1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Ferrari 458 Italia & Seat Cupra R Challenge [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 21 apr 2014.

  1. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Silverstone mooi maar moet naar brussel woensdag voor het werk.
    Ben zeker niet op tijd terug. =(
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik ben het hier volledig mee eens maar de trend is wel dat incidenten meer de sfeer gaan bepalen van de races dan de overtredingen, die er nauwelijks zijn, volgens mij.

    Mijn bolides voor deze cup: voldoen aan het royale oranje tintje van ons team; check :)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan altijd later instappen met heat 1 of 2 oid. :)
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heb alleen bedoeld dat het mij opviel over de pit. Kijk, het had helemaal wat geweest als ik nog niet onzichtbaar was geweest, dan hadden we een hoop schade. Was veel risico wat je alleen nam, maar dat maak niks uit;)

    Dat vond ik achteraf wel mierenneukerij van je. Kijk als ik met 4 wielen naast de cerbstone zat okee, maar dit vond ik wel een beetje zoeken. Maak niet uit allemaal...:b::b:

    Nou vooruit, omdat jij het ben...:b:


    Dank u:thumbs::b::b:Het rijden gaat inderdaad beter, nu alleen nog de foutjes wegwerken en dan klaar;)

    Klopt wel wat je zegt. Als we gewoon voortaan zeggen: Op het gehele circuit gelden tracklimits, alleen hevige afsnijdingen tellen en vaak kleine stukjes achter elkaar.

    Dat is lastig. Mij lijkt het gewoon beter om iets minder streng er naar te kijken, niet veel maar een klein beetje minder. Zodat 'mierenneukerij' om het zo te noemen een klein beetje te voorkomen.

    Nee dat wil iedereen niet denk ik. Ik wil het liefst het zo gezellig mogelijk houden.


    Ben ik het mee eens:):)

    Klopt, meestal vechten we het uit in de lobby of forum. Dat is ook beter denk ik want soms kan denk ik een race report zorgen voor onnodige (blijvende) ruzie tussen coureurs

    Klopt helemaal:thumbs:
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
  6. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Meestal tussen 9 en 10 thuis.
    Heb dan al een race over de rondweg Antwerpen achter de rug.

    En thuis scoor ik geen punten als ik direct naar boven ren.
    Dat is ver over de witte lijn zullen we maar zeggen. :{

    Martin
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Waarschijnlijk wel minpunten :+
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat "uitvechten" om een racereport te voorkomen is prima, maar doe dat dan via pm, minimaal 1 dag na de race en vooral niet tijdens de race. Je zei tijdens de race steeds "na de race" en ging er vervolgens toch steeds weer op door. Ik vind de gesprekken en commentaren tijdens de race soms echt te veel en te lang en het leidt af.



    Ben het met Loyall eens dat we duidelijkheid moeten scheppen voor komende races wat de exacte voorwaarden zijn en dat we die ook hanteren volgens die regels. Ik hoop dat Asjemenou of Flavour hier een bindende uitspraak over wil doen namens XBW Racing zodat dat duidelijk is en hier volgende keer geen discussie over mogelijk is. Het moet daarin niet uitmaken of iemand schade veroorzaakt of niet, regels zijn regels, en als je die steeds gaat verbuigen is het eind zoek. Idealiter zou ik voor het model van Flavour en Cold gaan, maar het is nu al meerdere keren gebleken dat dat niet werkt en dat mensen dreigen ermee te stoppen of anderzijds de knuppel in het hoenderhok te gooien en dat vind ik echt zonde voor XBW racing in het algemeen.



    Nog een ander punt van een aandacht. Ik weet niet hoe de techniek hierachter werkt, maar is het mogelijk op de een of andere manier de hinderlijke bijgeluiden van de (Fanatec)stuur-gebruikers te dimmen of te verwijderen? Misschien dat hier niks aan gedaan kan worden, maar als dat wel kan zou dit zeer prettig zijn. Het is natuurlijk allemaal onbewust, maar de geluiden komen zeer hard door, harder dan de stemmen van de coureurs. Bij elke keer schakelen, gasgeven, remmen, en achtergrondgeluiden van kinderen, vrouwen, opa's, oma's, telefoons (Met knipoog ;)) komen echt heel hard je oren in en zijn erg storend, zeker als dit van een stuk of 4 mensen tegelijk komt. Dit is absoluut geen verwijt naar iemand toe, maar misschien weet iemand een oplossing ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    We zijn er mee bezig, heb pm van pieke dus jullie horen er meer over binnenkort!
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Top! :thumbs:
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Zo ff een paar dagen niet op het forum geweest en dan dit circus :+……

    Afgelopen zondag, erg leuke races gehad. Verbaasde mij dat ik toch nog een goede kwalificatie reed in de Leon SC (3e tijd), want ik had erg weinig tijd gehad deze week om te “trainen”. Tijdens de heat erg leuke gevechten gehad met Loyal en Rinck. Loyall kwam met name in de laatste bocht iedere keer erg dichtbij, maar aangezien de Leon een slipstream van een frietkraam heeft kon Loyall me aan het einde van het rechte stuk niet voorbij. Via de pits had hij me ingehaald, ik maakte zelf in die ronde ook nog een schakelfoutje…….

    [​IMG]
    [​IMG]

    De tweede race in de Ferrari was de eerste 4 rondes erg chaotisch en knokken. Ik verputste mijn start volledig en Freaky en Tender kwamen mij gelijk voorbij. Majong remde wel heel erg vroeg, waar Freaky en Tender er nog net omheen konden, zag ik die zwart witte kont in 1 keer voor/in mijn neus. Ik was niet bedacht op het snelheidsverschil, veel schade aan beide auto’s, excuses daarvoor, ik had daar eerder moeten remmen want ik reed achterop :eek: .... De rest van de 4 rondes werd mijn bodywork door mij, danwel door anderen onder hande genomen. Hierdoor was de 458 moeilijk controleerbaar en zeker niet meer zo snel als ik hoopte. Wel erg leuke races gehad Majong kwam uiteindelijk nog dichtbij, maar verremde zicht in bocht 1om verder het grind om te spitten.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb zin in zondag, nu al een leuke cup.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    M.b.t. de regels , er zijn geen verzoeken tot racereports binnen gekomen wel alvast een paar opmerkingen n.a.v. Mugello:

    Waarom zijn racereports?:
    Racereports worden gemaakt op verzoek van coureurs, raceleiding danwel naar eigen inzicht van XBWR/FlA. Racereports worden onafhankelijk en objectief gemaakt en de uitspraak is altijd bindend en niet voor beroep vatbaar. Racereports zijn er niet om te controleren of elke coureur zich bij iedere wedstrijd in iedere bocht en iedere actie zich aan ieder regeltje houdt. Racereports zijn een middel om excessen aan te kunnen pakken en het racen voor iedereen leuk te houden. Zoals ook gemeld in de regels “De winnaar van de avond is diegene die misschien met lege handen naar huis gaat, maar wel met veel voldoening terugkijkt op spannende en cleane races”. M.a.w. plezier staat voorop, we kunnen en willen niet alles “dichttimmeren” met regels, want als je dat gaat doen moet je het ook handhaven, dat kost veel tijd en komt uiteindelijk het racen niet ten goede want dan wordt het een klinische optocht van auto’s n.a.v. de kwalificatie.

    Waarom zijn er tracklimits?:
    Verder m.b.t. tracklimits, die gelden in principe altijd (minimaal 2 wielen op het asfalt, vaak is het circuit gemarkeerd door links en rechts een ononderbroken lijn als zijnde tracklimit, op de lijn is goed, over de lijn is fout), echter zoals vaak gemeld wordt niet iedere schending van tracklimits meteen als onregelementair geclassificeerd. Het gaat bij tracklimits met name om de racementaliteit. Iedereen komt wel eens met 3 of meer wielen buiten de baan en dat is ook niet erg, maar blijkt dat je hierdoor veel tijd voordeel hebt, iemand inhaalt of dat het een repeterend karakter heeft, dan zal men hierop worden aangesproken.
    Bij sommige circuits zijn tracklimits niet nodig, bij andere circuits wordt er met name bij een bepaald aantal bochten extra opgelet of daar komen de limits te vervallen. (b.v. bocht 3 Road Atlanta of b.v Catalunya bocht 14/15 cicane voor start/finish).

    Niet realistische pit stops:
    M.b.t. de pitstops, voor pit entry’s gelden de normale tracklimit regels. We zullen daar nu bij aan vullen dat niet realistische pitstops als niet reglementair te classificeren. M.a.w. je moet dus bij sommige entry’s zelf afremmen voor de pit om deze (al dan niet door de AI) op een normale wijze te kunnen nemen. Men zal dus niet meer op een aantal circuits voluit de pits kunnen inrijden waarna de AI het overneemt en ervoor zorgt dat je tegen de muur komt, maar zonder schade je weg kan vervolgen (Op Infineon is bv. is ook zo’n pitstop mogelijk, vol gas erin, via de muur/over de kop je pitstop maken en zonder schade weer verder rijden. Het e.e.a. naar aanleiding van de pitstops op Mugello waarbij dit principe nog was toegestaan)

    Via het Forum/Chat reageren:
    Bij het constateren van overtredingen van de regels of betrokkenheid bij incidenten tijdens wedstrijden is het wellicht handiger om dit eerst via PM aan elkaar te melden en daarbij je standpunt aan te geven, mocht je niet meteen een racereport willen aanvragen. Via PM belast je daarmee ook niet anderen deelnemers en beperk je een negatieve sfeer. Neemt niet weg dat we reacties op het forum niet kunnen verbieden en willen dat ook niet, maar het is soms direct (na de race) niet handig om meteen je frustratie te uiten en zeker niet als je nog geen herhaling hebt gezien.

    Je kan altijd om een racereport verzoeken, we zullen de termijn van indienen met 1 dag oprekken (48 uur na de race), daarmee wel het format aanhouden zoals gesteld in de XBWRegels. Dan kan er snel en adequaat naar worden gekeken. Houdt er rekening mee dat een racereport niet altijd de uitslag zal hebben die je wilt en het vaker als incident dan als vermijdbaar incident met gevolgen zal worden geclassificeerd. Bovendien (als je wel in het “gelijk” wordt gesteld) heb je er vaak geen direct baat bij. Zo is het ook in de echte race wereld. Om zaken toch wat scherper te stellen zullen wij wel binnenkort met een aangepast en dynamischer penalty systeem komen waarbij de ernst van de overtreding/incident in combinatie met het algehele (race)gedrag tot een straf zal leiden. Houdt rekening met het feit dat bij het overtreden van b.v. de tracklimits dit objectief vast te stellen is, maar het subjectief is wanneer je daar iemand op aanspreekt. Bij racerincidenten zijn er altijd 2 kanten van het verhaal en spelen er vaak nog allerlei andere (omgevings)factoren, geen 1 incident is hetzelfde. Racereports zijn er om excessen aan te pakken, niet om op elke slak zout te leggen.

    Het gaat om plezier in het racen en de gezamenlijke race mentaliteit, aanvallen, knokken en proberen positie te winnen maar met respect voor elkaar en elkaars kunnen. Daarbovenop kritisch willen analyseren van eigen prestaties en openstaan voor andermans visie of kritiek.

    Verzoek aan allen, lees, na aanpassing (we zullen het melden op het forum) van de XBWRregels m.b.t. de pitstops/reprimandes het regelement weer eens door. Mocht je naar aanleiding daarvan vragen hebben, laat het ons weten dan behoeft het waarschijnlijk het e.e.a. aan verduidelijking
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  14. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Sorry voor het te vroeg remmen, dat komt doordat ik nog maar een paar keer met een race mee heb gereden, en racen in groepen nog niet gewend ben.
    Dat komt goed ik weet het zeker :)
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je bent niet de eerste die in moet komen hoor! Racen met anderen is toch iets anders en vooral in het begin ben je dan voorzichtig waardoor je minder snel bent dan potentieel mogelijk is. :)
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Was in principe niet jouw fout....ik reed achterop, kan je niet altijd voorkomen, maar zeker niet jouw schuld.
     
  17. Smallerboat

    Smallerboat Rynq

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    1
    De Teams

    [​IMG]
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Tussenstand klassementen komen morgen of zaterdag.
    Heb vandaag een te drukke dag gehad om het te kunnen doen.
    Morgen ben ik al vanaf 5:30 onderweg tot 20:00 (zakentrip naar Hengelo, Zwartsluis en Amersfoort) om daar elektronica hardware te registreren:):):)
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Heeft iemand al richttijden voor laguna seca?
    Gaat leuke race worden denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2014
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.150
    Ik zit in de SEAT rond de 1.38 en de ferrari 1.28. Is wel een krap en listig baantje in de ferrari, dat gaat wel lastig worden met de rollende start omdat je snel een remfoutje maakt met al die hoogte verschillen.
     

Deel Deze Pagina