1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Ferrari 458 Italia & Seat Cupra R Challenge [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 21 apr 2014.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Rij jij met TCS of zonder met de Ferrari?

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb ook nog een team genootje nodig.

3. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik wil wel je team genootje worden hoor;):)

4. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Is weer iets moois ontstaan:emo:

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ga wel lekker rustig rijden. Concentratie gaat 100% op Forza 5 Clio cup. :)

6. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben benieuwt, moet vooral nog wennen aan de schade instelling.
    Als je dat nooit gedaan hebt sluipen er verkeerde gewoontes is, vooral bij de leon moest ik het schakelen en koppelen wat aanpassen om geen motor schade op te lopen.
    Hopelijk verval ik niet in mijn fouten :) tijdens de race.

We zullen zien.
    Een dergelijke kwalificatie heb ik nog niet gedaan, het gaat om de tijd van de laatste ronde neem ik aan, niet de tijd va de twee rondes dus.

Al kan ik soms redelijke rondetijden rijden, ik ben pas dit jaar dus een paar maanden begonnen met racen, daarvoor alleen hot lap,s . Hot lap is geheel wat anders als een race, ik moet dus nog veel leren, vooral hoe rijden met deze schade instelling.

Daarom ben ik dubbel benieuwd.

7. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Begint deze cup vanavond al?

8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ja...

9. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Oei dan moet ik snel ff alles klaar zetten.

10. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Rijdersbriefing Mugello Week 1

Heren,

Bijgaand de (bewerkte) rijdersbriefing:

Vanavond barst het nieuwe seizoen los op Mugello.

Aantal rondes als volgt:
    Race 1 - Seat: 22 laps (pitten ronde 9 t/m 14)
    Race 2 - Ferrari: 16 laps (pitten ronde 6 t/m 12)

• Race 1 = Rollende start, uitkomen laatste bocht mag degene die voorop rijdt beslissen wanneer hij op het gas gaat.
    • Race 2 = Staande start.

Wat betreft track limits:
    • Netjes twee bandjes binnen de witte lijnen.

Wat betreft de pits:
    • Pit entry nemen zoals die hoort en dus niet rechtdoor (ook hier geldt 2 bandjes op het asfalt).
    • Met name met de Seats even melden wanneer je de pit ingaat. Let hierbij op dat degene die moet gaan pitten eventueel vroeger remt en een andere lijn pakt. Los dit verstandig op!

• Race-leiding bepaalt herstart!

Host: f1freaky

Heel veel succes:thumbs:

11. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Welke seat tune moet ik nemen zie alleen de wtcc tuune staan in Tender zijn store. Maar de pi komt niet overeen zoals in de o.p.

12. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Er is geen tune voor Seat;)

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Novacaine en AZT B Tender gaan samen ook hun best doen voor het teamklassement!

Laatst bewerkt: 27 apr 2014
  14. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Is de tune van Loyall voor stuur en Tender voor controller, of hetzelfde? Bij Tender staat geen Ferrari tune in zn winkel :confused:

15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Je moet kijken in de store van loyallronin. Er is maar een tune

16. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    ok, staat nog in de OP, vandaar ;)

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    2 heerlijke races gehad!!

Seat-kwalificatie ging helaas niet goed, reed m'n snelle ronde dirty en starte op 7. Wel een héérlijke rollende start meegemaakt (startte haast tegelijk met freaky, zie videofragment 1) en lag voor start/finish al 4e. Asjemenou kunnen verschalken via de buitenkant (fragment 2) en een sterk rijdende Coldzero na een zeldzaam foutje (fragment :cool:. In de slotfase nog redelijk in de buurt kunnen komen van Freaky, maar die liet met een bijzonder snelle ronde in de eindfase zien dat hij de verdiende winnaar was.

Heat 2 wat minder fortuinlijk.. Ik (maar vooral ook Freaky) konden net om een wat eerder remmende auto heen bij de start (fragment 4 en 5) maar toen volgde mijn dieptepunt van de race.. Een vervelende (beginners)fout.. Met AlphaNL vlak voor me remde ik bocht 1 aan op de cerbstone... Glijdend en slippend belandde ik achterop AlphaNL (fragment 6) en verprutste daarmee mijn, maar veel meer nog Alpha's race.. Sorrysorrysorry :mad: Daarna met enorm veel moeite (en plezier, want het was wel leuk!) Freaky een hele tijd achter me gehouden nadat ik Flavourlicous verschalkt had (fragment 7).

Wat ik nog wel een beetje grappig vond... Is dat Freaky me er tijdens de race ervan betichtte de pitstraat-chicane af te hebben gesneden, terwijl hij (inderdaad) uitdrukkelijk had benadrukt dat dit niet de bedoeling was, dat het zo ongeveer het ergste was wat je deze race kon doen (op het met een superstomme fout elimineren van Alpha in rondje 2 na:)::)::):0 ). Er zal/zou een onderzoek volgen werd aangekondigd (wat opzich akkoord is, maar moet dat zo tijdens de race worden aangekondigd) ook al wist ik dat ik netjes binnen de ljintjes bleef.

Wat schetste mijn verbazing... Freaky zelf snijdt met 2 bandjes de pitchicane af haha (Fragment 8). Ik neig ernaar om een klacht in te dienen want dit was van te voren uitdrukkelijk verboden, maar ik denk dat dat de sfeer niet ten goede komt, en ik ga niet moeilijk doen over 1 cm ;) Niet verrassend nam ik hem zelf wel netjes binnen de lijntjes O-)O-)O-) (fragment 9). Ben niet boos hoor, vond het wel grappig:9

Zie het als een lesje Freaky! Niet roepen vóór je beurt, en ook bij jezelf te rade gaan:b::b:

Wel strak gereden man:thumbs::thumbs:_O_

[yt]Z91zC8KtGMQ[/yt]

Laatst bewerkt: 27 apr 2014
  19. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Was dat nou ik krijg deze video is prive :confused:

20. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    2 heerlijke races gehad!:thumbs::thumbs:

Kwalificatie ging beter als verwacht. Een lage 1.04.laag bracht mij op pole.

Uitstekende start (oftewel een Vettel startje zoals ik het noem). Had een goede voorsprong. Bleef de mannen achter mij goed voor. Toen had ik een moment waar ik TOTAAL niet bij nadacht. Kwam na me pitstop achter N0va Cain3 NL terecht die mij ophieldt (wat wel een goede, maar ook smerige truc is:+;)). Dat heeft me 100m gekost en toen zaten de mannen 20m achter me i.p.v 120m. Gelukkig een erg strakke tijd neer kunnen zetten onder druk: 1.03.541
    Uiteindelijk een mooie 1 plek:b::b::thumbs:

Heat 2 een goede start, was Asjemenou al gauw voorbij die een bijzonder slechte start meemaakte. Moest iemand op het rechte stuk ontwijken die opeens wel erg langzaam reed. Scheelde heel weinig of we hadden een groot ongeluk. Gelukkig goed afgelopen en de eerste ronde zonder schade doorgelopen. Lag al gauw op P4 achter me nieuwe teammaat Flavourlicious, Alpha NL en AZT B Tender. Alpha was ik snel voorbij, Flavour maakte het zijn teammaat nog lastig om het inhalen niet zo gemakkelijk te maken;):+
    Toen echt letterlijk gevochten voor plek 1. Zwaar maar een mooi gevecht:b::b::b:Zat behoorlijk te schelden op mezelf, had even geen concentratie en kwam af en toe net het gras in of nam een bocht verkeerd. Gelukkig werkte de slipstream goed op het rechte stuk en in ronde 10 was ik eindelijk AZT B Tender voorbij:b::b:
    Daarna alleen maar gaan hotlappen en door de foutjes van AZT B Tender was in deze heat ook plek 1 veiliggesteld:b::b::b:\o/:thumbs:
    Flavour op een mooie 4e plek, goed voor teamresultaat:b::b::b:

Lekker om zo een nieuwe cup te beginnen: Kwali 1e, Heat 1 1e, Heat 2 1e:thumbs::thumbs::):)

Ben benieuwd naar volgende week!

Laatst bewerkt: 28 apr 2014

Deel Deze Pagina