1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Schade vergoeding vragen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Daar twijfel ik nog aan, De serie nummers komen geloof ik wel overeen. Ik heb hem net weer in de doos gedaan waar die zojuist mee binnen is gekomen en daar hoorde ik ook gewoon een onderdeeltje echt los zitten dat die naar beneden viel.

Ja ik kreeg hem ook niet uit met de knop op de console maar heb toen maar snel de stekker eruit getrokken. Zo harde ratel heb ik nog niet gehad in dat apparaat

Ja daar heb ik ook aan gedacht bij de 2e keer. Kreeg toen telkens antwoord van ja hij is nog niet in nederland uit dus kunnen niets voor je doen.

Word daarnaast ook nog meer pissed als ik zie dat Microsoft aan een relatief kleine youtuber een gratis xbox one schenkt (zal vast niet de enige youtuber zijn) en hij wanneer die in nederland uitkomt gewoon zomaar even een nieuwe kan ophalen omdat die anders zo moeilijk moet doen met een omzetstukje voor de stekker. Pff betaal 500,- voor dat apparaat en zit nu al 3x met een bak stront.

Laatst bewerkt: 9 jul 2014
  3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nog 1 ander voorstel (waar over gepraat werd dinsdag tijdens oefenen) 3 divisies in plaats van 2 divisies? Sommige coureurs zijn in de huidige AM/PRO opstelling soms te snel voor AM maar niet snel genoeg voor PRO. Een derde "SEMI" divisie ertussen zou een oplossing kunnen bieden.

Voordelen:

1. Leuker voor coureurs die net in de middenmoot zitten.
    2. Minder groot verschil tussen aantal coureurs per divisie.

Nadelen:

1. Extra werk voor mij qua bijhouden. :+
    2. Complicatie voor teams. Het is nu zo dat je 2 Pro coureurs kan hebben in een team waardoor je dus altijd een back-up zou hebben. Met een 3e divisie kunnen we 2 dingen doen:

Optie 1. Een team moet uit elke divisie bestaan. Dus 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO. Als je dat doet zou elke score mee moeten tellen omdat het verplicht is een team van 3 te hebben + je krijgt mogelijk minder teams.

Optie 2. Een team moet uit 1 AM plus minstens 1, maximaal 2 SEMI/PRO coureurs bestaan. Dus "1 AM, 1 SEMI en 1 PRO" of "1AM en 1 of 2 SEMI's" of "1 AM en 1 of 2 PRO's". Met deze optie wordt er in het teams klassement niet gekeken naar de verschillen tussen SEMI en PRO. Zo kan je dus als nog met een team van 2 mee rijden en zou een extra PRO/SEMI coureur fungeren als backup (zoals nu zou zijn met alleen AM/PRO)

Optie 3. Een team kan 2 of 3 coureurs bevatten. Ook weer verplicht 1 AM. Daarnaast mag het team maximaal 1 SEMI en maximaal 1 PRO coureur bevatten. Een team van 3 bestaat dus uit 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO, 2 PRO's in 1 team is niet toegestaan. Een team van 2 kan zijn 1 AM en 1 SEMI of 1 AM en 1 PRO. Deze optie heeft mijn voorkeur, anders zijn alle PRO's in 2 teams en alle SEMI's in andere teams, oneerlijk.

Samenvatting:
    1. Team met 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO, iedereen telt mee voor team en teams zijn verplicht 3 man.
    2. Team met 1 AM + 1 of 2 SEMI/PRO. Snelste SEMI of PRO van de dag telt voor het team. Teams van 2 dus mogelijk.
    3. Een mengeling van optie 1 en 2. Een team mag niet bestaan uit 2 PRO's. Als een team een PRO coureur heeft kan het dus een team van 2 zijn (1 AM en 1 PRO) of een team van 3 zijn (1 AM, 1 SEMI en 1 PRO)

Hopelijk snapt iedereen de optie voorbeelden. Laat me weten wat je denkt!

Laatst bewerkt: 10 jul 2014
  4. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    1 is leuk, maar zoals je zegt, een team moet uit 3 man bestaan.

2 werkt het beste, nadeel is dat de SEMI waarschijnlijk vaak niet voor de (team?)punten zal rijden.

5. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Sorry, maar die teams kunnen mij gestolen worden... Ik wil gewoon leuk en competitief kunnen racen...

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    ik heb een edit gemaakt, optie 3 is mengeling tussen de 2 zodat PRO's niet overheersen in teams.

Maar je hebt gelijk, ook al hebben middenmoot coureurs vaak genoeg verrast! Is extra motivatie voor de SEMI's dan denk ik.

Teams en drivers klassementen staan zoiezo los van elkaar. Divisies zijn ook losse klassementen dus iedereen racet gewoon in dezelfde race zoals met de Porsche cup en Clio trophy. Maar teams zijn leuk hoor. Je gaat op een betere manier voorbereiden omdat je extra info deelt met je teamgenoten. Daar leer je van en wordt je sneller.

7. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Oké ik heb er nog geen ervaring mee dus misschien oordeel ik te snel. Maar het vormen van teams moet mijn race plezier niet in de weg staan

8. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik vind het idee van teams juist geweldig, maar een goede opzet maken blijkt wel lastig.
    Er zijn zat hele snelle rijders, een paar die de aansluiting vaak aardig kunnen vinden en een paar die dat totaal niet kunnen. Oplossing lijkt te zijn dat de laatste groep gewoon sneller moet worden :+
    Misschien moet je de groep gewoon in 3en hakken en dan indd AM/SEMI/PRO en dan promotie/degradatie.
    Team samenstelling: Maximaal van alles 1, minimaal 1 AM + 1 PRO.
    Puntentelling: omdat je de groep verdeelt in 3 gelijken divisies kun je bijv. zo tellen.
    #1 22
    #2 18
    #3 14
    #4 10
    #5 6
    #6 2
    Om het verschil te compenseren voor teams met 2 rijders kan je dan de totale teampunten delen door het aantal rijders.
    Klopt dit een beetje?

Nu ik dit schrijf zie ik dat ik eigenlijk geen oplossing bied voor het hele verhaal. :+

Post ge-re-edit.

9. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Er is ook nog een algemeen klassement hea, dus dan werkt die puntentelling niet meer. :p

Als je punten gaat delen door coureurs krijg je punten met decimalen en dat wordt een puinhoop. :p

promotie/degradatie kan pas aan het einde van de cup, als je dat halverwege doet moet je teams uit elkaar halen. als een AM bijvoorbeeld naar SEMI gaat heeft het team een probleem aangezien ze hun AM rijder verliezen.

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Update #2

Microsoft Nederland zojuist gebeld. Hele toffe kerel die mij hielp (Naam vergeten maar zit ook af en toe op XBW :+ ) en er is nogmaals een reparatie gepland. Hij snapte het probleem goed en op een gegeven moment kwam de teamleider er ook nog bij in het gesprek.

Hij heeft even gekeken wat er met het apparaat in het reparatie centrum is gedaan. De eerste keer dat ik hem verzonden heb bleek er gewoon niets aan gedaan en direct terug gestuurd. De laatste keer was er wel wat aan gedaan maar zei hij als ik zo je verhaal hoor denk ik dat het gewoon niet goed vastgeschroefd is oid dat er na verloop van tijd wat los is gesprongen. Waarschijnlijk word het nu gewoon een nieuwe xbox one dat het probleem gewoon niet uit die xbox te halen is.

Ze begonnen zelf over een tegemoetkoming en gingen even kijken wat ze voor mij konden doen. Xbox word straks weer opgehaald dus hoop hem volgende week weer binnen te hebben.

Gelukkig duurt het nog even voordat deze cup start maar had wel zin om met de nieuwe tunes weer te gaan rijden. Voor September hoop ik alles wel gefixed te hebben :+

Na de flinke ratel die Tender ook heeft gehoord is dit het resultaat. Een soort knetterend geluid en mijn discs worden niet meer herkend.

----

Daarnaast lijkt optie 3 mij het beste! :)

11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
  12. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Algemeen klassement: #1 t/m #16 doortellen zoals eerder aangegeven?
    Promotie/degradatie uiteraard niet halverwege een cup.

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    #1 22
    #2 18
    #3 14
    #4 10
    #5 6
    #6 2

vind ik dan extreem veel verschil tussen 6e en 1e. Dan krijg je daar weer gaten. Denk dat het het beste is als er voor elk klassement gewoon hetzelfde puntensysteem wordt gebruikt.

1 - 32
    2 - 28
    3 - 25
    4 - 22
    5 - 20
    6 - 18
    7 - 16
    8 - 14
    9 - 12
    10 - 10
    11 - 8
    12 - 6
    13 - 4
    14 - 3
    15 - 2
    16 - 1

Voor algemeen, AM, SEMI en PRO klassement. Teamsklassement wordt dan opgemaakt van het algemeen klassement.

14. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Zou best wel eens kunnen :)

Edit : Nee ene Tim.

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah :p

Weet alleen ene robin die hie zit en ook iets doet bij xbox. Of deed, geen idee. :+

Wel gaar dat ze leuk je kapotte xbox gelijk weer naar je terug sturen dan haha. Hopelijk volgende week en nieuwe. Ben je dan alles kwijt of gedeeltelijk? Of staat echt alles op de cloud qua welke auto's in je garage staan?

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Nee echt werkelijk alles staat in de cloud. Hij vond het ook vreemd dat ze er de eerste keer niets aan gedaan hadden. Dat was precies de periode dat microsoft de garantie voor NL consoles tijdelijk opschorten. Een dag daarvoor had ik hem verzonden.

17. Aragnite

Aragnite XBWRacing!!

Leuk Bevonden:
    25
    @divi, hopelijk snel gefixed amigo!!! Mooi kudt zo.

Team indeling idea in 3 categorietjes lijkt mij super. Als t mogelijk zou ik t zo simpel mogelijk houden en overzichtelijk: van alles 1 (pro, semi en am)
    Downside van alles: we gaan met teams van 3 man 1 slot in de MP lobby leeg hebben. Das jammer.
    Uiteindelijk maakt t me niet monsterlijk veel uit hoe we gaan rijden. Maar door de extra dimensie van teamracing boven op individuele skillz gaan we denk ik wel veul meer lol beleven :)

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    We zijn toch nooit compleet, dus dat ene slot lig ik zelf niet zo wakker van tbh.

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Inderdaad. En niet iedereen wil in een team dus dat komt wel goed. Het aantal AM coureurs dicteert hoeveel teams er zijn aangezien zij verplicht in een team moeten zitten. Dan kan er gewoon 1 SEMI en 1 PRO per team aansluiten. Toch denk ik dat het beter is om maar 2 man per team per week mee te tellen voor het teams klassement puur voor het geval er een team van 2 ontstaat + zo heb je voor de SEMI/PRO rijder met een team van 3 altijd een backup voor als de ander een race mist.

Dan moet er even gekeken worden wie er in SEMI en wie er in PRO gaat rijden. Tender, denvan en ik verplicht in PRO aangezien deze coureurs eerdere klassementen hebben gewonnen. Surreallistic zat precies op de eerdere grens tussen PRO en AM dus hij kan dan in SEMI. De rest is lastig want sommigen hebben hier en daar erg sterke races gereden.

Rood is niet zeker, groen wel.

PRO

Flavourlicious
    Denvan
    AZT B Tender

LoyallRonin (Nieuw in Forza 5, maar al snel met de GT3 rival + hij rijdt met stuur wat al natuurlijk voelt)
    Divimus (Precies in het midden van de Porsche cup qua gemiddelde punten per race maar 2e in de Clio)
    ColdZeroNL (Precies in het midden van de clio cup qua gemiddelde punten per race maar door pech in week 3 en erg sterk in week 2 en 4)

SEMI

asjemenou75 (geen forza 5 ervaring, anders in PRO)
    Lawaai (Sterke races in Porsche en clio cup, net boven het midden van de clio cup qua gemiddelde punten per race)
    N0vaCain3 NL (Sterke races in Porsche en clio cup, net boven het midden van de clio cup qua gemiddelde punten per race)
    IceDFire (Sterke races in Porsche en clio cup, precies in het midden van de clio cup qua gemiddelde punten per race)
    Surreallistic

AM

Marcelinho_NL
    Aragnite
    Ron D Core
    X76XDDeMoNX76X
    Alpha NL
    (nog geen inschrijving, maar hij zei na wat problemen toch zijn Xbox One te kunnen houden...)

20. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Als ik bovenstaande zo zie, is er maar weinig zeker. :x

Deel Deze Pagina