1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Open Class Championship [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 15 jul 2013.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik vind het een moeilijke baan om constant snel te gaan.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  2. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Blijven we binnen de rode of de witte lijnen........ That's the question....


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Van mij mag je vaak op de rode lijnen komen hoor:+
    Serieus: de aangekondigde rijdersbriefing zal dit duidelijk maken.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  4. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Had ik eigenlijk voor freaky gereserveerd, ging in de Peugeot cup ook lkkr toen


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!

    Voor het oefenen is het handig om rap de briefing te weten
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2013
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dit is echt een baan waar de pechvogels als gieren in de lucht boven de track rondcirkelen, wachtend op een slachtoffer.

    Ik vind het een moeilijk circuit om een constant snel tempo te rijden en moeilijk om in te halen.
     
  6. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ken nog wel een leuk liedje over pechvogels


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  7. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Hou toch je mond jullie 2:+
    Komt waarschijnlijk een gloednieuwe tune voor morgen:thumbs:
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik bedoel de afrem rode strips en betonnen muren.
    Gaat iemand vlak voor jouw op de rode strips. Dan krijg je dat niet aangeremd.
    Kop staart en vette schade. Vooral start 2e heat kan tricky zijn in de eerste bocht. en laatste stuk vlak voor finish, libkerzijde afremstrook.
    Dat bedoelde ik met grote kans op ongeluk(ken )
     
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Had toen een lagincident gehad samen met AZT B Tender, konden we alle 2 niks aan doen. Ik ga waarschijnlijk vanavond de briefing maken
     
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Officiële rijdersbriefing Ladera Test Track

    Er wordt bij deze race niet naar de tracklimits gekeken.
    LET OP:
    - Bij het ingaan van de laatste bocht zit er bij de exit van die bocht (opkomen start/finish) een rode streep. Als je te wijd gaat bij die bocht word je flink afgeremt. Er kunnen dus mensen bovenop je knallen en dan is de race misschien over, pas daar dus extra op.
    - Bij de start na bocht 1 krijgen we een snelle chicane. Neem daar niet te veel risico Vorige keer met de Peugeot cup knalden toen 3/4 mensen op elkaar omdat er iemand tegen de muur aanreed. Denk aan de anderen en voorkom een herstart
    - Let ook op dat als je gaat inhalen dat je soms kan worden afgeremt als je er net naast zit, zeker op deze 'Mickey Mouse' baan. Baan is op sommige plekken niet al te breed.

    Verder:
    Laten we er een leuke race van maken:thumbs::thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dit kan een hele rare race worden.
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Dat kan het zeker worden:+
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ga jij eens heel rap de regels doornemen.

    Blauwe vlaggen gelden niet in de beginnerscompetities
     
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Oh ja, kut. Over het hoofd gezien -_-
    Lekker scherp ben ik haha
    Regel wordt weer weggehaald
     
  15. Misja

    Misja Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren, ik kan er vanavond niet bij zijn.
    Veel race plezier!
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben m'n cloud nog aan het downloaden. Kan denk ik nauwelijks oefenen vanavond :D Dan maar gelijk goed in de kwali!
     
  17. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Na overleg rijden we vanavond met reduced damage
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zo dat was schadebeperking op en top.

    Een baan die ik niet echt goed genoeg beheers en twee nachtdiensten achter de rug met nog een nachtdienst te gaan.
    Alles beter dan een DNF was voor mij winst. Ik had echt zo'n onbehagelijk voorgevoel van een mega-crash met veel schade.
    Overdag zelfs 2X onverwachts een disconnect van het stuurtje gehad.

    Heat 1:
    Een beetje brak achter het stuur. Was net wakker van voorslapen voor nachtdienst.
    Ik kwam niet goed op gang. Schrok daarna na de 1e bocht van BTenders glijballet. Kon hem gelukkig nog net ontwijken.
    Was daarna extra voorzichtig.
    Mijn racetempo was niet echt super.
    Bleef een beetje hangen achter Flavour.
    Ik probeerde ongelukken te vermijden
    Puntenverlies met de nummers 3 en 4 op de leaderboard viel mee.
    Ook wat commotie op de achtergrond, omdat een van de jonge kittens de kolder in zijn kop kreeg en het gordijn in vloog en daarna met zijn kop klem kwam te zitten in een lus van het gordijn en zich bijna ophing..
    Grote paniek bij de kat en de kinderen en echtgenote.
    Normaal los ik dit soort dingen op. Maar nu gebaarde ik dat ik bezig was op Ladera.
    Uiteindelijk heeft het gezin met vereende krachten de kitten toch zelf kunnen bevrijden.

    Heat 2:
    Ik nam na de start een fataal besluit om op het rechte stuk vlak voor de zig/zag bocht helemaal naar links voor te sorteren om de bocht wat beter te kunnen aansnijden
    Ik had beter in het treintje kunnen blijven rijden.
    Nu had ik te veel snelheid op mijn voorgangers en moest ik bijremmen en bijsturen omdat iemand op het rode afremvlak kwam.
    Ik stuurde iets te veel naar rechts om een aanrijding met de stilstaande auto te voorkomen.
    Ik kwam daardoor op de racelijn van Asjemenou. Ik tikte hem aan en spinde.
    Ik kon met een achterwaartse draai uit de spin komen en doorrijden.
    Ik dacht nog: "race over". Achteraf toch nog 4e geworden.
    Omdat bij Flavour en Tender ook de pechvogel op hun dak kakte.

    Wat reed Asjemenou sterk op Ladera. Super. _O_ Mooie podiumplek in de 2e heat en veel punten verdient, omdat hij het waard is. Mede mogelijk gemaakt door LÓreal.[​IMG]


    [​IMG]
    Ik verwacht het op de Nurburgring short en Road Atlanta wat beter te doen. De supercharger zal voor wat extra snelheid op de rechte stukken zorgen.

    Edit.:
    De sponsor L'Oreal was zo onder de indruk van Asjemenou dat zij als bonus een getunde Aston Martin V12-"Nitro Circus Crew #75" aan hem cadeau geven voor de open S-class 680 race op de Nordschleife.
    Wel even geduld want de auto moet nog worden opgebouwd. De magazijnbeheerder van de raceonderdelen is al de onderdelen aan het uitzoeken [​IMG]
    Gerucht ging ook dat het vitaliserende gezichtscremetje van L'oreal bij Asjemenou wonderen heeft verricht!
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja kwalificeren kan ik dus toch \o/,

    op 1.000 van Tender. 3e plek

    1e Heat vloog Tender meteen voor mij eraf in de eerste chicane, vervolgens rondes karren achter Freaky. Flavour en Loyal in mijn achteruitkijkspiegel. Flavour ging de pit 1 ronde voor mij in, de ronde erna ik. Kom ik eruit zit ie ineens weer voor me???? Was ik een beetje van slag door. Komt teammate Loyall ook nog voorbij en dus een 4e plek. Eigelijk prima tevreden.

    2e Heat kwam ik meteen in aanraking met Loyall ^^, echter ik kon gelukkig doorrijden, terwijl hij een 360 draaide......(en dan toch nog 4e worden \o/) Ik heb verder de hele tijd achter Rene aangegreden, kwam er niet voorbij. Vervolgens nu maar een keer zonder te remmen de pit in...TIP van Renee van vorige week:9.... en er vlug weer uit. De laatste rondes kwam freaky me toch nog voorbij, maar 3e plek ben ik meer dan waard.

    @ Loyall, ja klopt, mijn bek staat nog steeds strak......of is het misschien die bigsmile
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Maak er maar 0.001 seconden van Pieke;):+

    Eindelijk races gehad zonder pech. De pechduivel was overgestapt naar AZT B Tender. Volgens mij moet hij gewoon onze tune hebben:+

    Kwalificatie ging goed. Reed een 53.818 waardoor ik de enige was die onder de 54 seconden zat, daar was ik wel blij mee\o/
    Heat 1 was foutloos, reed meteen weg van de top 3. Had het snelste rondje, wel is waar dirty, maar dat gaf me wel een extra boost voor de volgende heat. Eindelijk weer een overwinning gepakt na een tijdje\o/:thumbs:
    Heat 2 ging goed naar mij doen. Moest bij bocht 4 (snelle S-bocht) de gespinde Loyall ontwijken, ontweek hem maar net, maar raakte hem heel lichtjes waardoor ik 13% voor- en 5% zijkantschade had. Had daarna een intressant gevecht met AZT B Tender, ging hem al snel voorbij, kon daarna meteen Rynq87 voorbij, dus had 2 plekken winst in 4 bochten:thumbs::thumbs:
    Toen kwam het leuke gevecht om de 2e plaats met Asjemenou. Heb 4 rondes lang achter hem gezeten, zag dat me rondetijden iets minder waren dus ik ging gelijk maar de pits in, maar net voordat ik de pits wou in gaan, raakte ik ergens het rode vlak wat me 3 seconden gekost heb, daar baalde ik best van want ik ging echt lekker naar mijn gevoel.
    Rondje daarna ging Asjemenou pitten wat heel slim van hem was, want ik had vrij baan dus ik kon dan flink gaan pushen. Maar omdat ik op het rode vlak kwam had ik 4 seconden achterstand, heb dat gat gedicht in 6 rondjes waar ik echt blij mee was. Ging hem pas in ronde 22 voorbij, heb flink ervoor moeten knokken (Top gereden Asjemenou, heerlijk duel gehad:thumbs:)
    Deze heat 2e geworden met 2,2 seconden achterstand. Jammer dat ik in het rode vlak kwam, had dan misschien nog voor de 1e plek kunnen knokken, maar 2e is ook totaal niet verkeerd:thumbs::thumbs:

    Auf zum Nürburgring!!:thumbs:
     

Deel Deze Pagina