1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    1:51.xxx gaat mij niet lukken, daar heb ik gewoonweg de skills niet voor.
    1:52.xxx daar in tegen zal na veel pushen misschien nog lukken, dat hangt een beetje af van de tijd die ik nog kan vrij maken.

Sent from Indianapolis driving A Mazda.

2. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Server deed het niet, zo nog maar eens proberen.

3. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Zijn er alleen punten te verdienen voor de top 4 Tender? Zo ja, zie ik het duister in voor velen om een leuke competitie te hebben en zullen er misschien al een aantal afhaken na 2-3 rondes....

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik ben zelf een beetje aan het puzzelen om dat wat op te lossen. Maar kom er niet helemaal uit. Meest makkelijk is om de top 10 punten te geven, van 10 naar 1. Wat ook kan is een factor berekenen aan de hand van het aantal deelnamens. Maar daar kom ik dus niet helemaal aan uit..... Tips zijn welkom.

5. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    1:53:1 ofzo gereden met AT, met handmatig schakelen gaat het vast nog een stuk sneller.

Ik ben het eens dat het nogal suf is als mensen buiten de top 4 niets verdienen.

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    @ Ron/Sur/Sen
    Daar ben ik inderdaad ook over aan het nadenken. Om deelname te stimuleren zat ik aan twee aanpassingen te denken:

In plaats van de huidige systematiek (top4 krijgt 4,3,2,1 pt) neem ik waarschijnlijk de telling van de Formule 1 over (de top10 krijgt 25,18,15,12,10,8,6,4,2,1), zodat de snelste 10 beloond worden met punten, ipv de snelste 4.

Daarnaast speelde ik met de gedachte om voor iedereen te kijken hoelang zijn streak van aaneengesloten deelnames is, en voor elke week dat die streak lang is ook (eenmalig) een punt voor te geven.

Dus stel dat Ron76 de komende 4 challenges alle 4 meedoet en wint, dan zou hij
    25+25+25+25+4=104 punten hebben. Sen wordt 4x 2e en krijgt 18+18+18+18+4=76.

In week 5 wint Ron weer, Sen doet niet mee en beƫindigd daarmee zijn deelnamestreak (zijn (voorlopig) maximum is en blijft 4). In week 6 wint ron weer en Sen wordt weer 2e).

Ron heeft in totaal: 6*25+6=156 (streak van 6)
    Sen heeft 5*18+4=94 (streak van 4.. hij bouwt nu opnieuw op vanaf nul)...

(ik realiseer me dat dat laatste misschien een beetje onoverzichtelijk is.. ik sta open voor suggesties!

7. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik zou het dan dichterbij elkaar houden. Dus punten 1 tm 10. En per deelname 1 punt extra, zolang je elke week deelneemt. Na 5 weken deelnemen, dus 5 puntenextra. Week 6 niet meedoen, terug naar 1 punt voor deelname. Zo blijft het lekker close, heb je motivatie om mee te doen voor extra punten.

Gelet op het vele aantal deelnemers, wat nog wel een toe kan nemen als de One in NL uitkomt, is het misschien een idee om 15 punten te verdelen, dus 1 tm 15?

8. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Ik denk dat je op deze manier wel een leuke competitie krijgt, plek 1-4 zullen om hun eigen titel strijden, dit zie je nu al. De overige plekken zijn qua skills aan elkaar gewaagd, het gaat hier om niet al te grote verschillen, zeker plaats 6-10 zullen vaak stuivertje wisselen en hier zal dus een dynamische competitie ontstaan.

Laatst bewerkt: 27 dec 2013
  9. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Voor dat laatste moet dan denk ik wel een eis zijn dat die ronde ook in die week is neergezet. Anders krijgen mensen ook een streak wanneer ze hun tijd voor de challenge neer hebben gezet.

Hoop dat het bekersysteem ook blijft vind ik ook wel leuk.

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    @Divimus, dat beker systeem moet inderdaad zeker blijven, maar je ziet nu al dat die strijd tussen de huidige top 4 zal gaan.

11. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heb iig mn eigen tijd nog wat aangescherpt.

12. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Vanavond het rijk voor mij alleen, als het goed is, kan ik ff een uurtje of 2 aan de bak.

13. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Wanneer gaan we over tot de volgende challenge ?

14. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Zondag 19:00uur.

15. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep. En vanaf dan elke challenge 1 weekje.

16. Ron76

Leuk Bevonden:
    144

Fixed. ;)

17. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb ook eindelijk (nipt) een 1.53 gereden. Geen positieverbetering helaas.

18. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Yes!!!!! 1:52.963
    Misschien voor zondag toch nog 1:51.xxx........

19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    1.50.6nogwat nu. Ik kan nog 3tienden winnen, maar meestal gaat het 2e deel dan weer niet goed. Waaaaaaah! Morgen nog een keer proberen.

20. GizMo-2003

GizMo-2003 Say What!?

Leuk Bevonden:
    2

Nja dat denk ik niet, want blijf het verneuken als ik zelf ga schakelen dus veel sneller gaat mijn ronde niet worden :p

Deel Deze Pagina