1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    De Margriet GT2 editie

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409

Je bedoelt de Manufacturer? Daar tellen alle coureurs mee, omgerekend naar 3 coureurs. Dus Chevrolet heeft 2 coureurs, omgerekend naar 3 coureurs is 150% punten. Lamborghini heeft er 5. Dat is dus 60%.

3. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Wat pics.

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Eerdere tests met extra luchthapper voor rear brakes:
    [​IMG][​IMG]
    Op de laatste foto, de extra luchthapper voor de achterste brakes zorgt voor extra brakePOWER!! (Op deze foto is de auto nog niet raceSPEC en dus nog niet van racebrakes voorzien)

Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  4. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    We konden weer eens goed profiteren van de crashes van anderen.
    Helaas was mijn sprintrace door een incident een tegenvaller.

Ook zo jammer dat er maar 10 man aan de start stonden.
    Waarom schrijft men zichzelf wel in en daarna hoor je er nooit meer wat van.
    2 cups geleden kwam Bigga uit het niets binnen wandelen heeft bijna elke race meegedaan als reserve rol omdat het meestal niet vol zat. Nu is die volledig clublid en wint gewoon verdient.

5. BIGGA84

BIGGA84 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand de replay van de sprintrace naar me toe sturen

6. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Had ik vanochtend al gedaan!! Veel kijkplezier :thumbs:

@KIMI NL: Op Silverstone geeft het voordeel van de middenmotor in de Gallardo veel grip en exit speed in de langzame doorlopende bochten, dus dat is vast al iets positief.

7. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn de meeste mensen die er vanaf het begin bij waren, nog steeds van de partij. Ik denk dat de vakanties het ritme voor sommige een beetje verstoord hebben. Trouwens tof dat we ons eigen Forza 4 subforum hebben. :thumbs: We zitten al bijna aan 10 kampioenschappen sinds het uitkomen van Forza 4 eind Oktober vorig jaar \o/

8. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een f******* tikkertje cup! Was gister 2 keer laatste :D En dat is dan dus goed ^^

9. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik ben op zich redelijk tevreden over de gang van zaken omtrent het 1e raceweekend. Ik heb mooi geraced met Kimi en Denvan. En op 1 moment na in ronde 4 van de hoofdrace ging alles clean en netjes. Kimi remde te laat en ramde mij daardoor van de baan (in mijn optiek). Hij liet me daarna keurig weer voor gaan maar ik had teveel schade om nog een bedreiging te kunnen zijn voorde plekken voor me. Daarna nog wel mooi clean geraced met Kimi en we kwamen nog redelijk dichtbij Flavour. Het was wel gaaf om te ervaren hoe zwaar het is om langer te racen met zoveel pk, zelfs op een relatief makkelijke baan als dit. Ik hoop dat het komend weekend wat drukker is en nog net wat netter qua racing, al ging dit al heel goed, en dan wordt dit echt een top cup met meer dan 5 man die kunnen strijden voor de overwinning in een race.

10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja tikkertje was wel lache gister avond. :p

11. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Was ook zeker mijn fout, ik was aan het kijken aan de zijkant naar de brakeline. en toen remde jij waarna ik in een schrik-reactie mijn pedaal vol intrapte en mijn wielen blokkeerden..

12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Team Pioneer is al vertrokken naar Silverstone.

13. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik weet niet of ik het zondag kan halen, ik heb namelijk circuitdag op Ter Apel met de Opel Kadett C Club NL/BE..

Bigga en Loyall staan er wss alleen voor....

14. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Nadat Jamai vorigeweek op Road America drukker was met de versnellingspook en de marshalls die langs de baan stonden, dan met serieus racen is door P racing besloten om hem op staande poot te ontslaan en zonder hem verder tegaan. Zie daar kwam BassieB aan de Horizon, hij brengt zijn eigen Lambo mee en kan dus gelijk meeracen bij P&B Racing. Hopelijk kunnen wij de grote teams wat weerstand , misschien in de vorm van rijdende chicanes, bieden.

15. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Als team P&B Racing nog gratis schone vervangingspookjes nodig heeft kunnen zij in de pit van team Pioneer langskomen met een winkewagentje.

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Dan laten wij jouw pitpoes onuitgepakt in de container staan.

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Moest hier aan denken...
    NSFW

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    After Race Report:

Locatie incidenten: ROAD AMERICA
    Datum incidenten: 09-09-2012

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 Sprintrace /1.e ronde

Coureur Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr. 99)

Uitspraak:

Race incident, geen individuele consequenties.

Motivatie:

Bij ingaan bocht 6 stuurt auto nr. 11 laat in, echter auto nr. 99 heeft weinig ruimte om nog te remmen. De auto’s raken elkaar, maar hebben geen schade.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2. Sprintrace / 1e ronde

Coureur Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr.99)

Uitspraak:

Motivatie:

Zowel auto nr. 11als auto nr. 99 remmen in bocht 12 te laat en schieten voorbij het instuurpunt. Auto nr. 11 komt parallel het circuit op, auto nr. 99 komt, al dan niet door verlies van controle) bijna haaks het circuit weer op.

3. Sprintrace / 1e ronde

Bigga (auto nr.84) en AZTB Tender (auto nr. 14)

Uitspraak:

Motivatie:

Auto nr. 14 mist zijn rempunt in bocht nr. 12, hij komt weer parallel terug de baan op, echter toucheert daarbij auto nr. 84. Auto nr. 84 behield zijn lijn. Auto nr. 14 raakt de controle kwijt en beland in de bandenstapel.

4. Sprint Race / 3e ronde

Coureur: Denvan (auto nr. 11) en Kimi (auto nr.99)

Uitspraak:

Vermijdbaar incident, 1e waarschuwing auto nr. 99

Motivatie:
    Bij het ingaan van Carrousel (bocht 9) zit auto nr 99 dicht op auto nr. 11. Auto nr. 11 wordt aan de achterzijde getoucheerd door auto nr. 99. Auto nr. 11 spint van de baan, auto nr. 99 wacht niet. Vermijdbaar incident

5. Hoofdrace / 4e ronde

Coureur Kimi (auto nr.99) en ColdZero (auto nr. 30)

Uitspraak:

Vermijdbaar incident, 2e waarschuwing + voorwaardelijke verlies van deze punten van deze Hoofdrace + verlies van punten voor eerstvolgende deelname aan de race (auto nr. 99) indien coureur dan weer een waarschuwing ontvangt.

Motivatie:

In bocht 1 remt auto nr 30 bij het rempunt. Auto nr. 99 remt te laat en raakt auto nr. 30 aan de achterzijde. Auto nr. 30 raakt van de baan met veel schade.

Resumé:

Niet alle incidenten zijn in het rapport verschenen. Er zijn gedurende alle heats, maar met name in de sprintrace diverse “tikken” uitgedeeld. Deels is dit een onderdeel van racen maar voor de rest van de competitie wordt toch een beroep gedaan op de “toppers” die in de sprintrace achteraan starten er is tijd om tijdens de heat naar voren te rijden.

In de sprintrace is het voor deze coureurs van belang om z.s.m. naar voren te rijden echter daarbij mag niet uit het oog verloren worden dat de mindere coureurs zich vooraan bevinden. Aangezien men aan het racen is voor posities is het niet zo dat mindere coureurs aan de kant MOETEN gaan of anderszins aan de kant GEHOLPEN moeten worden (daarbij moet men als “verdedigende rijder” zich wel houden aan de regels in de OP/Fairplay). Er wordt verwacht dat men cleane inhaal manouvers maakt, waarbij men op race capaciteiten er voorbij komt en niet op basis van “verworven status” .

M.b.t. Kimi geldt dat de waarschuwing en verlies van punten nog voorwaardelijk zijn, dit vanwege het feit dat dit de eerste race was en er misschien sprake is van een beetje onwennigheid en/of “onervarenheid”. Voor de volgende wedstrijd geldt dat onstuimig race gedrag niet positief gewaardeerd zal worden.

1e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Geen verdere acties

2e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Verlies van punten van de betreffende heat

3e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Verlies van punten van beide heats van de avond

4e waarschuwing : Coureur ontvangt waarschuwing en wordt gewezen op fout. Coureur wordt uit cup verwijdert.

Waarschuwingen, straffen kunnen voorwaardelijk worden uitgedeeld met bijbehorende consequenties. Bij goed gedrag kunnen waarschuwingen gedurende de cup door de wedstrijdleiding verwijderd worden.

Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.

Even nog een toevoeging van mijn kant. Ik heb met het opzetten van het waarschuwing en straffen systeem bij de DTM tegen Pieke gezegd 'Een straf systeem moet er zijn om bepaald gedrag te veranderen, niet om mensen weg te pesten.' Mijn mede organisatoren delen die mening, we willen racen leuk houden, en een waarschuwing is soms nodig om het race gedrag eerlijk en leuk te houden.

Laatst bewerkt: 15 sep 2012
  19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    En een nieuw Team! yeah.

Laatst bewerkt: 16 sep 2012
  20. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik het zo lees dan lijkt alles terecht. Denk echter niet dat Kimi heel blij is.
    Heb wel veel zin aan zondag!

Deel Deze Pagina