1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Porsche Mobil 1 Supercup [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 15 jan 2014.

1. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Mijn shoot out heb ik ook niet kunnen voltooien, tijd heb ik gemeld

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Wie zei gisterenavond nou dat je niet zo heel veel last had van die gele drempeltjes op Le Mans :+

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wauw, vreemd dat je de andere kant op flipt. :p

Klopt. Top 5 shoot out telt alleen voor de top 5 van de kwalificatie. de nummers 6+ van de kwalificatie tellen dus niet mee voor de top 5 shoot out. De reden dat ik iedereen wel mee laat rijden is omdat er geen spectate mode in zit en het dan wel erg saai is in de lobby. :)

4. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Nou dan moeten we dat maar eens wijzigen... wat een onzin om alleen de top 5 mee te laten tellen... Ik vind dat ongelijke behandeling, je geeft de snellere mensen nu meer voordeel...

5. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Het heet toch niet voor niets de top 5 shoot out :+. Wanneer jij je kwalificeert in de top 5 mag je mee doen. Je moet het zien als een leuk extraatje en niet iets waar je mega veel punten mee gaat scoren.

Het werd geintroduceerd in de V8 Supercars en iedereen was erg enthausiast en ik vind het nog steeds leuk. Het geeft mij een extra boost omdat ik de shoot out als doel stel voor de kwalificatie. Misschien komt het wat minder tot zijn recht met een kleiner deelnemersveld en was het gisteravond wat onduidelijk omdat iedereen mee mocht doen.

6. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Passen we de naam toch aan?

7. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Bij inschrijving was al bekend dat er een top 5 shoot out was. Wat is het voordeel van een top 5 shoot out na de kwalificatie als iedereen mee kan doen? Dan kan je het net zo goed niet doen want dan maak je een kwalificatie 2 :+.

8. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    De opzet is toch totaal verschillend? Het gaat om 1 vliegend rondje, is voor iedereen leuk om hieraan mee te doen en om kans te maken, dunkt mij. Snap ook niet wat het probleem is... de beste 5 krijgen dan punten.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  9. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    De opzet is inderdaad anders maar ik vind dat wanneer jij je inschrijft voor een competitie je akkoord gaat met de regels etc en daar hoort dit ook bij.

Zoals ik al zei was de Shoot Out een probeersel in de V8 en daar werkte het leuk en dat vind ik nu ook. Je moet het niet zien als iets waar je de punten op moet halen in de avond maar een leuk extratje.

Ik vind dat er best naar nieuwe ideeen gekeken kan worden voor de volgende cup maar vind dat je zulke veranderingen niet na de start van een seizoen kan doen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  10. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Regels, regels, ik zeg toch ook niet dat ik ermee stop ofzo.... het is geen wet, bij wederzijds goedkeuren is alles aan te passen. Vind zelfs dat je juist niet zo moeilijk moet doen.... dus ik stel voor dat iedereen mee rijdt, baad het niet dan schaad het zeker niet... kortom doe niet zo star in je opvattingen en over wat ik accepteer als ik meedoe, heb nergens een handtekening gezet hoor ;)

11. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ik probeer je hier niet aan te vallen laten we dat voorop stellen je reactie komt bij mij wel een beetje zo over maar kan ook aan mij liggen.

Zolang ik al mee rijd met XBWR en ook het een en ander georganiseerd heb zijn er altijd wel dingetjes die mensen niet zinnen. Vroeger hadden we niets van een shoot out en dit was dus een leuke toevoeging. Er zit een hoop voorbereiding in het maken van een competitie en het steeds uitbreiden van een competitie met nieuwe ideeën is erg lastig.

Ik vind het prima als iedereen mee kan rijden maar dat is dan meer voor de fun. Vind dat de punten alleen moeten gelden wanneer je ook in de top 5 van de kwalificatie zit. Voor andere kan ik natuurlijk niet spreken maar zeker met dit relatief kleine groepje waar de tijden dicht bij elkaar lagen moet iedereen een top 5 klassering kunnen rijden en dus de top 5 shoot out kunnen halen. Wanneer je weet van jezelf dat je niet de snelste ben waar ik mijzelf ook toe reken kan je het halen van de top 5 shoot out als doel zetten wat mij een nog meer drive geeft om het maximale uit mezelf te halen.

Ik zeg ook niet dat je dan maar niet mee moet doen hoor, In tegendeel! Het groepje is niet al te groot en ik wil je er graag bij hebben want je bent zeker iemand die er bij past. Ik bedoelde meer van wanneer jij je inschrijft weet je hoe de competitie gaat verlopen en er is zelfs nog een testday geweest geloof ik. Ik weet niet of je hier bij was maar op dat moment hadden er nog best wat dingen veranderd kunnen worden maar ik vind dat persoonlijk nu gewoon te laat en je moet ergens een lijn trekken. De competitie is zo opgebouwd en zo lopen we 'm door en voor een volgende competitie kunnen de ideeën weer op een hoop gegooid worden en kan er naar gekeken worden en dan zal uiteindelijk nog de organisator het bepalen.

12. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik loop je inderdaad een beetje uit te dagen. Ik wil niks bepalen, wil het alleen leuker voor mijzelf en anderen maken.

13. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik juist helemaal géén problemen met die Shootout. Ik zal er nooit voor de punten in mee rijden en zie het als een rust momentje tussen de kwali en race.

14. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Zo kan je het inderdaad ook zien :+ Maar met wat oefening kan jij het ook halen :D

15. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Dan mis ik m'n rust Divimus, ik ben geen 18 meer. :p

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Voor een volgende competitie kunnen we kijken of iedereen mee telt. Nu ga ik het niet meer aanpassen want dan zouden alle races opnieuw worden berekend en de standings enzo. En zoals Divimus zegt, iedereen kan een top 5 rijden dus zie dat juist als de uitdaging!

Bovendien bestaat er in het echt bij de V8 Supercars ook een top 10 Shoot Out. Iets waar ik achter kwam nadat ik het idee bedacht. En daar werkt het op precies dezelfde manier. Toen ik dat zag besloot ik het idee toen door te zetten in XBWR. :)

17. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Zo ben er er even voor gaan zitten.

Het verslag vanuit de UK op een bewolkt Silverstone Circuit.

We beginnen met de Qualifier.

De oefenrondes gingen perfect, ik denk toch dat ik wat last had van gezonde spanning wat uiteindelijk resulteerde in een 4e plek. Gelukkig genoeg voor de shootout.

De Shootout ging gelukkig een stuk sneller. Waare het niet dat de host de timer maar op 30 sec had gezet ipv de 5 min die je normaal heb.
    Ik ging snel, maar sneller had de Xbox niet aangekunt ;)
    De laatste tussentijd was. -1.269

De 1e Heat. Die verliep wel lekker wat kleine foutjes hier en daar.
    Helaas de pit verkeerd getimed waardoor flavour me weer inhaalde toen ik in de Pits stond. In de laatste ronde maakte ik een paar grove fouten waardoor Iced en Surreal dacht ik toch nog erg dicht in de buurt kwamen.
    Toch nog als 2e gefinished.

Heat 2.
    Op ieder circuit probeer ik wel me stempel te drukken.
    Op Bathurst de NovaChicane, hier weer de ongelukkig NovaCurb, die me uit de race haalde.
    Om een gevecht om de 2e plek met Ron die gelanceerd werd door de NovaCurb,
    met als gevolg dat we er beiden met 720 spins de pit in doken. Een geluk bij een een ongeluk.
    Enfin na de Pit nog geprobeerd te hotlappen, maar ik maakte steeds kleine lompe foutjes waardoor ik de aansluiting met de rest van het veld niet kon vinden. Een 6e plaats.

En wat Foto's

NovaCURB!!!!!

Pitbox?!?

Op naar Le Mans!

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja die stomme timer moet ik niet vergeten, die staat zo heel stiekem onderaan in het menu en daar kijk ik elke keer overeen. :mad:

Coole foto's :)

19. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Erg vette foto's ! Die pitbox, lol

20. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Is Tender er volgende week ook weer bij? Hij was er niet en ook geen afmelding oid dus alles goed met m?

Deel Deze Pagina