Ik reed een goede kwali, een hoge 2:02.58 ofzo. Wist niet dat ik zo hard kon op silverstone. De start was lastig met tender naast me. We kwamen bocht 1 ook samen uit, bocht 2 ging goed, maar omdat ik bocht 3 (die rechtse) niet goed kon aansnijden ging ik toch wat wijdt. Dat deed ik een rondje later trouwens nog een keer, dus ik had een vrij grote achterstand opgelopen.
Ik hoorde niemand (buiten freaky in race 2) over evt. lag, dus ik kon wel pushen en proberen weer naar voren te rijden. Dat lukte eigenlijk vrij aardig. Paar leuke acties, dacht ik. Kwam zelfs binnen 2s van denvan, maar race was te kort.
Race 2 uit veiligheid tender maar voor gelaten, want laatste of voorlaatste maakt toch niet uit. Eerste rondjes vrij voorzichtig gereden en beetje gekeken wat er zoal gebeurde. Het was nogal close racing. Zo was er 1 lastig moment waar Divimus achter me was, tender vlak voor me zat, nori daar weer vlak voor, beetje midden op de weg. In de hele scherpe linker gingen ze wat vroeg op de rem, zat ik ineens helemaal naast nori! Schrok er beetje van zodat ik vergat om nori op de hoogte te stellen, maar liep af zonder schade. Dat was rondje 3 en flavour, divimus tender zochten de pits op. Nori en ik zaten toen achter witteveen en toen nori besloot te pitten kon ik witteveen op gegeven moment voorbij. Pcies op dat punt kreeg ik een mooie lege baan voor me. Reed vrijwel meteen 1 rondje dik in de 2:02 en eigenlijk hield ik tijden van rond of onder de 2:03 aan. Dat ik een 2:02.29 eruit kon persen, had ik totaal niet verwacht.
Het enige minpuntje was net het rondje dat ik wou gaan pitten, ging richting de 2:03.5 waardoor freaky stuk dichter achter me zat dan de bedoeling was. Hij zei dat ik wat trilde, maar ik had het bij de anderen niet gehoord. Dus ik probeerde zo snel mogelijk een klein gat te creëren.
Toen de bandjes warm waren reed ik weer de 2:02 in en kon ik de race winnen \o/ Erg lekker gereden en leuke duels gehad!
EDIT: Ik vond de stemming prima. Er werd (volgens mij) goed en clean geraced. Misschien bedoel je freaky, die soms beetje klinkt alsof de wereld vergaat als hij ergens 0.1s verliest . Freaky knokt gewoon om elke 0.1s omdat hij weet hoe goed hij het momenteel doet. Ik stoor me er totaal niet aan. Het was zelfs een handige indicatie toen ik nog moest stoppen en probeerde te raden of ik die ~4s nou te pakken had of niet
Freaky zegt gewoon wat ie denkt, prima vind ik.
(Verder leek het me een vrij rustige lobby, dus snap gewoon niet echt wat je pcies bedoelt tender)
Laatst bewerkt: 2 jun 2013