1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Pre-race report team Koni Suzuka Japan.

    Aankomst van het team Koni gaf gelijk al problemen bij de paspoort/douane controle.
    Een uur lang uitleggen dat wij niet uit Oeganda komen en niet van het "Kony you tube filmpje" zijn.

    Daarna wat promo verplichtingen
    En daarna op kosten va de sponsor het nachtleven in.
    Eindigde aangeschoten in een karaoke bar.

    B Tender werd gearresteerd omdat hij tijdens de karaoke allerlei mislukte autogeluiden imiteerde. Vooral de Lambo V10 geluidsimitatie werd in Japan als obsceen uitgelegd.

    Loyal werd ook aangehouden voor obsceen gedrag omdat hij het steeds over cups had tegen de serveersters.

    Fiaa kon de twee onfortuinlijke coureurs op borg vrij krijgen.

    Al met al geen goed begin na een sterk optreden van het team op Silverstone.

    Voor Asjemenou nog 1 keer:

     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Incidenten rapport Silverstone DTM

    L.s.,

    Bijgaand het incidenten rapport van de FlAA.

    M.v.grt. A

    http://img14.imageshack.us/img14/8886/silverstonedtm.png

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Heat 2 / 4e ronde

    Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199) , Rovaro (hierna te noemen auto nr.: 7)

    Uitspraak:

    Waarschuwing voor auto nr 199.

    Motivatie:

    Op Vale richting bocht 8. rijdt Auto nr. 199 ruim achter auto nr. 7. Beide auto’s remmen bij het normale rempunt, echter auto nr. 7 remt harder af om ruimte te laten voor een voorganger. Auto nr. 199 probeert nog te ontwijken, maar raakt auto nr. 7 aan de achterzijde. Beide auto’s spinnen van de baan. Auto nr. 199 wacht op auto nr. 7. Alvorens de race verder aan te vangen.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Heat 2 / 4e ronde

    Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11)., LloyallRonin (hierna te noemen auto nr. 33 ) en Surrealistic (hierna te noemen auto nr.: 79)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Autonr. 11 rijdt op een 9e positie, voor hem rijden auto nrs, 33 en 79. Auto nr. 11 komt met meer snelheid uit bocht 3, Becketts. Auto nr. 11 positioneert zich naast auto nr. 33. Beide wagens hebben dezelfde snelheid bij het ingaan van bocht 4. Links voor hun is auto 79 gepositioneerd. Bij het aansnijden van bocht 5 door auto 79, wordt een ruime beweging van links naar rechts gemaakt om de bocht aan te snijden. Auto nrs 11 en 33 volgen er direct achter. Er was relatief weinig ruimte voor auto nr 11, echter beide auto’s houden vast aan hun racelijn. Door de kruising van elkaars lijnen (beide auto’s houden hun stuur in lijn) wordt auto nr. 11 getoucheerd door auto 33 en verliest daarmee de controle.

    Er is de FlAA niet gebleken dat hier sprake is van schuld door 1 van beide auto’s danwel onsportief gedrag. Race incident.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Heat 3 / 1e ronde

    AlphaNL (hierna te noemen auto nr.: 10) , Rovaro (hierna te noemen auto nr.: 7), Blauw Hok (hierna te noemen auto nr. 192) en Asjemenou (hierna te noemen auto nr. 75)

    Uitspraak:

    Waarschuwing auto nr. 10

    Motivatie:

    In de eerste ronde van de 3e heat rijdt auto nr. 10 op 10e positie. Het veld is door de start nog zeer compact. Voor hem rijdt auto nr. 7, daarvoor zijn auto’s nr 75 en 192 in gevecht. Auto nr. 10 positioneert zich aan de rechterkant van het circuit. Auto nr. 192 rijdt ook aan de rechter kant en remt voor bocht 8. Auto nr. 10 remt later dan het rempunt waarbij de wielen blokkeren en raakt daardoor autonr. 192 met hoge snelheid in de achterzijde. Beide auto’s raken van de baan met veel schade. Auto’s nr. 10 vervolgt de race zonder op auto nr. 192 te wachten.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. De 2 waarschuwingen kunnen aanleiding zijn voor de FIAA om bij toekomstige negatieve betrokkenheid bij incidenten maatregelen te nemen. Bij deze verwijzen wij ook naar de OP waarin de regels m.b.t. waarschuwingen zijn vastgelegd.

    Tevens nog een verwijzing uit het VW Scirocco incidenten rapport Mugello d.d. 21-03-2012:


    “Houdt daar rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. (er is tijdens de replay ………………geluk dan wijsheid). Indien een voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt). “


    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    DTM Suzuka full.

    Volgens mij is het een probleemloze pit-exit als je maar tijdelijk rechts blijft zitten als er iemand full speed over het rechtse stuk komt gesjeesd.
    Ik blijf steeds het gevoel hebben dat deze baan mij niet ligt ongeacht in welke auto ik rij.
    Komt vooral door die hairpin na viaduct en de twee kort op elkaar volgende linker bochten vlak voor tweede lange rechte stuk (SPOON).

    Ik moet denk ik een goede track guide moet vinden.

    Edit:
    Gevonden, hoop dat sommigen er wat aan hebben:
    http://gt5guide.nl/gran_turismo_5_track-guide/suzuka-circuit/



    O, ja leuk weetje is dat de "Degner"-bocht zo vernoemd is naar een motorrijder uit het verleden die daar een zwaar ongeval kreeg (niet dodelijk).
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Suzuka

    Morgen mogen we weer !!! Jippie!!

    Even een mededeling vooraf, ik heb een nieuwe router sinds zaterdag :eek:. Zondag werkte alles ok dus ik ga ervanuit dat dat goed komt, maar mocht ik veel problemen hebben dan het verzoek aan Flavour of Bassie om standby te staan.

    Verder zal i.v.m. het livery probleem het e.e.a. iets anders verlopen:

    1.) Nadat de lobby vol is zal er een "test heat" voorafgaand aan de kwalificatie geladen worden. Dit om de liverys te laden. In deze heat zal de -/- 30% regeling verdewenen zijn. Iedereen wordt verzocht na het laden niet de ronde te rijden, maar terug te gaan naar de lobby. Daarna zal de kwalificatie starten, gevolgd door heat 1 enz.

    2.) Mochten de liverys niet geladen zijn bij punt 1 is er nog een andere mogelijkheid, en dat is opnieuw een "test heat", vervolgens terug naar de lobby en waarna handmatig de instellingen voor de kwalificatie en heats aangepast en geladen zullen worden.


    Hopelijk biedt uiteindelijk 1 van beide opties een defintieve oplossing.

    Suzuka

    1.)
    M.b.t. de pit uitgang, let op dat je bij het uitrijden van de pit niet over de witte lijn aan de linkerzijde gaat.

    2.)
    Let op dat je bij het nemen van een bocht met minimaal 2 wielen contact blijft houden met het asfalt , (welke 2 wielen, mag jezelf bepalen en bij een stuurfout of crash geldt dit overigens niet :) ). Het stelselmatig afsnijden om zodoende tijd of plekken te winnen zal door de FlAA meegenomen worden in het after race report.

    3.)Zondag 29 april, 13.30 uur zal RTL7 verslag doen van de eerste DTM wedstrijd op Hockenheim. Waarom het deze DTM (een afgeleide van onze cup) wel gelukt is om op TV te komen is mij een raadsel. Ik heb RTL reeds benaderd voor het aankopen van ons beeld materiaal. TBC.

    4.) Ter info, in het weekend van 26 augustus is DTM op Zandvoort. Een kaartje op zondag kost 17 € in de voorverkoop (duinen) en 22€ op de dag zelf.

    Op naar een mooie wedstrijd op Suzuka.

    [​IMG]

    P&P Racing heeft al de nodige testen afgelegd op Suzuka.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat waren de rondetijden??
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Classified!!!!..............., wij hebben een nieuw soort banden :)

    1.55.xxx clean, 1.54.xxx niet clean......, dacht ik, of was het nou 2.05.xxx en 2.04.xxx ?
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Team Koni rijdt 2:03.319 clean ;)

    EDIT:
    Bestempelen we dit als legaal of illegaal (laatste chicane)?
    [​IMG]
    Dit leidt namelijk niet tot een driehoekje (een paar cm. meer naar binnen en je hebt wel een driehoekje te pakken), maar geen enkel wiel raakt t asfalt.

    EDIT2:
    Inhalen kan nog wel eens een uitdaging worden. Normaal biedt alleen bocht 1 en de laatste chicane een mogelijkheid denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Clean lap is een clean lap, dat gaan wij niet over rulen.

    Het gaat met name om bocht 8 Degner. Daar kan je vol gas door het gras, zonder dat het systeem (forza) je afremt.

    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    B tender volgens mij zit jouw schaduw van de auto nog op het asfalt, alles oke toch?
     
  10. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Reed vanavond 2:01:8xx clean (maar kweenie of ik er morgen bij ben overigens)
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    _0_

    Welke auto rijd je Surrealistic? Ik zie mezelf (met de Audi A4) niet meer anderhalve seconde sneller rijden.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Holy poepjes! Is dat met -30% ?!?!
     
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Check de Leaderbords. Is meen ik gewoon met R2 833. Ik heb verder niks gewijzigd aan de setup/tuning of wat dan ook. ben daar niet thuis in ;)
     
  14. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    We bedoelen de 30% vermogen die eraf moet ;) Tijdens het oefenen kan je eigenlijk alleen een online lobby maken en daarin oefenen.
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ohja, natuurlijk :) Ik dacht al hoe krijg je zo'n tijd voor elkaar! :)
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    En hoe doe je dat? Ik heb simpelweg een online race gedaan in een private lobby.
    -edit- is een instelling in je lobby begrijp ik.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  17. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ja klopt. Volgens mij laatste tabje in de lobby settings. Daar kan je vermogen handicap doen (-30% dus) :)
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Kijk, weer wat geleerd. Ennieweej, dan moet je die 2:01.8xx maar ff corrigeren met -30% en je weet mn tijd ;) :+
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tijdens de free practice sessions zag ik bij de ingang van het circuit posters hangen dat op de drag-racetrack van Suzuka een Bounty Hunter drag-race challenge gaande is tot volgende week dinsdag.
    Kon de verleiding niet weerstaan om mee te doen en heb de DTM practice sessions wat afgeraffeld. 1:25.xxx.
    Ik ben weggeslopen uit onze pitbox omdat ik van de hoofdsponsor Koni mij alleen maar mag concentreren op de DTM-race.

    Ik schrok dus naderhand van Surrealistics tijd. Achteraf dus loos alarm.

    Ik ben wel op de Drivers pre-race briefing geweest en ben op de hoogte van de gewijzigde lobby procedure.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  20. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de restrictors eruit mogen hoor ik het toch wel als eerste? :+
     

Deel Deze Pagina