1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

  1. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik probeerde 'm nog in te halen bij de 2e heat alleen dat bleek weer als vanouds erg lastig 8)

    Staat ook niet in de replay. Balen, had zin om vooral dat stuk terug te kijken.

    Let ook eens op Bergje in de tweede heat 1e ronde (4e/5e bocht zoiets) :+
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Kwam tot de ontdekking net voor de race dat voor mij de tune alleen werkte in de vrije hotlap via de leaderboard. Reed daarmee met gemak onder de 1:35.00. Heel raar, ging ik naar het online race gedeelte dan maakte het geen verschil uit of ik de tune gebruikte of de standaard instelling. Ik moest zelfs mijn rijstijl aanpassen.
    Les voor mij is dat ik dus mijn tune toen eerst grondig moet testen in de online races. Had ik op de Alpen wel gedaan. Of misschien maakt het voor het online gedeelte wel niks uit.
    Ik zal Nori vragen of hij mijn tune wil testen in een online race en ook in een hotlap leaderboard rondje op de Nurburg GP short. Voor mij is het een raadsel. Wie weet ben ik zelf te wisselvallig in mijn racetempo.

    Het CSR logo staat op mijn storefront voor 1000cr voor niet XBWf leden. Wil je hem gratis dan even wachten tot ik online ben en via chat kontakt maken dan zet ik het logo even tijdelijk voor 0 (zero) credits in mijn winkel.


    Race:
    Eerste heat zelf verpest door schakelfout en noodgedwongen pitstop.
    Tweede heat kwam junior na de start vanachteren bij mij naar binnen knallen. Schade. Wat ik zag in de replay was dat hij van de baan ging om de langzamer rijdende Bassie in te halen en daarna Bassie begon af te knijpen naar rechts. Daardoor een aanrijding ontstond met drie auto,s. En Juniorrr22 ongecontroleerd begint te tollen/slippen en bij mij van achteren naar binnen knalt. Schade!!
    De ronde daarna 2e ronde, knalt Junior voor de 2e maal hard bij mij van achteren naar binnen. Nog meer schade !! Je zou als Juniorrr22 zijnde zeggen van ik heb al een flinke aanrijding veroorzaakt laat ik wat voorzichtiger zijn. Dus niet!!
    Door de knal word ik tegen Alpha NL geduwd. Nog meer schade en race definitief verziekt.
    Ik dacht ........, wat op de nummerplaat van Junior staat.
    Werd er niet vrolijk van.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2012
  4. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem, kan gebeuren. In de herhaling ziet het er indrukwekkend uit!
     
  5. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Hey Alpha NL, sorry dat ik een beetje kort af was tijdens de race .....doei...

    De meeste van jullie weten het...., maar ik kan niet 2 dingen tegelijk...praten en sturen, ik heb daar een te laag IQ :cool: voor en ga dan teveel fouten maken


    grt A.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Voor straf 2 races in een roze livery rijden:+

    @ CSR racers: Tip:
    Weer de goeie kant uit. Kom bijna weer in de 1:34XXX
    Wat blijkt na onderzoek: De instellingen zowel voor stuur als tuning zijn totaal verschillend voor online of leaderboard. Dus tune jouw auto en stel jouw stuur in met online racen en niet via leaderboard races.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Toevoeging aan de OP:

    [​IMG]
     
  9. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Excluded, gevaarlijke shit!
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    nurburg

    Stand in OP is aangepast, motivering voor DSQ en waarschuwing volgt.
     
  11. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het terug gezien, naar mijn bescheiden mening: terecht |:-
     
  12. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Btw, ik denk dat ik weet waarom ik 'spontaan' controle verloor over mijn auto in de 2e heat. En laat dit meteen een tip zijn voor de beginnende tuners (waar ik zelf ook onder val).

    Ik had de vering was losser gezet, om wat beter de bocht in te kunnen gaan. Er stond bij dat je minder stabiel kon zijn op de rechte stukken, maar ik had niet echt een idee wat dit betekende............ ik denk dat dus ... :mad:
     
  13. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Raakte je niet eerst in de berm met één wiel?
     
  14. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat klopt. maar het gebeurd toch wel vaker dat je net naast de baan raakt, en dan herstel je ook weer met 'gemak'. Of het was gewoon domme pech.
     
  15. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt. Maar wanneer je dit te fel doet, zeker in combinatie met de zachtere vering, raakt een auto snel in onbalans.

    Wanneer dit gebeurt kan je het corrigeren met een snelle links->rechts stuur actie:)
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Heren coureurs,

    Bijgaand de uitspraak van de wijze heren van de FIA. Het e.e.a. zal verwerkt worden in de OP, inclusief een copy van dit document.Voor iedereen geld, maar met name de coureurs die nieuw zijn, wees alert op je omgeving. Misschien is het onervarenheid of "the heat of the moment" maar wees bewust van waar je tegenstander ten opzichte van jouw zit. Je kan race incidenten nooit uitsluiten maar ze wel proberen te voorkomen. Ondanks het feit dat juniorrr22 er nu DSQ en een waarschuwing krijgt, wil ik wel aangeven dat hij bij de shake down en bernese alps voorzover wij kunnen nagaan clean heeft gereden en wij verder geen commentaar hebben ontvangen.

    Verder hoop ik dat dit niet te vaak zal voorkomen, kost echt veel tijd en klauwen vol met geld :)

    Als laatste wil ik melden dat ik gisteren nog even contact heb gehad met Arnaud Unltd. Hij begrijpt waarom hij niet mee kon doen aan de 2e heat. Zorg er dus voor dat je op tijd in de lobby bent voor Q1. Mocht je onverhoopt de Q missen kan je nog wel achteraan starten in de 1e heat en vervolgens gewoon meedoen. Je kan niet na Heat 1 aanschuiven want , dan wordt je automatisch bij de start van de 2e Heat op de eerste plaats op de grid gezet en dat zou je strategisch kunnen gebruiken.

    grt Flavour en Asjemenou (FlA raceleiding)


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Scirocco R VISA/MasterCard cup 2012
    Locatie incidenten: Nurburgring GP Short, Heat 1 en Heat 2
    Datum incidenten: 1-1-2012

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 1
    Incident met juniorrr22 ,(hierna te noemen auto nr.: 22) en BlauwHok (hierna te noemen auto nr.: 192)

    Uitspraak:
    Ongeoorloofde manoeuvre; 2maal wisselen van rijbaan.
    Consequentie: DSQ Heat 1 autonr. 22; 0 punten

    (punten worden niet herverdeeld over andere deelnemers)

    Motivatie:
    In de replay en de beoordeling is de bocht (Coca-Cola Curve) voor start/finish tot en met de eerste bocht (Castrol-S) na start/finish in ogenschouw genomen. De bocht voor start finish zijn auto nr. 22 en auto nr. 192 in gevecht. Het is niet goed te beoordelen of het contact in deze bocht door 1 van beide coureurs had voorkomen kunnen worden of dat er moedwillig sprake is van de ander te elimineren danwel schade toe te brengen. Op het rechte stuk heeft auto nr. 192 meer snelheid en wil auto nr. 22 rechts passeren. Auto nr.22 wijkt voor de 1e maal af van zijn lijn en stuurt naar rechts. Vervolgens wil auto nr. 192 links passeren, auto nr. 22 wijkt voor de 2e maal af van zijn lijn, een argument om zich te positioneren voor de aankomende bocht is in deze niet relevant. Indien auto nr. 192 aan de rechterkant was gebleven was hij eenmaal van lijn veranderd wat geoorloofd is.

    Auto nr. 22 blokt auto nr. 192 ongeoorloofd. Het e.e.a. wordt ondersteund door de telemetrie gegevens.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    1e Incident :confused:tart ; juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr. 22), BassieBaas (hierna te noemen auto nr. 194), Alpha NL (hierna te noemen auto nr. 71) en Flavourlicious (hierna te noemen auto nr. 199).

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Direct na de start heeft auto nr. 22 veel snelheid. De auto voor hem op de grid, autonr. 194, heeft minder snelheid en rijdt aan linkerkant van het asfalt. Auto nr. 22 ontwijkt/passeert autonr.194 door het gras aan de linkerkant. Op het moment van passeren door het gras heeft auto nr. 194 uiteindelijk bijna gelijke snelheid als auto nr. 22. Auto nr. 22 stuurt naar rechts om uiteindelijk weer op het asfalt te komen, hierbij wordt auto nr. 194 naar rechts gedrukt. Op dat moment rijdt aan de rechterkant van auto nr 194, auto nr 71, en daarnaast weer auto nr. 199. Hierdoor wordt auto nr. 194 uiteindelijk "gedwongen" naar links te corrigeren. Hierdoor wordt auto nr. 22 geraakt die spint aan het einde van het rechte stuk waardoor meerdere coureurs hun weg belemmerd zien en of schade aan hun auto hebben.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Heat 2
    2e Incident: juniorrr 22 ( hierna te noemen auto nr. 22) en LoyallRonin (hierna te noemen auto nr. 33 )

    Uitspraak:
    Race incident, 1e Waarschuwing voor auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten)

    Motivatie:
    Aan het einde van het rechte stuk rijdt auto nr. 33, deze remt bij zijn rempunt. Zijn rempunt ligt op normale afstand van het instuurpunt van de bocht (Castrol-S). Auto nr. 22 rijdt op enkele autolengtes van auto nr. 33. Mist waarschijnlijk zijn rempunt en remt extreem (te) laat en veroorzaakt hierbij een botsing met autonr. 33. Hiervoor krijgt auto nr. 22 (in combinatie met betrokkenheid meerdere incidenten) een 1e waarschuwing. Bovendien wint autonr. 22 een positie die niet direct wordt afgestaan aan auto nr. 33.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Heat 2
    3e incident: Mt Cook (hierna te noemen auto nr.37), Bergje360 (hierna te noemen auto nr. 24) en BlauwHok (hierna te noemen auto nr.: 192)

    Uitspraak:
    Race incident, geen individuele consequenties

    Motivatie:
    Auto nr. 37 raakt direct na bocht (Hatzenbechts-Bogen) het gras. Hierdoor moet auto nr. 37 corrigeren. Auto nr 24 rijdt achter auto 37 en probeert hem te ontwijken. Door deze manoeuvre raakt auto nr. 24 in een ongecontroleerde slip. Auto nr. 192, die direct achter auto nr. 24 reed, kan hem niet meer ontwijken. Beide auto’s (24 en 192) raken elkaar en vallen uit.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Resumé:
    Juniorrr22, auto nr. 22: Heat 1 DSQ, 0 punten

    Juniorrr22, auto nr. 22: Ontvangt een 1e waarschuwing, bij een 2e waarschuwing volgen sancties en/ of verwijdering van de cup.

    Er is geen beroep of discussie mogelijk betreffende het bovenstaande.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  17. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Sick! Echt heel netjes! :D _O__O__O__O_
     
  18. arnaud unltd

    arnaud unltd yay

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, erg netjes Asjemenou en Flavour! :thumbs:
    Balen dat ik te laat was, maar het is niet anders. Volgende keer een bus eerder naar huis :x
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Goed onderbouwde uitspraak!
    Tips voor CSR racing-wheel users:

    Verder met de zoektocht naar speed met het csr race stuur.
    Zag nog een artikel op off. Forza 4 forum:
    http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/5169340.aspx

    Terug naar de tune in de Scirocco cup die niet werkte voor mij in het online racen en wel in hotlappen via leaderboard.

    Ik denk dat ik nu weet wat de oorzaak is.
    Voor conclusie lees aleen onderstaande korte conclusie:
    Dus mijn tip voor CSR users: fijntunen van de brakes kan veel winst geven maar doe dit wel in het online race gedeelte.

    Voor lang verhaal dat leidt tot conclusie:
    In hotlappen staat damage uit. Tijdens het remmen kan je dan wat ruwer op de motor afremmen en dit als extra remkracht gebruiken.
    Bij sommige standaard auto's kan je dit makkelijker zonder schade aan de motor/transmissie te krijgen. Dit geldt ook voor sommige getunde auto's met name met bepaalde versnellingsbak ratio's.
    Gevolg is dus snelle tijden zonder schade in hotlappen waarbij de schade default uit staat.
    En bij online racen langzamere laptimes en grote kans op motor/transmissie schade bij remmen op de brakes en motor.
    Bij het laatste geval moet ik dus een vroeger rempunt kiezen tijdens de race wat mij verraste en wat irritant is voor de snellere achterligger.
    Ik mis dus remvermogen in het online gedeelte.
    Ik had dit al kunnen weten doordat dit erg opviel bij de Rivals met de AstonMartin op Silverstone. Eerste helft van het circuit lig ik 200 meter voor op B Tender en 2e helft veranderd voorsprong in een achterstand.
    In de 2e helft moet er flink geremd worden en mis ik duidelijk remvermogen.
    Op de eerste helft hoeft er nagenoeg niet hard worden geremd.
    Door racen met de Scirocco cup is er voor mij nu meer noodzaak om dit probleem aan te pakken. Volgens mij ben ik nu op de goede weg.
    Ik heb de remmen veel meer sensitivity gegeven.
    Het eerste resultaat was dat ik met de Scirocco op Nurburg short weer makkelijk 1:35,1xx kon rijden zonder schade aan de motor.

    En het meest verrassende was dat ik mijn tijd op de monthly rivals op Laguna seca makkelijker kon verbeteren doordat ik meer remkracht had en remcontrole. Dus ook een beter remresultaat in Rivals hotlapping.

    Dus mijn tip voor CSR users: fijntunen van de brakes kan veel winst geven maar doe dit wel in het online race gedeelte waar damage op "on" staat.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  20. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    kan het niet laten om ff stiekum mee te lezen en te kijken!
    Echt heel gaaf opgezet allemaal.
     

Deel Deze Pagina