1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.988
    Leuk Bevonden:
    1.371


    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]



    Oude Post:

    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.988
    Leuk Bevonden:
    1.371
    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]





    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    Locatie incidenten: Nurburgring GP Short

    Datum incidenten: 1-1-2012

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1

    Incident met juniorrr22 ,( hierna te noemen auto nr.: 22) en BlauwHok (hierna te noemen autonr.: 192)

    Uitspraak:

    Ongeoorloofde manoeuvre; 2maal wisselen van rijbaan.

    Consequentie: DSQ Heat 1 autonr. 22; 0 punten

    (punten worden niet herverdeeld over andere deelnemers)

    Motivatie:

    In de replay en de beoordeling is de bocht (Coca-Cola Curve) voor start/finish tot en met de eerste bocht (Castrol-S) na start/finish in ogenschouw genomen. De bocht voor start finish zijn auto nr 22 en auto nr. 192 in gevecht. Het is niet goed te beoordelen of het contact in deze bocht door 1 van beide coureurs had voorkomen kunnen worden of dat er moedwillig sprake is van de ander te elimineren danwel schade toe te brengen. Op het rechte stuk heeft auto nr. 192 meer snelheid en wil autonr. 22 rechts passeren. Autonr.22 wijkt voor de 1e maal af van zijn lijn en stuurt naar rechts. Vervolgens wil autonr. 192 links passeren, autonr. 22 wijkt voor de 2e maal af van zijn lijn, een argument om zich te positioneren voor de aankomende bocht is in deze niet relevant. Indien autonr. 192 aan de rechterkant was gebleven was hij eenmaal van lijn veranderd wat geoorloofd is.

    Auto nr. 22 blokt auto nr 192 ongeoorloofd. Het e.e.a. wordt ondersteund door de telemetrie gegevens.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    1e Incident :confused:tart ; juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr 22), BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194) en Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199).

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    Direct na de start heeft auto nr 22 veel snelheid. De auto voor hem op de grid, autonr. 194, heeft minder snelheid en rijdt aan linkerkant van het asfalt. Auto nr. 22 ontwijkt/passeert autonr.194 door het gras aan de linkerkant. Op het moment van passeren door het gras heeft auto nr. 194 uiteindelijk bijna gelijke snelheid als auto nr. 22. Auto nr. 22 stuurt naar rechts om uiteindelijk weer op het asfaltte komen, hierbij wordt auto nr. 194 naar rechts gedrukt. Op dat moment rijdt aan de rechterkant van auto nr 194, auto nr 199. Hierdoor wordt auto nr. 194 gedwongen naar links te corrigeren. Hierdoor wordt uiteindelijk weer auto nr. 22 geraakt die spint aan het einde van het rechte stuk waardoor meerdere coureurs hun weg belemmerd zien en of schade aan hun auto hebben.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    2e Incident: juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr. 22) en LoyallRonin (hierna te noemen auto nr. 33 )

    Uitspraak:

    Race incident, 1e Waarschuwing voor auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten)

    Motivatie:

    Aan het einde van het rechte stuk rijdt auto nr. 33, deze remt bij zijn rempunt. Zijn rempunt ligt op normale afstand van het instuurpunt van de bocht (Castrol-S). Auto nr. 22 rijdt op enkele autolengtes van auto nr. 3. Mist waarschijnlijk zijn rempunt en remt extreem (te) laat en veroorzaakt hierbij een botsing met autonr. 33. Hiervoor krijgt auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten) een 1e waarschuwing. Bovendien wint autonr. 22 een positie die niet direct wordt afgestaan aan auto nr. 33.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    3e incident: Mt Cook (hierna te noemen auto nr.37), Bergje360 (hierna te noemen auto nr. 24) en BlauwHok (hierna te noemen auto nr.: 192)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    Auto nr 37 raakt direct na bocht (Hatzenbechts-Bogen) het gras. Hierdoor moet auto nr. 37 corrigeren. Auto nr 24 rijdt achter auto 37 en probeert hem te ontwijken. Door deze manoeuvre raakt auto nr. 24 in een ongecontroleerde slip. Auto nr. 192, die direct achter auto nr. 24 reed, kan hem niet meer ontwijken. Beide auto’s (24 en 192) raken elkaar en vallen uit.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    Juniorrr22, auto nr. 22: Heat 1 DSQ, 0 punten

    Juniorrr22, auto nr. 22: Ontvangt een 1e waarschuwing, bij een 2e waarschuwing volgen sancties en/ of verwijdering van de cup.





    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    L.s., bijgaand de uitspraak van de heren van de FlA.

    grt A.


    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012
    Locatie incidenten: Maple Valley Raceway
    Datum incidenten: 22-2-2012

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1
    Incident met juniorrr22 ,( hierna te noemen auto nr.: 22) , BlauwHok (hierna te noemen autonr.: 192)
    Asjemenou75, (hierna te noemen auto nr..: 9) en Alpha.nl (hierna te noemen auto nr.: 71)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    In ronde 2 van de 1e heat raken in het hoogste gedeelte van het circuit, onafhankelijk van elkaar, zowel auto nr 192 als auto nr. 22 de kerbs aan de linkerkant van de S bocht. Beiden auto’s verliezen door deze manoeuvre de controle waarbij uiteindelijk 192 op zijn zijkant komt te liggen. Beiden auto komen midden op de baan tot stilstand. Ondanks het feit dat auto nr 22 meteen de baan probeert te verlaten kan auto nr 9 hem niet meer ontwijken. Vervolgens raakt auto nr. 71 auto nr. 192 waarbij de laatste recht komt te staan. Auto nr 22, 71 en 192 kunnen hun de wedstrijd, met schade, vervolgen. Auto nr. 9 is daar niet meer toe in staat
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Incident met juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr 22), BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    In de eerste ronde komt auto nr 194 op het gras aan de rechterkant van de baan. Hij verliest hierdoor snelheid. Op het moment dat hij terug de baan opstuurt komt auto nr 22 met hogere snelheid aanrijden. Auto nr 22 ontwijkt nr.194 door de bocht meer af te snijden en over de kerbs te gaan. Hierdoor wordt de linkerkant van de auto gelanceerd en raakt auto nr 194. Auto nr 194 raakt hierdoor van de baan en raakt de muur en heeft schade. Beide auto’s kunnen hun weg vervolgen.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Incident met tracks 789 (hierna te noemen auto nr. 44), Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199), AZT B Tender (hierna te noemen auto nr. 14) Arnaud unltd (hierna te noemen auto nr. 8) en Surrealistic (hierna te noemen auto nr. 79)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:

    Aan het einde van de heat zijn auto nr. 44 en auto nr. 199 in gevecht voor de 4e positie. Bij het nemen van de S bochten bovenop het circuit raakt auto nr 44 de kerbs en komt op zijn zijkant. Auto nr. 199 en auto nr 14 rijden direct achter hem en kunnen hem niet meer ontwijken. Alle 3 de wagens komen gedeeltelijk op de rijbaan tot stilstand. Hierdoor kunnen auto’s nr 8 en 79 de crash niet meer ontwijken.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    De incidenten waarbij een auto van de wedstrijdleiding bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    De bovenbeschreven incidenten betreft in alle gevallen race incidenten die voor een groot gedeelte voorkomen hadden kunnen worden door meer alert te zijn op de hoge kerbs en kennis van het circuit. Hier is van te voren ook voor gewaarschuwd. Echter in geen van de gevallen is opzet, roekeloos rijden of te veel risico nemen ten opzicht van anderen (bv alles of niets pogingen) te herleiden. Er worden geen maatregelen genomen en de stand blijft ongewijzigd.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.



    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    uitspraak van de FlA Road Atlanta
    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012
    Locatie incidenten: Road Atlanta
    Datum incidenten: 29-2-2012


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Incident met tracks 789 (hierna te noemen auto nr. 44), Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.: 9) en MtCook (hierna te noemen auto nr 37)

    Uitspraak:

    Race incident.

    Motivatie:

    In de eerste ronde rijd auto nr 9 op volle snelheid op het rechte stuk voor bocht nr. 10. Direct achter auto nr 9 zijn auto nrs 44 en 37 in gevecht. Door het gevecht missen auto nr. 37 en 44 het rempunt. Aangezien zij aan de binnenkant van de bocht zitten raken, schuiven zij tegen de insturende auto nr 9. Auto’s nr 9 en 37 raken van de baan.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Heat 2
    Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.: 9) en MtCook (hierna te noemen auto nr 37) en Blauw Hok, (hierna te noemen auto nr. 192)

    Uitspraak:

    Race incident, veroorzaken gevaarlijke situatie. Waarschuwing.

    Motivatie:
    Nadat beide auto’s (nrs. 9 en 37) door bovenstaande actie van de baan zijn geraakt rijden zij in een rechtstreekse lijn naar het circuit. Beiden komen onder een te schuine hoek, niet paralel, weer de baan op zonder ruimte te laten voor het achterop komende verkeer. Hierbij raakt auto nr. 37 auto nr.192 in de flank . Auto nr 37 wordt vervolgens geraakt door auto nr. 9.

    Auto’s 9 en 37 krijgen hiervoor een waarschuwing.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:

    Auto’s 9 en 37 krijgen voor het bovenstaande 2e incident een waarschuwing.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk



    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Twin Ring Motegi East
    Datum incidenten: 07-03-2012




    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Incident met BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr. 22)

    Uitspraak:

    Race incident, Waarschuwing voor auto nr.22.

    Motivatie:
    In ronde 11 rijden auto nr 194 en nr 22 op volle snelheid over het rechte stuk. Hierbij haalt auto nr 194 auto nr 22 ruim voor het einde van het rechte stuk in en remt bij het normale rempunt voor de bocht. Auto nr 22 probeert de achterstand te verkleinen en remt later dan gebruikelijk. Auto nr 22 probeert via de binnenzijde van de bocht, grotendeels buiten de baan, (afsnijden om positie te winnen) auto nr 194 weer in te halen. Door de nog te hoge snelheid van auto nr. 22 schuift/raakt hij auto nr. 194. Auto nr 194, komt hierdoor deels aan buitenkant van de baan terecht.

    De bocht erna (bocht nr. 2, direct na viaduct) rijdt auto nr. 22 deels voor auto 194. Auto nr.22 neemt de bocht grotendeels door het gras, (afsnijden om positie te winnen), en remt even om zich te positioneren voor volgende bocht. Doordat auto nr. 22 grotendeels door het gras rijdt met aan de zijkant auto nr. 194 (die wel op het ciruit rijdt), raakt auto 194 door de remactie auto nr 22.

    Auto nr 22 wint door de bovenstaande acties ongeoorloofde plek en geeft deze niet direct terug aan auto nr 194.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.: 9) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, Waarschuwing voor auto nr.22, in combinatie met andere ongeoorloofde acties

    Motivatie:
    In ronde 13 rijden auto’s 9 en 22 op het rechte stuk voor bocht 6. Auto nr 9 heeft auto nr 22 inghaald. Voor de bocht remt auto nr. 9 bij het rempunt. Auto nr. 22 probeert de achterstand dicht te remmen door later dan gebruikelijk te remmen en via de binnenzijde van de bocht, (afsnijden om positie te winnen), grotendeels over het gras, een positie op auto nr. 9 te winnen. De auto’s raken elkaar in de bocht, echter de posities blijven ongewijzigd.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    Surreallistic (hierna te noemen auto nr.: 79) en Juniorr22 (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    In ronde 16 rijden auto’s 22 en 79 op respectievelijk 9e en 10e plaats. In ronde 13 rijden auto’s op het rechte stuk voor bocht 6. Auto nr. 22 remt bij het gebruikelijke rempunt, auto nr. 79 remt later dan gebruikelijk en raakt daarbij de achterzijde van auto nr. 22. Auto nr. 79 neemt positie niet over en beide auto’s kunnen hun race vervolgen. Auto nr. 79 wordt aangesproken voor het veroorzaken van de schade aan auto 22, echter het is een race incident zonder consequenties.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Resumé:

    Auto nr. 22 krijgt een waarschuwing voor heat 2. Hierdoor zal auto nr. 22 uit de huidige- en aankomende cup en het klassement worden verwijderd. Dit vanwege het bovenstaande, negatieve betrokkenheid bij meerdere incidenten gedurende de cup tot nu toe en een eerder ontvangen waarschuwing tijdens de race Nurburg GP, d.d. 1 februari 2012.

    Ookal is niet met zekerheid vast te stellen of in al die incidenten tot nu toe er sprake is van moedwillig danwel opzettelijk zich niet houden aan het fair/clean racen, wel is vast komen te staan dat zodra de coureur van auto nr. 22 onder druk staat, hij in meerdere opzichten bereid is grotere- en niet toelaatbare risico’s te nemen in de onderlinge race situaties. Hierbij worden op een ongeoorloofde manier plaatsen gewonnen of verdedigd, danwel wordt de race negatief beïnvloed.

    Het is voor de organisatie zeker niet de bedoeling om coureurs uit de cup te verwijderen. Het kost veel tijd om incidenten na te analiseren, vanuit alle invalshoeken neutraal te bekijken en desnoods extern advies in te winnen. Waarschuwingen zijn er om gedrag te veranderen, maar als het gedrag niet verandert kan de organisatie in het belang van de cup helaas niet anders beslissen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.



    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    Heren coureurs, bijgaand incidenten rapport van de FlA d.d. 16 maart 2012.

    grt Asjemenou



    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Le Mans, Full Circuit , 4 incidenten,
    Datum incidenten: 14-03-2012

    [​IMG]



    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr. 1
    Incident met Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr. 9), en Mt Cook (hierna te noemen auto nr. 37)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start ,voor de Dunlop curve raakt aan de linkerkant van het circuit auto 9 in een slip. Auto nr. 9 glijdt vervolgens van de linkerkant van het circuit richting de rechterkant. Hierbij wordt hij aan de achterzijde geraakt door auto nr. 37. Auto nr. 37 kon niet ontwijken vanwege het feit dat direct na de start de auto’s nog dicht op elkaar rijden. Auto nr. 37 wacht totdat auto nr. 9 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1. incident nr. 2
    Incident met Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11) en Bassiebaas (hierna te noemen auto nr.: 194) en Rovaro (hierna te noemen auto nr. 7)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start, in de Dunlop curve remt Auto nr. 11 voor verkeer van rechts. Auto nr. 194 zit op korte afstand en remt te laat en raakt auto nr. 11. Aan de achterzijde. Auto nr. 11 snijdt, door de aanrijding, een gedeelte van het circuit af om botsing met andere auto’s te vermijden. De gewonnen plaatsen worden direct terug gegeven door auto nr. 11.

    Auto nr. 194, raakt na de aanrijding met auto nr. 11 de gele banden aan de binnenzijde van de eerste bocht, hierdoor wordt de auto iets gelanceerd en komt terug op de baan met een zwaai naar rechts. Hierbij raakt auto nr. 7 auto nr. 194 twee keer. Beide auto’s kunnen hun weg, weliswaar met veel schade, vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 1, incident nr.3
    Incident met Bergje (hierna te noemen auto nr.: 24) en Arnaud unltd (hierna te noemen auto nr.: 8 )

    Uitspraak: Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    Voor bocht indianapolis rijdt auto nr. 24 een autolengte voor auto nr. 8. Auto nr. 24 remt bij het normale rempunt, auto nr. 8 remt te laat en raakt auto nr. 24 aan de achterzijde. Beide auto’s raken van de baan en hebben schade. Men kan de weg weer vervolgen. Beide auto’s wachten totdat het veilig is om weer terug op het circuit te komen. Auto nr. 8 wacht totdat auto. Nr. 24 weer vertrokken is.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Endurance Heat Ronde 3, incident nr.4
    Incident met Menno 88 (hierna te noemen auto nr.: 88 ) en Alpha (hierna te noemen auto nr.: 71)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:
    In de 3e ronde rijdt auto nr 88 uit de pit. Bij het ingaan van de Dunlop curve zit auto nr. 71 vlak achter hem. Auto nr. 88 remt bij het normale punt voor de bocht. Auto nr. 71 remt te laat en raakt de achterzijde van auto nr. 88. Hierbij raakt auto nr. 88 van de baan. Auto nr. 71 rijdt door en wacht niet of verminderd geen vaart om plek direct terug te geven.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Ze zijn allemaal gekwalificeerd als race incidenten, waarbij voor zover de FlA kan boordelen geen moedwilligheid, opzet of grove schuld aan de orde is. De aanrijdingen, veroorzaakt door Arnaud en Alpha waren echter wel te vermijden. Deze gebeurden in beide gevallen op de racelijn en er was geen sprake dat er

    1.) geanticipeerd moest worden op fouten van de voorganger;
    2.) geanticipeerd moet worden op andere (externe) factoren ( b.v. slippartijen ) van de voorganger;
    3.) rekening gehouden moest worden met meerdere auto’s in de directe omgeving, b.v. druk verkeer direct na de start, waarbij je niet de racelijn kunt aanhouden.

    Ookal heeft dit nu individueel geen gevolgen, bij de aankomende cup zullen er, indien dit soort aanrijdingen binnen een bepaalde tijd bij een coureur vaker voorkomen, maatregelen getroffen worden.

    Houdt daar dus rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. Indien de voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder ook een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt).

    Verder een algemene opmerking over het communiceren via de microfoon. Men moet zich weten in te houden. Soms kan er een kreet losbarsten als er iets gebeurt, maar daarna moet het over zijn en hoe moeilijk ook, je moet je inhouden en zeker geen “discussie of eenzijdige monoloog ” starten. Dit staat in de regels en daar moeten we ons aan houden. Je haalt niet alleen jezelf en betrokkenen uit de concentratie, maar ook de andere coureurs die er niets mee te maken hebben kunnen hier last en ergernis van ondervinden.

    Incidenten kunnen altijd gemeld worden, of worden meestal zelf al opgemerkt door de wedstrijdleiding. Deze kijkt daar onafhankelijk en desgewenst zullen er sancties volgen.

    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.





    [​IMG]
    [​IMG]

    >>> Incidenten Report: <<<

    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012

    Locatie incidenten: Mugello, Club Circuit
    Datum incidenten: 21-03-2012


    [​IMG]

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1

    Incident met LloyalRonin (hierna te noemen auto nr. 33 ), Bergje360 (hierna te noemen auto nr 24), Arnaud Unltd (hierna te noemen auto nr. 8 ) en Blauw Hok (hierna te noemen auto nr. 192

    Uitspraak:


    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:


    Voor het ingaan van de bocht San Donato, direct na de start rijdt auto 24 voor auto nr 33. Auto nr. 33 snijdt de bocht naar de binnenkant aan maar glijdt en raakt daarbij auto nr 24 voor hem. Door het contact gaat auto 33 naar recht en komt op de kerbs, door een overcorrigerende beweging raakt auto nr. 33 opnieuw auto nr 8 en opnieuw auto nr 24. Zowel auto nr24 als auto nr. 33 komen hierdoor dwars op de rijbaan te staan. Auto nr. 192 kan auto nr. 33 niet meer ontwijken.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





    Heat 2

    LloyalRonin (hierna te noemen auto nr. 33 ) , Surreallistic (hierna te noemen auto nr.: 79) en Asjemenou75 (hierna te noemen auto nr.9)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties.

    Motivatie:

    Direct na de start van de 2e heat haalt auto nr. 33 auto nr. 79 rechts in. Auto nr. 33 moet anticiperen op verkeer voor, auto nr. 9 wijkt uit naar links. Auto nr 33 maakt een corrigerende beweging en raakt daarbij de nog niet volledig ingehaalde auto nr. 79. Auto nr. 79 komt hierdoor op het gras en verliest daarbij plaatsen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Flavourlicious (hierna te noemen auto nr.: 199) en Mt Cook (hierna te noemen auto nr.: 22)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties, zie opmerking resumé

    Motivatie:


    In de eerste ronde rijdt auto nr. 22 ruim voor auto nr. 199. Auto nr. 199 probeert achterstand dicht te remmen in de eerste bocht (San Donato) maakt daarbij een remfout. Daarbij raakt hij auto nr. 22 aan de achterzijde . Beide auto’s kunnen hun weg vervolgen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2

    Denvan (hierna te noemen auto nr.: 11) en Rovaro (hierna te noemen auto nr.: 7) en MT Cook (hierna te noemen auto nr. 37)

    Uitspraak:

    Race incident, geen individuele consequenties, zie opmerking resumé.

    Motivatie:

    In de eerste ronde van de 2e heat rijdt auto nr. 11 achter auto nr. 7 en 37. Auto nr. 7 snijdt de bocht aan, maar wordt daarbij aan de achterzijde geraakt door auto nr 11. Door de botsing raakt auto 7 bovendien auto nr. 37. Autonr. 11 wint 2 plaatsen omdat auto 7 en 37 schuin komen te staan.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






    Resumé:

    De aanrijdingen hebben voor de individuele coureurs geen gevolgen. Ze zijn allemaal gekwalificeerd als race incidenten, waarbij voor zover de FlA kan beoordelen geen moedwilligheid, opzet of grove schuld aan de orde is. Een aantal aanrijdingen waren echter wel te vermijden. Deze gebeurde op de racelijn en er was geen sprake dat er

    1.) geanticipeerd moest worden op fouten van de voorganger;
    2.) geanticipeerd moest worden op andere (externe) factoren ( b.v. slippartijen ) van de voorganger;
    3.) rekening gehouden moest worden met meerdere auto’s in de directe omgeving, b.v. druk verkeer direct na de start, waarbij je niet de racelijn kunt aanhouden.

    Ookal heeft dit nu individueel geen gevolgen, bij de aankomende cup zullen er, indien dit soort aanrijdingen binnen een bepaalde tijd bij een coureur vaker voorkomen, maatregelen getroffen worden.

    Houdt daar rekening mee bij het eventueel (dicht)remmen van een achterstand op je voorganger waarbij schade en of plaatsverlies bij je voorganger ontstaat. (er is tijdens de replay van Mugello nog een “alles of niets poging” opgevallen bij de FlA waarbij uiteindelijk geen contact tussen de auto’s onderling is geweest, maar dat was meer geluk dan wijsheid). Indien een voorganger een “brake test” uitvoert zal dit opgemerkt worden door de wedstrijdleiding.

    Verder een algemene opmerking over het wachten op een tegenstander. Indien je naar je eigen mening betrokken bent bij een botsing waar je naar je eigen mening de veroorzaker van bent, is het wel zo netjes (ongeschreven regel) om te wachten en de plek terug te geven (tenzij de schade bij je tegenstander te groot is om verder te rijden of dat de tegenstander op zijn zijkant ligt).

    Incidenten kunnen altijd gemeld worden, maar worden meestal, zelf al opgemerkt door de wedstrijdleiding. Deze kijkt daar onafhankelijk naar en indien nodig zullen er sancties volgen
    De incidenten waarbij een coureur van de organisatie bij betrokken is, zijn beoordeeld door een extern persoon.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.



    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2012
  3. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meld me officieel aan. #24

    PS. Hele mooie startpost, complimenten Alsjemenou en Flavourlicous.

    PPS. Net zoals in de Peugeot 207 Cup, zal ik voor de video montages zorgen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.988
    Leuk Bevonden:
    1.371
    Mooi! Ik had al een tweede post gereserveerd voor jou filmpjes. :thumbs:
     
  5. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    En als je al schade hebt van de eerste ronde dus 2x pitten?

    Verder wel prima. Nummer 11 weer.
     
  6. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben erbij! #194

    Echt focking netjes opgesteld! Ik met me amateuristische excel sheetjes ^^
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.988
    Leuk Bevonden:
    1.371
    Als je vroeg schade rijd is het pech en 2 keer pitten. Bij de huidige cup moet je voor een bepaalde ronde pitten. Als je dan na die rond schade rijd zou je ook 2 keer pitten. :)
     
  8. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Toen was er ook een discussie omdat het anders vanaf een bepaalde ronde was.
    Maar dan is hier tenminste duidelijkheid over.

    Overigens jammer dat er haast niks meer op de achterkant kan. :+
     
  9. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens, ondanks dat de kans in ronde 1 groter is.

    @Denvan, ga jij eens op een cursus minder zeiken voor gevorderden! :p
     
  10. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat jij wilt!
     
  11. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    49
    Alsnog een tweede keer pitten als je schade hebt gehad gaat denk ik wel ten koste van het raceplezier denk ik ;) Ik meld me wel aan hoor haha.

    Nori Ceramic #16
     
  12. DE KLETSKOP

    DE KLETSKOP Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    wil ook mee doen
    DE KLETSKOP #84

    en nog iemand
    juniorrr22 #22
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik doe mee #33 als racenummer.
    En erg mooie startpost, complimenten!
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.919
    Leuk Bevonden:
    1.782
    Ik meld me ook aan (AZT B Tender; #14), al kan ik (door drukte op het werk) niet garanderen dat ik er elke week bij kan zijn helaas.

    Mooie post, is echt werk van gemaakt!
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    297
    Ik meld me ook aan en hoop dat ik tegen die tijd fixed heb.

    #06
     
  16. Mt cook

    Mt cook Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga er ook zeker bij proberen te zijn op woensdag Schrijf mijn er maar bij.

    Complimenten voor Flavourlicous&Alsjemenou
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.919
    Leuk Bevonden:
    1.782
    Ik weet niet precies de hoeveelste bandenbreedteupgrades en velgenmaat ik moet pakken. Door die kleine letters is het onleesbaar op m'n tv :p

    EDIT: Ik dénk dat ik de goede upgrades gepakt heb met de breedste banden en de standaard velgenmaat. De groene letters zijn net wat beter te lezen dan de rode lettes op het scherm.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    7.988
    Leuk Bevonden:
    1.371
    Het moet 275/30R19 zijn.

    Ik heb na gedacht over het pitten. Ik denk dat we het gewoon vanaf ronde 3 moeten laten. Je ziet soms mensen gelijk in ronde 1 de pit in gaan en dat is zonde. de eerste paar rondes zijn spannend en een goede start kan helpen voor een goede plek. Het is een grote battle en als je dan gelijk ronde de 1 pit gaat, gaat dat ten koste van het grote gevecht. Kans dat je schade rijd is wat groter, maar des te meer reden om voorzichtiger en eerlijk te rijden. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  19. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    49
    Straks ook maar mn auto gaan upgraden enzo :D

    Eerst aan tentamens... hmm
     
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    769
    Jij begrijpt het....., maar dat was ook niet verwonderlijk :cool:
    Grt A
     

Deel Deze Pagina