1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Porsche Mobil 1 Supercup [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 15 jan 2014.

1. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Noem het mierenneuekn, noem het illegaal overtaking, wat jij wil, maakt mij niet uit. Ik zie het her en der inderdaad om me heen gebeuren. Als dat blijkbaar mag/de standaard is zal ik dit ook veel meer gaan doen. Zeker bij het achtervolgen/verdedigen. Dan maakt clean lapping blijkbaar niet uit? Dat staat los van slipstreaming, want dat wordt automatisch gezien als dirty. Ik snap dat we niet continu clean kunnen rijden, maar het gebeurt over het algemeen te veel imo.

Begrijp me niet verkeerd Divimus, het gaat in deze situatie idd gewoon goed. Maar je schrijft zelf ook dat je wijder en sneller uit komt. ÁLS er daarna een overtake plaatsvindt, is dat feitelijk illegal overtaking, want men maakt gebruik van een ander deel dan de bedoeling is. Het gaat me dus niet om de persoon. Maar als we dit standaard gaan/blijven doen, lijkt het straks meer op off-road racing. Het past naar mijn idee ook niet binnen het xbw-r regelement.

Laatst bewerkt: 3 apr 2014
  2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
  3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik kan niet elke race helemaal doorspitten en zelf zie ik niet alles, ook ga ik niet het forum doorspitten om naar elk foutje te zoeken. We hebben voor de race reports ook regels. Als je dingen ziet waar je graag een report/mening van wilt hebben van de race leiding moet je artikel 5.3 en 5.4 volgen van de Regels & Voorwaarden van XBWRacing. Op het moment dat iemand een klacht heeft en doorgeeft via pm dan kan ik er naar kijken.

Over lawaai heb ik toen ook gewoon gelijk bericht gehad van tender en dan kan ik er gewoon naar kijken. Ik ben nog bezig met een report, maar ondertussen is alles al hier gezet.

4. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dat snap ik inderdaad maar ik zie hier in mijn geval geen overtreding. In de regels staat 2 banden op het asfalt maar wanneer dit perongeluk gebeurd kan je hier niets aan doen. Je ziet dat ik uit een moeilijke positie die bocht in moet snijden en daar ging ik verkeerd en wijd. Als ik je inhaal vind ik het een ander verhaal dan zou ik duidelijk fout zijn.

Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen zo moment heeft dat die iets meer aansnijd of wat meer van de baan meepakt. Dat ik dit moment achter jou zit is in dit geval bijzaak.

Ik ben voor de regel in de huidige staat maar we moeten het niet te letterlijk nemen en elk momentje uitlichten en afstraffen. Wanneer het consequent gebeurd en express of er word door ingehaald moet er wel wat tegen gebeuren

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Live de race meegekeken op TWITCH. Was leuk om te zien.
    Hoop dat ik gauw kan meedoen met een stuurtje. Heb er zin in.

:thumbs:XBWR FM5-organisatie:thumbs:

Laatst bewerkt: 3 apr 2014
  6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Je schrijft het anders, maar we bedoelen hetzelfde. Nergens staat namelijk dat ik je af wil straffen, integendeel. Ik complimenteerde je zelfs direct na de race voor de battle. \o/

Maar zoals ik het nu zie (want ik ga zeker niet van elke racer de volledige race nakijken) ga ik dus ook meer de hoeken op/over het toelaatbare opzoeken. Ik vraag immers slechts om bewustwording van iedereen en niet om de situatie te beoordelen, want dan moet ik inderdaad pm-en. Gaat in de situaties die ik noem immers gewoon goed, dus valt er niks te protesteren.

7. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Mooi Loyall, hoop dat je er snel bij ben. Dan kan ik ook van je horen wat je van het stuurtje vindt. Ben ik wel benieuwd naar. Tot op heden wacht ik nog even Fanatec af. En gaat het racen met controler me niet eens zo slecht af.

8. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Ow even gepikt van een ander.. onder het motto van beter goed gejat dan slecht bedacht...

9. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Heb nog even het circuit doorgenomen en er waren wel meer punten waar je kon smokkelen, bij bocht 1 en net voor de hairpin de bocht naar links. Daar pakte ik zo elk een tiende of meer... en ook op andere circuits zijn er zo bepaalde bochten waar er flink buiten de cleane lijn gereden wordt. Indianapolis, Silverstone om er maar 2 te noemen. Wat ik eigenlijk mij afvraag is dan, waar ligt de grens? 2 wielen over de curb mag wel, maar ja als maar iets sneller gaat worden dat er 4 en kan je omschrijven als per ongeluk. niet om mijn actie goed te praten, maar ik zie het vaker gebeuren en vind het lastig.. nog een voorbeeld: Indianapolis, in 1 bocht gaat bijna iedereen wijd en dus niet clean, waardoor je veel meer snelheid hebt en daarna degene voor je makkelijker kan inhalen...vooral als degene voor je het netjes doet..... Dit soort bochten en inhaalacties zijn niet allemaal te controleren dus misschien moet je van te voren per baan gaan kijken wat waar kan of mag.... Daar stel ik dan bij voor dat je maar het beste kan zeggen dat er in de race die en die bocht afgesneden mag worden... zo is het voor iedereen gelijk en hoef je niks te controleren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

10. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Bocht1 op Indianapolis is in FM5 goed clean te houden, ookal ga je met 4 banden over het gras. Raar maar waar. In FM4 was dat dirty.

Het is lastig. Regle,ent spreekt op zich voor zich. Juist daarom moet iedere racer voor zichzelf bezien of hij clean bezig is ja of nee. Zo nee, pas je gedrag aan. Zeker als je los rijd van de rest, op welke positie je dan ook rijd, je kunt dan eigenlijk continu clean rijden. Als je vervolgens dirty rijdt, maar wel snelle rondetijden hebt, ben je fout bezig.

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Bocht 1 indi heb ik wel vrij gegeven, maar you're right. :)

12. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
  13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben vanavond helaas verhinderd, ivm werk.... Fiine race gewenst.

14. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Heb er al weer zin in, ik ben wel toe aan een avondje kansloos achteraan rijden. :')

15. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Haha, met de Cliocup doe ik mee, dus kunnen we samen achteraan rijden :)

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Je kan vanavond ook mee rijden hoor ;)

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Heb nog niet genoeg geld voor de Porsche en zn upgrades en heb de Porsche 1x getest op Spa, pffff das moeilijk zeg :p Dus wil jullie niet van de baan botsen ;)

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap alleen niet helemaal hoe dat nou zit met die online rewards. Heb me aangemeld en kreeg een boel credits voor alle forza's die ik gespeeld heb. Maar ik heb nog zoveel punten nodig voor de volgende tier, en een reward van 300.000cr expires in 22 days. Hoe krijg ik nou meer geld? Ik dacht dat je speciale achievements moest behalen? Of is het gewoon een kwestie van carreer spelen en af toen op forzamotorsport.net inloggen?

19. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    yep that's it.

Kijk maar eens goed op forzamotorsport.net/rewards en dan specifiek.

Het zijn allemaal zaken die allemaal automatisch gaan. Aantal miles, perfect passes, achievements, cars owned, days played etc etc.. Soms loont het om goed te kijken want dan kun je uit eerdere forza games nogal wat puntjes halen.

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, tnx, gewoon lekker racen dus, heb die achievements niet gevonden, vind het beetje onoverzichtelijke site.

Deel Deze Pagina