Mijn tijd met stuur . Misschien dat er na veel rijden nog wat vanaf kan, maar ik moet gewoon meer Forza spelen, en het stuur meer gebruiken. Helaas heeft deze auto overdreven gevoelige remmen, en was het voor mij vrij lastig om de remmen optimaal te gebruiken (zonder blokkeren). Aja, ik ben tevreden! En jaja, Nederlandse taal in Forza 5! Ik doe dus me met dat beta gebeuren, en dacht laat ik het eens proberen! Zelfs de stem die je verteld welke auto's je koopt is in het Nederlands . Persoonlijk hou ik er niet zo van, dat Nederlands in games
Bedankt voor alle tijden!! De winnaar avn deze week is Loyall Ronin. Binnenkort ga ik alle tijden weer samenvatten, maar voor nu kondig ik den nieuwe challenge aan: 2010 Ferrari 599 GTO @ Praag Volledig Deadline zo. 24/8/14 19.00 uur (2 weken
Heb al een leuke richttijd staan, iets meer dan een seconde sneller dan Loyall maar als het net zo gaat als de vorige Rivals komen we onder de 2:00 uit en wint Loyall weer nipt
Ik begin de track al wat beter te kennen. De entry/aanremmen van de lange doordraai bocht heuvel op, vind ik moeilijk. Vanmiddag/vanavond ff komt mijn serieuze poging. Er moet eerst gewerkt worden voor de doekoe.
Die is ook tricky; te snel en je gaat glijden, te langzaam en je verliest tijd heuvel op. Het laatste stuk blijft ook vervelend. Ben al een aantal keer sneller geweest dan mijn ghost en dan tik ik weer een muurtje aan. Moet zeggen dat het wel een leuke uitdagende wagen is.
Ik had al 2 seconden van mijn oude tijd afgesnoept. Zit nu volgens mij 00.00.900 van jou tijd af. De tijden gingen bij mij omlaag toen ik ontdekte dat het sturen in het Forza menu op SIMULATIE stond, waardoor de auto erg nerveus was en bij het kleinste foutje niet meer te corrigeren was. Nu op normale stand gaat het beter.
ik zal eens kijken hoe ik dat heb staan in Forza. Heb geen idee eigenlijk. Denk dat een tijd rond 1.59.0 mogelijk moet zijn.
Simulatie is realistischer, alleen vind ik dat Forza Motorsport in dat opzicht geen goede force feedback geeft. Het verschil tussen de 2 is dat normaal sturen jouw beweging rustiger verwerkt naar de game en simulatie 1 op 1 is. Als je dus aan het stuur trekt reageert de auto direct. Daarom dus ook het vele spinnen omdat te veel tegen sturen 1 op 1 wordt verwerkt en resulteert in een tank slap. Het probleem met Forza is dat ze erg goede force feedback leveren van wat de wielen doen qua grip en hobbels, maar niet genoeg feedback leveren van de gewichtsverdeling. Op die manier is het met stuur verwarrend omdat je verwacht te voelen wat de auto doet, maar in het geval van simulatie sturen dat dus niet allemaal ontvangt.
Zoals Flavour het zegt ervaar ik het ook met de controller. Als ik corrigeer met simulatie overcorrigeer ik vrijwel altijd, zeker in het begin met FM5 kon ik nauwelijks een schadevrij rondje rijden. Heb hem sinds een week of 8 op normaal staan en sindsdien gaat het een stuk beter.
Yep, met controller lijkt het me al helemaal lastig, met stuur kan je altijd subtieler sturen maar de feedback mist. Assetto Corsa (PC Sim) heeft het sturen gewoon altijd op een simulatie manier staan, maar de feedback is daar gewoon beter waardoor je het een stuk beter aanvoelt.
..... Klinkt al met al alsof ik veel sneller kan met arcadesturen dus... Maar het klinkt zo doods, zo steriel. I vind die levendige,autos van forza,5 juist zo leuk, het vechten voor de balans. hmmm, afweging.. Leuk, of snel... Lastig.. ist geen optie,om verplicht simulatiesturen in te stellen in de cup zou mijn dilemma wegnemen haha. Ik kan het opzich iedereen aanraden. Het levert gewoonweg leuk en lvendig aanvoelende autos op. ook op simaturen beginnen, en als ik merk dat ik het gewoon niet bijhoud terugdraaien naar arcadesturen (of ik ontdek dat simsturen (door gewenning)? misschien wel beter gaat als die andere variant. (edit: tikkie egoistisch voorstel, geef ik toe )