1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Valt er al iets te joinen dan?

Blijkbaar..

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik probeerde jou te joinen :p Zag dat er een aantal in een race waren, ik denk ik oefen ff mee. Ik kon op race joinen klikken maar dan gaat ie naar MP scherm en gebeurt er verder niks. Daarna is join grijs en kan je het niet aanklikken, behalve als je de Xbox opnieuw opstart.

Rivals doet t ook niet, als je baan selecteert en op a drukt, gebeurt er niks.

3. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Iedereen ff re-boot :p
    Goeie update weer.

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb weer de stream aan vanavond! :)

5. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Wtf?! Midden in de wedstrijd een "its time to update"!

6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dit is gewoon een kans-spel geworden door de LAG en freeze momenten.

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    What the fuck!!! Wordt gewoon ineens naar het main menu gegooid, nog nooit meegemaakt, lag net mooi op een 11e plek met uitzicht op plek 10 en 9 =(}:]:mad: En dan al die kutlag, wat een bedroevende, teleurstellende game/servers zo zeg, geen lol aan zo.

BAM, 8 punten weg door de slechte servers, niet normaal dit.

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  9. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Wat een race.. nog nooit iemand ingehaald zonder m in te halen. Zo rijdt flavour voor mij op de baan (echt 100 a 200 meter) en opeens zit ie achter mij... en dan ook nog eens 3e worden in heat 1... apart, maar vooral heel jammer dat het zo gaat... we moeten hier wat op vinden. AM apart, Pro apart...(kleinere lobby) andere dag... een 2 deling maken van de rijders ... dus gelijke lobby's en evenveel plezier ??
    Kwalificatie was gewoon netjes... 6e in de laatste ronde :D
    Heat 2 lag ik op een goede koers... maar 1 foutje waar ik spinde en verloor de plekken 3,4,5,6... dus was 7de dacht ik(kan ook 8 zijn geweest)

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik had ook zo'n gek moment, had een heel grote voorsprong van honderden meters op coureurs achter me, twee beeldfreezes en bam, ze zitten op mn bumper. Natuurlijk zoals iedereen ook last gehad van de lagstoten maar dat ik ineens uit de lobby werd gegooid vond ik pas echt kut. Hopelijk gaat t op een andere avond beter en anders in gesplitste lobby, dit is zonde van ieders moeite en energie.

11. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dit was gewoon tijdverspilling. Ik had beter voor kunnen slapen voor mijn nachtdienst.
    Nu chagrijnig de nacht in.'

Dit is de slechtste Forza ervaring ooit met FM5 uit de Forza motorsport reeks.
    Als Forza Horizon 2 betere servers heeft en een betere spelervaring geeft, dan is het bye bye zwaai zwaai FM5.

quote: "Met z'n allen slachtoffer van de omstandigheden, laten we ervoor waken om over en weer verwijten te maken, vanavond was iedereen een beetje verliezer.." Dit had de tekst van Rosberg kunnen zijn na SPA.

heat 1: 1e ronde al in bocht drie een auto vol in de flank die doorgleed door LAG of remproblemen(kan gebeuren, No problemo).
    heat 2: Op een mooie positie in kopgroepje ineens loeihard door LAG van de baan geknalt. (niemands fout)
    Toen was ik er klaar mee.

Zo ik ben het kwijt, volgende keer beter.
    Doe maar een Rivals opstarten, dan kan ik zonder LAG mijn rondjes rijden.

Laatst bewerkt: 9 sep 2014
  12. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
  13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heat 1 in bocht 3 de gecrshten niet kunnen ontwijken. Achteaan verder gemoeten. Net toen in Demon in kon halen..... "Its time to update " in beeld......

2e heat zeer veel lagstoten. Deze keer wel uit de problemen gebleven, 8e van de 14. Zonde van de avond. Dit is echt mijn baan. Had veel meer in gezeten.

14. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    he goeie dag jongens... lange tijd niet gezien of gesproken maar is er nog een plekje vrij om mee te doen??

Als ik tenminste genoeg credits heb om er een te kopen...

Laatst bewerkt: 10 sep 2014
  15. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ondanks de vele lag problemen toch een leuke race gehad.
    Kwalificatie had meer in gezeten, maar ik kon de flow niet helemaal te pakken krijgen.
    Ik zou het wel prettig vinden als er wat minder ge-ouwehoerd word.
    In heat 1 in de laatste ronde (IceDFire?) nog voorbij kunnen gaan en op plek 9 geëindigd.

Hoe je niet de baan op moet komen:
    http://xboxclips.com/video.php?uid=...Core&vid=5299fc66-3862-4d3f-9d64-0a1b8c517178

Door bovenstaand incident een aantal plekken verloren.
    Gelukkig volgde er nog wat foutjes van andere waardoor ik m'n plekjes terug kon pakken.

Zonder kleerscheuren m'n plekjes terug:
    http://xboxclips.com/video.php?uid=...Core&vid=2126fc0c-a3bc-4c01-95f4-07c90db1b445

Hierna lekker kunnen rijden en één of twee keer met Freaky (die schade had?) van plek gewisseld. Wederom 9e.

16. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ja klopt. Ik had schade (zie jou laatste video) kon daardoor niet inlopen op rechte stuk. Bochten liep ik weer op je in. Kwam net tekort.

Wel gewoon zwaar K U T dat door die klote servers het zo'n chaos wordt. Veel mensen hun race verziekt....zonde

17. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Forza Motorsport @ForzaMotorsport · 8 sep.
    We're aware of some on-going issues with the Forza Motorsport 5 servers and are continuing to investigate. We thank you for your patience.

Kan verder weinig vinden op google...

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Belangrijk experiment verplaatsen competitie: AUB helemaal lezen!!!!

Ik heb twee theorieën waarom de races op dinsdag niet werken. Voor één theorie is de oplossing simpel voor de andere theorie is de oplossing radicaal.

Theorie 1: Elke dinsdag worden de MS servers (die voor meerdere zaken naast Forza worden gebruikt) belast door de Xbox One updates. Normaal gesproken krijgen we 1 keer per maand een grote update en een keer per maand een kleinere patch die altijd op dinsdagen komen. Dat zijn maar twee dagen. Echter worden de dagen waar de normale gamers geen update krijgen opgevuld door de gamer die de preview update vangen. Op die manier zijn de servers op dinsdag altijd zwaar belast en als gevolg komt Forza Motorsport 5 in de knoop.

Theorie 2: De Forza Motorsport 5 servers geven een bepaalde bandbreedte (is sowieso zo) per lobby. Ik heb er niet genoeg verstand van om te zeggen hoeveel dat zou zijn maar stel dat elke lobby een bandbreedte van 1mb (1000kb) krijgt om op de server te komen. Elke speler die met de lobby en dus met de server connect snoept wat wat die bandbreedte af. Wat ik mogelijk zou vinden is dat elke speler ongeveer 80kb snoept. Als we dus met 10 of 12 man racen kom je op (12 x 80 =) 960kb uit. Genoeg om binnen de bandbreedte te blijven en geen last van lag. Als we echter met 16 man in en dus volle lobby rijden zitten we aan (16 x 80 =) 1280kb. 280 boven de bandbreedte die we gekregen hebben dus. Je zou dan denken, waarom hebben we niet heel de tijd lag? Nou, een speler snoept niet altijd even veel data. Als je simpel rechtdoor rijdt kan ik begrijpen dat je minder data snoept dan dat al je drift en dus ook rook moet uploaden en tegelijkertijd praat via de chat. Er kunnen dus momenten zijn dat teveel mensen "te veel" data uploaden en dat we zo samen boven de bandbreedte uitkomen. Ik zeg niet dat dit 100% klopt, maar er is een grote mogelijkheid dat een soortgelijke situatie (met andere getallen en bandbreedte) zich daadwerkelijk voordoet.

Zoals ik zei kunnen we zelf beide theorieën oplossen:

Oplossing theorie 1: Als de dinsdag daadwerkelijk overbelast is dan is de oplossing erg simpel. We zouden in dat geval simpelweg op een andere dag moeten gaan racen.

Oplossing theorie 2: Als de bandbreedte echter de reden is van onze lag problemen dan is de oplossing radicaler en ben ik bang dat we een limiet van 10-12 man moeten gaan instellen per lobby. Vervolgens moeten we in de toekomst met 2 lobby's gaan rijden. We hadden het eerst over het stuk gaan van het teams klassement maar daar heb ik een oplossing voor. Als we de alle SEMI's en PRO's in lobby 1 hebben en alle AM's in lobby 2 hebben dan heb je voor elke divisie de punten goed. Vervolgens plak ik alle AM's gewoon onder de SEMI en PRO coureurs en zet van daar het teams klassement op. In principe mis je nu alleen 2 of 4 punten op dagen waar een AM sterker rijdt dan wat SEMI's.

Wat stel ik voor:

Ik stel voor om aankomende zondag theorie 1 te testen. We rijden zondag dus de race op Road Atlanta zoals we die op dinsdag doen maar tellen niks mee voor punten. Het is belangrijk dat we met 16 man zijn dus ik hoop dat er in ieder geval 16 man kunnen. Zijn we niet met 16 man dan moeten we andere mensen uit onze friends lists uitnodigen (be it dat ze nie XBW zijn, maakt nu ff niet uit.) de dinsdag erop rijden we gewoon weer op Road Atlanta zoals altijd en vanuit daar kijken we welke dag er beter ging qua lag.

@B Tender @Divimus @loyallronin @VanDen @majong @asjemenou75 @Ic3DFire @NovaCaine @Surreallistic @Ron76 @ColdzeroNL @lawaai @Etro @averagegamer @pim_smeets @Aragnite @Flavourlicious @f1freaky @x76xdemonx76x @noriCeramic

Laatst bewerkt: 10 sep 2014
  19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Wat mij betreft tot zondag! ;-)

Kleine idee-toevoeging op oplossing 1: promotie/degradatie?

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Naja oplossing 1 betekend dat iedereen naar zondag gaat en dinsdag niet meer bruikbaar wordt om te racen. Promotie degradatie is aan het einde van het seizoen sowieso van toepassing.

Deel Deze Pagina