Race-report Suzuka DTM-cup van team Koni:
Deze race had voor mij alles wat een spannende race-event moet zijn.
Geluk, beetje pech op een minder belangrijk moment, paar gelukte inhaalmoves, de Audi A4 die zich erg lekker voelde op deze track, op tijd geleerd met clutch te rijden, redelijke qualifying en een sterke teammaat die de laatste 2 ronden van de hoofdrace als opofferende wingman mijn 2e plek kon meeverdedigen tegen Denvan.
Ik heb eigenlijk weinig te klagen over race-incidenten.
Alleen vind ik het zonde dat deze DTM-auto's zo gevoelig in het rijgedrag/handling voor schade zijn.
Ik had in heat 2 ronde 5 een epic inhaalmove bij menno 1e bocht na lange rechte stuk, wat ik niet voor mogelijk had gehouden.
Ik dacht letterlijk WTF.
Vermoedelijk had hij schade en kon ik profiteren.!
Daarna in de bocht, met hoge snelheden en balancerend op de fysieke grensen van grip, een onbedoelde tik van achteren door menno.
Volgens mij geen opzet van zijn kant dus no hard feelings van mijn kant. Kan gebeuren bij deze hoge snelheden. Alleen zonde van mijn hero-moment.
Resultaat was een mega slide, waar ik mijn hele raceleven voorbij zag flitsen.
Ik trok bijna mijn racestuur los van de bevestiging in een ultieme geslaagde poging om niet te spinnen.
Ik liep wel relatief weinig schade op, maar 14% aan de achterspoilers.
Hoewel de schade gering was, werd de auto in de bochten zeer instabiel en kon ik in de bochten geen snelheid vasthouden en bleef ik als een zot glijden op het moment dat ik het gaspedaal intrapte.
Daarom nog steeds van mening dat de schade onevenredig is met de negatieve iinvloed op het rijgedrag.
Ik was daardoor zo weerloos als een lammetje voor degenen die achter mij reden. De laatste ronde was ik kansloos.
Maar goed, pech in heat 2 werd ruimschoots goed gemaakt door de hoofdrace.
Voor mij een zeer geslaagde race, geen officieele protesten van mij tegen andere coureurs. Scheelt weer tijd voor de FIA
Vandaag lekker vrij, ga gelijk verder met de WRX vs Lancer cup stickers maken.
Doei!
edit:
p.s. finish heat 1:
laatste ronde sprint naar finishstreep met Denvan.
In de slipstream was mijn timing slecht.
Ik werd meegesleurd door de slipstreamTOW van Denvan en ik stuurde te laat zijwaarts om de slingshot inhaalmove te maken. Zat toen al vast aan zijn achterbumper. Ik durfde toen niet meer stuurbewegingen te maken, omdat ik geen crash wilde veroorzaken. Sorry Denvan voor de schade. Als je wil kan je een nieuwe Audi achtervleugel en diffuser afhalen in de pitbox van team Koni, misschien passen deze onderdelen ook op de Opel.
Al die custom livery's was een mooi gezicht in de replays en race.
Het concept Quali, 2 sprintraces en daarna de hoofdrace blijkt naar mijn mening een groot succes te zijn. Compliment aan de organisatie voor dit concept.
Laatst bewerkt: 26 apr 2012