1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] GoPro V12 Aston Martin Cup [PRO] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door f1freaky, 15 jan 2014.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb nog een paar opmerkingen over een paar race-incidenten van de afgelopen 2 races. Geen idee of het binnen de marges valt of niet, maar wilde het toch even melden.

    Vooral in de reversed grid wordt er veel gebotst en geduwd tijdens het inhalen door snellere racers. Dat hoort erbij, maar soms wordt het wat te gek en het gebeurd eigenlijk steeds weer. Heb dit niet allemaal gefilmd omdat het op zich geen grote incidenten zijn, maar tis wel vervelend als je op die manier naar achter wordt geworpen. Volgens mij geef ik snellere mannen genoeg ruimte om voorbij te gaan, maar ik hoef ook niet van tevoren al mn positie en racelijn op te geven.

    Daarnaast dit puntje in Bernese Alps. Ik werd hier weggebeukt door Witteveen, die te wijd uit de bocht komt, loop schade op en wordt aan de kant gezet, krijg mn plek ook niet terug van hem.



    En in Heat 2 op Nurburgring GP een paar acties van Freaky. Je bent erg snel en een goede racer, maar je bent soms te enthousiast en ongeduldig in het inhalen naar mijn mening. Er zijn daarvan legio voorbeelden bekend en bij de GT-cup heb je er een waarschuwing voor. Het gaat natuurlijk ook vaak goed en ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar soms is het wel frusterend als tegenstander.


    Hier haal je niet mij in maar ik denk Witteveen. Na zo afsnijden buitenom en dan een beuk uitdelen lijkt me dat je Witteveen even zn positie terug mag geven.


    Ook weer een hoop gebots en geduw her en der. Maar hier een stukje waar je eerst in een gat duikt dat er eigenlijk niet is in de bocht naar links. Je weet dat die auto naar binnen gaat komen en dat er geremd gaat worden en deelt zo een tik uit die voorkomen had kunnen worden. Dan krijg ik een paar keer een flinke duw en gaat het in een bocht naar rechts weer niet goed. Uiteindelijk weet je er wel netjes langs te komen. Maar ik vind dat je hier wel wat meer anticiperend zou mogen rijden op je voorgangers en de drukte van meerdere auto's naast elkaar.

     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik vind dat je een goed punt hebt bij deze voorbeelden. Het zijn allemaal wel tikjes die voorkomen hadden kunnen worden omdat de gaatjes er niet altijd zijn of er te weinig geanticipeerd wordt. Mijn tactiek bij reversed grid is ook om de 1e 2-3 ronden schadevrij te blijven zodat je mensen ook later makkelijker kan passeren. De eerste ronden is er gewoon weinig ruimte en remmen "langzamere" deelnemers vaak eerder of harder dan de top 3 gewend is en daar moet je wel rekening mee houden.
     
  3. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Eerste tegen Wittveen stuur ik net iets te vroeg in. Laatste kon ik niks aan doen. Menno dook bij mij aan de binnenkant waar het echt niet kon. Daardoor tikte ik Alpha aan
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Bij de 1e stuur je in alsof hij er helemaal niet zit want je raakt zelfs bijna de apex aan de binnenkant . Bij de 2e tik je al twee mensen aan voor de tik waar je het zelf over hebt en je raakt alpha voordat Menno jou raakt, of ik moet het verkeerd zien.
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Freaky, vergeet niet dat je naast deelnemer ook in je eentje raceleiding en onafhankelijke jury bent ;) Dus misschien kan je iets meer aandacht geven aan de drie incidenten die ik presenteer? :)
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    In het algemeen: Wil iedereen wel zo vriendelijk zijn om incidenten in het XBW format, zie Regels & Voorwaarden (nov 201:cool: Hfdst 5 en dan met name 5.4 aan te leveren?

    Het kost anders teveel tijd om alles na te kijken en/of bv de gamertags over te typen. Dan kan er oko serieus naar gekeken worden en ook de visie van de coureur in meegenomen worden. Ik kan en doe dus niks met....

    "in heat 2 tikte x mij aan en mijn race was verziekt"

    Wij begrijpen dat het soms vervelend is dat een racereport en de uitspraak daarvan niet rechtstreeks voordeel oplevert. Maar wij proberen daarmee wel excessen en toename van aggresief rijden uit te bannen en clean rijden te bevorderen. In de lange history van XBW racing is het tot nu toe 2x voorgekomen dat een lid geweerd is om al dan niet tijdelijk meer deel te nemen aan races onder XBWRacing condities.
     
  7. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Uitslag Week 6 Großer Preis von Deutschland

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb het even bekeken in de voorwaarden en heb nagenoeg al die formatie wel in mn posts staan, maar niet precies in die setup. Moet ik dat nog aanpassen voor mijn geposte incidenten in deze en de GT cup? Of is het zo duidelijk.
     
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Het beste kan je alles even in een PM zetten. Moet wel binnen uit mijn hoofd 24 uur.

    (via telefoon kan ik dat niet zo snel opzoeken :) )
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Klopt. Je moet binnen 24 uur een PM sturen
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja, het is juist belangrijk om het in die format te sturen want dan kan ik er snel en gemakkelijk naar kijken. Ik zie ook niet alle posts in de verschillende fora vandaar.

    Grt A
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Rijdersbriefing Sunset

    Heren,

    bijgaand de rijderbriefing voor Sunset:

    [​IMG]

    1 - Bocht 1 is lastig voor de Aston Martin, je kan er niet volgas doorheen. Kijk met name uit als je in een duel zit op het rechte stuk en je gaat richting de 1e bocht. Wees verstandig daar!

    2 - Mocht je tijdens de race de muur aan de binnenkant raken in bocht 1 en je heb veel schade en je komt tot stilstand aan de linkerkant van de baan uitkomen bocht 1 en kan niet/amper verder rijden, dan wordt je verzocht om de race te verlaten. Dit om voor andere coureurs, mochten die een uitwijkmanouvre moeten doen, dat ze niet tegen je aanrijden zodat niet hun race verziekt wordt door een stilstaande auto. In het verleden is dit wel is gebeurt om deze baan en omdat te voorkomen, is deze regel van toepassing op deze baan.

    3 - Uitkomen pitstraat geldt weer deze regel:
    • Melden als je de pits uitkomt.
    • Als er verkeer aan komt, ga dan niet meteen weer terug naar de idiale racelijn, snelheidsverschil is erg groot.


    4 - Uitkomen bocht 6 en bocht 10 (zie map) is de muur heel dichtbij. Kijk daar dus uit, daar kan je race goed verziekt mee worden.

    5 - Er wordt over nagedacht om heat 2 staand te doen, dit om chaos te voorkomen in de eerste bocht, zodat we niet eventueel moeten herstarten en dan mensen gefrustreerd raken omdat ze schade hebben. Deze regel is nog niet definitief!
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jep, met de Aston Martin kan het ook:x
    [​IMG]
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik race vanavond waarschijnlijk niet mee. Heb geen tijd. Jullie veel plezier en succes!
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hey Mannuh,

    Hier ook nog een afmelding ivm ziekte......=(


    Veel succes allen!!
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben er ook niet. Maandag een deadline waar ik eigenlijk nog 3 weken voor nodig heb. :p
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [yt]cmvvFTFB4WU[/yt]
    [yt]2Dv1piAXXr0[/yt]
    Warme herinneringen :)

    EDIT:
    Jammer om te lezen dat jullie drietjes er niet bij kunnen zijn..:'-(
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Éen momentje van van wat risico nemen, en mijn race, en die van een hoop anderen eindigde in (figuurlijke) tranen.. Helaas..

    Ik ga *Hoesthoest* slapen, trusten heren.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik had misschien nog meer bij kunnen remmen maar ik kon voor mijn gevoel ook nergens heen. Sorry dat ik de race zo negatief heb beïnvloed.
     
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Jammer dat de crash gebeurde,,,verziekte voor 3/4 mensen goed de race|:-
    Kwalificatie was minder dan verwacht. Met oefenen reed ik 1.30.270 als snelste en rond de 1.30.3/4 constant, uiteindelijk 3e plek. Shoot out 2e
    Goede start, kon Menno inhalen maar liet hem leven terwijl ik er eigenlijk achteraf gewoon voorbij had moeten gaan, maar ja 2e plek is niet verkeerd:)
    Heat 2 ging na 3x herstarten goed, tot ronde 5, toen gebeurde een goeie crash tussen Coldzero en AZT B Tender. 3/4 man betrokken bij crash, 5e plek max haalbare in die heat.
    Kostbare punten verloren in strijd om kampioenschap|:-:mad::mad:Hopen op Nordschleife op wonder:thumbs:
     

Deel Deze Pagina