1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Godver, vanavond er ook maar weer eens voor gaan zitten.

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Eerste poging. So not my track

3. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378

Geen idee of ik morgen nog tijd heb

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170

Mijn tijd met stuur :+. Misschien dat er na veel rijden nog wat vanaf kan, maar ik moet gewoon meer Forza spelen, en het stuur meer gebruiken. Helaas heeft deze auto overdreven gevoelige remmen, en was het voor mij vrij lastig om de remmen optimaal te gebruiken (zonder blokkeren). Aja, ik ben tevreden!

En jaja, Nederlandse taal in Forza 5! Ik doe dus me met dat beta gebeuren, en dacht laat ik het eens proberen! Zelfs de stem die je verteld welke auto's je koopt is in het Nederlands :mad:. Persoonlijk hou ik er niet zo van, dat Nederlands in games :+

Laatst bewerkt: 10 aug 2014
  5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    En die lokalisatie is dus de reden dat de XO pas volgende maand in NL uitkomt. Echt nutteloos.

6. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    En nog steeds geen NL stembediening. xD

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Bedankt voor alle tijden!! De winnaar avn deze week is Loyall Ronin. Binnenkort ga ik alle tijden weer samenvatten, maar voor nu kondig ik den nieuwe challenge aan:

2010 Ferrari 599 GTO @ Praag Volledig
    Deadline zo. 24/8/14 19.00 uur (2 weken

8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Heb al een leuke richttijd staan, iets meer dan een seconde sneller dan Loyall maar als het net zo gaat als de vorige Rivals komen we onder de 2:00 uit en wint Loyall weer nipt :)

9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik ga vanmiddag weer ff gassen met de GTO :b:

10. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik ben benieuwd wat je neer kunt zetten. Ik ben net onder de 2.00.00 gekomen dus dat is te doen :)

Laatst bewerkt: 11 aug 2014
  11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik begin de track al wat beter te kennen.
    De entry/aanremmen van de lange doordraai bocht heuvel op, vind ik moeilijk.
    Vanmiddag/vanavond ff komt mijn serieuze poging. Er moet eerst gewerkt worden voor de doekoe.

Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  12. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Die is ook tricky; te snel en je gaat glijden, te langzaam en je verliest tijd heuvel op. Het laatste stuk blijft ook vervelend. Ben al een aantal keer sneller geweest dan mijn ghost en dan tik ik weer een muurtje aan. Moet zeggen dat het wel een leuke uitdagende wagen is.

13. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik had al 2 seconden van mijn oude tijd afgesnoept.
    Zit nu volgens mij 00.00.900 van jou tijd af.
    De tijden gingen bij mij omlaag toen ik ontdekte dat het sturen in het Forza menu op SIMULATIE stond, waardoor de auto erg nerveus was en bij het kleinste foutje niet meer te corrigeren was. Nu op normale stand gaat het beter.

14. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    ik zal eens kijken hoe ik dat heb staan in Forza. Heb geen idee eigenlijk. Denk dat een tijd rond 1.59.0 mogelijk moet zijn.

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb m altijd op simulatie staan. Geen idee hoe t op die amdere stamd aanvoelt, maar klonkt saaier ;)

16. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb het tijd geleden ook gewijzigd, dat zenuwachtige is er dan uit.

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Simulatie is realistischer, alleen vind ik dat Forza Motorsport in dat opzicht geen goede force feedback geeft. Het verschil tussen de 2 is dat normaal sturen jouw beweging rustiger verwerkt naar de game en simulatie 1 op 1 is. Als je dus aan het stuur trekt reageert de auto direct. Daarom dus ook het vele spinnen omdat te veel tegen sturen 1 op 1 wordt verwerkt en resulteert in een tank slap. Het probleem met Forza is dat ze erg goede force feedback leveren van wat de wielen doen qua grip en hobbels, maar niet genoeg feedback leveren van de gewichtsverdeling. Op die manier is het met stuur verwarrend omdat je verwacht te voelen wat de auto doet, maar in het geval van simulatie sturen dat dus niet allemaal ontvangt.

18. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Zoals Flavour het zegt ervaar ik het ook met de controller. Als ik corrigeer met simulatie overcorrigeer ik vrijwel altijd, zeker in het begin met FM5 kon ik nauwelijks een schadevrij rondje rijden. Heb hem sinds een week of 8 op normaal staan en sindsdien gaat het een stuk beter.

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep, met controller lijkt het me al helemaal lastig, met stuur kan je altijd subtieler sturen maar de feedback mist. Assetto Corsa (PC Sim) heeft het sturen gewoon altijd op een simulatie manier staan, maar de feedback is daar gewoon beter waardoor je het een stuk beter aanvoelt.

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    ..... Klinkt al met al alsof ik veel sneller kan met arcadesturen dus... Maar het klinkt zo doods, zo steriel. I vind die levendige,autos van forza,5 juist zo leuk, het vechten voor de balans.

hmmm, afweging.. Leuk, of snel... Lastig..

ist geen optie,om verplicht simulatiesturen in te stellen in de cup ;);) zou mijn dilemma wegnemen haha. Ik kan het opzich iedereen aanraden. Het levert gewoonweg leuk en lvendig aanvoelende autos op.

ook op simaturen beginnen, en als ik merk dat ik het gewoon niet bijhoud terugdraaien naar arcadesturen (of ik ontdek dat simsturen (door gewenning)? misschien wel beter gaat als die andere variant. (edit: tikkie egoistisch voorstel, geef ik toe :))

Deel Deze Pagina