Was heerlijk avondje. Ben ook wel op de plekken gefinished waar ik hoor te rijden. Helaas kreeg ik geen bandenwissel in race 2. Was er ook al een beetje bang voor want ik ben altijd best zuinig met mijn bandjes. Reed halverwege de race achter Cold en was wel wat sneller maar het lukte me niet om hem voorbij te gaan. Toen hij de pits in dook reed ik gelijk 0.8 seconden van mijn tijd af. Als ik zeker wist dat mijn banden gewisseld zouden worden was ik gelijk de ronde daarna de pit in gedoken en had ik fris verder kunnen gaan. Helaas had ik het geluk niet en moest ik het laatste deel van de race op versleten rubber doen. Wiethok kwam langzaam dichterbij en voerde de druk op. Kon hem ondanks een foutje hier en daar toch achter mij houden. Totdat opeens mijn auto kwijt raakte, er zat nog maar weinig grip op de bandjes aan de linkerkant. Was wel jammer, had het circuit eindelijk goed onder de knie maar toen het rubber nog niet om mijn tijd te verbeteren. Had graag een tijd onder de 2.01 willen neerzetten.
Zware race voor de benz boys jammer dat ik de tweede race niet kon beginnen door conectie maar ja wat doe je eraan. Slecht begin voor mij maar ik kom kei hard terug volgende week
Ik kan mij eigenlijk vrij weinig van heat 2 herinneren. Weet alleen dat ik in ronde 12 wilde pitten om geen bandenwissel te krijgen. Kreeg ik toch 4 nieuwe banden. Waarschijnlijk te veel slijtage door inhalen door reversed grid. Bij oefenen kreeg ik bij ronde 12 nooit nieuwe banden. Nu onverwachts wel. Van raceverloop zelf weinig opgeslagen in geheugen Morgen maar replays kijken. Heat1 had ik bij de start heel veel geluk bij de eerste bocht dat ik niet geraakt werd. Ik zag het aankomen en stuurde later in. Ik schrok wel ff.
Zo net replays bekeken. Samenvatting: mazzel met verkeer, meteen goede racepace en flow door zen-concentratie. Het belangrijkste: geen penalty's opgelopen en uit de problemen gebleven. Ik verging wel van de pijn in mijn onderrug. Had die dag in de ochtend in de tuin gewerkt en had daarna een ritje op en neer Belgische Ardennen. Laatste tijd veel last van rug. Ga helaas stoppen met beroepsmatig motorrijden om die reden. Die Touran stoelen zijn trouwens ook niet alles. O ja nieuwkomers: welkom.
Alleen heuvel af haha. Op 't vlakke zo'n 85 km/h Constant volgas vindt het blokkie niet zo leuk En ik heb nog geen uitslag gezien. Wie heeft/hebben er gewonnen? Heb onwijs veel zin in komende zondag trouwens. De 'Ring is echt 'mijn' baan. Kom maar op met die shit
Ik heb een hekel aan die baan, daarom rij ik hem niet vaak. Alleen als het "moet". Niet omdat het kan. Vooruit dan maar. Ik kijk of ik wat poep kan smijten op deze baan. Ik hoop dat de V12 power mij kan redden op het lange rechte stuk.
Zo! Wat een seizoens-opening. Race 1, start ging goed na een slechte kwalificatie (P. 5 met een 2.01.6). Zat direct op P.3 achter Loyall die na de eerste ronde Wiethok op een hele nette manier binnendoor stak bij ingaan bochten combinatie 6 en 7. (Respect!) Daarna zo'n 6 a 7 ronden achter Wiethok gezeten met een maximale tussenruimte van 0.8 seconden. Echt heel Close. Ik was sneller in sommige stukken en wiethok weer op andere stukken. Was een zeer leuk gevecht. Totdat ik in ronde zoveel in de hairpin een grote fout maakte. Ik had mijn rembalans naar 55 gezet om mijn voorbanden wat meer te sparen. Remde op het zelfde punt als alle ronden ervoor. Schoot iets door, TCS even uit gezet om de krappere bocht te kunnen halen en iets te gretig gas gegeven. Achterkant weg en een dikke 8 seconden kwijt. Rossi plukte daar de vruchten van. Ik was uit mijn Flow en met 3 ronden voor het eind haalde Rossi mij in. Was nog even duren en trekken maar Helaas gefinished als 4e. 2e race was echt leuk, start was slecht want bij ingaan bochten combinatie Maggots en becketts na de start kreeg ik wielspin (Kut TCS) en moest ik shortshiftend de auto weer onder controle brengen. Toen als een warm mes door de boter het veld doorkruist met vele leuke gevechten. Ik had wel haast want ik wilde Wiethok voorbij en nadat dat gelukt was (rond pos. 5 / 6) wou ik voorsprong opbouwen. Ik was vrij brutaal qua inhalen en heb 1 iemand gehoord over dat mijn manier niet zo verfijnd was, maar ik had haast. (Kut excuus) en volgens mij was het ook niet beuken, maar dat hoor ik graag van die Gene (ik weet niet wie het was, het was een Z4 iig) Na Coldzero ingehaald te hebben reed ik naar een 2e plek met 8.8 achterstand op Loyall en 10.0 sec voorsprong op Cold. Loyall dook in ronde 12 de Pits al in, terwijl ik nog gewoon hoge 2.00's kon rijden. In Ronde 18 zelf gepitst omdat ik moest (ronde 18 was laatste ronde dat je mocht) en gelukkig wel nieuwe banden gekregen. Uitkomen Pits kwam Loyall mij voorbij met een voorsprong van 8.8 (hij niets gewonnen en ik niks verloren). Uiteindelijk dat gat 10.0 seconden groot zien worden en met een voorsprong van ook 9 a 10 seconden op Rossi 2e geworden. Nu nog hopen op een gunstige puntentelling van Race 2 ten opzichte van Race 1 en ik sta in de Top 3 van het klassement. [Happy!]
Wat betreft de uitslagen zou ik even een blik werpen op 3.000 screenshots die iedereen heeft zitten maken Jammer dat je er niet bij was trouwens, nu was Crook in z'n uppie in de M3.
Ik dacht dat je heat 1 mij aantikte aan de binnenkant waardoor ik de baan afschoof (no hard feelings naar wie dan ook) omdat je zo langzaam startte. Ik kwam vanaf P4 en dook helemaal de binnenkant in zodat mensen om mij heen konden maar toch stond ik na de 1e bocht acterstevoren. Straks maar eens terugkijken wat er dan wel gebeurd is Heat 1 kon ik daarna aansluiten bij United en er ook bijna voorbij maar elke keer kwam er weer iemand voor mijn neus de baan op waardoor ik het gat na 3-4 ronden niet meer kon dichten. Daarna lange battles gehad met Pwnage en Crookk en Novacaïne. Uiteindelijk door een paar slippertjes in de langzaamste bocht (nr4) geloof 10e geworden. Heat 2 geprobeerd zolang mogelijk vooraan te rijden en mijn banden te sparen, in heat 1 waren ze wel op na 10-12 ronden. Geprobeerd Loyall en Kimi zolang mogelijk achter me te houden toen ik me naar voren had geknokt en daarna zoveel mogelijk sparen van de banden waarbij ik constant 2.02 of lager kon rijden. Uiteindelijk in ronde 18 gepit met nieuwe banden en net achter beltoon kunnen aansluiten. Nog 1 foutje gemaakt dacht ik en uiteindelijk 6e geworden.
Dat is wel een dingetje ja. Hoe hard loopt die Aston? Ik geloof dat de toerenbegrenzer bij de M3 erin kicked op 261, en daar heb ik last van al ver voor Schwedenkreuz en uiteraard op het lange rechte stuk. Maar de Nordschleife is prachtig man. Mooiste stukje asfalt ter wereld als je het mij vraagt. Zeker in een tijd waarin Spa, Silverstone, Hockenheim, Monza e.d. ge-Tilke-ficeerd worden. Extreme uitdaging voor zowel auto als coureur... en voor nog geen 30 euro mag je er zelf overheen knallen. Fucking awesome.
Hmm. De afstand in de begrenzer is goed voor 2,5 kilometer. Met 277 km/h doe je daar 32,5 seconden over. 32,5 seconden met een snelheidsverschil van 16 km/h is 144 meter extra kunnen afleggen. 6m57s over 20832 meter geeft een gemiddelde snelheid van 180 km/h. 180 per uur over 144 meter geeft een voordeel van 2,88 seconden... wat ik goed moet zien de maken in de bochten. Donders (ja ik heb niks te doen)
Dat was bij mij. Volgens mij zette je bij de laatste chicane je auto ertussen terwijl daar geen ruimte was. Zou het nog even moeten terugkijken maar die replay duurt veel te lang. Je tikte best hard tegen mijn achterkant aan en zette mij vakkundig opzij. Gelukkig raakte je daarna ook mijn voorkant waardoor ik niet in de spin raakte. Je kwam volgens mij van best ver en het was zeker geen nette manier van inhalen. Je was wel een stuk sneller en had me ongetwijfeld later ingehaald. Had ik weer een moeten verdedigen en was ik ongetwijfeld meer tijd kwijt geweest. No hard feelings. Race 2 was je juist voor mij gefinished op de 5e plek. Heb bij mijn eerdere uitleg jou en Nova door elkaar gehaald. Dacht dat ik achter jou vast zat maar dat was dus blijkbaar Nova (zie ik in een replay van GoldPwnage) en die is uiteindelijk ook achter mij gefinished.
Zal zo wel even ons korte gevechtje in race 1 uploaden en dan knip ik hem af, net voordat ik spin. Jammer dat ik in race 1 niet kon aanhaken. Volgens mij raakte ik, in ronde 13 pas, voor het eerste de apex in Copse Corner (bocht 9) na de oude start/finish. Vind bocht 1 en 9 echt veel te veel op elkaar lijken overigens, hadden ze daar het asfalt even een andere kleur kunnen geven oid.
Bocht 1 (nieuwe layout) is echt een zaad bocht, uitkijken dat je niet te hard gaat. De oude bocht 1 is heerlijk te nemen. Beter in te schatten gevoelsmatig.