Clio reed erg lekker op Suzuka!!! \o/\o/ voor Loyall Gisteren leuke races gehad. Spannend was de kwalificatie ik had nog geen enkele cleane ronde neergezet en moest dus de laatste ronde gebeuren. Dat lukte nog wel, maar het werd een 1.26 xxx, met een 6e plek, jammer want de oefensessie ervoor reed ik nog een cleane 1.25.8 Eerste heat erg leuk. Ik kwam niet voorbij Rene of Flavour. Laatste 5 rondes had ik Flavour wat ruimte gegeven in de hoop dat hij het Rene "moeilijk " zou maken en dat ik daarvan zou kunnen profiteren, maar dat gebeurde helaas niet. De laatste 2 rondes de aanlsuiting weer gezocht en geprobeerd, maar denk dat ik dat net een ronde te laat probeerde. Flavour weer op 1 mtr 2e heat, inderdaad in eerste ronde tikje, na schuivertje (wijd gaan) van Flavour, maar wat mij betreft no hard feelings. Kon wel een inhaalrace beginnen met 300mtr achterstand op Cees. uiteindelijk nog 5e weten te worden. Erg leuk de volle lobby, leuk dat er nieuwe coureurs aansluiten en dat bijna iedereen onderling kon battlen. Verder was de start van de 2e heat inderdaad chaos. Heb alleen die herhaling nog niet goed bekeken wie of wat.
open class rules! upgrades. Een nabrander: in de OP rules staat: de motor moet de standaard gebruikte motor blijven. Ook mag de aandrijving niet naar rwd of awd worden veranderd. Mijn interpretatie is dat de zogenaamde CONVERSION-upgrades NIET toegestaan zijn. Bij de CLIO valt de aanzuiging/aspiration upgrade: turbo, supercharger etc. onder deze conversion upgrades. En in mijn visie is de motor niet meer de standaard ingebouwde motor. En is een Clio met supercharger of turbo niet conform de spec-rules van dit klassement. Is mijn visie juist of heeft flavour de regels juist wel correct geinterpreteerd door in de tweede heet een supercharged Clio te gebruiken. En kan ik dus alsnog een turbo of supercharger in mijn tunes gebruiken? Graag duidelijkheid van de FIA. Sorry voor de overlast en agendawijzigingen door deze vraag van mij. Ik hou mijn order voor een krat met turbo's bij HKS, voorlopig on hold.
Een turbo / supercharger is een los onderdeel dat wordt geïnstalleerd. Net als een versnellings-bak of een race uitlaat staat het onderdeel fysiek los van de motor. Wat ik van de regels begreep is dat het niet is toegestaan om bijvoorbeeld een V6 in de clio te lepelen. Maar dat is aan Divimus/freaky om te bepalen.
Ja natuurlijk is dat in de real world zo, dat snap ik. Maar de Forza world is net even anders. In de upgradeshop staat de aanzuiging onder de optie conversions en wordt ook zo genoemd. Dus ga ik er van uit dat Forza game definitie van een standaard motor na een coversion-upgrade niet meer overeenkomt met deze definitie na een aanzuiging/aspiration conversion. Conversion is wijzigen van iets dat standaard/origineel is. Wat is het gevolg/bedoeling van de regel: motor moet standaard zijn. Graag onduidelijkheid wegnemen, want ik wil ook een turbo Maar ff serieus het gaat alleen om duidelijkheid en niet om een straf of diskwalificatie. Ik wil alleen maar weten of ik voortaan ook een turbo kan gebruiken om friki voorbij te scheuren op het rechte stuk. Trouwens de uitlaat van friki en Tender's Seat Leon lijkt vanachteren gezien op een antieke blunderbuss. Daarom wil ik ervoor rijden met een turbo.
Er wordt wel specifiek gesproken over RWD/AWD maar niet over de aspiration conversion. Als aspiration conversion niet had gemogen had dat denk ik ook specifiek gemeld moeten worden net als de RWD/AWD, zo had ik het gelezen.
Daar gaat de discussie over. Bedoeld race-leiding met "motor moet standaard blijven", (alle) conversion upgrades zijn niet toegestaan. Of alle conversion upgrades zijn toegestaan met uitzondering van de drivetrain AWD en RWD. Hoewel drivetrain dus niets met de motor te maken heeft. En moet standaard motor wel op de andere conversions slaan. Bij de Corsa zit de turbo standaard op het motorblok en kan de turbo voorzien worden van upgrades. Bij de Clio zit er op de standaard motor geen turbo en kan je niet voor een upgrade kiezen. Wel dus na een conversion. Waarom staat deze zin over: "motor moet standaard blijven" er anders in? Ik ben benieuwd naar de uitleg. Want anders had deze zin over standaard houden weggelaten kunnen worden. Nou ja, ik zie wel wat er beslist wordt. HKS doet niet moeilijk over de uitgestelde order van de krat met turbo's. Beter nu aan het begin duidelijkheid dan halverwege de cup zo'n discussie. Ik krijg hoofdpijn En ik hoop een beetje dat ik ongelijk heb.
@ Freaky/Divimus, organisatoren van deze cup svp duidelijheid in deze geven. FIA zal hier niet in voorzien, FIA bepaald overkoepelende algemene regels en houdt zich, al dan niet op verzoek bezig met racereports. Ma.w. inhoudelijke/specifieke regels m.b.t. een cup liggen bij de organisatie van de betreffende cup. Maar mochten jullie hulp nodig hebben, let me know. grt A.
Ik ga vast een motorkap uitkloppen om plaats te maken voor een turbo O nee, een carbon motorkap kan je niet uitkloppen.
Ik ben nu nog aan het werk tot 16:45, dan moet ik eten en dan weer werken van 18:00 tot 21:15. Dus ik ga proberen om er vanavond er nog naar te kijken.
Voor de duidelijkheid: ik hoop eigenlijk, (heb net getuned en getest), dat ik ongelijk heb en dat het zoals Flavour zegt, niet de bedoeling is om bv bij een Clio een V6 of een bij een Leon Cupra R 2003 onder de motorkap een Leon SC I4T motorblok in te monteren. Maar het is wel fijn om duidelijkheid te hebben.
Als je tijdens de pauzes van heat wisselt van tune graag via een prive-bericht melden via het forum Iets nieuws voor in deze cup
Zoo hehe fijn om weer echt te racen na de grid 2 fiasco............ Een paar dagen voor de race ging ik nog "ff" wat proberen met mijn tune en bleekt daarmee 0.4 sec sneller te zijn dan mijn orginele tune,alleen wel met een waardeloze wegligging (vooral 130R) koos ik er toch voor om die tune te gebruiken. De kwali verliep boven verwachting,niet qua rondetijd maar wel positie P3 had ik niet durven dromen. Had Loyall voor me verwacht en Asjemenou reed ijzersterk in het oefenrondje. Race 1 ging ik goed van start beetje gestoeid met Tender maar ik reed niet echt in mijn comfort-zone met mijn tune, het verschil in zwakke en sterke punten van de corsa tegenover de andere tunes moest ik nog erg aan wennen. Van P2 naar P5 in 1 bocht das jammer maar kon wel rustig wennen en halverwege de race liep het beter en kon ik Flavour nog inhalen. Race 2 was de start rommelig deed heel rustig maar raakte Loyall toch en had schade. door de tune kon ik gelukkig wat makkelijker inhalen alleen bij Misja had ik moeite die reed super die race. Tender de heletijd achter me en elke keer als ik iemand inhaalde dacht ik "hehe buffer" maar Tender hield de snelheid erin en het was zeer spannend tot en met de laatste bocht. Respect voor Asjemenou die reed vanachter een knal race want ik zag hem van ver aankomen stuiven in mijn binnenspiegel..... Ik hoop trouwens dat Loyall gelijk heeft anders isie nog sneller
Ik heb nog een aangepaste tune voor Asjemenou met 1 KW meer De YELLOW-tune waarmee ik de race reed. De kwalifikatie reed ik met een andere tune.
Ik weet haast wel zeker dat de chaos in de 2e heat in de eerste paar bochten door mij kwamen, door mijn goede rijgedrag haha.
Maak je er maar niet zo druk om hoor . Het is tenslotte een level 1 competitie en daar staat voorop dat je van je fouten moet leren. Laat je jezelf er niet door afschrikken.