1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Porsche Mobil 1 Supercup [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 15 jan 2014.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    [Running] [FM5] Porsche Mobil 1 Supercup [D]

Leuke race gehad. Hoewel ik weer als laatste ben geëindigd begint het erop te lijken dat de gat naar voren steeds kleiner word ( in heat 2 kwam ik geloof ik 30sec. na de nr.1 binnen).
    Wel zijn er regelmatig wat aanrijdingen waar ik bij betrokken ben, als dit aan mij ligt hoor ik dit het liefst wel even. Misschien geef ik te weinig ruimte, wijk ik te veel van m'n lijn af of misschien neemt de ander gewoon te veel risico.
    Over de race verder weinig te melden, laatste:mad:

2. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik denk dat dat komt doordat er mensen zijn die je willen inhalen en je niet zo makkelijk in te halen bent, je blijft je lijnen meestal wel goed rijden dus je moet of 1 een foutje maken (dan is een aanrijding ook snel gebeurd) of 2 die andere moet op snelheid er langs en dat is vaak net an, dus dan kom je elkaar weer tegen in de volgende bocht of dat de persoon daarachter ook gelijk mee wil springen ... gewoon blijven doorgaan en dan wordt het vanzelf minder.

3. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    [Running] [FM5] Porsche Mobil 1 Supercup [D]

Ok, dat laatste worden vind ik niet zo heel erg, maar die aanrijdinkjes wel. In ieder geval goed om te horen dat het niet komt omdat ik niet volgens de regels rijd ofzo. Even kijken of de rest er ook zo over denkt en dan kan ik weer met een gerust hart de dag in.:)
    Ik ga er althans van uit dat ik op m'n fouten gewezen word 0-)

Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik kan me Laguna Seca nog wel herinneren Ron. Hebben wij gezamenlijk achterin samen gereden. Niks op aan te merken.

5. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Mooi mooi mooi, je word toch wat onzeker hè, ik iig wel. Tijdens de race ga ik dan ruimte geven aan mensen die achter mij zitten, ook al pakt dat soms niet goed uit, alleen omdat ik denk dat ik ze in de weg zit.

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Hier nog zo een, doe/deed ik ook. Maar gisteravond meer verdedigend gereden, want iced kwam elke keer dichterbij. Alleen als hij een klein foutje maakt liep ik uit. Maar door de verdedigende lijn te rijden, binnen de regels omtrent het "van je lijn afgaan", denk ik dat iced het gister verdomd lastig had achter me. Hij kwam ook pas in de laatste ronde me voorbij. Als ik inderdaad voorzichtig had gereden, zoals ik vroegah in fm4 ook deed, had iced me zo voorbij kunnen komen. Maar op Silverstone in voldoende ruimte om je move te maken, dus dan durf ik ook wat meer. Ook zaten de rondetijden denk ik vrij dicht bij elkaar op zon lange baan.

7. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik vond de ronde tijden inderdaad verdomd dicht bij elkaar zitten, ik had verwacht dat ik haast op een ronde achterstand zou komen te staan, dat bleek dus zeer zeker niet zo te zijn :) .
    Zoals ik al aan gaf, gaat het me steeds beter af, als je op 30sec. finished van de nr.1 dan geeft mij dat een goed gevoel. Dit zegt natuurlijk ook wat over de Tune, alle lof naar Flavour daar voor! Als we eens een Cup of 2 verder zijn (en ik zit op level 2500) zal ik ff toeteren als ik jullie allemaal voorbij ga :D

8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    @Flavour

Ik begreep dat je druk met tentamens bent. Als ik kan helpen met bijv. de driverstandigs pics te maken, let me know. Ik gok stiekem dat jij weer schermprints hebt gemaakt. Als je wil, wil ik dan best de "administratie" doen.

Ben namelijk bezig met een compilatie te maken van dit Porsche Cup-seizoen. Wil per week ook de driver standings erbij zetten, maar ik mis er nu 2 (Na Bathurst en Silverstone).

Ik hoor het wel.

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Heb vandaag een dagje vrij! :D

Dus ik kan het zelf doen maar thanks anyhow! :)

10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Yep, je gaf weinig ruimte en maakte nog minder fouten :+. Ik kan me helemaal vinden in wat jij en Ron hebben wat verdedigen betreft. Ik raak altijd in paniek en wil de persoon achter me niet 'hinderen', daardoor ben ik meer bezig met wat die persoon doet dan wat ik zelf doe. Met andere woorden, weg voorsprong :F. Dit was gisteren natuurlijk niet van toepassing, ik vind zelf dat ik de druk nog wel redelijk hoog kon houden. Normaal wil ik ook wel eens veel te voorzichtig doen als ik achter iemand rij, we reden soms bumper aan bumper, 1 keer te laat remmen en we liggen er allebei af. Ik wil en kan erg laat remmen en dus moet ik me soms wat aanpassen. Dat ging gisteren prima, op wat vriendelijke tikjes na dan, maar dat hoort erbij als je het mij vraag :+

11. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Wat ik me wel afvraag is, gaan de mensen die zich aangemeld hebben ook daadwerkelijk nog rijden? Rivanov Marcelinho en Nicklas?

12. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Ron je rijdt prima hoor. Verdedigd genoeg, ronde tijden worden ook steeds beter. Dus gewoon lekker door racen. Eat er gister gebeurde in de 2e heat kon mij ook gebeuren. Die aanpassingen aan de curbs om gek van te worden. Ik gaat vanavond ff kijken of ik wat video beelden online ken gooien en wat leuke fotos.
    En dan doe ik ook ff een verslagje.

Waar ik ook benieuwd naar ben of mensen uit de Forza 4 cup met onze stream hebben gekeken.

13. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb meegekeken maar de stream liep niet helemaal soepel dus heb het niet heel lang volgehouden. Van wat ik zo zag is dat verschillende rijders in de loop van de race wel steeds meer kleine foutjes gaan maken. Kreeg het idee dat de Porsche vrij veel slipt in het aanremmen. Maar ik heb maar een min of 5 gezien tijdens de 2e heat, gok ik, rond 9 uur.

14. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

En nog belangrijker, gaan ze ook over op de X1 en FM5

15. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Gisteren weer leuke spannende races gereden :D Was erg gezellig en hebben al een leuk groepje voor FM5 :D (Mogen er natuurlijk altijd meer worden)

Kwalificatie had ik niet verwacht #1 te pakken. Zeker omdat je de tijden niet kan zien was het dus ook nog echt een verassing. Kon alleen niet constant die tijd rijden en daarnaast waren er gewoon snellere die het in de kwalificatie het er niet uit wisten te halen denk ik waardoor Heat 1 & 2 niet verliep zoals de kwalificatie :+

@Ron D Core : Je rijd prima hoor ;) 1 incident gezien waar je van de curbs af sprong maar of je daar echt op dat moment wat aan kon doen heb ik mijn twijfels over. Je gaf eigenlijk teveel ruimte aan de persoon naast je waardoor jij in een positie kwam waar je niet wilt zitten zo half over de curbs heen waardoor je geen kant meer op kon.

16. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Kleine samenvatting van Heat 2, begint gelijk goed, tijdens de rollende start knal ik bijna achterin Lawaai :+.

[yt]5iWJ6Jt1WJo[/yt]

Gewoon verschillende stukken achter elkaar gedropt zonder vloeiende overgang. Hier een kleine samenvatting van de video:

- IceD remt weer eens te laat, Lawaai ziet me al aankomen :+
    - Rollende start
    - Fout Divimus, Lawaai pakt plekje
    - Stukje waar ik dacht naast Divimus te kunnen komen, maar ik moest afremmen
    - Hele veld dicht bij elkaar, ik maak een rem fout, raak Divimus, maar ben gelukkig de enige die van de baan afgaat en verlies een boel plaatsen (eigenlijk mijn enige grote fout)
    - Lawaai weet eindelijk Ron in te halen na 3 of 4 rondes (goed gedaan Ron! Lawaai ook natuurlijk :+)
    - Ron blijft haken op curbstone en besluit Novacaine mee te nemen de pitstraat in!
    - Zelfde als hierboven, maar dan zoals Flavour het zag.
    - Flavour en ik zij aan zij!
    - Flavour stukje op 2 wielen.
    - Het bewijs dat ik de pionnen puinzooi veroorzaakt heb!
    - Surreal en ik zij aan zij, uiteindelijk haal ik hem in, maar ik had het gevoel dat het niet helemaal eerlijk ging (van mijn kant), gelukkig viel het wel mee.
    - Het laatste gedeelte van de video is tevens het einde van de race voor Surreal en mij, vooral de laatste paar bochten is het nog even spannend!

Kan ik eigenlijk ook links naar de tijden maken zodat deze in de video op XBW getoond worden? Dus niet dat de links naar bepaalde tijden doorverwijzen naar Youtube, maar dat de video die in deze thread naar dat bepaalde tijdstip springt?

17. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    De vraag is denk ik niet of ze over gaan, maar wanneer. Voor de wheel boys is het helaas wachten totdat er een fatsoenlijk stuur en pedalen stetje te koop is hier in Nederland, of dat fanatec met iets op de markt komt. NAls ik uitsluitend met controller zou rijden dan stond de x1 er al.

18. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Achteraf gezien had ik jou denk ik ook wel wat meer ruimte kunnen geven maar je kwam uit het niets ineens had daarom ook totaal niet verwacht. Het is ook al in de bochtencombinatie waar ik de meeste moeite mee heb dus het concentreren op aanremmen en insturen zal ook wel meegespeeld hebben. :+

Tof filmpje! :)

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zo, de standings (en geupdate kalender in op). Novacaine en Surrealistic konden door mij hun rondje in de Shoot Out niet afmaken. Was die ronde nog clean en zo ja wat was de laatste split tijd?

Edit: Novacaine zijn split heb ik gevonden in zijn stream. Die krijgt nu 2 bonuspunten in de shoot out.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  20. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    @ Ic3Fire: Leuk filmpje, Novacaine en ik gaan er toch harder af als ik in eerste instantie dacht, en LOL @ die pionnen. :'''')

@ Asjemenou75 ; Ik hoop het weer keer te mogen proberen om met jouw in een team te rijden. De MINI Cup was niet zo'n succes (2 racejes mee gedaan en 2x op een ronde gezet), maar daar gaan we dan wel verandering in brengen!!

Deel Deze Pagina