Nog 1 ander voorstel (waar over gepraat werd dinsdag tijdens oefenen) 3 divisies in plaats van 2 divisies? Sommige coureurs zijn in de huidige AM/PRO opstelling soms te snel voor AM maar niet snel genoeg voor PRO. Een derde "SEMI" divisie ertussen zou een oplossing kunnen bieden.
Voordelen:
1. Leuker voor coureurs die net in de middenmoot zitten.
2. Minder groot verschil tussen aantal coureurs per divisie.
Nadelen:
1. Extra werk voor mij qua bijhouden.
2. Complicatie voor teams. Het is nu zo dat je 2 Pro coureurs kan hebben in een team waardoor je dus altijd een back-up zou hebben. Met een 3e divisie kunnen we 2 dingen doen:
Optie 1. Een team moet uit elke divisie bestaan. Dus 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO. Als je dat doet zou elke score mee moeten tellen omdat het verplicht is een team van 3 te hebben + je krijgt mogelijk minder teams.
Optie 2. Een team moet uit 1 AM plus minstens 1, maximaal 2 SEMI/PRO coureurs bestaan. Dus "1 AM, 1 SEMI en 1 PRO" of "1AM en 1 of 2 SEMI's" of "1 AM en 1 of 2 PRO's". Met deze optie wordt er in het teams klassement niet gekeken naar de verschillen tussen SEMI en PRO. Zo kan je dus als nog met een team van 2 mee rijden en zou een extra PRO/SEMI coureur fungeren als backup (zoals nu zou zijn met alleen AM/PRO)
Optie 3. Een team kan 2 of 3 coureurs bevatten. Ook weer verplicht 1 AM. Daarnaast mag het team maximaal 1 SEMI en maximaal 1 PRO coureur bevatten. Een team van 3 bestaat dus uit 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO, 2 PRO's in 1 team is niet toegestaan. Een team van 2 kan zijn 1 AM en 1 SEMI of 1 AM en 1 PRO. Deze optie heeft mijn voorkeur, anders zijn alle PRO's in 2 teams en alle SEMI's in andere teams, oneerlijk.
Samenvatting:
1. Team met 1 AM, 1 SEMI en 1 PRO, iedereen telt mee voor team en teams zijn verplicht 3 man.
2. Team met 1 AM + 1 of 2 SEMI/PRO. Snelste SEMI of PRO van de dag telt voor het team. Teams van 2 dus mogelijk.
3. Een mengeling van optie 1 en 2. Een team mag niet bestaan uit 2 PRO's. Als een team een PRO coureur heeft kan het dus een team van 2 zijn (1 AM en 1 PRO) of een team van 3 zijn (1 AM, 1 SEMI en 1 PRO)
Hopelijk snapt iedereen de optie voorbeelden. Laat me weten wat je denkt!
Laatst bewerkt: 10 jul 2014