1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Kwalificatie was uit m'n hoofd:

    1. Nori 1:44,382
    2. Denvan 1:44,421
    3. Menno88 1:44,424
    4. Flavourlicious 1:44,436
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Alleen de 14 en 15 van de eerste 2 heats moet ik nog weten. Zoals et er nu naar uit ziet is het een close klassement. Boven aan dicht bij elkaar. In het midden een aantal binnen de 10 punten van elkaar.
     
  3. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heat 1 was ik 15e en Cook 14e.

    Heat 2 weet ik niet wie 14 en 15 is.

    grt A
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De eerste twee sprintraces gingen voor mij perfect. Alle racemomenten kunnen ontwijken of oplossen.
    Maar de hoofdrace werd een grote flop.
    Bij start kwam Blauw Hok als een raket vanaf de startlijn mij resoluut voorbij en ging als 3e op de eerste bocht af.
    Mooie aktie tussen twee auto's door. Klasse. Ik zag de als tweede liggende auto (Nori of Menno) ruimte overliet aan de binnenzijde van de bocht voor Blauw Hok die goed op snelheid lag.
    Ik verwachtte dat Blauw Hok zijn opmars naar voren zou doorzetten en volgas door de eerste bocht zou gaan. Er was voor hem ruimte om de bocht vol gas te nemen.
    Ik bleef daarom zelf het gas erop houden.
    Opeens zie ik Blauw Hok tegen alle verwachtingen in flink remmen vlak voor de eerste bocht terwijl ik op dat moment had ingeschat dat hij weer zo'n resolute inhaalaktie zou maken als bij de start.
    Ik had dit remmen totaal niet verwacht. Door mijn snelheid en roestige reflexen was er geen tijd meer om het aan te kunnen remmen.
    Ik was eigenlijk stomverbaasd. Ik had op dat moment geen enkele twijfel om de bocht volgas te nemen.
    Zelf had ik geen moment het idee dat de tweede auto de deur dicht zou gooien voor Blauw Hok. Vandaar dat ik totaal verrast was dat Blauw Hok zijn inhaalmanoeuvre afbrak en in de remmen ging .
    Kan zijn dat de (in)gameview van Blauw Hok op dat moment anders was en hij terecht remde..
    Geen poging om schuld af te schuiven maar alleen om zelf te snappen waarom ik deze racesituatie zo anders heb ingeschat.


    Werd daarna onvermijdelijk door achterligger vanachteren aangereden.
    Sorry voor deze achterligger ik kon mijn auto niet meer tijdig onder controle krijgen.
    100% onherstelbare schade aan de achterspoiler wat de auto onbestuurbaar maakte.
    De auto maar aan de kant gezet. Dus laatste geworden.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  5. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    Loyal ik was degene die op je klapte. Ik probeerde nog wat uit te wijken maar het ging niet goed en we kwamen tegen de zijkant aan. Ondanks de schade kon ik nog doorgaan maar ik kon zien dat jij veel meer schade had. De 1e sprint had ik veel geluk dat ik het laatste moment blauw hok nog inhaalde scheelde heel weinig.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  6. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was overal 13de.

    Heat twee ging vooral lekker, totdat ik er finaal afgebeukt werd xD. Toen was ook heat 2 afgelopen.

    Volgende week beter..
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Snap volkomen dat je mij niet meer kon ontwijken.
     
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Zo ff met een kop koffie de race evalueren....., de sprintraces gingen voor mij niet geweldig. De kwalificatie was al niet denderend omdat ik meer aan het opletten was of alles m.b.t. de settings etc goed waren en met het geval B Tender, gevolg was een kwalificatie die meer dan een seconde boven mijn kunnen lag.

    De eerste sprint race kwam ik na het rechte stuk in de mangel bij Arnaud en Alpha waardoor ik met een 360 in het gras terecht kom, achteraan sluiten, maar dan is een sprint race erg kort. Wel nog leuk gevecht gehad met Cook.

    De 2e sprintrace was ook niet echt denderend, maar de revanche kwam in de hoofdrace. Na een goede start kunnen aansluiten achter mijn teammate en met Rovaro in mijn nek. Een aantal rondes zo door kunnen rijden, waarna Bergje de pits inging. Ik zou de volgende ronde gaan, maar ik merkte dat ik steeds verder uitliep op Flavour. De beslissing genomen om danmaar zo lang mogelijk door te rijden om een gat met de nr. 4 te creeren. In ronde 13 de pits in gegaan en kwam eruit als 5e. In de laatste ronde Denvan voorbij gegaan en dus 4e, maar ook een aandringende Surrealisitc in mijn nek. De bocht voordat we het stadion ingingen kwam Sur voorbij gevlogen, maar ik had nog wel het gevoel dat ik die plek nog kon terugpakken in de laatste bochten......maar daar toch iets te enthousiast of te overmoedig de laatste bocht in gegaan en daar heb je net buiten de kerbs geen grip. Weer een mooie 360 gedraaid en meteen maar even nog 3 plaatsen ingeleverd. Bummer.. in de laatste kilometer van de race van plek 4naar 8. Is balen, maar geeft ook aan dat er ook kansen liggen.

    Vond het een erg gave avond en denk dat de opzet van sprintraces met rollende start en hoofdrace een mooie opzet is.

    Vandaag spullen inpakken en op weg naar Italie.


    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  9. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer de replay nog te kijken vandaag. Het kan zijn dat ik een foutje maakte, maar ik kan je wel garanderen dat ik het niet gedaan heb om jou te dwarsbomen :p

    De kwalificatie ging niet goed, de eerste sprint ging ook niet lekker. Ik zat er niet goed in vanaf de start. Gelukkig wel leuke gevechten gehad.

    De 2e sprint ging beter, ik heb me flink naar voren weten te rijden. Een poosje reed ik op de 1e plek, totdat Denvan bij me kwam en ik hem mijn positie kado gaf (ik heb een pilsje tegoed van je) :+

    De hoofdrace ging wat minder. Het ging mis in de 1e bocht van de 2e ronde. Ik reed met een hoge snelheid aan de binnenkant, maar ging op de rem omdat er het gevaar was dat ik iemand zou T-bonen. Helaas kreeg ik Arnaud op de achterbumper en vlogen we er samen af. Nu meen ik dat dit wel samenviel met lag. Maar ook als dit niet zo is ben ik niet boos \o/

    Ik kan wel concluderen dat het een zeer mooie openingsavond was voor deze nieuwe cup, dit belooft wat!

    Mooi georganiseerd organisatie!
    Mooi geraced racers!

    EDIT:

    @ Loyal, mijn poging tot analyse van de replay: :+

    Ik heb de replay teruggekeken en ik ging daar inderdaad flink op de rem. Nu ik het terug kijk zie ik dat Nori inderdaad ruimte voor mij vrij liet, dit heb ik niet goed gezien tijdens het racen. Op dat moment wist ik niet of Nori mij had gezien aan zijn binnenkant en ik vermoedde dat hij op dat moment strak dezelfde lijn als Menno voor hem zou aanhouden. Aangezien ik niet op Nori wilde rijden, en ook niet in het drijfzand wilde komen remde ik. Helaas had ik niet in de gaten dat jij zo dicht achter mij zat. Het was dus voor mij dus een actie om juist problemen te voorkomen, maar achteraf gezien had ik het anders kunnen doen.

    Daarna ging het verder mis, jij raakte in een slip en kreeg Tracks bovenop je. Hij had te laat in de gaten dat jij dwars over de baan naar rechts zou komen.

    Achteraf gezien had ik dus niet zo hard hoeven te remmen en jij had er wellicht beter aan gedaan als je er niet van uit was gegaan dat iedereen vol gas door die bocht zou gaan.

    EDIT 2:

    @ Arnaud, hoofdrace, 2e ronde bij de 1e bocht:

    Zelf reed ik achter Flavour en liet voor de eerste bocht mijn gas los om een buffer te hebben voor als hij op de rem zou gaan en om een aanval in te zetten. Hierbij week ik ook wat uit naar rechts.

    Jij reed met vol gas achter mij en had niet in de gaten dat ik vertraagde zonder te remmen, Toen je dit zag probeerde nog naar rechts te gaan om mij te ontwijken maar spijtig genoeg bewoog ik ook juist die kant op. Je raakte mij rechtsachter waardoor ik compleet de controle kwijt raakte, iets later werd jij in de bocht aangetikt waardoor wij samen tegen de banden stonden.. Een vrij vervelende situatie voor ons allebei :+

    Dit waren mijn snelle analyses, net als Loyal is mijn doel niet meer dan bekijken waar het één en ander mis ging. \o/
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Woei, netjes!
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Heeft iemand toevallig de replay van sprint 1 en 2 voor mij?

    Graphics zijn heel vet, flavour!!

    Trouwens nog mensen zin om vanavond te racen/oefenen?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Thanks. En ik zag je mail pas net dus ik zet het maar hier neer. :) Ik heb alleen heat 2 en die ga ik er nu even op zetten. Als iemand heat 1 heeft graag even delen please. dank U
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, tnx!
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je hebt toch mail. :p
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    @ Blauw Hok-
    Ik kon er mee leven omdat ik bij de replay en slo-mo zag dat ik geen aanwijzingen had gemist waarop ik kon anticiperen dat het mis zou gaan.

    Afgaande op de ervaringen van de eerdere oefensessies en sprintraces ging er van uit dat bij de eerste bocht iedereen weer zo verstandig was om elkaar ruimte te geven, en met racers van het caliber van Nori, Menno en jij aan kop was deze verwachting zeker niet onterecht. Zeker omdat jou inhaalmove bij de start zo clean en resoluut was.

    En natuurlijk gebeurt het niet met opzet en wilde jij mij niet dwars zitten. Weet ik ook wel.
    Nu viel er weinig voor mij te anticiperen omdat ik geen gevaar signalen ontving.

    Soms lees je de ander zijn racemoves gewoon verkeerd. En met deze snelheden is het wat moeilijk corrigeren en de schade groter dan bij de lagere klasses.

    Alleen jammer dat schade aan de aerodinamica onherstelbaar is en niet wordt gemaakt in bij een pitstop. Zeker als het rijgedrag aanzienlijk negatief wordt beinvloed, met name de achter spoilers zijn kwetsbaar en cruciaal voor de high speed corners.
    Het nadeel in performance is onevenredig met de relatief geringe schade aan de achterspoilers. En daarbij door de relatief hoge snelheden is het gevolg/schade van een tik door wat voor reden dan ook veel groter.

    Is een tussentijdse herziening van eventueel schade op "off" bespreekbaar of uitgesloten?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik las het ;) Stuur m ook ff naar Asjemenou.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ik stuurde hem echt 2 keer alleen naar jouw. Faal :p
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, zat al te kijken idd :p
     
  20. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Bij te weinig tijd trek ik me terug als backup rijder!

    Veel succes mannen en dames!!!!! ::)
     

Deel Deze Pagina