Ik heb de replays nog niet gezien, ik was gisteren ff klaar met Forza, maar als ik de foto zie inderdaad niet netjes en zeker als je daar een plekje bij wint, maar in deze helaas wel geoorloofd (Tenzij Flavour is afgeremd door de "Game engine" dan had hij de plek moeten terug geven). Dit stond ook in de brieving "afsnijden mag in de laatste chicane en Forza geeft zelf aan wanneer het teveel is".
Waarom is dit nog expliciet vermeld? Omdat dezelfde discussie op gang kwam na afloop van van Seat Leon SC cup op Catalunya. Daar mocht je in prinicipe niet afsnijden en idereen moest voor zichzelf bepalen wat acceptabel was. Wat gebeurde er in de praktijk? Een aantal reden netjes de rest sneed de chicane op de manier zoals Flavour aan. Vandaar dat er in de brieving aan iedereen was aangegeven dat afsnijden in deze chicane legitiem was.
Het punten- en straffen systeem is reeds onder de aandacht en er word reeds gekeken naar alternatieven. Dat zal pas ingaan bij de nieuwe cup. Meer daarover tijdens de zomer bij het presenteren van de nieuwe cup. Het e.e.a. is moeilijk op te lossen binnen de game b.v. drive trough penalties kunnen niet (ook niet in de eerste 2 rondes), zodra schade aan staat, dan wordt het gelijk een reguliere stop. Maar er zijn alternatieven, maar meer daarover bij de presentatie van de nieuwe cup. Met het huidige systeem regulier je wel de extremere gevallen (Junior), maar voor onze club blijft het nu nog teveel op basis van goed fatsoen, dat miste ik gisteren wel. De aankomende cup zal daar verandering in moeten komen en zal er ook makkelijker "gestraft" kunnen worden zonder dat men dan gelijk uit de cup wordt geschreven. Ik vond zelf dat er buiten de acties van Arnaud om veels teveel "duw en trek werk" was.
Verder zal woensdag a.s. niet verzet worden. Voor mij zou verplaatsing trouwens mooi zijn, maar iedereen is ingesteld op woensdagavond. Als je dat gaat verplaatsen benadeel je misschien weer anderen.
grt A.
Laatst bewerkt: 24 mei 2012