FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry kan niet meedoen vanavond
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Alweer niet? Wel een beetje jammer zo voor ons team =( Je bent er al 3 van de 4 keer niet bij geweest.
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    ooooeewww.... bemerk ik hier onenigheid/verwijten tussen de 2 coureurs?! Daar gaat de media van smullen ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Volgens mij is hij stiekem aan het testrijden voor Caterham F1. Hij was laatst aan het bellen met technisch directeur Mike Gascoyne ;)
     
  5. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Gefeliciteerd aan alle Audi's. :+
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoe dat zo?
     
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    1e Heat was prut. Bij opkomen rechte stuk (rollende start) moest ik remmen anders had ik ingehaald. Blauw Hok kon me niet meer ontwijken. Met achterbumper-schade was er geen houden meer aan.
    2e Heat als 4e gestart en 2e geworden, Blauw Hok eerste. Zo moet dat! :D
    Race was niet onaardig, 12e geworden. Kon helaas niet meer aansluiten bij een groepje voor me, waar Anaud een foutje maakte en ik kwam op enkele meters achter hem. Ook daar geen aansluiting gevonden en geruisloos 12e geworden.
     
  8. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk uiteindelijk dat het merkenklassement na de vandaag nog wel open blijft.

    Voor wat betreft de races een avond om snel te vergeten. Eerste Heat ondanks verwoede pogingen om het allemaal zo clean mogelijk te houden toch in aanraking gekomen met Bergje. H2: In de opwarmronde al kansloos voor goede klassering. En H3 ondanks een 9e plaats toch een vervelend gevoel overgehouden aan het feit dat wederom Bergje de dupe was van lag, terwijl de ronden ervoor echt spannend waren met verschillen van +/- 50m.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was niet mijn avond. In heat 1 zoals rovaro hierboven vermeld zijn we (niet eens hard) met elkander in aanraking gekomen, waardoor ik voor de rest van de race geen controle meer had in de bochten.

    In heat 2 na de opstelronde werd ik door Bassie van de baan getikt (ik denk dat hij mij niet gezien had, omdat hij geen spiegels had, het bekende kinderzitje syndroom) :)

    In heat 3 sloeg de pech toe door een hogere macht....



    Al met al, een avond om te balen en snel te vergeten .....

    nu ik toch de kans heb om mijn kanaal te pluggen ...check mijn YT kanaal voor meerdere leuke racefilmpjes, niet alleen van Forza 4
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben al een tijdje ge subscribed. :)
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Ik heb m al geliked, of was dat niet de bedoeling? erg jammer van alle voorbereidingen, volgende race is voor ons!!
     
  12. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik ben benieuwd of iemand anders schade had door die klap, Ik moet toch iets of iemand geraakt hebben ?? In de replay lijkt het of ik Rovaro raakte, maar hij reed gewoon door of er niets aan de hand was, en geen of nauwelijks schade had.
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat is wel heel vreemd Bergje, en balen idd. Iemand schiet daar door lag heel erg naar voren, mss is dat degene waar je onzichtbaar eigenlijk tegenaan botst?
     
  14. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Rovaro en ik waren aan het vechten om elkaars plekje, haha O-)
    Na deze bocht liep ik echter verder weg volgens mij.

    Vervelend voor je Bergje... :):
     
  15. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Was een zware race gisteren.
    Heat 1 was B Tender meteen weg en heb hem de hele race niet meer gezien. Zelf gelukkig ook weinig druk van achteren gehad.

    Heat 2 was minder. Na de eerste bochten combinatie meteen mijn bumpers rondom schade. Op een gegeven moment werd ik ingehaald op het rechte stuk door Loyall. Helaas stuiterde hij door mijn beeld waarbij ik hem bij het aanremmen van de eerste bocht aan tik. Credits aan Loyall hoe hij zijn auto op de baan hield en excuses voor de tik die ik je gaf.

    Hoofdrace kunnen profiteren van een fout van B Tender. Elke ronde een paar meter kunnen uitlopen op de concurrentie en zo de leiding niet meer afgestaan.

    Op naar een bredere baan!
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Race-report Suzuka DTM-cup van team Koni:
    Deze race had voor mij alles wat een spannende race-event moet zijn.

    Geluk, beetje pech op een minder belangrijk moment, paar gelukte inhaalmoves, de Audi A4 die zich erg lekker voelde op deze track, op tijd geleerd met clutch te rijden, redelijke qualifying en een sterke teammaat die de laatste 2 ronden van de hoofdrace als opofferende wingman mijn 2e plek kon meeverdedigen tegen Denvan.

    Ik heb eigenlijk weinig te klagen over race-incidenten.

    Alleen vind ik het zonde dat deze DTM-auto's zo gevoelig in het rijgedrag/handling voor schade zijn.
    Ik had in heat 2 ronde 5 een epic inhaalmove bij menno 1e bocht na lange rechte stuk, wat ik niet voor mogelijk had gehouden.
    Ik dacht letterlijk WTF.
    Vermoedelijk had hij schade en kon ik profiteren.!
    Daarna in de bocht, met hoge snelheden en balancerend op de fysieke grensen van grip, een onbedoelde tik van achteren door menno.
    Volgens mij geen opzet van zijn kant dus no hard feelings van mijn kant. Kan gebeuren bij deze hoge snelheden. Alleen zonde van mijn hero-moment:+.

    Resultaat was een mega slide, waar ik mijn hele raceleven voorbij zag flitsen.
    Ik trok bijna mijn racestuur los van de bevestiging in een ultieme geslaagde poging om niet te spinnen.

    Ik liep wel relatief weinig schade op, maar 14% aan de achterspoilers.
    Hoewel de schade gering was, werd de auto in de bochten zeer instabiel en kon ik in de bochten geen snelheid vasthouden en bleef ik als een zot glijden op het moment dat ik het gaspedaal intrapte.
    Daarom nog steeds van mening dat de schade onevenredig is met de negatieve iinvloed op het rijgedrag.
    Ik was daardoor zo weerloos als een lammetje voor degenen die achter mij reden. De laatste ronde was ik kansloos.

    Maar goed, pech in heat 2 werd ruimschoots goed gemaakt door de hoofdrace.

    Voor mij een zeer geslaagde race, geen officieele protesten van mij tegen andere coureurs. Scheelt weer tijd voor de FIA:+

    Vandaag lekker vrij, ga gelijk verder met de WRX vs Lancer cup stickers maken.
    Doei!

    edit:
    p.s. finish heat 1:
    laatste ronde sprint naar finishstreep met Denvan.
    In de slipstream was mijn timing slecht.
    Ik werd meegesleurd door de slipstreamTOW van Denvan en ik stuurde te laat zijwaarts om de slingshot inhaalmove te maken. Zat toen al vast aan zijn achterbumper. Ik durfde toen niet meer stuurbewegingen te maken, omdat ik geen crash wilde veroorzaken. Sorry Denvan voor de schade. Als je wil kan je een nieuwe Audi achtervleugel en diffuser afhalen in de pitbox van team Koni, misschien passen deze onderdelen ook op de Opel.:+

    Al die custom livery's was een mooi gezicht in de replays en race.
    Het concept Quali, 2 sprintraces en daarna de hoofdrace blijkt naar mijn mening een groot succes te zijn. Compliment aan de organisatie voor dit concept.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Toch typisch, ik ben dus geen liefhebber van de rollende start. En dat ligt eerder aan mij dan aan het idee hoor. Of ik nou vooraan, of achteraan start, bij opkomen rechte stuk mag je 120 rijden en op één of andere manier heb ik dat niet onder de knie. Als voorbeeld de start van heat 2. Bij opkomen rechte stuk focus ik enorm op 120 km/u, er ontstaat een gat dus wat gas bij en weer terug naar 120 willen zakken. Ik had dus het idee dat men vooraan op dat moment remde, waardoor ik bijna Alpha zn achterbumper vol raakte, dus weer remmen.

    Kortom, als jullie nog tips hebben mbt rollende start hoor ik het graag.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  18. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Een hele simpele oplossing:

    Alleen degene op pole position moet 120 rijden op het laatste stuk. De rest van het veld hoeft dat niet, zolang er maar geen gat ontstaat of dat je je voorganger passeert.
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eensch.

    Had in heat twee beperkte schade (rondom ongeveer 20% body) maar ipv 2.03.1xx reed ik maximaal 2.11.xxx. Ik vond de auto niet zozeer glijerig worden, maar de maximale bochtensnelheden lagen plots wel enorm veel lager.

    ----------
    De eerste race verliep prima. Ik mocht vooraan starte en het lukte me (net) om die positie te behouden op Menno bij de eerste bocht. Daarna eigenlijk niet meer in gevaar gekomen, gasgegeven en vooraan gefinisht. De tweede race helemaal van achteren gestart; door wat schermutselingen schade gelopen en geen hoog tempo meer kunnnen rijden. In de alllerlaatste chicane nog wat plaatsen goed kunnen maken vanwege onregelmatigheden daar, maar hierbij raakte ik Denvan waardoor deze spinde. Heb op Denvan gewacht en de gewonnen plaatsen hiermee ook weer verloren.

    In de hoofdrace voelde m'n auto niet 100%, al was hij dat op papier wel. Sommige bochten gingen niet zo makkelijk meer als in de kwalificatie en heat 1 en m'n beste ronde was ook ruim een halve seconde langzamer dan normaal. Wel een heel leuk, spannend gevecht gehad met Flavour (voor me) en zijn teamgenoot Nori (achter me) dat meerdere rondjes duurde. Kon uiteindelijk door een foutje van Flavour hem passeren op het rechte stuk na Spoon 2. Vervolgens kwam Denvan voor me de baan op (na z'n pitstop). Hem ook nog kunnen verschalken waarna Loyal en ik samen gecontroleerd naar de 2e en 3e finishplaats hebben gecruized :).
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Dus als nr. 2 zijnde (en alles wat daarachter zit) kun je je achteropkomer zwaar frustreren door versnellen, inhouden, etc. Ook dan loop je het risico dat je zelf, of coureurs achter je schade oplopen.... gebeurt elke week wel bij start (ook zonder rollende start overigens).
    Nogmaals, zal simpelweg aan mijn kunsten liggen. Ben altijd erg "nerveus" bij de start. Slechts omdat ik geen schade wil (veroorzaken bij een ander).

    -edit- wat mij betreft blijft het huidige schademodel in stand. Wat heeft racen zonder schademodel dan nog voor zin?
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012

Deel Deze Pagina