Als ik dat zou bevestigen dan zou ik liegen... De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik aan het Titanfallen was:
Maargoed, daar ben ik dan toch. De laatste weken zien we dat de interesse om deel te nemen aan de Rivals-cup enigszins terugloopt. Is opzich ook niet heel gek, de nieuwigheid is van het spel af en er is nog zoveel meer te doen op (maar vooral ook naast) de xbox1.
Bij mezelf proefde ik, als ik eerlijk ben, ook minder plezier in het deelnemen dan in de eerste weken... Concreter gezegd: vanaf het moment dat we met getunede auto's gingen rijden, verdween de glans voor mij een beetje. Het is niet meer púúr de snelste coureur die er met de eer vandoor gaat, maar een combinatie van de snelste coureur en de snelste auto.
Voor mij was afgelopen challenge op Sebring bijvoorbeeld typerend. Heb me het snot voor de ogen gereden, maar uiteindelijk duikt Novacaine er nog een dikke seconde onder met z'n auto. Niets ten nadele van Novacaine, want zo'n tijd rijd je niet alles behalve vanzelf, maar racend tegen z'n ghost merkte ik dat 'mijn' auto het af en toe ook simpelweg aflegde tegen de zijne. Andere weken had ik dan misschien weer perongeluk de betere tune en was het weer voor anderen lastig om de tijden van die auto te verbeteren. Opzich niets aan de hand, geraced en verloren, binnen de regels, maar de voldoening die ik uit de spec-challenges haalde mis ik tegenwoordig een beetje.
Dit gevoel, van hoe ik die challenges ervaarde heb ik bewust niet eerder hier op het forum gedeeld, maar uit bovenstaande reacties proef ik dat sommigen van jullie dat gevoel lijken te delen (al moeten we meewegen dat mensen die het nu allemaal wel leuk/prima vinden geen aanleiding hebben om hún visie ook al te delen op het forum).
Maargoed, lang verhaal kort.. Hoe verder?? Waarbij ik nadrukkelijk om jullie mening vraag! Ik organiseer dit tenslotte voor ons allemaal, niet alleen voor mijzelf. Op voorhand een paar opties (niet limitatief ):
1) We gaan op de huidige voet verder
2) We stappen af van de systematiek uit het verleden, en gaan weer met stock-auto's rijden. Ditmaal niet vanuit de bestaande stock-rivals-challenges (die hebben we helaas al 'opgebruikt, behalve R1@Spa), maar vanuit wederzijds vertrouwen: Hier wordt wekelijks een baan+auto gegeven (waarbij ik open sta voor suggesties) en iedereen schaft deze aan (nadeel: duur) en rijdt er op de baan een zo scherp mogelijke tijd mee. M.b.v. foto's van je scherm post je je rondetijden op het forum, en op die manier vormt zich het klassement.
3 ) Iets meer out-of-the-box...: Begin van de week kies ik/we een auto+baan. De hele week heeft iedereen gelegenheid om te oefenen. Op het eind van de week (op een nader te bepalen moment) komt iedereen een (half) uur(?) samen in een lobby en gaan we de strijd met elkaar aan (ghosts). Wie na dat half uur de snelste is die wint die week (oefentijden dus niet relevant, het draait om dat (half)uurtje). Deze opzet heeft voordelen (leerzaam, interactief en spannend), maar ook nadelen (minder vrijblijvend, een 'verplicht' tijdstip elke week).
Ik hoor graag jullie wensen en opmerkingen. Kan goed zijn dat ik nog allerlei mooie opties hierboven over het hoofd heb gezien. :b:
Laatst bewerkt: 25 mrt 2014