Heren coureurs,
Bijgaand de uitspraak van de wijze heren van de FIA. Het e.e.a. zal verwerkt worden in de OP, inclusief een copy van dit document.Voor iedereen geld, maar met name de coureurs die nieuw zijn, wees alert op je omgeving. Misschien is het onervarenheid of "the heat of the moment" maar wees bewust van waar je tegenstander ten opzichte van jouw zit. Je kan race incidenten nooit uitsluiten maar ze wel proberen te voorkomen. Ondanks het feit dat juniorrr22 er nu DSQ en een waarschuwing krijgt, wil ik wel aangeven dat hij bij de shake down en bernese alps voorzover wij kunnen nagaan clean heeft gereden en wij verder geen commentaar hebben ontvangen.
Verder hoop ik dat dit niet te vaak zal voorkomen, kost echt veel tijd en klauwen vol met geld
Als laatste wil ik melden dat ik gisteren nog even contact heb gehad met Arnaud Unltd. Hij begrijpt waarom hij niet mee kon doen aan de 2e heat. Zorg er dus voor dat je op tijd in de lobby bent voor Q1. Mocht je onverhoopt de Q missen kan je nog wel achteraan starten in de 1e heat en vervolgens gewoon meedoen. Je kan niet na Heat 1 aanschuiven want , dan wordt je automatisch bij de start van de 2e Heat op de eerste plaats op de grid gezet en dat zou je strategisch kunnen gebruiken.
grt Flavour en Asjemenou (FlA raceleiding)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012
Locatie incidenten: Nurburgring GP Short, Heat 1 en Heat 2
Datum incidenten: 1-1-2012
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 1
Incident met juniorrr22 ,(hierna te noemen auto nr.: 22) en BlauwHok (hierna te noemen auto nr.: 192)
Uitspraak:
Ongeoorloofde manoeuvre; 2maal wisselen van rijbaan.
Consequentie: DSQ Heat 1 autonr. 22; 0 punten
(punten worden niet herverdeeld over andere deelnemers)
Motivatie:
In de replay en de beoordeling is de bocht (Coca-Cola Curve) voor start/finish tot en met de eerste bocht (Castrol-S) na start/finish in ogenschouw genomen. De bocht voor start finish zijn auto nr. 22 en auto nr. 192 in gevecht. Het is niet goed te beoordelen of het contact in deze bocht door 1 van beide coureurs had voorkomen kunnen worden of dat er moedwillig sprake is van de ander te elimineren danwel schade toe te brengen. Op het rechte stuk heeft auto nr. 192 meer snelheid en wil auto nr. 22 rechts passeren. Auto nr.22 wijkt voor de 1e maal af van zijn lijn en stuurt naar rechts. Vervolgens wil auto nr. 192 links passeren, auto nr. 22 wijkt voor de 2e maal af van zijn lijn, een argument om zich te positioneren voor de aankomende bocht is in deze niet relevant. Indien auto nr. 192 aan de rechterkant was gebleven was hij eenmaal van lijn veranderd wat geoorloofd is.
Auto nr. 22 blokt auto nr. 192 ongeoorloofd. Het e.e.a. wordt ondersteund door de telemetrie gegevens.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 2
1e Incident tart ; juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr. 22), BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194), Alpha NL (hierna te noemen auto nr. 71) en Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199).
Uitspraak:
Race incident, geen individuele consequenties
Motivatie:
Direct na de start heeft auto nr. 22 veel snelheid. De auto voor hem op de grid, autonr. 194, heeft minder snelheid en rijdt aan linkerkant van het asfalt. Auto nr. 22 ontwijkt/passeert autonr.194 door het gras aan de linkerkant. Op het moment van passeren door het gras heeft auto nr. 194 uiteindelijk bijna gelijke snelheid als auto nr. 22. Auto nr. 22 stuurt naar rechts om uiteindelijk weer op het asfalt te komen, hierbij wordt auto nr. 194 naar rechts gedrukt. Op dat moment rijdt aan de rechterkant van auto nr 194, auto nr 71, en daarnaast weer auto nr. 199. Hierdoor wordt auto nr. 194 uiteindelijk "gedwongen" naar links te corrigeren. Hierdoor wordt auto nr. 22 geraakt die spint aan het einde van het rechte stuk waardoor meerdere coureurs hun weg belemmerd zien en of schade aan hun auto hebben.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 2
2e Incident: juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr. 22) en LoyallRonin (hierna te noemen auto nr. 33 )
Uitspraak:
Race incident, 1e Waarschuwing voor auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten)
Motivatie:
Aan het einde van het rechte stuk rijdt auto nr. 33, deze remt bij zijn rempunt. Zijn rempunt ligt op normale afstand van het instuurpunt van de bocht (Castrol-S). Auto nr. 22 rijdt op enkele autolengtes van auto nr. 33. Mist waarschijnlijk zijn rempunt en remt extreem (te) laat en veroorzaakt hierbij een botsing met autonr. 33. Hiervoor krijgt auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten) een 1e waarschuwing. Bovendien wint autonr. 22 een positie die niet direct wordt afgestaan aan auto nr. 33.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heat 2
3e incident: Mt Cook (hierna te noemen auto nr.37), Bergje360 (hierna te noemen auto nr. 24) en BlauwHok (hierna te noemen auto nr.: 192)
Uitspraak:
Race incident, geen individuele consequenties
Motivatie:
Auto nr. 37 raakt direct na bocht (Hatzenbechts-Bogen) het gras. Hierdoor moet auto nr. 37 corrigeren. Auto nr 24 rijdt achter auto 37 en probeert hem te ontwijken. Door deze manoeuvre raakt auto nr. 24 in een ongecontroleerde slip. Auto nr. 192, die direct achter auto nr. 24 reed, kan hem niet meer ontwijken. Beide auto’s (24 en 192) raken elkaar en vallen uit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Resumé:
Juniorrr22, auto nr. 22: Heat 1 DSQ, 0 punten
Juniorrr22, auto nr. 22: Ontvangt een 1e waarschuwing, bij een 2e waarschuwing volgen sancties en/ of verwijdering van de cup.
Er is geen beroep of discussie mogelijk betreffende het bovenstaande.
Laatst bewerkt: 3 feb 2012