1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM Cup [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 9 mrt 2012.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    L.s.,

    DTM 2012

    Locatie incidenten: Circuit de Catalunya
    Datum incidenten: 23-05-2012


    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Circuit_Catalunya_2007.png

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    1. Heat 1 / 2e ronde

    Asjemenou 75 (hierna te noemen auto nr. 75) en Arnaud Unltd (hierna te noemen auto nr.: 08 )

    Uitspraak:

    Waarschuwing auto nr 08

    Motivatie:

    Na de vliegende start is het veld nog compact en ligt de snelheid hoog richting bocht 4 (Repsol).
    Auto nr. 75 ligt op een 9e plek en remt op het normale rempunt voor deze bocht. Auto nr. 08 remt echter te laat en raakt auto nr. 75 aan de achterzijde. Beide auto’s komen in het grind en hebben veel schade. Auto nr. 08 en 75 verliezen veel plekken. Auto nr. 08 wacht tot auto nr. 75 weer van start is gegaan.
    .
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    2. Heat 1 / 6e ronde


    Bigga 84 (hierna te noemen auto nr. 84), Denvan (hierna te noemen auto nr. 11) en AZTBTender (hierna te noemen auto nr. 1)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Aan het eind van het rechte gedeelte richting bocht 1 (elf) en bocht 2 (Renault) zit auto nr 84 schuin rechts achter auto nr. 11. In bocht 1 komt auto nr 84 bijna op gelijke hoogte met auto nr 11, maar deze volgt zijn ideale lijn. Auto nr. 84 raakt hierbij auto nr 11 waarna auto nr 84 gedeeltelijk de controle verliest. Hij komt terug naar links en wordt daarbij aangetikt door auto nr. 1.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    3. Heat 2 / Start

    Menno88 (auto nr. 88 )

    Uitspraak:

    Waarschuwing auto nr. 88.

    Motivatie:

    Bij de start van heat 2 (na de opstelronde) haalt auto nr 88 in voordat de start/finishlijn gepasseerd is. Direct voor hem wordt er door een aantal auto’s afgeremd waardoor de situatie onoverzichtelijk is, echter auto nr. 88 had ook kunnen afremmen op zijn een vrije lijn. Tevens kon hij door het snelheidsverschil meerdere auto’s aan het eind van het rechte stuk makkelijk passeren. De gewonnen plek bij de start wordt niet terug gegeven.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    4. Heat 2 / 2e ronde

    Blauw Hok (auto nr. 192), Menno88 (auto nr. 88 ) en Bigga 84 (auto nr. 84),

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    Aan het eind van het rechte gedeelte richting bocht 1 (elf) en bocht 2 (Renault) rijdt auto nr . 192 aan de linker kant. Hij wordt voor bocht 1 nog bijgehaald door auto nr. 88. Bij het insturen zit auto nr. 88 deels voor auto nr. 192. Beide auto’s wijken niet van hun lijn en toucheren elkaar. Auto 192 verliest iets aan snelheid. Bij het insturen van de 2e bocht rijdt nr 84 rechts voor auto 192 beide lijnen kruisen elkaar. Beide auto’s wijken niet van hun lijn af en toucheren elkaar waarbij auto nr. 84 van het circuit raakt. Autonr. 84 verliest 6 plaatsen, maar kan zijn weg vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    5. Heat 2 / 2e ronde

    Lloyal Ronin (auto nr. 33 ) en Bergje360 (auto nr. 24)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    In de 2e ronde bij het insturen van bocht nr. 5 (Seat) remt auto nr. 33 later dan gebruikelijk en daarbij raakt hij autonr 24, rijdende op een 6e plaats in de zijkant. Beide auto’s ontvangen schade, maar kunnen hun weg vervolgen. Auto nr. 11 ontwijkt overigens de crash op een mooie manier, kost hem wel snelheid en een aantal plekken.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    6. Heat 2 / 5e ronde

    Flavourlicious ( auto nr. 199), Nori Ceramic (auto nr. 16), Asjemenou75 (auto nr. 75) en Surrealistic (auto nr. 79)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Direct na de chicane, haalt autonr. 199 via de binnenzijde van de chicane auto nr. 79 in. In bocht nr. 16 (New Holland) zit daardoor auto nr 199 aan de binnenzijde van de bocht met naast hem auto nr. 79. Auto nr. 199 en 79 hebben beide een lijn die elkaar kruisen. Ze toucheren elkaar en auto nr 79 verliest daardoor sneheid. Auto nr. 16 rijdt direct erachter en rijdt direct naar rechts om auto nr. 79 in te halen. Daarbij komt hij direct voor auto nr. 75 te rijden die veel snelheid mee neemt uit bocht 16. Hierdoor raakt auto nr 75 de achterkant van auto nr. 16, die vervolgens auto nr 199 raakt. Autonr. 75 raakt door de touche in onbalans en raakt vervolgens auto nr. 79 die direct links van hem rijdt. Auto nr 16 auto is ook in onbalans en toucheert op zijn beurt auto nr. 75.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    7. Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde

    Flavourlicious ( auto nr. 199), Blauw Hok (auto nr. 192) en Bigga 84 (auto nr. 84),

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Direct na de start remt auto 199 later dan de overige auto’s. Hij schiet deels voorbij het instuurpunt van bocht 1, maar raakt daarbij niet van het circuit . Auto nr. 199 zit hierdoor in bocht 2 aan de binnenzijde. Auto nr. 192 zit direct aan de rechterkant van auto nr. 199. Beide auto’s hebben een kruisende lijn. Om te ontwijken stuurt auto nr. 192 iets naar rechts en toucheert daarbij de schuin rechts voor hem rijdende auto nr. 84. Deze laatste raakt door deze actie van de baan.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    8. Heat 3 Hoofdrace / 1e ronde

    Bigga 84 (hierna te noemen auto nr. 84) Asjemenou75, (hierna te noemen auto nr. 75), Arnaud Unltd (hierna te noemen auto nr.: 08 ) en Surrealistic (auto nr. 79)


    Uitspraak:

    2e Waarschuwing auto nr 08 en verlies van punten van heat 3.

    Motivatie:

    In de 1e ronde bij het insturen van bocht nr. 5 (Seat) rijdt auto nr 75 op een 8e positie. Bij het insturen van de bocht zit auto nr. 84 aan de binnenzijde. Auto nr. 8 rijdt op een 11e positie en mist zijn rempunt voor de bocht en raakt auto nr. 84 aan de linkerzijde met hoge snelheid. Auto nr. 84 toucheert hierdoor auto nr. 75. Door de aanrijding spint auto nr. 8 op de baan. Auto nr. 79 kan hem niet meer ontwijken en raakt de gespinde auto. Auto nr. 8 wacht totdat iedereen zijn weg heeft vervolgd, maar Auto nr’s 79, 84 en 8 zijn door veel schade uiteindelijk uitgeschakeld. Auto nr 75 ontvangt minder schade en kan zijn weg vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    Niet alle incidenten zijn in het rapport verschenen. Er zijn gedurende alle heats, maar met name in heat 2 diverse “tikken” uitgedeeld. Deels is dit een onderdeel van racen maar voor de rest van de competitie wordt toch een beroep gedaan op de “toppers” die in de 2e heat achteraan starten.


    In de 2e heat is het voor deze coureurs van belang om z.s.m. naar voren te rijden echter daarbij mag niet uit het oog verloren worden dat de mindere coureurs zich vooraan bevinden. Aangezien men aan het racen is voor posities is het niet zo dat mindere coureurs aan de kant MOETEN gaan of anderszins aan de kant GEHOLPEN moeten worden (daarbij moet men als “verdedigende rijder” zich wel houden aan de regels in de OP/Fairplay). Er wordt verwacht dat men cleane inhaal manouvers maakt, waarbij men op race capaciteiten er voorbij komt en niet op basis van “verworven status” .

    Alle incidenten zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Circuit_N%C3%BCrburgring-2002-GP.svg

    Coureurs,

    Morgen staat de laatste "reguliere" race met 3 heats gepland.

    Er zijn een aantal zaken die even benadrukt moeten worden:

    1.) Voor het gehele circuit geldt 2 wheels on tarmac !
    2.) Geef elkaar ruimte voor bocht 1. Met name in de 3e heat is dit een plek waar schade gereden wordt.
    3.) Let op het insturen van bocht 13, NGK chikane, daar staat een muur aan de linkerzijde. Die wordt nog wel eens door wat coureurs uitgetest.

    Flavour zal de hosting verzorgen omdat het kan zijn dat ik (deels) niet aanwezig kan zijn.

    Check voor de volledigheid ook het after race report en dan met name het resume gedeelte van Catalunya.

    Veel succes iedereen.

    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kan er helaas niet bij zijn morgen. Veel plezier gewenst allemaal :)
     
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Incidenten rapport Catalunya staat online zie post bovenaan pagina.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het is een flink verhaal geworden zie ik, jammergenoeg, maar wel een net en duidelijk verhaal (al moet ik nog steeds elke keer nadenken welk nummer bij welke auto hoort ;) ).
     
  6. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    kan er vanavond niet bij zijn
     
  7. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Heeft iemand voor mij de herhaling van Catalunya heat 2? Alvast bedankt.
     
  8. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis weer zover, als de lobby vol zit mag iemand mijn plek hebben. Zo niet kan ik denk ik 1 race meepakken... Sorry jongens..
     
  9. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Flavour als je toch zo leuk mensen op oranje van waarschuwing wilt zetten doe het dan ook voor jezelf en Alpha op Silverstone.

    Bij voorbaat dank. :+
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoezo dat dan?
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Zo, was/is niet mijn avond, was er met mijn hoofd niet bij en verpest daardoor niet alleen mijjn race, maar ook die van Bergje, exuses. Zal waarschijnlijk een oranje cijfertje worden, maar moet nog wel de replays zien.Wil iemand die sturen? Alvast dank.

    @ gesus Denvan, wil jij ook eens een keer een competitie organiseren? Lijkt me wel een keer leuk:b:
     
  12. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Lijkt me leuk!

    Goed resultaat voor team Total. :)
     
  13. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor onderlinge spanningen. Excuus jongens kon er niet bijzijn, uiteindelijk weer huisie vol :/ Verhuizen is wel cool ^^
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Slechte/middelmatige race gereden.
    Meer kan ik er niet van maken.

    Wat wel leuk wordt is een zinderende finale op Le Mans volgende week.

    @Denvan : Ik denk dat de integriteit van de FlAA geen punt van discussie is en moet worden. Ik ga er van uit dat ze er veel tijd in stoppen en dit zo eerlijk en objectief mogelijk proberen te doen.
    Die waarschuwing heeft toch niet een direkt gevolg.
    En voor laatste race op Le Mans is de waarschuwing alweer weg.
    Ik hou zelf ook van pittig reageren maar, heb zelf besloten dat dat tot niets leidt.
    ****************
    edit: Ik denk dat ik nu denk te weten wat Denvan bedoelt.
    Ik dacht nog: Flavour heeft toch gewoon een waarschuwing gekregen op Silverstone, toont objectiviteit aan.
    Maar ik zie nu dat in het rijdersklassement de uitslag niet oranje is gekleurd bij Flavour.
    Ik denk dat Denvan hier op doelt. Maar ik vermoed dat het oranje verdwijnt als je twee races verder bent.
    **********
    Daarom, laten wij van de finale op Le Mans een sportief vuurwerk maken.
    Voor die dubbele punten wil ik wel even wat oefenrondjes rijden.

    Tot slot voor mij was deze cup een van de leukste tot nu toe.
    Hoewel de AWD cup ook best wel lekker is met veel aktie.
    ******Het wordt steeds beter.*********
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
  15. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Gisteren was het beste team resultaat voor Team Total. \o/ Mooie voorsprong in het klassement kunnen pakken voor de laatste race op Le Mans (ben benieuwd wat het precieze gat is). Helaas is de cup dan alweer voorbij.=( Zoals als Loyal ook al zei was dit zeker de leukste cup_O_ en inderdaad lekker knallen in de laatste race (niet letterlijk natuurlijk:+)
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Blijf alert bij de pit-exit ;)


    O-)

    :b:
     
  17. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Hahahaha8) lol. Ik ga zo laat mogelijk remmen bij de eerste bocht:thumbs:
     
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Zo, dat was me een race! Eerste sprintrace maakte ik een fout, ik had na de start veel meer snelheid, maar tikte Asjemenou aan bij het inhalen waardoor we allebei schade hadden. De race was toen eigenlijk al wel over en heb de auto even stilgezet zodat Asjemenou mijn plaats over kon nemen, 11e.

    De tweede sprintrace startte ik door de reversed grid op plaats 1, mijn eerste keer ooit. Eerste rondje het tempo rustig houden en toen los, na de start werd ik meteen al ingehaald door Asjemenou die ik door een betere eerste bocht weer voorbij kon. De gevechten vonden achter mij plaats en de eerste plaats kon ik tot de 4e ronde volhouden, toen Menno voorbijkwam. Daarna zat Bigga in mn nek te hijgen, maar ik kon het volhouden om hem en de rest van het veld achter me te houden waardoor ik 2e werd!! Mn eerste podiumplaats!! \o/ Erg leuk.

    In de 3e heat startte ik weer meer van achter en de concentratie was wat minder, 9e.
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Wil iemand zo goed zijn om even de replay van heat 2 (nurburg) aan mij cadeau te doen?

    Kan ik het after race report af maken, Thanks,

    Goed weekend!!

    grt A
     
  20. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik dacht dat ik dat al had gedaan. Heb de replay opnieuw verzonden...
     

Deel Deze Pagina