Ik moet ff wennen dat ik geen kontakt moet maken met de andere auto's.
    In Horizon is het duw en trekwerk survival-racen.

    Wat klinkt die Vtec motor trouwens bruut in die Alpentunnel!!! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Uit m'n hoofd zeg ik ongeveer 1.54.5xx :)
    Honda is inderdaad een lekkere brulbak in die tunnel :)
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Is dat die tijd van jou in de Civc op de leaderboard op Festival met het driehoekje???
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb de Xbox eens aangeslingerd en daar heb ik 1,54.839 staan.

    Als ik het me goed herinner zat daar toen nog een klein beetje ruimte in, waardoor je tot een (uiterste) tijd van 1.54.5 zou uitkomen. M'n geheugen valt me nog niet tegen hierin:b:

    Zal eens kijken waar ik nu op uitkom.
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Vanavond telt mee voor het klassement

    schade = aan bij zowel kwalificatie en races
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je moet nog even aan de slag misschien, Loyal! Nieuwe richttijd voor pole met de Honda is ongeveer 1.53.6xx (clean) (net samen met Bigga even geoefend).
    Bedankt voor de aanvulling:thumbs:
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik denk dat ik wel een 1.54.XXX kan rijden.8)
    Ga zo de Xdoos aanslingeren.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Beste heren die in de Seat rijden,
    ik heb gisteren 11 rondjes gereden op Bernese Alps en wat mij opvalt is dat ik boven de 10% schade heb aan de veringen aan de rechter kant. Dat jullie daar rekening mee houden.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmm, dat kan lastig zijn, met name in de hoofdrace straks. Weet je ook welke bocht de schade veroorzaakt??

    Heb nog een extra vraagje: Start de hoofdrace als bij het GT2 met een rollende start, of doen we een staande start Divimus?
     
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Sprintrace start met staande start
    Hoofdrace met rollende start.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Cool.
    Ben hier iets sneller in de Civic dan in de Leon: 1.53.6xx tov 1.54.3xx:):
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Had ik al gezegd dat stuurtjes verboden waren. Dan maak ik namelijk ook nog kans :+
     
  13. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ja, de bocht waar je ongeveer 240 km/u gaat. En als je dan gaat remmen voor die bocht en je glijdt een beetje weg dan geeft tie 1% schade aan. Maar dat is niet in elk rondje hoor.
     
  14. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Leuke races gehad. De Honda's waren iets te snel maar dat was te verwachten.
    Gelukkig kon Menno nog wel een beetje volgen en gaat dit wederom een spannend kampioenschap worden.

    Je moet proberen uit de problemen te blijven.
    Gelukkig merkte ik het hier op dat het bijna misging en moest ik remmen op een fullspeed stukje.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Je kan ook niet met zijn 4en door bepaalde stukken heen. :+

    En welkom terug Rovaro. :b:
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dit was echt Nitro Circus style. :+
     
  16. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik ga mijn hoop toch vestigen op circuits met meer bochten en die mij meer liggen. Ik was ook totaal niet constant in deze race, hoop dat te verbeteren.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  17. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik was zelf wel nieuwsgierig naar hoe dicht de wagens bij elkaar zitten op deze alp track en had even tijd om de RWD wagens goed te testen.
    Ik had tot vandaag alleen met de bmw getest op deze alp track, dus begon ik met 10 rondjes in die BMW, daarna 5/6 in de isignia, en iets van 4 in de audi en volvo en kwam tot deze tijden:
    BMW 1:53.1, Isignia 1:53.1, Audi 1:53.0, Volvo 1:53.0
    Ik dacht ik post het even, want is leuk om te zien hoe dicht die RWD wagens bij elkaar zitten :)

    Ow bedankt voor de club invite, dat maakte het wel zo makkelijk om de volvo even te testen, want die had ik nog niet in mijn garage :)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Erg strakke tijden Mental, en RWD's liggen (op deze baan) gelukkig mooi dicht bij elkaar zo lijkt het :). Leuk om te zien! Met de BMW zou je hier vast en zeker van poleposition mogen vertrekken!
    Het was te verwachten dat op Alps de RWD's goed gaan. Heb berekend dat met een rondje van 1.53.6xx de gemiddelde snelheid over de 180 km/h ligt, dus het is gewoon een ontzettend snelle baan. De RWD's hebben over het algemeen net wat betere snelheid en acceleratie, die hier goed van pas komt.

    Met de Honda reed ik 1:53.60x, met splits die erop duiden dat 1:53.2xx goed mogelijk is, dus dat komt ook redelijk in de buurt, maar net wat langzamer dan de RWD's. Met de Seat en Ford was het hier wat lastiger om 1:53.xxx te rijden omdat die (top)snelheid tekort komen.

    Wellicht dat op een gemiddelde baan de RWD's op de limiet nét wat sneller zijn dan de FWD's, maar daar staat tegenover dat de RWD's op diezelfde limiet ook wat lastiger/onvoorspelbaarder kunnen zijn dan de FWD en daardoor meer 'skills' vragen om (continue) hard in te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gisteren was een zeer vreemde race voor mij..

    het hele circuit heb ik minstens een jaar niet gereden en in de kwalificatie was het vooral wennen aan de baan.. van een 1:59 naar een 1:54.2 kunnen rijden welke mij recht gaf op de 4e plek..

    Sprintrace ging echt kut. slechte start, slecht geconcentreerd en kon me totaal niet richten op tijden rijden. Loyall kon ik 2 rondjes volgen waarna ik hem aan de horizon zag vertrekken. Denvan(volgens mij) in de seat achter mij bleef steeds op 20-30m tot op de laatste 3-4 rondjes. toen had ik eindelijk het ritme te pakken en kon ik 1.54-ers gaan rijden. waarna ik uit ging lopen tot zo'n 80m. tussendoor super veel lopen vloeken omdat het echt slecht ging.. geen ervaring met de auto + baan = total disaster.. met een 5e plek als resultaat.

    Hoofdrace ging echt werelds voor mij.. vond de rollende start wat rommelig gaan doordat loyall wat achterbleef. toch voor de start hem naast loyall kunnen prikken waardoor de eerste positie in de eerste bocht al gewonnen was..

    Vervolgens hier en daar een beetje geknokt en de 1e posititie overgenomen in de eerste ronde. Daarna constant gereden tot rondje 15. toen raakte ik de muur.. van rondje 15 tot 18(de ronde dat ik moest pitsen, als allerlaatste). zo'n 2,5 seconden verloren en de pits verlaten met een voorsprong van 50m..

    Dat werd in de 2 bochten voor de tunnel zo'n 15 meter en op de finish van de race was het zo'n 25m.
     
  20. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Ben tevreden over het constante resultaat tijdens deze race. Het was leuk om de strijd aan te gaan met Honda's ondanks het niet al te fijne circuit voor de Seat. Alle heats 3e kunnen worden. Ben benieuwd waar de Seat's staan op de banen met minder rechte stukken.
     

Deel Deze Pagina