1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

1. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd Nori & Blauw Hok.

Heat 1:
    Erg leuke race gehad! Starte 15de na de meest briljante kwalificatie die je ooit gezien zal hebben. Had een goeie start en ging bocht als 13de in. Daarna alleen maar kunnen profiteren van ware stuntpiloten. De crash van Blauw Hok & Junior zag er echt kick uit :thumbs:. Als 8ste kunnen finishen.

Heat 2:
    Junior!!!!!!!!! Het ging helaas al snel fout. Kwam lelijk tegen de muur aan, na gepit te hebben ben ik alsnog zelfstandig over de kop gegaan. Verder kijken dus bij Blauw Hok :cool:

Ja was weer leuk ^^

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    No problemo! :b:
    Maar vraag me af of het niet zo netjes is om de puntenverdeling enigszins aan te passen omdat het in de laatste ronde/bochten gebeurde. But that's up to the chief in command

3. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Snap je punt ;)

Maar een doelpunt in de laatste seconde van de blessuretijd telt ook!

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Leuke races gehad. De eerste race is het eigenlijk de hele tijd spannend geweest met Nori, Loyal en Denvan en lage onze rondetijden heel dicht bij elkaar. Tweede race van achteren gestart en uiteindelijk (zelfstandig) schade gereden en 8e of 9e gefinisht (en Flavourlicous bijna doormidden gereden toen ik hem voorbijzoefde toen hij de pitstraat uitkwam :).

Hier nog wat plaatjes die ik snel gemaakt heb:

^Samen met Loyal door bocht 1, race 1

^Denvan op twee wielen door de bocht

^Bumperaanbumper door de eennalaatste bocht (rechtsaf)

^Road Atlanta: Drie wijd door de bochten \o/

^En wie herinnert zich de rookgordijnen van de tweede race op Infenion nog???

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    @Nori: Precies.

6. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De kwalificatie ging bij mij niet al te goed, dus startte ergens achteraan in heat 1. Dit ging allemaal wel redelijk tot ik in de 2e ronde op de 7e plek over de kop ging. Ik lag stil aan de rand van het asfalt, maar omdat het wegdek daar afloopt gleed ik naar het midden van de baan.

Terwijl ik daar lag vloog (ja, letterlijk) asjemenou nog tegen mijn dak, later knalde alpha nog vol op mij. Hij had spijtig genoeg mijn melding via de mic niet gehoord. Hierna stond ik weer op 4 stukjes rubber. Uiteindelijk heb ik de auto maar aan de kant gezet omdat ik niet meer was dan verkeer voor de andere racers.

Heat nummer 2 ging voor mij een stuk beter, ik mocht als 3e starten! Na een paar bochten kwam ik weer op het gevaarlijke punt, en ja hoor, daar ging ik weer.

Door geluk (of mijn amazing skills) gleed de VW op zijn zij door waarna hij gelukkig weer met de goede kant beneden terecht kwam. Travis Pastrana of Ken Block zouden jaloers zijn. Helaas moest asjemenou wel flink uitwijken door mijn acrobatische oefening, sorry man!

Direct achter mij was er contact tussen een aantal, hierdoor kon ik lekker doorrijden met een 4e plek. In ronde 2 heb ik mij terug kunnen vechten naar de 1e plek. Ik heb toen besloten om daar maar te blijven.

Nori heeft zich een weg naar voren kunnen banen en moest, net als ik, nog pitten. Hij kwam snel dichterbij en of het nu kwam door zijn adem in mijn nek of door mijn bijna rol ervaring weet ik niet, maar ik bleef mijn rondetijden verbeteren tot ik uit eindelijk een 1.39.918 reed. Dat is toch wel een stukje beter dan de lage 1.42's die ik eerder haalde.

Laat in ronde 9 maakte ik een foutje waardoor Nori snel dichterbij kwam, we doken samen de pits in en ik kwam er net op tijd weer uit. DenVan was er opeens. Hij heeft, na een vroege pitstop, het gat goed dicht kunnen rijden en het scheelde niet veel of hij was mij voorbijgekomen. De laatste ronde heb ik vol spanning uitgereden om uiteindelijk als 1e te finishen.

Bedankt voor de felicitaties! \o/\o/

Man, wat heb ik een geluk gehad.

7. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    True. Maar wordt het dan geen vrijbrief om dergelijke risico's te nemen? Een doelpunt MAKEN is immers geen risico, maar de gouden wissel. Nu waren de achteropkomers de dupe.
    En hier word er juist wel voor gekozen om herhalingen te bekijken en nadien daar waar nodig te corrigeren.

Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Heat 1:
    Lekker gevecht met B Tender. Kon de druk weerstaan en hoefde geen risico's te nemen.
    Ik had na de eerste heat wel het zweet op mijn rug.
    Ik had al gemerkt dat mijn set up goed genoeg was voor de online race lobby's.
    Vorige keren was de set up alleen goed voor hotlappen.
    Ik heb nu een set up voor hotlappen en 1 voor online.
    Ik moet dus de online settings van mijn stuur combineren met een online race tune voor de gebruikte auto, deze combinatie settings stuur en tune auto geldt dus ook voor rivals en hotlappen.
    Bij de Miata kan ik de auto zelf niet tunen en ben ik alleen redelijk snel met hotlappen.

Heat 2:
    Verliep bizar. Raakte achterop doordat ik vast kwam te zitten tegen een gespinde auto. Daarna gewoon doorgereden om de race uit te rijden.
    Na de pitstop nog wat plaatsen gewonnen naar staart middenveld. Naderde ik Juniorr en reden wij samen naar Asjemenou toe.
    Plotseling een onverwachte gebeurtenis doordat in het middenveld chaos ontstond door een crash.
    Mijn pech aan het begin van de 2e heat werd hierdoor gecompenseerd en kon ik doorschuiven met nog hoop op een goed eindresultaat.
    Had nog maar een ronde om Junior en Asjemenou in te halen.
    Volgens mij kon ik alweer profiteren van een gevecht tussen Junior en Asjemenou waardoor ik bij kon komen.
    Ik kon gelukkig nog de laatste aanval van Juniorr afweren, die bijna de lak van mijn achterbumper afschuurde.

Al met al dik tevreden. Zeker omdat de practice race op Road Atlanta ook een redelijk resultaat opleverde.
    Ga zo de replays terugkijken.

Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  9. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Het kan allemaal nog veel erger hoor :9, je traint je suf voor de Q1, haalt een voor mij prima 9e startplek, wint nog posities na de start knal je in ronde 2 bovenop het "ongeluk" voor je, waar je dus niet bij betrokken bent geweest. Vervolgens rijden zij weg en sta ik geparkeerd met alles 100% schade (oke behalve mijn linker achter rem was 42%) maar rijden deed ie niet meer........., maar that's all in the game. Is erg balen en frustrerend maar ook dat hoort bij racen en ja soms is het "niet eerlijk".

Er zullen nooit punten "herverdeeld" worden n.a.v. race incidenten. Hoogstens zullen er punten iemand ontnomen worden.

De replays worden nog bekeken.

grt A.

10. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    15 april karten

Zondag 15 april karten \o/ komt nog in OP

Natuurlijk zal niet iedereen op bovenstaande datum kunnen, maar omdat het nog wat verder in de toekomst ligt kan er misschien wat gepland worden.

Locatie: Kartfabrique Utrecht. 16.00 uur; ...heats (zelf regelen). Maar denk dat je na 3 heats je armpjes al gaat voelen. Misschien aansluitend ff iets eten ?, maar weet natuurlijk niet wat iedereen verdiend of aan kinderbijslag ontvangt + snel weer naar huis voor de miata cup! @ Nori / BH misschien een uurtje later beginnen?

Waarom Kartfabrique:Centraal gelegen in NL, maar 1300 mtr lopen van Maarssen Centraal, overdekt (het weer kan dus geen spelbreker zijn), goede karts en een leuke baan (altans ik ben er 1 keer geweest) Vaker ben ik in Huizen geweest, maar vind dat meer een kermis baan. Zelf zou ik ook wel een keer buiten willen karten, maar zal je net zien dat op de uitgekozen datum het op die locatie regent

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ga m'n best doen om erbij te zijn! Lijkt me leuk!

12. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof mij nou maar, 18 graden en geen wolkje aan de lucht op 15 april. Buiten karten doe ik jaarlijks, vanuit een leverancier. Dit is in Berghem, bij Oss. Ik heb nog een € 25,- kortingsbon. Die kunnen we in de pot gooien, volgens mij is het met een groepje 180 euri, voor 100 laps ;). Kan je ook in teams gaan hehe. Maar ik moet de prijzen nog even goed nakijken. Ik kan die dag wel alvast blokken!

PS nais om de kinderbijslag te gebruiken voor het karten haha!

13. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Wordt wel wennen zonder controller ;)

14. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meld mij alvast aan voor het binnenkarten :)

15. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg tof Asjemenou, ik doe mee!

Normaal houd ik niet van binnenbanen, maar die van de kartfabrique ziet er niet verkeerd uit. In ieder geval geen grote hoogteverschillen e.d. :p

Buitenbanen vind ik wel een extra dimensie hebben, dus ik vind het wel een goed idee van Bas om daar ook even naar te kijken. Plus met een kart in de regen is lachen zolang je niet vergeet de driftpunten aan te zetten :+

Maar ik wacht het gewoon af, ik doe sowieso mee!

Vanmiddag alvast beginnen aan een trainingskamp. Moet wel winnen natuurlijk

Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    de plekken 13, 14 en 15 van de eerste heat zijn Blauwhok, Asjemenou en Alpha. In welke volgorde horen deze?

edit: Uit blauw hok zijn verhaal op de vorige pagina begrijp ik:

13 Blauwhok
    14 Asjemenou
    15 Alpha

?

Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  17. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Net ff terug gekeken.

13. Alpha
    14. Blauw Hok
    15. Asjemenou

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    compleet anders als wat ik dacht dus. :p

Dan post ik hem zo. Asjemenou komt nog met een report.

Edit, Ook de DNF's weet ik niet precies, maar dat is niet extreem belangrijk en kunnen er nog bij gezet worden.

Laatst bewerkt: 25 feb 2012
  19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Eens.
    Vorig jaar bíjna meegedaan in Berghem, maar uiteindelijk niet doorgegaan voor mij toen helaas.

20. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heat 2 werd ik toch 13e?

-edit- puntentelling klopt overigens wel, 14 punten totaal.

Laatst bewerkt: 25 feb 2012

Deel Deze Pagina