1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Porsche Mobil 1 Supercup [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 15 jan 2014.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kan race 1 2035 starten?? Tnx

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    :+

Ik heb er geen probleem mee maar het is niet aan mij om daarover te beslissen.

Edit : Update ....

Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  3. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Zo Kwalificatie ondanks geen goede tijd 4e geworden... in de shoot out ging het iets beter en daar was ik net 2e.
    In de race lette ik niet op en was ik gelijk 2 plekken kwijt, pakte er 1 redelijk snel terug en was niet slecht op weg na de pitstops was mijn batterij op en was de race voorbij... iemand knalde achterop en voordat ik die batterijen erin had zitten kon ik nogmaals pitten en naar het einde rijden: Laatste.
    Elk nadeel heeft zijn voordeel en zo starte ik vooraan in heat 2, bij de rollende start gelijk een gaatje kunnen slaan (er waren 2 deelnemers weg dus ik baalde al een beetje omdat zij mooi vertragend konden werken voor de snellere) maar er werd volgens mij redelijk wat gebotst en gedaan dus ik kon mooi wegrijden... door wat snelle rondjes en wat mazzel zo nu en dan had ik een fijne voorsprong opgebouwd en na de pits probeerde ik wat netter en dus clean te rijden en ondanks dat dit wat minder ging kwam er niemand meer in de buurt. Snelste cleane ronde 2:19.9 in de laatste ronde, lastig circuit maar leuke avond :)

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    [Running] [FM5] Porsche Mobil 1 Supercup [D]

Zoals al gezegd: iet mijn circuit. Rondetijden lagen ver boven de top 5. Heat 1 weinig bijzonderheden van mijn kant. Mede door batterijfout van Lawaai 6e kunnen worden. Heat 2 7e. Ook daar lag mijn rondetijd 2 seconden meen ik boven de rest. Wel de laatste 4 rondes meen ik flink kunnen battelen met Divimus. Af en toe een tikkie hier en daar, maar met wederzijds respect. Heb de replay bewaard en zal daar zeker een mooi filmpje van maken.

Sebring ligt me wat beter meen ik. Op naar YankeeDoodleLand.

Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  5. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Leuke race gehad! eerste heat ging goed, plekje weggegeven aan Flavour, maar gelukkig door een foutje weer terug kunnen pakken voor het einde van de race. Voor de rest weinig bijzonderheden.

Heat 2 was wat minder, Lawaai die snel een groot gat creëerde, een paar kleine touche's en een pitstop bug tussen Surreal mij, vanaf dat moment was mijn race eigenlijk wel voorbij. Beide remmen en vering aan de voorkant waren 30 > 70% beschadigd en mijn body 100%. Op de rechte stukken verloor ik dus veel snelheid en bij het remmen trok de auto naar links. Kan gebeuren, ik heb mijn race uitgereden en ben de laatste 2 rondes al driftend naar de finish gegleden :+.

Filmpje van het Pit incident:
    [yt]S4PyeV5Q3ak[/yt]

6. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Leuk avondje, al was het van korte duur voor mij. Heb jammer genoeg alleen de kwali en heat 1 kunnen rijden, beide 7e plek gereden.
    In heat 1 een klein tikje op Witteveen gegeven omdat hij wat eerder remde als ik had verwacht, mijn excuus daar voor. In de laatste 2-3 rondes zag ik Surreallistic wel dichterbij komen, waarschijnlijk omdat hij in gevecht was reed hij wat langzamer, maar hij was te ver weg om überhaupt de aansluiting te vinden.
    Ik had wel ontzettend slecht geluid in de game chat, het leek alsof iedereen onder water zat te lullen..... Tevens zag ik afentoe "weak network connection" in beeld komen bij mij, geen flauw idee waarom, maar had dit op Le Mans ook al.

7. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Vond het in GRID2 & in de F1 serie al een lastig circuit en dat is op Forza 5 hetzelfde. Ook wel deels komt dit door mijzelf omdat ik niet de tijd had om echt even wat oefenrondjes te rijden en dat was dus elke bocht te zien. Ik schaamde mij af en toe zelfs hoe belabberd ik sommige bochten nam als ik voor iemand reed :+

Had moeite in de kwalificatie clean te rijden maar uiteindelijk nog wel clean. Had gehoopt nog wel de shoot out te halen maar dat lukte net niet en kon starten op #6.

Heat 1 viel mij nog niet tegen. Kon zo af en toe aanhaken met AZT B Tender in mijn vizier maar hij was toch te snel om echt concurrentie te bieden. Ging allemaal erg clean tot dat hij mij inhaalde en ik de bocht erna iets te overmoedig werd en hem een gemeen tikje op zijn achterkant gaf en zag ik hem in mijn achteruitkijkspiegel weg slippen. Wou op hem wachten maar toen hoorde ik dat ik kon doorrijden en zoals verwacht haalde die mij het rondje erna alweer in :+

Heat 2 verloor ik al snel een hoop plekken. Het veld zat dicht bij elkaar en en daardoor kon ik vaak nog wel de aansluiting vinden. Na wat plekjes gewisseld te hebben kwam reed ik achter Ic3d & Flavour. Ic3d had wat moeite met een bocht en stond plots dwars op de weg voor me. Geen harde tik of schade gelukkig maar zorgde wel even voor een hoge bloeddruk en heel wat seconde's verlies :+ . Door het incident wat in het filmpje hierboven te zien is kwam ik tussen dicht achter Ic3d en Sur te zitten. Ic3d had wat schade dus op de rechte stukken liep ik goed in maar toch was het nog even lastig. Daarna jacht op Sur waar ik merkte dat ik die bij de chicane's zoveel sneller was bij het uit accelereren. Laatste rondje alles op alles gezet en stevig gevochten om de positie. Laatste bocht kwam ik sneller uit maar hij hield de ruimte tussen zijn auto en de muur goed klein dat ik er niet tussen pasten. Erg leuk duel geweest en Lawaai sterk gereden! (Zie je nou wel dat jij makkelijk top 5 kan rijden :+ )

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik had het ook best lastig op Yas Marina. Ken de track na een hele korte Grid 2 periode niet dus was niet gelijk helemaal op snelheid. Ik had in de kwalificatie 1 goed clean rondje waardoor ik als 2e weg mocht in heat 1.

Top 5 shoot out was mijn rollende rondje dirty dus moest ik het doen met het 1e rondje.

Heat 1 leuk kunnen rijden met Iced. Af en toe heen en weer voor plek 1. In de slot fase was ik redelijk veilig tot dat ik op het rechte stuk na de 1e chicane een slechte exit had. dat merkte ik het hele stuk in de snelheid en toen kwam Iced er langs die ik voor de finish niet meer kon inhalen.

Heat 2 maakte ik in de openingsfase al wat foutjes waardoor ik wat achterstand opliep. Wat ruimte kunnen goed maken en nog met Novacaine kunnen vechten om een 3e plek. Helaas was zijn verdediging te sterk dus moest ik genoegen nemen met plekje #4.

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heat 1 achteraan gestart. Veel foutjes gemaakt, een paar tikken te verduren gekregen. Meer dan een 4e plek zat er niet in. Heat 2 wat verder naar voren mogen starten, maar achter een een sterk verdedigende Surreal veel tijd verloren op Lawaai, die er als een haas vandoor ging. Flavour perongeluk een keer gehinderd op het rechte stuk. Ik wilde m'n auto naast die van Surreal gooien, maar had over het hoofd gezien dat Flavour hem net langs de mijne had gezet. Contact volgde.. gelukkig geen scahde, maar ook geen inhaalactie van Flavour..
    Ik moet bekennen dat ik uit nieuwsgierigheid (je reed zó hard van me weg, en op 2/3 van de race stond er nog steeds geen cleane ronde achter je naam) je lijnen nog eens heb nagekeken in de replay, en ik vond eigenlijk dat je de chicanes (met náme bocht 11/12/1:cool: telkens, structureel wel érg ruim nam.. Heb Flavour (via PM) gevraagd of hij wil kijken of het conform regel 4.3 van het reglement was (ben verder niet boos ofzo, wil het ook niet stiekem/achterbaks achter jullie rug aankaarten, maar had wel graag dat Flavour het gewoon eventjes beoordeelde:b::b:)
    :b:

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  10. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    :eek: busted...
    Iemand gaf de tip tijdens de race(wie was dat?) dus dacht dat het wel door meer rijders gedaan werd. Kortom ja heb daar (soms per ongeluk) en expres gebruik van gemaakt. Na de pits maar wat extra geremd, want kwam er wel achter dat dat niet helemaal klopte :eek: maar was een beetje high denk ik van staan op de eerste plek, niet dat het goedpraat indien ik daar fout zat. Overigens accepteer ik elke straf die ik kan oplopen, harde les zal het dan worden.

Even ter vergelijking: in mijn vorige race-clan hadden wij hier ook altijd regels over.. als er op een track zoiets bestaat dan is het lastig controleren dus stel je van te voren zulke afsnij mogelijkheden vast en beslis je wat je ermee doet... dus iedereen doet het of niemand.

11. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Sorry, maar ik vind het erg bezwaarlijk als zoiets bewust word gedaan hoor. Voor mij zal het nooit uit maken voor wat betreft plaats, maar ik vind dit erg ten nadele van de andere snelle jelle's. Er staat duidelijk in de regels, en het is volgens mij ook ieders intentie, om in ieder geval clean te proberen te rijden. Een 'straf' lijkt mij dan ook wel terecht, maar een excuses lijkt mij nog meer op z'n plek hier...

12. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378

Ik pleit voor met blote voeten naar bed!

Tja, had het ook gezien van Lawaai, toen ik er nog vlak achteraan zat. Lees, ronde 1. :)
    Kan me van lang geleden ook nog wel herinneren dat Flavour mij in fm4 op catalunya in mijn ogen foutief inhaalde. Was net op het randje bleek bij herbeoordeling. Maar dit is inderdaad niet een beetje over het randje, maar een wagenbreed ;-)

maar ik denk tegelijk dat het in deze situatie voor de andere snelle Jelles weinig uit zou maken. Zo uit mn hoofd heb ik een ronde of 3 flink de 2e plek verdedigd. Had de rest er nog bij gekund als ik niet verdedigde? Lastig om te oordelen.

Juist daarom denk ik dat het bij een volgende cup handig is om meer mensen hierover te laten oordelen. 4 ogen zien meer dan 2, 2 meningen zeggen meer dan 1, etc.

13. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Het word ook door 2 mensen beoordeeld. Ik zou pleiten voor 3 mensen zodat je duidelijker een ja of nee heb

14. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Mijn intentie is om te winnen, dat ik daar iets te ver in ging/ga dat is dan mijn keuze, maar mijn intentie is niet om clean te rijden... , en alle consequenties zal ik voor lief nemen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

15. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Lol ik lees nu dit pas, maar ik zit idd net de replay terug te kijken van Hoe the f*ck reed Lawaai zo snel, en toen zag ik het. Lol

Had je geen nieuwe achievement Lawaai "Track limit exceded" ;)

Hahaha.

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Dat je soms in de hitte van de strijd over de schreef gaat kan ik in komen Lawaai, daar zal niemand een probleem me hebben. Wat ik niét vind kunnen is dat je doodleuk zegt 'ik wist dat ik fout zat en ik deed het op het laatst zelfs wat rustiger aan om het niet op te laten vallen' dat gaat imo wel erg ver. Ik vind dan ook dat daar op z'n minst een excuses voor mag komen.
    Ik snap volledig dat je competitief wil rijden, daar heb ik alle respect voor, je doet dit ook erg goed, maar vals spelen hoort daar géén onderdeel van te zijn.

17. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378

Hierbij mn filmpje van heat 2. Ik vind dat er wel meer mensen zich schuldig maken aan "over het randje".

0.38. Flavour gaat buitenom de curbs op een recht stuk en wint een plek. Zie ook destijds op Le Mans met Lawaai. In het eggie kost je dat een waarschuwing en/of drivethrough. In deze situatie wordt het door een fout van Flavour rechtgetrokken en win ik mn plek terug. Maar zonder de spin denk ik niet dat ik m terug had gekregen. Ennieweej, deze loopt goed af imo.

4.10: Divimus gaat (bewust imo) te ver naar buiten en komt buiten de baan. Zn snelheid is hoger en zonder heftig verdedigen had ik daar ook een plek kunnen verrliezen. Ook hier denk ik "dit hoort niet" en in het eggie krijg je daar gewoon een waarschuwing of drivethrough voor wegens ongeoorloofd overtaking.

Just my 2 cents. Het gaat in deze situaties uiteindelijk goed. Maar de racestijl is imo niet juist. Moraal van dit verhaal: blijf binnen de lijnen. OP de curbs geen prbleem, daar buiten is overtaking not done. Ook als je er dan wel langs kan of meer vaart hebt.

Genoeg geluld: FILMPJE!!

https://onedrive.live.com/redir?res...08&authkey=!ADFrZdUwDOoKyuo&ithint=video,.mp4

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja die op 0.38 was niet zo netjes inderdaad. Ik stuurde er expres overheen omdat ik de auto voelde glijden. Dus het was niet als inhaal move bedoeld, maar als nog mag ik hem er eigenlijk niet naast zetten.

19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Oplossing kan (voor de toekomst) verplicht tcs tegen het glijden. In deze situatie had gas los voldoende moeten zijn ;-)

20. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Dat laatste stukje zit ik er inderdaad overheen maar voor de laatste bocht kwam ik kut uit en zie je mij al naast de curbs zitten. Dat is niet bepaald sneller. Daarna stuur ik wat laat in en kom ik wijd en sneller uit. Je hield het gat goed dicht maar had er misschien wel niet langsgegaan als het wel had gekund. Van illegal overtaking is dus geen sprake en als je om zulke dingen gaat mierenneuken kan ik denk ik van iedereen een gehele compilatie maken

Deel Deze Pagina