1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] DTM "The Golden Years" Championship [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 2 feb 2013.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Nori is 5 uur geleden voor het laatst online geweest, maar iedere keer als ik hem online zag, heeft hij fifa13 gespeeld.

Even iets anders.
    Voor de liefhebbers: A.s. zondag 26 mei de INDY500 op RTL7

2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik maak mijn eigen feestje op Catalunya:D

3. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Haha, als je maar niet bij mij gaat feesten :+

4. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik ben momenteel bij een FIFA toernooi. Vandaar dat ik FIFA speelde ;) moest even oefenen. Ben glansrijk door de groepsfase heen, wat wel weer betekent dat ik er misschien niet bij ben. Hopelijk 90 euro winnen. Wel klote dat ik er nu al een aantal keer niet bij kon zijn

5. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Eh jongens ik denk dat ik mij maar afmeld voor de rest van dit seizoen reden is eigenlijk dat ik moet oefenen en daar gewoon niet aan toekom... ook heb ik de grootste moeite, als ik er mee rij, om hem onder controle te houden.
    Hopelijk komt er volgend seizoen een wat gemakkelijkere auto :D Probeer ik het gewoon weer...

Greetz
    Alexander

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik ben onderweg naar m'n xbox :)

7. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ah, dat is jammer. Flink oefenen en je komt er!

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Moooi :D

Ga helaas weer geen preview afkrijgen vandaag. Kost momenteel net te veel tijd i.c.m. stage.

9. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ik idd weer verstek moet laten gaan vandaag, wel jammer.. kon met zeer goed rondje goed onder de 1:20 komen :)

10. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Eerste 'hattrick' binnen.
    Heb optimaal geprofiteerd van de afwezigheid van AZT B Tender.

Kwalificatie ging erg goed. Had met oefenen best vaak rond de 1:20.6 gereden.
    Heat 1 de hele tijd aan de leiding gelegen, voor het eerst. Bijna liet ik in de laatste ronde door een slechte exit van mij in de laatste bocht Nori voorbij gaan. Het verschil was 0.021 seconden op de finishlijn.

Heat 2 goede start gehad, ging Nori meteen voorbij na de 1e bocht.
    Daarna tussen 4 man doorgereden. Bleef lang achter Denvan hangen, maar ik had hetzelfde tempo als hem, dus ik hoefde me nog geen zorgen te maken. Uiteindelijk ging Denvan in rondje 8 in de fout, waardoor ik doorschoof naar de 1e plek. Ik ging vanaf rondje 13 Mental in de gaten houden hoe snel hij dichterbij zou komen nadat hij witteveen voorbij was gegaan. Ben in rondje 18 gepit, kwam net voor Flavourlicious uit, die een goede race reed ondanks zijn schade:+:+In me outlap flink zitten stampen. Toen Mental gepit was kwam ik ruim 100m voor hem uit. Toen was het 3 rondjes concentratie erbij houden en dat is goed gelukt.
    Kortom: Goede raceavond gehad met 1e in kwali, heat 1&2:thumbs:\o/:thumbs:\o/:thumbs:\o/
    Deze week flink oefenen op de Nordschleife.

11. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, kon uiteindelijk toch nog even de hoofdrace mee doen. Uiteraard achteraan gestart en dat deed ik bijzonder slecht. Draaide in de warmup lap nog bijna nog bijna een muur in...
    Daarna met pijn en moeite naar voren gekomen tot witteveen, vooral omdat er aantal de pits opzochten, maar witteveen kon ik niet makkelijk aan voorbij. Er was met name 1 punt waar witteveen beetje vroeg remde, einde sector 1. Daar uiteindelijk gebruik van kunnen maken.
    Ik had toen al ~8s achterstand op de leiding, volgens mij. Maar ik reed een paar lage 1:20s op rij en kon zo dicht bij denvan komen. Freaky leek me in de gaten te houden, maar zat me af te vragen waarom... Toen denvan ging pitten was het nog steeds 4/5s ofzo met 6/7 rondjes te gaan. Dat rij ik echt niet zomaar dicht, lol. Ja of ik moet rond de 1:19.5 rijden, en dat lukte simpelweg niet. 1:20.0-1:20.5 was beetje mijn snelheid vandaag (met vrije baan).
    Toen ik flavour 26s achter me zag, had ik al in de gaten dat ik geen 2de kon worden. Stop kost je bijna 30s, dus freaky zat nog net aan de goede kant. Erg knap gereden van freaky, die de winst pakte in de eerste rondjes. Hij reed daar echt heel goed naar voren, erg knap gedaan.
    Trouwens moet flavour ook geweldig gereden hebben. Hij stopte erg vroeg en dat pakte volgens mij echt geweldig uit. Heb het idee dat de meeste na hun stop achter hem terecht kwamen.

Zat in het begin en later in de race wat te klooien met die irritante chicane. Zat vaak wat tussen snijden en normaal nemen in. Je merkt het ook gelijk aan je race pace als je daar begint te kloten. Beetje dom, want ook zonder snijden kwam ik tot een 1:19.7 en het scheelt bijna niks..
    Hopelijk kan ik volgende week weer een hele race mee doen, zou voor de verandering weer eens leuk zijn :)

12. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Hield jou in de gaten omdat ik wist dat je hele snelle rondetijden kon rijden, en ik reed constant een 1:20.2/3/4/5/6. En ik wist totaal niet wat voor tijden je reed, vandaar :)

13. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Wederom erg mooie races gehad.

De kwalificatie tot de voorlaatste ronde op plek 5, Loyall had toen exact dezelfde tijd als ik, maar dook in de allerlaatste ronde er toch nog 3/10 onder. Dus vertrekken vanaf de 6e plek.

In heat 1 vormde zich een groepje bij elkaar met Loyall op de 4e plek, daarachter Flavour, Wittenveen en ik. Bij uitkomen van LA Caixa was het in ronde 5 grabbelen naar grip. Witteveen profiteered daarvan en wist mijn plekkie in te nemen. De mercs beleven wel bij elkaar.

Een paar rondes later nam ik wat afstand van het gevecht tussen witteveen en Flavour, Flavour zette daarbij de aanval in en maakte daardoor ook een foutje in La Caixa waar ik dan weer van kon profiteren.

Nog een paar keer aandringen bij WItteveen, maar die hield de deur dicht.

In heat 2,

Eerste ronde het hele Drakkar Noir team bij elkaar,

na een paar rondes probeerde ik in mijn ritme te komen, helaas door een tikkie van Freaky (waar wel ruimte was, maar moet ie niet naar me toestuuren, dus svp in het vervolg ook op mij letten ^^ ipv op Mentall ;) no hard feelings. )
    raakte ik ff de clutch kwijt en kon ik de bochten voor La Caixa niet goed aansnijden......

....Denvan kwam ook meteen loeihard voorbij.... Vrij snel daarna maar de pit opgezocht. Rinq ging gelijk mee, maar mocht gelukkig bij een andere pitcrew zijn banden verwisselen....Names DRAKAR NOIR dank daarvoor.

Kwam voor Loyall en Nori de pit uit. Loyall kwam me redelijk snel voorbij, met Nori nog een ronde langer lopen knokken. LAter kon ik weer aansluiten bij Loyall en Rovaro. Loyall kon hem nog voorbij, voor mij hield Rovaro de deur dicht. Ik kwam dus een paar meter tekort.

Conclusie.... (in)spannende races gehad.

@ Divimus, wellicht handig de tussenstand in de OP te posten?

grt A

Laatst bewerkt: 20 mei 2013
  14. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik moet wel zeggen dat je een beetje erg langzaam door die bocht ging, daarom nam ik de binnenkant, maar kon het net niet redden, baal ik zelf ook wel van, hadden we samen kunnen knokken

15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Kwalificatie : Niet anders verwacht eigenlijk. De tijden met oefenen waren niet veel beter dan dit dus 10e.

Heat 1 : Ging lekker, Met wat slipstream en mensen die voor me reden waardoor ik de lijnen van hun kon kijken reed ik toch al een stuk sneller. 2 plaatsen goed kunnen rijden en 8e gefinished. Paar keer dicht achter het groepje voor me kunnen komen maar dan door een klein foutje meteen flink meters verloren jammer.

Heat 2 : Start ging rommelig had ik het idee. Mensen haakte niet goed aan achter ons en het zat niet dicht meer op elkaar. Rovaro wachtte even en we reden daar nog heel rustig. Toen we weer verder gingen waren we ondertussen al de laatste bocht uit en wist nou niet wat de bedoeling was. Was het al de start of was het terug naar de 120km/h. Nja plaatsje verloren daar en het ging niet lekker. Me gehele team reed voor me en was extra voorzichtig dat we niet elkaar de baan afreden. Voor de chicane kwam ik niet goed uit en ik moest wel eerder gaan remmen wouden er geen ongelukken gebeuren. Denvan kwam achterop (Hoop dat er niet teveel schade door was aan jou kant). Bij mij iedergeval wel, 35% achter alleen de auto gleed alle kanten op. Tijden werden een seconde slomer en uiteindelijk de wagen aan de kant gezet.

Wel een leuke avond gehad ;)

Ga ik doen ;)

16. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Erg leuke races.

Kon goed meekomen en dat resulteerde in een super spannende sprintrace. Freaky hield het goed dicht en ik zag nergens een moment om er echt langs te gaan. Tot op de laatste ronde:

VIDEO

Hoofdrace verprutste ik in het begin. Pas vanaf ronde 8 kwam ik in m'n ritme en toen was het al te laat! Gelukkig wel 4e geworden en een goed teamresultaat neergezet.

Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb ook wel prima races gereden. Kwalificatie had wat sneller gekund, maar een prima 4e start plek voor heat 1.

In heat 1 verloor ik erg snel mijn 4e plek aan Loyall. Vervolgens het grootste gedeelte van de race met Loyall gevochten. Helaas deed mijn headset het niet dus ik kon niet communiceren als ik aan de binnenkant oid zat. Zo raakte ik een aantal keer de zijkanten van Witteveen en Loyall of werd het gras in geduwd als ik aan de binnenkant zat. Niks aan te doen. Toen maakte ik nog een remfoutje waardoor ik Witteveen butste en asjemenou kwam er langs. Toen met 3 rondes te gaan heb ik ingehouden om met een 7e plek een iets gunstigere startplek te hebben in de hoofdrace.

In de hoofdrace ging ik al vroeg in de 3e ronde de pit in. Toen ik de pit uit kwam vond ik opeens een super ritme. elke rondje werd sneller en bij ongeveer de 6e ronde noteerde ik een 1:19.9. Sinds dien elk rondje zo 1:19.8/9 gereden en ik kwam iedereen voorbij bij hun pitstops. Alleen Rovaro was net voor mij de baan op gedraaid. Hij had wat koude bandjes wat hem binnen 2 rondjes een prooi maakte. Toen had ik weer vrij baan. Helaas reed ik een wat mindere ronde toen freaky de pit in ging, een 1:20.5. Als die ronde ook onder de 20 was geweest waren freaky en ik naast elkaar de eerste bocht in zijn out lap ingegaan. Maar dat was niet het geval en een mooie 2e plek. Leuk om te zien dat de snelheid wee prima was in mijn Mercedesje.

18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Heerlijk gereden wij tweeën.
    Jammer dat ik het filmpje niet kan zien, moet dan een yahoo account aanmaken+het filmpje is privé

Laatst bewerkt: 20 mei 2013
  19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk dat alleen dat 2e het probleem is :)

20. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Dat klopt inderdaad

Deel Deze Pagina