1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De nieuwe challenge is:
    S-Class @ Sebring Full

2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

Ow yeah baby!

3. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ron for president! :-D

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Zo nog even een tijdje genoteerd. Misschien dat ik aan de tijd van Nova zou kunnen komen met mijn huidige tune, maar dan moet ik zo'n perfecte ronde rijden, dat ging waarschijnlijk niet meer lukken voor 17:00 :+

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Kga ook nog even rijden :)

Helaas :mad: hotlappen terwijl er tegelijkertijd zo'n irritant stinkend stomend strijkapparaat bezig is lukt neit ;)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Novacaine is de (overduidelijke!) winnaar!

7. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ook geen tijd gehad, volgende dan maar?

8. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Yes het gaat steeds beter die Rivals...
    Of andere hebben geen tijd meer?..
    In ieder geval weer een overwinning voor de F50 van Nova.
    Bring on the next challenge. :D

9. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Rivals lijkt indd een beetje dood te bloeden...

10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ach, ik heb geen zin meer om uren in een challenge te stoppen. Ik ben zeker geen top rijder (ik durf mezelf iets beter dan gemiddeld te noemen, dat dan wel :+). Dus ik heb vaak 50+ rondes nodig om een leuke tijd neer te zetten. Daarnaast wordt het langzamerhand wat drukker op het werk, en maak ik af en toe wat meer uurtjes, dus de tijd wordt ook minder. Vandaar dat ik vaak tevreden ben met een top 4 tijd (erg moeilijk met +-7 actieve rijders :+).

Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  11. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Geen nieuwe challenge?

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Voor mij was het deze challenge meer net als de vorige dat ik het niet zo heb met een challenge waarbij je een vrije auto & tune keus krijgt. Krijg dan een beetje het gevoel dat het meer aan de auto ligt dan aan je eigen skills

13. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    AZT B Tender is een beetje ziekjes,,,misschien daarom dat de volgende challenge nog niet bekend is;):)

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Freakys en divimus post samen verklaren waarom een,update van mijn kant uitbleef. Vanavond na het werk horen jullie van mij!

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb persoonlijk ook liever auto's die allemaal hetzelfde zijn. Maar ik snap dat er mensen zijn die liever een tune hebben. Daarom maak ik er gewoon het beste van met een random tune :+

16. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ook ik pak een random tune. Kan zelf niet tunen.

Ik ben wel benieuwd naar hoe iedereen zou rijden met bijv. De Ruf op een klein circuit. En dan uiteraard met de verplichte tune van Flavour. En dan op zon clubcircuit ofzo. :-D

17. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Me2

Hint hint...

18. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Nog aan het werk?

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Als ik dat zou bevestigen dan zou ik liegen... De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik aan het Titanfallen was8):):

Maargoed, daar ben ik dan toch. De laatste weken zien we dat de interesse om deel te nemen aan de Rivals-cup enigszins terugloopt. Is opzich ook niet heel gek, de nieuwigheid is van het spel af en er is nog zoveel meer te doen op (maar vooral ook naast) de xbox1.

Bij mezelf proefde ik, als ik eerlijk ben, ook minder plezier in het deelnemen dan in de eerste weken... Concreter gezegd: vanaf het moment dat we met getunede auto's gingen rijden, verdween de glans voor mij een beetje. Het is niet meer púúr de snelste coureur die er met de eer vandoor gaat, maar een combinatie van de snelste coureur en de snelste auto.

Voor mij was afgelopen challenge op Sebring bijvoorbeeld typerend. Heb me het snot voor de ogen gereden, maar uiteindelijk duikt Novacaine er nog een dikke seconde onder met z'n auto. Niets ten nadele van Novacaine, want zo'n tijd rijd je niet alles behalve vanzelf, maar racend tegen z'n ghost merkte ik dat 'mijn' auto het af en toe ook simpelweg aflegde tegen de zijne. Andere weken had ik dan misschien weer perongeluk de betere tune en was het weer voor anderen lastig om de tijden van die auto te verbeteren. Opzich niets aan de hand, geraced en verloren, binnen de regels, maar de voldoening die ik uit de spec-challenges haalde mis ik tegenwoordig een beetje.

Dit gevoel, van hoe ik die challenges ervaarde heb ik bewust niet eerder hier op het forum gedeeld, maar uit bovenstaande reacties proef ik dat sommigen van jullie dat gevoel lijken te delen (al moeten we meewegen dat mensen die het nu allemaal wel leuk/prima vinden geen aanleiding hebben om hún visie ook al te delen op het forum).

Maargoed, lang verhaal kort.. Hoe verder?? Waarbij ik nadrukkelijk om jullie mening vraag! Ik organiseer dit tenslotte voor ons allemaal, niet alleen voor mijzelf. Op voorhand een paar opties (niet limitatief ;) ):

1) We gaan op de huidige voet verder
    2) We stappen af van de systematiek uit het verleden, en gaan weer met stock-auto's rijden. Ditmaal niet vanuit de bestaande stock-rivals-challenges (die hebben we helaas al 'opgebruikt, behalve R1@Spa), maar vanuit wederzijds vertrouwen: Hier wordt wekelijks een baan+auto gegeven (waarbij ik open sta voor suggesties) en iedereen schaft deze aan (nadeel: duur) en rijdt er op de baan een zo scherp mogelijke tijd mee. M.b.v. foto's van je scherm post je je rondetijden op het forum, en op die manier vormt zich het klassement.
    3 ) Iets meer out-of-the-box...: Begin van de week kies ik/we een auto+baan. De hele week heeft iedereen gelegenheid om te oefenen. Op het eind van de week (op een nader te bepalen moment) komt iedereen een (half) uur(?) samen in een lobby en gaan we de strijd met elkaar aan (ghosts). Wie na dat half uur de snelste is die wint die week (oefentijden dus niet relevant, het draait om dat (half)uurtje). Deze opzet heeft voordelen (leerzaam, interactief en spannend), maar ook nadelen (minder vrijblijvend, een 'verplicht' tijdstip elke week).

Ik hoor graag jullie wensen en opmerkingen. Kan goed zijn dat ik nog allerlei mooie opties hierboven over het hoofd heb gezien. :b:

Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
  20. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ik vind optie 3 een erg goede optie, ik hou van het sociale element dat er in zit, maar je bent dan indd aan een tijd gebonden wat het voor mij erg lastig maakt. De dinsdag-cup is voor mij al een hele verplichting, zeker op dit moment.
    Mijn tweede keus en eigenlijk voor mij de beste keus is dan om met stock auto's te rijden.

Wat wel een optie zou kunnen zijn is, om met een verplichte tune te rijden. Nadeel is dat er elke week een tune klaar moet staan, waar ook weer meer voorbereiding in gaat zitten.
    Je zou wel steeds iemand anders een tune kunnen laten maken, hier kan iedereen na de week dan weer zijn mening over geven. Dit heeft dan weer een voordeel dat je door de feedback weer een betere tuner word en je hebt er toch nog een sociaal elementje in zitten.

Deel Deze Pagina