1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Ferrari 458 Italia & Seat Cupra R Challenge [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 21 apr 2014.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mocht het nou wel of niet?


    VOlgens mij wel lekker gereden.
    Race 1 met de Seat, reageerde traag zoals gewoonlijk, zat net te spelen met de versnellingen en zat te laag in de 2e versnelling. :mad::F:
    Zat in de eerste deel van de race vast achter asjemenou die solide verdedigde.

    Alleen bij race 2 tijdens een gevecht na kontakt bij een inhaalpoging van de baan geraakt waardoor ik kostbare tijd verloor.
    Daarna een eenzame race gereden.
    Zat wel krap in mijn tijd omdat ik meteen weg moest voor mijn nachtdienst anders had ik nog wel een paar oefenrondjes gereden voor de baan van volgende week
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  2. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Daar was het hetzelfde als op de gehele baan...tracklimits
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Helaas, mijn les heeft geen effect gesorteerd... Had gewoon je verlies genomen, ik had het sportief gebracht en je had het met een thumpsup kunnen afwerken, maar nu begin je weer met de vinger naar anderen (naar mij) te wijzen en dat is gewoon niet op zn plaats. Danheb je aan mij, lichtelijj op mn tenen getrapt na twee qaarscguwingen de verkeerde. Als ik twee keer (onterecht) wordt zwart gemaakt door een ketel die zelf zwart is..

    daarom...
    bij deze alsnog een formele klacht jegens freaky voor het negeren van de tracklimits bij het binnengaan van de pitlane in de ferrariheat.

    in tegenstelling tot freaky nam ik de chicane wel netjes, volgens de regels. Wat er gebeurt als ik geen controle meer over de auto heb is niet relevant, ik heb immers geen controle meer.
    morgen een uitgebreider verhaal, maar ik wil iig aan de 24uurseis voldaan hebben.

    Qat is er nu duidelijk over bepaald in de briefing?

    ook toen ik geen controle had, maar ook daarvoor (in tegenstelling tot freaky) bleven mijn wielen op het asfalt, conforn hetgeen hier specifiek over was geschreven in de briefing (in tegenstellung tot freakies 3 a 4 wielen die t asfalt verlieten)

    mn video zou nu moeten werken

    jammerjammer... Maar t is nodig
    edit video werkt nog niet kijk,ik morgen naar
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2014
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Hee ik kap ermee zo......ik wijs helemaal niet naar anderen. Ga nu niet weer beginnen allemaal. Zei alleen dat het opviel en anders bedoelde ik het zo....boeit mij het allemaal....Ik haal heel me post weg...klaarr
    Bij deze post ik voorlopig niks meer over races...
    Weltrusten
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    :x:x:x:x8)8)8):x:x:x:x:x:F:
    Laten we eerst ff gaan slapen!!
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  6. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Rustig aan freaky ik geloof dat iedereen wel eens net naast de pot piest.
    Zelf verbaasde ik me er over dat ik in de seat cup al ingehaald werd voordat er een go gegeven werd.
    Niet dat dat veel uitmaakte voor mij, maar het zal wel nadelig geweest zijn voor anderen.
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Als ik je op de baan niet kan verslaan dan maar met de teamcrew :9

    Er wordt geen go gegeven, de voorste bepaald wanneer hij van max 120 vol op het gas gaat, de rest volgt, dat gaat dus visueel. Er was wel iemand die een paar seconden na dat moment riep "en we zijn weg", maar dat is geen officieel startmoment.
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Mn hele tekst is weg dus ff een korte samenvatting

    Niet geoefend van tevoren.

    Heat 1: Ging niet lekker, eerste rondes duel met Flavour, maar had niet de snelheid van de rest, ondanks alle hulpmiddelen uit. Ik doe kennelijk iets verkeerd met schakelen ofzo. Komende week oefenen met Cold.

    Heat 2: Ging lekker! Als eerste van start, in ronde twee helaas door Tender geraakt. Excuses aanvaard hoor, weet dat het niet bewust was :): Lijkt me een raceincident, maar daar heb ik geen verstand van. Verder met 55% achterbumper schade en 20% zijkanten.

    Paar rondes later duel met Pieke, Rynq en Nova. Eerst een tikje van Pieke die binnendoor kwam. Ik gaf ruimte, maar kreeg een tikje, niks aan de hand. Toen vloog Nova te hard en glijdend de bocht in tegen Pieke aan, net voor mn neus. Toen vlogen Rynq en Nova de baan af en haalde ik ze in. Mijn hele auto zat voor Rynq, maar net toen ik instuurde kwam hij langszij en raakte ik hem aan de zijkant. Door de tik terug vloog ik het zand in. Toen een paar rondes duels met Nova, was leuk. Na de pit was er een gat. Werd eerst groter, maar toen ging ik beter rijden en kwam ik snel dichterbij. Helaas een fout gemaakt en toen waren er niet genoeg rondes meer om het gat te dichten. Ging ondanks de schade en moeilijke auto lekker, maar had het gevoel dat er meer in zat.

    Mijn auto's:

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Een racer haalde 3 tot 4 auto's in voor de go, dat weet ik zeker.
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zo......... dadelijk ff de replays bekijken..
    Volgens mij heb ik de Seat Leon race-replay niet opgeslagen.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    dat was ik :) komt ook terug in mn filmpje (die ik dadelijk van,prive afhaal). Heb m teruggeken, volgens mij was hij akkoord (er mag worden ingehaald zodra se voorste auto gasgeeft).
    Hmm, mijn irritatie/teleurstelling kwam omdat je in mijn ogen een beetje bleef doorzeuren over die pit, nadat je het filmpje daarover al had gezien,(dacht ik) vooral omdat ik (vond ik zelf) best lief en sportief was in m'n vorige post. Toen ging ik ook beetje lullig doen dusO-)

    maargoed, zand erover. Jij reed met je 3e wiel 1 cm over de cerb, ik remde misschien een tikkie laat voor de pitchicane. Verdiend allebei de schoonheidsprijs niet den ik, maar ook geen ramp:): Vriendjes?:)::b:
    EDIT:
    Filmjpeee
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Bezinning en duidelijkheid.

    • Netjes twee bandjes binnen de witte lijnen.

    Wat betreft de pits:
    • Pit entry nemen zoals die hoort en dus niet rechtdoor (ook hier geldt 2 bandjes op het asfalt).


    Mijn vragen(LoyallRonin):
    Voor de uitslag maakt het nu niets uit. Ook heeft het geen tijdwinst voor freaky opgeleverd.

    Van wat ik zag heeft freaky strak en beheerst de gevechten aangegaan. @freaky: Respect voor de zichtbare verandering in race-stijl. _O_
    Natuurlijk ook respect voor de laatste reactie van Tender hierboven. _O_


    Alleen is nu een onderwerp in de rijders-briefing de bananenschil.

    Maar door het onderwerp "pit-entry" duidelijk te vermelden en te omschrijven in de briefing is het een dwingende verplichte regel geworden.
    Ongeacht of er voordeel wordt gehaald.

    Ik wil wel duidelijkheid !
    Als de regels niet duidelijk zijn krijg je dit soort discussies.
    Volgens mij vallen de curbs buiten de de witte markeringslijnen van de track/asfalt.

    En zie ik op de replay dat freaky eerst met de beide voorste wielen/banden volledig buiten de witte markeringslijn zit en daarna nog een keer volledig met de beide achterste wielen/banden buiten de witte markeringslijn zit als hij met de beide linker wielen/banden op de curbs zit.

    Mijn vragen als deelnemer zijn:
    -moeten wij de regels minder streng of uitgebreid maken zodat wij geen discussie en irritatie krijgen als een regel wordt overtreden? En blijft het gezellig maar onduidelijk.

    -Of moeten wij de regels niet handhaven omdat er irritatie en frustratie ontstaat. Onduidelijk en en willekeur tot gevolg hebbende.

    Of moeten wij consequent zijn in het handhaven van de regels zodat er duidelijkheid blijft.

    Of een racereport zakelijk met een vertraging van 48 uur indienen zodat de adrealine niet meer door ons bloed kolkt en pas na het bekijken van de replay. Dus niet vooraf al een interpretatie gaan ventileren tijdens of vlak na de race..


    Wat gaat het dus worden? Ik vind dat het nu onduidelijk is.
    Opmerking: Het gaat mij niet om sancties voor de verreden race op Mugello, maar om duidelijkheid voor de komende races.

    Graag een zakelijk antwoord van de race-control of XBWR-bestuur/aandeelhouders

    Ik wil namelijk niet dat het XBWR racen door kleine meningsverschillen en/of irritatie uit elkaar valt.

    Bedankt voor de aandacht......laterrrrrr!
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik rij, zoals de meesten, puur voor mijn plezier. Als ik mijn best doe en ik word laatste omdat de rest beter is heb ik waarschijnlijk toch een goed gevoel over de races.
    Ik ben dus zelf voor een losse aanpak waarbij regels gehandhaafd worden als er duidelijk iemand gedupeerd wordt/ of zich dit zo voelt. Maar dit vereist wel dat iedereen voldoende kan reflecteren op zijn eigen gedrag en zich kan verplaatsen in anderen om zo zelf te kunnen beoordelen of ze benadeeld worden voordat de raceleiding dit moet gaan doen. Dit scheelt enorm veel werk en ook frustratie als iedereen wat kan geven en nemen en niet bij voorbaat loopt te wijzen naar anderen zonder eerst te kijken naar je eigen aandeel.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik denk dat als reports enkel als reports worden ingedient het probleem al weg is. Ik zie steeds vaker dat mensen de ongelukjes etc in de topics uitvechten zonder dat er een ander persoon naar gekeken heeft. Courers die in een ongelukje zitten hebben altijd een mening gebaseerd op persoonlijk gevolg. Als er anderen naar kijken zijn het onpartijdige menngen. Als er bijvoorbeeld iets gebeurt met mij, of met asjemenou dan halen we er een extern persoon bij zodat het 2 eerlijke meningen zijn.
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Dat ben ik wel met je eens, daarom ben ik er ook wel voor om alleen de incidenten in racereports te behandelen en verder niet te discussiëren over incidenten op het forum omdat het de sfeer soms wel aantast.
    Aan de andere kant vind ik discussie over acties wel kunnen als het gebeurt op een manier waardoor je er iets van kunt leren zoals een paar cups geleden over de remafstand als je achter iemand rijdt. Daarom rem ik tegenwoordig de eerste rondes na een reversed grid altijd veel eerder dan normaal en rijd ik de laatste race's bijna altijd zonder schade.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Discussieren mag ook hoor, niks mis mee. Maar ik heb niks in mijn pm box gekregen en heb ook niks van Pieke gehoord. Dat is dan een beetje vreemd. In plaats van een report maken wordt er direct gewezen en geschreeuwd, en dan ook direct na de race waardoor je mening door de adrenaline en door 'the heat of the moment' aangescherpt wordt, dat hebben we nu wel vaker mee gemaakt.
     
  17. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Mijn fout._O_

    Wat ik wel heb geleerd is dat er dus een betere methode moet zijn om te bepalen op welk moment de eerste auto vertrekt dan voor je uit turen.

    Mogelijk in de informatie op het scherm.
    Dat gaan we onderzoeken, je bent nooit te oud om te leren, hoewel.:confused:


    Martin.
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Dit ben ik ook helemaal met je eens, zeker als organisator vind ik dat je onpartijdig moet zijn. Dus ik hoop ook dat Freaky wel snapt dat het niet heel handig is om zulke dingen meteen te roepen.
    Op de baan is zijn gedrag al behoorlijk verbeterd en ik gooi het nog op jeugdig enthousiasme en ga er vanuit dat dit ook de laatste keer is dat hij dit doet tijdens de race.
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja ik ben het wel deels met Flavour en Cold eens.
    Maar er is een verschil tussen race-incidenten en de algemene regels van XBWR.

    Bij een race-incident tussen twee of drie coureurs is het directe gevolg/nadeel vaak voor rekening van de betrokken coureurs en kan onderling worden opgelost.

    Maar een overtreding van de algemene XBWR regels heeft direct gevolg voor de hele race en/of startveld en is dus zaak voor een objectief
    oordeel van de XBWR-race/club-leiding.


    In principe vind ik alles best als er maar gezellig en fanatiek geraced kan worden:thumbs:
    Ik denk dat wij dit allemaal willen en dat wij als club dit ook wel weer op een goede manier kunnen opluossen/afspreken. :b:

    Sorry voor het mieren-neuken.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    LOL.....,wij zijn niet voor niets 50+ team. Mijn reactie tijdens een vliegende start zijn ook erg traag. (Tender weet daar alles van :+ :NASCAR). Bij de Leon was ik zondag dik te traag. :D

    Ik ga mij nu maar voorbereiden op de super GT race van a.s. woensdag
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014

Deel Deze Pagina