Kwalificatie comleet vergooid, iedere keer in de chicane voor start finish dirty. Ik reed daar normaal gesproken redelijk zonder risico een 1.14. Maar uiteindelijk in de allerlaatste ronde daar maar even teruggeschakeld naar zijn 2e versnelling om de clio er fatsoendelijk door te persen. Voorlaatste startplek.
In de eerste heat proberen zonder schade door te komen. In de eerste ronde Flavour proberen te pakken, maar ik kwam iets te wijd uit (koude bandjes) in de bocht op de heuvel, dus Flavour weer net zo hard voorbij. In de 2e ronde zag ik Flavour in gevecht met Divimus. Ik nam bewust een klein beetje achterstand om in de bocht op de heuvel er voorbij te kunnen. Nu kon ik de bocht wel vol gas nemen, ookal had ik even een momentje toen de Clio los kwam en iets schuin weer neer kwam. Maar ik kon het allemaal onder controle houden. Uiteindelijk 3e met Loyall en Freaky ver voor me. Wel constant druk vanuit Divimus en Flavour dus het was blijven concentreren.
In de 2e heat 3 herstarts. De eerste herstart werd veroorzaakt door ??? (iig niet Novacain, want dat was de hertstart in de 1e heat ik werd aangetikt en kwam op het gras aan de binnezijde van bocht 1 en was passagier van mijn auto en was vervolgens bowlen met andere auto's. De tweede dreunde Freaky er doorheen, en volgens mij was ik en Divimus?? daar ook de pineut en de 3e werd inderdaad veroorzaakt in de chicane. :b:
De tweede heat vanaf plek 4 vertrokken, kwam uiteindelijk achter flavour te zitten waarvoor Novacain reed. Die hadden wat schermutselingen met elkaar in bocht 1 waarvan ik uiteindelijk kon profiteren. Had nog wel een momentje toen ik in bocht 1 in mijn achteruitkijkspiegel keek en Divimus met blokkerende wielen wel heel dichtbij zag komen, vieuwww. Na mijn pitstop voor Loyall uitgekomen. Freaky was toen al “gevlogen” Loyall bleef druk zetten dus en ik maakte in de voorlaatste ronde nog wel een foutje in de chicane voor start finish. Toen kwam Loyall wel heel dichtbij, gelukkig bleef het daarbij, dus 2e plek.
Ik vond dat Novacain erg goed reed want in 2e heat duurde het toch wel even voordat ik er voorbij kon.
Gefeliciteerd Freaky :b:
Loyall Tuning Rules!!
Laatst bewerkt: 24 okt 2013