1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik ga er nog eventjes voor zitten vandaag, maar ik kan de concentratie bijna niet meer opbrengen. Het verschil is dan ook niet echt zo groot dat ik 'moet'. Daarbij vliegt er straks nog een Day One Edition controller tegen de muur aan, dat willen we ook niet he :+ (verdomde rem/stuur/schakel fouten).

@Nicklas (en alle mensen die niet zelf schakelen, zonder clutch):

Toch zou ik voor toekomstige events gaan oefenen met manual + clutch. Het voegt zoveel meer toe en je bent gewoon stukken sneller (als je het onder de knie hebt). Met schakelen op X (omlaag) en B (omhoog) en de koppeling op A is het echt zo makkelijk. Je moet er alleen even wat tijd in stoppen om het door te krijgen. Bij mij persoonlijk zit het er zo ingebakken dat ik bij andere racegames ook de neiging heb om zo te rijden. Helaas is A dan vaak de handrem :+

Laatst bewerkt: 28 dec 2013
  2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Hahahaha, dit inderdaad.
    Probeerde laatst weer eens GranTourismo, dat ging niet helemaal goed :')
    Ik ben nu voor het eerst met clutch gaan rijden (reed verder altijd al manual), had het binnen 2min. onder de knie. Het voegt zoals Iced zegt zoveel toe aan de race ervaring, lekker in de toeren jagen net voor een bocht in plaats van op auto net opschakelen, over en onderstuur opvangen met het op en afschakelen.
    Heerlijk

Sent from Indianapolis driving A Mazda.

3. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Hebben jullie dat ook bij manual clutch dat hij altijd bij opschakelen dan even in de begrenzer vliegt? Ik hoor dat 2 keer en dan gaat hij in de versnelling.... Hoort dat zo, of schakel ik net verkeerd?

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Alleen als ik short shift, gas inhouden tijdens het schakelen.

5. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Laat jij soms gas los tijdens opschaklen dan?

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    In het echt zou ik dat wel doen, anders schuur je je koppelingsplaat stuk! :p Maar in Forza maakt dat niks uit.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    (Vrijwel) altijd. Gas niet loslaten is de oorzaak dat de motor in de toerenbegrenzer loopt wanneer je ontkoppelt. Bij Forza geen ramp, in het echt geen aanrader.

8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik bedoel uiteraard natuurlijk in Forza! Wel of niet in Forza doen? Heb je tijdwinst als je kort gas loslaat?

9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik hou vrijwel altijd mijn gas in tijdens het op schakelen (in het echt natuurlijk niet :+). Volgens mij maakt het bij zo'n standaard auto als de Miata niet veel uit qua tijdswinst, maar als je auto's gaat upgraden dan hoor je dat ze gewoon een stuk soepeler schakelen als je gas blijft geven tijdens schakelen. Het lijkt me dat het net een fractie sneller is.

10. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Nou ben ik met een 1.52 nog geen echte expert maar als ik me niet vergis is het beter om het gas die fractie toch even los te laten. Het schakelen zou dan net een fractie soepeler verlopen. Je kunt dit het beste even checken bij de dragraces. Bij vorige forza scheelde me dit vaak net een tiende ofzo.

11. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Theoretische zou met gas erop sneller moeten zijn, motor hoeft niet van onderuit op te pakken maar zit gelijk op toeren en gas erop houden is gewoon een handeling minder.
    Bij stockcar races, en bij WRC volgens mij ook, houden ze ook het gas er op en rammen ze zo door alle versnellingen heen.

12. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Dat klopt maar het lijkt er bij forza op of je die hapering die je hoort bij gas vast weet te voorkomen door er een fractie vanaf te gaan. Ik ga het vanavond weer eens testen :)

13. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Ben trouwens benieuwd wat de volgende challenge word.

14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Bij deze geef ik het op, ik rij niet eens meer 48ers (gister nog eentje). Denk dat ik zo'n 80 rondes gereden heb waarbij ik 2 keer nog een 48er voorbij heb zien komen en 1 daarvan was dirty :+.

Nee, ik wacht wel op de volgende challenge!

15. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik nok er ook mee. Heb er ruim 200 rondjes opzitten. Vandaag haalde ik mijn tijd ook niet meer, dus het is prima zo. Vanavond de nieuwe bekend meen ik. Ben benieuwd.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Toen ik m'n beste rondetijd reed bleef ik maar in de 48-49 rijden, maar gisteren, toen ik n.a.v. jou aankondiging ook nog even ging rijden ging het bij mij ook helemaal niet meer. Eigenlijk zelfde verhaal als bij jou. Ik zag de bui toen al hangen, moet ik bekennen:b:

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dag allemaal.
    Ronde 1 is voltooid, en in mij ogen een succes! Zie hieronder, en in de OP (plus post 2) voor de resultaten! Er is ook een kleine wijziging over de punten in het puntenklassement doorgevoerd, op basis van jullie feedback (waarvoor dank!).

Week 2 gaat op Laguna Seca plaatsvinden! Veel plezier allemaal!

Laatst bewerkt: 29 dec 2013
  18. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Oeh, Laguna Seca! De baan hoef ik in elk geval niet meer te leren kennen, helaas het monster van een auto wel. Ik ga mijn best weer doen!

19. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Jammer dat mijn tijd niet is aangepast... op 27.12.13 heb ik een 1.50.588 gereden. Zo terug te vinden in de leaderboards. Overheen gekeken Tender ;)

Laatst bewerkt: 29 dec 2013
  20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    aah shitbde oude versie geuplaod. Gaat gereoareerd wirden na de v8 supercarrace!!

sry

Deel Deze Pagina