1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Open Class Championship [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 15 jul 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan altijd hulp vragen als het niet lukt hea! :)

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben, op verzoek van de organisatie, bezig met een drietal basissetups voor mensen die het upgraden/tunen liever aan een ander overhouden.
    Dit worden een Renault Clio met nadruk op grip, een SEAT Leon die overall gewoon goed wordt en een nog nader te kiezen auto met de nadruk op snelheid.

Deze setups komen uiteindelijk (gratis) wanneer ze klaar zijn in m'n winkel te staan voor iedereen om te downloaden en gebruiken. Totdan plaats ik zo nu en dan een van de auto's (Work in Progress) in de Club Garage waar ze getest kunnen worden en ik natuurlijk ook graag feedback ontvang.

Ik plaats er zodadelijk m'n ('overall') Seat in, die al tot beste aardige tijden in staat is :)
    Ik reed er 54.971 mee op Suzuka East en 1:32.776 op Road Atlanta Long.

@ Misja
    Kun je mijn Seat eens proberen, kijken of die fijner rijdt? Zo ja dan kunnen we samen eens naar jou Seat kijken als je wil (of je gaat met de mijne rijden :) ), zo nee dan komen we er met z'n tweeën niet uit qua Seat en moet je misschien een andere auto bekijken ;) (Ik ga geen grapjes maken dat de Seat toch een halve Golf is en je net zo goed in de Golf kunt rijden :b: )
    EDIT: Ben je al lid van de XBWf carclub?

3. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ben nog niet lid van de XBW Carclub, als je mij een uitnodiging stuurt zal ik me aanmelden :thumbs:
    Zal dan ook mijn Seat in de garage zetten, ben benieuwd wat je er van vind.
    Ga ik een stuk rijden met jou geprepareerde Leon, kan ik dan ook kijken welke afstellingen jij gebruikt?

(Een Leon 1M tegen een Golf 6 wegzetten is niet echt eerlijk he..? ;) )

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat kunnen alleen de zgn club-leiders geloof ik. De volgende keer dat Asjemenou, Denvan of Flavourlicous (leiders) online komt zullen ze je vast een uitnodiging sturen (áls ze dit gelezen hebben). Misschien handig om (sommige van) hen aan je Friendslist toe te voegen zodat ze je Gamertag kennen (weet niet of je wil dat ik m hier neer plemp, daarom laat ik dat eventjes na).
    :thumbs: prima
    Volgens mij niet, maar daar komen we wel uit :b:

Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  5. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Flavourlicous had ik al in mijn vriendenlijst, dus die zal wel een uitnodiging sturen denk ik :9
    Gamertag staat bij mijn profiel, openbaar voor iedereen die me toe wilt voegen :thumbs:
    Wss heb ik vanavond wel tijd om even met jou Seat te rijden.

6. Marcelinho_NL

Marcelinho_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    61
    Ik rijd ook met de Seat en tikte 57:100 aan. En dan nog niet helemaal afgesteld ik rijd wel zonder spoiler...

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik rijd eigenlijk altijd mét spoiler (voor en achter).

8. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Wat ik me afvraag waarom je de auto's niet meteen afsteld op het juiste circuit. Mijn auto's heb ik daarop afgesteld, nog steeds bezig.
    Ik heb ze ook in de club garage gezet. En als iemand op en of aanmerkingen heeft hoor ik het graag gezien ik pas begonnen ben met het rijden in Forza..

9. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij nu ook zonder spoilers, vind die vleugel niet zo mooi.. :)
    Maar misschien wel handig om snellere rondes te halen. Dilemma's.. Haha

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heeft eigenlijk meerdere redenen.
    Allereerst: wat is het 'juiste' circuit? Er is een volle kalender vol circuits dus dan ben ik wel eventjes bezig nu.

Daarnaast: om betrouwbaar te tunen, te kunnen voelen hoe de auto zich op de limiet gedraagt en hoe (kleine) veranderingen in de afstelling van invloed zijn op het weggedrag van de auto en op de rondetijden, moet je de auto (vind ik) wel op de limiet, het maximum van z'n kunnen, rijden allereerst.

Eerlijk is eerlijk: niet op elk circuit ben ik daar (momenteel) toe in staat, dus daarom doe ik het (uiteenlopende) tracks waar ik dat wel kan (Suzuka East, Road Atlanta, etc.). Wanneer je rondje na rondje binnen 0,2 seconde rijdt (54.8xx-55.0xx op Suzuka East) zijn veranderingen in de setup veel beter te beoordelen (zijn het verbeteringen of verslechteringen) dan wanneer je rondetijden wisselvallig zijn.

Dat de baan niet exact in de kalender staat is jammer, maar geen ramp:) Ik ben nu voor mezelf op zoek naar een fijne basissetup die op diverse circuits goed uit de voeten kan, en als ik die (voor enkele auto's) gevonden heb kijk ik in welke auto ik het snelst ben. Vanuit die basis ga ik uiteindelijk de snelste auto specifiek maken per circuit, maar dan is de basis iig goed :)

Ik zag je auto's staan ja! Welke auto zou ik op welk circuit kunnen testen?

Zou voor mij geen enkel dilemma zijn haha ;) Snelheid boven alles!

Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik kom nu ook ff rondjes rijden! zal gelijk Misja in de club doen :)

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kom eraan, kunnen we misschien samen rijden :)

13. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de uitnodiging.
    Heb vanochtend even met de Seat van AZT B Tender gereden, rijd een stuk fijner! Heb mijne in de garage gezet, graag jou mening erover ;)

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb er een stukje mee gereden :thumbs:
    Het is niet gek dat de mijne lekkerder rijdt dan de jouwe! De mijne lijkt, kijkend naar de statistieken, meer op goede rijeigenschappen gebouwd te zijn dan de jouwe namelijk. De jouwe heeft bijna 30 KW (overigens ook 3 meer dan de maximaal toegestane 217 KW ;) ) meer dan de mijne waardoor je om binnen de PI limiet te blijven haast per definitie met mindere rijeigenschappen genoegen moet nemen. Dit is opzich prima, wanneer de banen op de kalender om veel vermogen vragen:thumbs:

Voor mijn gevoel is de jouwe, kijkend naar de tracks op de kalender, echter met iets teveel nadruk op pk's en te weinig op handling gebouwd. Op Road Atlanta (de snelste baan op de kalender denk ik) zijn er nog heel leuke tijden mogelijk, maar op Suzuka East (staat niet op de kalender, maar hier test ik vaak de handling van auto's) heeft hij het echt zwaar.

Ik denk dat een set racebanden (en raceremmen?) ten koste van wat vermogen de auto beter rijdend maken en hem als geheel (voor de banen op de kalender) ook sneller. Bij gas-los in de bochten werd de achterkant soms ook wat wispelturig nu, maar met een beetje geluk is dat al verholpen als die handling straks beter is. Zo niet dan moeten we daar later nog eens naar kijken, dat komt uiteindelijk wel goed. Je auto is wel al op een mooi gewichtsdieet geweest, daar hoeft opzich niets meer vanaf denk ik.

Cupra Tender:
    193 KW
    1101 kg
    0,175 KW/kg
    Snelheid: 4.7 Rijeigenschappen: 6.4 Acceleratie 7.1 Start 6.6 Remmen 6.8
    Road Atlanta Long: 1:32,776
    Suzuka East: :54,971

Cupra Misja:
    220 KW
    1103 kg
    0,199 KW/kg
    Snelheid: 5.2 Rijeigenschappen: 5.8 Acceleratie 7.4 Start 6.4 Remmen 6.2
    Road Atlanta Long: 1:32,812*
    Suzuka East: 55,808*
    *kan nog wel iets sneller misschien, heb maar 5 vliegende rondjes gereden.
    :b:
    EDIT:
    Je versnellingen waren voor m'n gevoel, als ik het me goed herinner, ook wat aan de lange kant. Geloof niet dat ik uberhaupt de 6e versnelling nodig heb gehad, maar zou me kunnen vergissen ;)

Laatst bewerkt: 10 aug 2013
  15. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jou feedback, heb hem radicaal aangepast :+

Ik had de banden niet hoog genoeg ge-upgrade, vandaar dat de rijeigenschappen erg achter liepen. |:-

Uiteraard het vermogen terug geschoeft om binnen de restricties te blijven O-)
    De versnellingen heb ik ook anders gezet, zodat ik nu op Road Atlanta redelijk hoog in de 6 uitkom.

De auto rijd nu een stuk fijner, mijn tijden zijn nu op;
    Suzuka East: 56.1 en Road Atlanta 1.34,6.

Heb hem gesynchroniseerd met de garage, je zal hem nu ook veel fijner vinden denk ik.

Bedankt voor je hulp! :b:

16. Marcelinho_NL

Leuk Bevonden:
    61
    De mijne staat nu ook in de garage ik rijd er bijna 56:000 rond mee op Atlanta nog niet getest.

17. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Dan heb je op het kleine circuit getest.
    We rijden op Road Atlanta Full
    Niet dat je dalijk zegt, we doen toch die andere?:+:+

Laatst bewerkt: 11 aug 2013
  18. Marcelinho_NL

Leuk Bevonden:
    61
    Ik heb op suzuka east getest daar reed ik 56:000. Op Road Atlanta heb ik nog niet gereden ermee ;)

19. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Oh zo bedoel je het haha.
    Heb trouwens mijn Ford Focus in de clubgarage gezet. Als jullie hem testen, wil je dan de min punten opnoemen die ik kan verbeteren, zodat ik ook misschien kan mee doen met het tuners-klassement :):)

20. Marcelinho_NL

Leuk Bevonden:
    61
    alleen waar ik niet bijkan als ik suzuka east rijd en me tijden vergelijk met die gasten zit ik er dichtbij maar op road atlanta blijf ik haken op 1:37 ik geloof nooit dat jullie 1:32 rijden als ik me tijd met die andere 2 vergelijk op suzuka east.... kan er niet bij

Deel Deze Pagina