1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Mazda MX-5 Miata Cup [PRO] [Z]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door noriCeramic, 14 feb 2012.

1. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heat 1 verliep heerlijk. Werd iets van 13e/14e volgens mij, maar heb nog een tijdje om plaats 14/15/16 gereden met tracks en.... (weet ff niet meer wie de ander was, sorry).

Heat 2 andere koeke. Notabene op het rechte stuk enorme crash, waar Rovaro2 en ondergetekende helemaal achteraan moesten rijden. Geen sorry mogen vernemen van betrokkenen. Lag zo ver achter dat ik geen potten meer kon breken.

2. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou iemand de herhaling van heat 2 kunnen uploaden heb deze niet opgeslagen maar zou hem graag willen zien

3. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Ik zet ze alle 2 er wel ff op. :)

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Heat 1:clean,gemiddeld resultaat maar toch tevreden.

Heat2:rommelig incident na start en 1e bocht, lichte schade.
    Daarna bij regliere pit, voorzichtig de pitstraat ingereden maar werd daarna vanachteren aangereden kleine halve spin tot gevolg.
    Geen groot nadeel wel wat seconden overall verloren. Middenmoot resultaat.

Had al vermoeden dat het niet de perfecte racedag zou worden, ben toch redelijk tevreden met het resultaat.

5. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    Heat 1: Begon met een ietwat slechte start als 8e en kwam daarna al gauw in m'n ritme op jacht naar LoyallRonin met Blauw Hok achter me. Het gat achter me leek steeds kleiner te worden en naar voren toe steeds groter maar uiteindelijk toch nog een beetje afstand kunnen nemen van Blauw Hok en weten in te lopen op LoyallRonin. Al met al een beetje in niemandsland rondgereden.

Heat 2: Pirouette na de eerste bocht in het gedrang met Bassiebaas, ColdzeroNL, Surreallistic en LoyallRonin. Zo op het eerste gezicht zou ik het als race-incident beschouwen. Vervolgens vanaf plek 16 op jacht naar voren en in ronde 4 naar BassieBaas die ik door middel van mijn pitstop in ronde 5 voorbijkwam maar die vervolgens op het recht stuk hogere topsnelheid had. Nog 2 ronden een leuk gevecht gehad met BassieBaas ervoorbij en vervolgens langzamerhand wat afstand opgebouwd tot aan de finish.

Alles bij elkaar hebben de hotlaps zich goed doen gelden en ik heb het rijgedrag van de Mazda een stuk beter onder de knie. Het is een uitdagende cup auto.

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Heat 1: Vanaf pole position kon ik snel wegrijden en heb daarna niet echt meer problemen gehad. Lekkere rondjes gereden

Heat 2: Voorzichtig, zoals altijd. Op het eerste rechte stuk ging het al gelijk fout zoals eerder genoemd. Zag een dikke rookwolk voor me. Gelukkig kon ik er makkelijk omheen. Later leuke gevechtjes gehad en toen kwam ik, nadat ik Menno had ingehaald, achter Flavour en Denvan. Allebei ook geleidelijk aan ingehaald om zo de tweede heat ook te winnen :) Mag blij zijn dat B Tender er niet bij was, die had de eerste heat zo goed als zeker gewonnen ;)

7. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Eerste heat vanaf 6e positie nog de 5 positie aan geraakt, maar de Mazda vond mij niet lief en ging liever gras maaien. Na mijn lekkere gras sessie geƫindigd op een 6e positie.

Tweede heat gestart vanaf 11e positie. Ik zag het ongeluk in mijn spiegel gebeuren. Een auto gleed nog bijna in mijn troll-face, die trots op mijn achter-zijpaneel is geplakt. Scheelde weinig, maar ik kon net ontsnappen waarna ik door naar voren reed. Daar reed ik en tijdje op de eerste positie waarna mijn Mazda weer trek in gras kreeg. Vanaf toen wel gas gegeven maar niet te veel risico meer genomen en, na dat de snellere jongens er langs waren rustig, naar nog een 6e positie getuft.

Ik ben nu wat uit gelopen op Loyall en volgens mij scheelt het nog maar 3 puntjes met blauw Hok, die nu op de 3e positie staat.

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Bergje, had jij nog screenshots gemaakt?

9. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Eerste race voor mij in de Mazda cup. Redelijk resultaat behaald met een 2e en 4e plek. Ik merk dat ik nog teveel bezig ben met het op de baan houden van de auto in plaats van racen waardoor de snelheid achterwege blijft. Wordt nog flink oefenen om snel te worden met de mazda.

10. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    1e heat: heel tevreden, clean kunnen lappen en een beetje vechten met menno, loyall (dacht ik) en flavour. Alledrie gepasseerd doordat ze een foutje maakte. 5e gestart, 6e na 1e bocht 3e geeindigd. Was in de race zelfs onder de 2.09 gedoken en dat lukte me bij het oefenen niet.

2e heat: voorzichtig de 1e lange bocht door, op het rechte stuk erna wordt wat geduwd en getrokken( denk dat iemand buiten de baan kwam met uitkomen bocht en er weer tussen wilde zo zag het er uit tenminste). Oranje auto voor me die helemaal overdwars op de baan glijdt en kon geen kant meer op. Met veel schade aan body achter Loyall aangereden om samen te pitten. Loyall had dit goed gecommuniceerd dus ging achter hem aan de pit in, andere paarse auto ging ook mee, dat had ik niet verwacht miste mijn rempunt en tikte hem aan waardoor loyall ook spinde dus volledig mijn schuld. Had zelf veel schade aan aandrijfas en motor dus stond wat langer in de pits.
    Daarna door kunnen stomen van de 15e naar de 8e plek zonder incidenten, alleen in de laatste bocht zat ik achter Asjemenou. Nam een andere lijn waardoor ik aan de binnenkant uitkwam op het rechte stuk, volgens mij ging Asjemenou wijdt en te vroeg op het gas want opeens zat hij tegen mij aan. Misschien dat blauw hok nog even aan kan geven wat er gebeurde want die zat er vlak achter. In mijn optiek kon ik er niets aan doen, maar wil graag de replay zien of dat ook zo is of dat ik iets fout gedaan heb. In dat geval alvast sorry richting Asjemenou.

11. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik nam de eerste bocht te ruim, maar kon er wel terug op komen naast Blauw Hok. Toen we daar eenmaal reden wilden we met zijn 5'en of 6'en naast mekaar rijden. Dat was iets te enthousiast.

12. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Zacht uitgedrukt. Je kwam te fanatiek (weliswaar rechtuit, maar vol gas) de baan weer op, waardoor Blauwhok, ik en Loyal in de verdrukking kwamen met alle gevolgen van dien.

13. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Komt er nog een versie 1.2? Die niet constant alle kanten opgaat.
    Anders ga ik ook maar over op 'normaal' sturen.

14. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Dat zou ik idd ook nog kunnen proberen om het glijden tegen te gaan. Goede tip!

15. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb het idee dat het met controller veel makkelijker is om hem in de hand te houden dan met het stuur, rij zelf met controller. Volgens mij neem ik bochten ook in een hogere versnelling dan de meeste want ik had gister veel grip in vergelijking tot sommige die ik dwars in mijn achteruitkijkspiegel zag.

16. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In jouw optiek ja.. Ik kwam uiterst voorzichtig terug man. Zie de replay ;)

17. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een erg leuke race gehad. Heb geen incidenten meegemaakt. In de tweede heat kon ik de crash mooi ontwijken. Vond trouwens dat er over het algemeen erg netjes gereden werd. Goede inhaalacties.
    De opzet van deze cup vind ik erg gaaf! Stuk beter dan de vorige! Complimenten voor de organisatie.

Tip voor mezelf: niet meer met Menno88 praten tijdens de race ;-)

18. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    in jouw optiek wel ja ;) Hoe rustig het misschien ook was, je tikte zo uit mn hoofd eerst Blauwhok aan, met alle gevolgen van dien. Jammer.
    Heb de replay uitvoerig bekeken gisteren.

Aangezien er elke race wel iets is, vind ik het juist jammer dat er zeker in de eerste paar bochten niet behoudener/voorzichtiger gereden wordt. Zeker als men van de baan schiet en dat is algemeen bedoelt. In het eggie heb je dan simpelweg geen voorrang en wordt van de racer die van de baan is gegaan verwacht dat hij pas op de plaats maakt en gevaarlijke situaties voorkomt. Schuin de baan op/direct de drukte in is simpelweg not the way to do it.

19. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Hahahah dat moet je juist wel doen joh! Ging in de eerste heat heel goed! Jammer genoeg deed je het in de 2e heat wat minder goedO-)

20. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ sur, ik stop de discussie nu. We laten onafhankelijken wel oordelen ;).

Deel Deze Pagina